DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 9:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 69 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 18, 2008 19:07 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Nogle der har hørt om Tarkovsky/Tarskovskij-dvd'ernes kvalitet? Jo ingen hemmelighed, at jeg regner med at anskaffe mig hele bundtet, da jeg aldrig har set Andrei Rublov, og er ret vild med hans andre film..

Nogle anmeldelser eller brugervurderinger?

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2008 20:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
AWE anvender præcis de samme masters fra Ruscico, som alle andre (vist med undtagelse af Criterion) har anvendt. Dermed er Andrei Rublev den "korte" (men lige så officelle) version og har et problem med aspect ratio. Til gengæld har AWE udgiver filmene som enkelt-disk, hvor Artificial Eye i UK fx. har splittet Stalker over to (uden at den længdemæssigt behøver det).

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2008 21:00 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Le Samouraï skrev:
AWE anvender præcis de samme masters fra Ruscico, som alle andre (vist med undtagelse af Criterion) har anvendt. Dermed er Andrei Rublev den "korte" (men lige så officelle) version og har et problem med aspect ratio. Til gengæld har AWE udgiver filmene som enkelt-disk, hvor Artificial Eye i UK fx. har splittet Stalker over to (uden at den længdemæssigt behøver det).


Hmm det lyder jo ok uden at være prangende.

Mht. Andrei Rublev: Der står da ellers på IMDb at OAR er 1:2.35 - som også er det, der er på dvd'en.

Hvad er så problemet?

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2008 21:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Af en eller anden grund gør overførslen fra RusCiCo billedet en anelse for "langstrakt". Det virker som om den anamorfot, som har været anvendt i telecinen ikke er slebet helt korrekt.

http://www.celtoslavica.de/chiaroscuro/ ... /rubl.html
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompar ... rublev.htm

EDIT: Lizards udgave (utekstet) ser dog ud til at rette næsten helt op på problemet. Jeg er spændt på at se, om AWE's er en direkte port, eller om de også har forsøgt at tweake billedet en smule som Lizard. Mikkel Svenstrup ved sikkert mere. Han har vist været inde over udgivelserne?

Jeg kommer til at tænke på, om det ikke er muligt at rette billedet nogenlunde til med en god software-player i computeren? Min player på Mac'en har i hvert fald flere uortodokse indstillingmuligheder mht. aspect ratio.

Jeg er fuldt ud tilfreds med min Criterion-udgave af Solaris, men jeg skal helt sikkert have opdateret Stalker til den danske.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tirs mar 18, 2008 21:31 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Tak for hjælpen Le Samou :thumb:

Jeg synes dog ikke det ser så forfærdeligt ud, at jeg nok vil afholde mig fra at give den danske Rublev en chance, når den falder i pris. Kan ikke se den vilde forskel umiddelbart, og der er jo ikke rigtigt en definitiv udgave som alternativ...

Tak igen!

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: ons mar 19, 2008 7:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 12, 2004 11:59
Indlæg: 2154
Geografisk sted: Frederiksberg
...og man går glip af mine skriblerier, hvis man springer over de danske :)


Jens har helt ret I, at AWE udgaverne er baseret på Ruscicos materiale - jeg kan da lige give et hurtigt overblik her:

Ivans barndom: Er fra den seneste ruscico master. Dvs. den samme som CC's og Mk2's er baseret på. CC udgaven har dog vært udsat for deres eget fantastiske restaureringssystem, men tilgengæld er den pictureboxed.

Andrei Rublev Er samlet på en DVD9 fremfor 2xDVD5 som ex UK udgaven fra AE. Jeg vil til hver en tid påstå, at den er pænere end CC udgaven - hermed ikke sagt, at den er fremragende - det er filmen til gengæld.

Solaris Igen samlet på en DVD9.

Spejlet Ny overførsel fra samme kilde. Jeg har endnu ikke fået lavet en decideret sammenligning, men AWE udgaven har så vidt jeg lige kunne se en højrere bitrate en fx AE's UK udgave.

Vandringsmanden Igen samlet på DVD9.

_________________
http://www.uncut.dk


Top
   
Indlæg: ons mar 19, 2008 12:59 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Så alt i alt fint uden at være prangende? = når de falder i pris, er det et ok køb?

I øvrigt nogen der ved, om AWE har samlet dem i en boks lidt ala de har gjort med Ki-Duk og Kitano?

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: ons mar 19, 2008 13:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 12, 2004 11:59
Indlæg: 2154
Geografisk sted: Frederiksberg
De er IKKE samlet i en boks, om det kommer til at ske en dag, skal jeg ikke kunne sige.

_________________
http://www.uncut.dk


Top
   
Indlæg: ons apr 09, 2008 11:58 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Hvad med De Sica-boksen? - kvalitet?

Noget nyt om kvaliteten af Tarskovskij-filmene - og nogen der har set dem billigere et eller andet sted?


Top
   
Indlæg: ons apr 09, 2008 19:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Ifølge tråden på uncut.dk, så kan de købes for små $23 på cd-wows US-side. Det er nok det billigste.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: fre sep 19, 2008 9:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Denne liste, er hvad jeg har kunnet finde af info, på AWE's udgivelser:

AWE0001 - Kannibal Massakren... En af filmhistoriens hårdeste film præsenteres 100% u/c
AWE0002 - Dødens Puskespil... Delikat giallo-thriller med eurobabes og kringlede mordkomplots
AWE0003 - Rædslernes Hotel... Lucio Fulci splatter-hærgede mareridts version af helvede på jord
AWE0004 - Jaget af Kannibaler... Endnu mere brutal og voldsom. Kannibal-splatter
AWE0005 - Zombiernes By... Stilfuld og stemningsfuld gorefilm af Lucio Fulci
AWE0006 - Mistet Opkald... Takashi Miikes bud på en J-horror film
AWE0007 - Kannibalernes Dronning... Bond-pigen Ursula Andress møder kannibalerne
AWE0008 - De Navnløse... Måske den mest skræmmende europæiske film af nyere dato
AWE0009 - Emanuelle og de sidste kannibaler... erotik med den chokoladebrune skønhed Laura Gemser
AWE0010 - Massakren i junglens dyb... Kannibalfilm af instruktøren bag Jaget af kannibaler.
AWE0011 - Rædslernes grønne ø... Måske den bedste zombiefilm overhovedet. Af Lucio Fulci.
AWE0012 - Breaking News... Prisbelønnet Hong Kong Action i ren John Woo stil.
AWE0013 - Zombie Massakren... Kannibaler og zombieret i splattet fusionshorror.
AWE0014 - Salon Kitty... Tinto (CALIGULA) Brass tager os med til 30'ernes nazistiske dekadence.
AWE0015 - Gys i blomsterbutikken... fremragende Corman-komedie med selveste Jack Nicholson.
AWE0016 - New York Ripper... Historiens blodigste Giallo - totalforbudt flere steder. Af Lucio Fulci.
AWE0017 - Orfeu Negro... Prisbelønnet klassiker. Den første i AWEs Classic Cinema Collection.
AWE0018 - Keoma... Fantastisk western med Fran Nero. I top 5 sammen med DJANGO og Leones hits.
AWE0019 - Parade... Legendarisk humor med Jaques Tati.
AWE0020 - The New Barbarians... Futuristisk action i bedste Mad Max stil.
AWE0021 - Deadly Companions... Western instrueret af Sam Pekinpah
AWE0022 - Re-Animator... 2-disc version af alle tiders bedste splatter-film.
AWE0023 - Gold... Action instrueret af Peter R. Hunt og med Roger JAMES BOND Moore i hovedrollen
AWE0024 - Torso... Skræmmende giallo af Sergio "Kannibalernes Dronning" Martino
AWE0025 - Mistet Opkald 2... Japansk horrorfilm! Værdig efterfølger til Miikes original.
AWE0026 - Over the Edge... Intenst drama med Matt Dillon. Forbudt i USA!
AWE0027 - Buddy Holly Story... Fantastisk beretning om ikonet Buddy Holly. Inkl. Soundtrack.
AWE0028 - Oscar... Humor på højt plan med den franske legende Louis De Funes.
AWE0029 - Obsession... Brian De Palmas mareridt er sikker på at holde dig vågen... i lang, lang tid.
AWE0030 - Rififi... Måske historiens bedste kriminalfilm instrueret af Just Dassin.
AWE0031 - Bag Låste Døre ... Erotisk mesterværk af Tinto "Caligula" Brass
AWE0032 - La Famiglia ... Fantastisk slægtsfortælling af Ettore Scola.
AWE0033 - Inglorious Bastards ... Tarantinos yndlings-krigsfilm. Instrueret af Enzo Castellari
AWE0034 - Blue Sunshine ... Psykedelisk gyser om et stof der gør sine ofre til frådende galninge.
AWE0035 - Ryd Forsiden (The Frontpage)... Forrygende komedie med Walter Matthau og Jack Lemmon.
AWE0036 - The Killers ... Hårdkogt action med selveste Ronald Reagan og en ultra-cool Lee Marvin.
AWE0037 - Nat uden Nåde ... Marlon Brandon er en sadistisk son-of-a-bitch i denne klassiker.
AWE0038 - Violent Cop... Takeshi Kitanos voldorgie om en hævntørstig politimand, der går amok.
AWE0039 - Boiling Point...Kitano-action når det er bedst, med skudhuller og vold pakket ind i æstetiske billeder
AWE0040 - Sonatine ... Mere hårdtslående action fra Japans fremmeste instruktør: Takeshi Kitano.
AWE0041 - Napoli Forbindelsen... Fulcis Mafia-film får "Godfather" til at blegne - et voldsorgie af usete dimensioner.
AWE0042 - Maniac 2-Disc Edition... Gruopvækkende slasherfilm med effekter af Tom "Dawn of the Dead" Savini.
AWE0043 - Vigilante... De fleste kender "En mand ser rødt", men de færreste ved at "Vigilante" er endnu mere barsk.
AWE0044 - House on the Edge of the Park... Ultra sadistisk film af Ruggero "Kannibal Massakren" Deodato.
AWE0045 - What?... Roman Polanskis psyrealistiske sexkomedie med Sydne Rome og Marcello Mastroianni.
AWE0046 - Ichi the Killer... Takashi Miikes ekstraordinære splatter-, exploitation-, Yakuza-mesterværk.
AWE0047 - The Living Dead Girl ... Erotisk splatter-mesterværk af Jean Rollin.
AWE0048 - Det Store Panserslag... Et overvældende krigsdrama baseret på 2. Verdenskrig.
AWE0049 - Jomfruer og Vampyrer ... Kan du lide...ja; jomfruer og vampyrer bør du se denne perle.
AWE0050 - Murder - Set - Pieces... Endnu en ekstrem splatterfilm fra AWE - klippet med over 20 min. i USA.
AWE0051 - Mannaja... Helt enestående western af Sergio Martino.
AWE0057 - Today We Kill... Tomorrow we Die... Western med Bud Spencer.
AWE0059 - Lips of Blood... Erotisk vampyr fortælling.
AWE0060 - Shiver of the Vampires... Erotisk vampyr fortælling.
AWE0061 - Crocodille... Kim Ki-duk.
AWE0062 - Birdcage-Inn... Kim Ki-duk.
AWE0063 - Address Unknown... Kim Ki-duk .
AWE0064 - Man of the East ... Western-komedie med Terrence Hill.
AWE0065 - Creepshow III ... Horror-antologi baseret på Stephen Kings/George Romeros original.
AWE0066 - Christopher Columbus... Storfilm med bl.a. Catherine Zeta-Jones og Marlon Brando.
AWE0067 - Tokyo Decadence ... Grumt indblik i Tokyos prostitutionsmiljø.
AWE0068 - Santa Claus Conquers the Martians... Hyggeligt juleeventyr af den vanvittige slags.
AWE0069 - Dagens mand i skysovs ... Komedie med Louis de Fùnes.
AWE0072 - The Italian Stallion 2-disc version ... Stallones første film - en erotisk klassiker.
AWE0079 - Charleston ... Komedie med Bud Spencer.
AWE0080 - Bedstefar på glatis ... Komedie med Louis de Funès
AWE0081 - Craig ... Dansk/amerikansk gyser/thriller
AWE0082 - Ann & Eve ... Erotisk klassiker om en ung teenagers tabte uskyld.
AWE0083 - Pigen og Hyacinten ... Hasse Ekmans klassiker. Udgives i "Classic Cinema Collection"
AWE0084 - Pas på! Vi er rasende ... Komedie med Bud Spencer og Terence Hill.

AWEBOX001 - The Takeshi Kitano Collection.... Sonatine, Violent Cop, Boilinig Point i flot Digi Pack.
AWEBOX002 - Kim Ki-Duk Collection... Box med Crcodile, Birdcage-In og Addres Unknown
AWEBOX003 - De Sica 5-Disc Masterpiece Collection... Cykeltyven, Miraklet i Milano, Umberto D, I går i dag og i morgen.
AWEBOX004 - Zombie Collection... Zombiernes By, Rædslernes Hotel, Rædslernes Grønne Ø, Zombie Massakren.
AWEBOX005 - Cannibal Collection... 4 disc boxset med bl.a. Kannibalmassakren.


Hvor kan man købe dem billigst? :)


Top
   
Indlæg: fre sep 19, 2008 10:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Tp musik, har mange af titlerne til en halvtresser stykket. Det hænder også at man kan være heldig at finde en enkelt eller 2, under deres lokketilbud til 25,-

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: fre sep 19, 2008 10:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Kristian skrev:
Tp musik, har mange af titlerne til en halvtresser stykket. Det hænder også at man kan være heldig at finde en enkelt eller 2, under deres lokketilbud til 25,-

Herligt!

Så skal jeg have lavet en shoppingtur snarest.

Profondo Rosso er annonceret til udgivelse i denne måned.
Nogen der har købt den? :)

EDIT: På TP's hjemmeside giver hverken den engelske eller danske titel noget resultat, når der søges.
Så TP har nok ikke modtaget den endnu...


Top
   
Indlæg: fre sep 19, 2008 10:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Er der nogen herinde der har kigget på deres nye Samurai collection.

Billed/lyd kvalitet.

Her tænker jeg mest på Shogun Assassin og Lady Snowblood 1+2


Top
   
Indlæg: tirs sep 23, 2008 19:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Spencer skrev:
AWE0015 - Gys i blomsterbutikken... fremragende Corman-komedie med selveste Jack Nicholson.

Hvor kan man købe dem billigst? :)

Set i dag i Stereo Studio til 25 kr. :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 69 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team