DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 11:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors sep 18, 2008 11:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
Jeg overvejer at investere i denne moppedreng af tysk filmkunst, men da det er en større udskrivning, vil jeg gerne vide, hvilken udgave, der giver mest for pengene. Her tænker jeg primært på lyd og billede og kun sekundært ekstramateriale som dokumentarer o.l.

På laserdiskens hjemmeside har de tre forskellige udgaver; heriblandt en fra Criterion, som jeg har gode erfaringer med:
http://www.laserdisken.dk/html/visvare. ... 7238914182

De reklamerer dog også med en dansk udgivelse, der er sat til at udkomme den 21. oktober, og som umiddelbart ser rigtig lækker ud:
http://www.laserdisken.dk/html/visvare. ... 6745194296

Nogen der ved noget om den kommende danske udgave? Findes der alternativt andre udgivelser, der er endnu bedre? Der behøver ikke at være danske undertekster på, men engelske ville være at foretrække. Mit tyske er formentlig godt nok til, at jeg kan klare mig uden, men da det er første gang, jeg i givet fald vil se hele serien i gennem, vil jeg gerne være helt sikker på ikke at gå glip af noget :-D


Top
   
Indlæg: tors sep 18, 2008 11:22 
Vi har diskuteret Criterions udgave og den britiske R2-udgave fra Second Sight et par steder her på dahf. De har begge fin billedkvalitet, men R2 har op mod 30% større opløsning (flere pixels); dels pga. PAL, og dels fordi Criterions udgave er pictureboxed (med en sort ramme om selve billedet). Se anmeldelsen på DvdBeaver:
http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRevie ... rplatz.htm

Jeg har selv Second Sight, som måske nok er bedre mht. billedkvalitet, men jeg kunne godt finde på at skifte den ud med Criterion, som har lidt mere ekstramateriale samt en meget lækker medfølgende bog. (Men mange prioriterer anderledes, hvilket jeg også godt forstår. Jeg er bare en "sucker" for disse medfølgende bøger).

Second Sight kan ofte erhverves for ca. 300 kr.. Den danske bliver nok en del dyrere!


Senest rettet af martin-faroe tors sep 18, 2008 11:25, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors sep 18, 2008 11:24 
Offline

Tilmeldt: man jan 26, 2004 14:15
Indlæg: 689
Geografisk sted: Jyske højderyg
Gneeew skrev:
Jeg overvejer at investere i denne moppedreng af tysk filmkunst, men da det er en større udskrivning, vil jeg gerne vide, hvilken udgave, der giver mest for pengene. Her tænker jeg primært på lyd og billede og kun sekundært ekstramateriale som dokumentarer o.l.


Jeg har den engelske udgivelse og jeg er absolut tilfreds med den. Jeg fravalgte Criterion udgivelsen da den er pictureboxed.

Det er på alle måder en fantastisk film.

peter


Top
   
Indlæg: tors sep 18, 2008 11:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
martin-faroe skrev:
Vi har diskuteret Criterions udgave og den britiske R2-udgave fra Second Sight et par steder her på dahf. De har begge fin billedkvalitet, men R2 har op mod 30% større opløsning (flere pixels); dels pga. PAL, og dels fordi Criterions udgave er pictureboxed (med en sort ramme om selve billedet). Se anmeldelsen på DvdBeaver:
http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRevie ... rplatz.htm

Jeg har selv Second Sight, som måske nok er bedre mht. billedkvalitet, men jeg kunne godt finde på at skifte den ud med Criterion, som har lidt mere ekstramateriale samt en meget lækker medfølgende bog. (Men mange prioriterer anderledes, hvilket jeg også godt forstår. Jeg er bare en "sucker" for disse medfølgende bøger).

Second Sight kan ofte erhverves for ca. 300 kr.. Den danske bliver nok en del dyrere!


Hm, vi er derude, hvor det ikke betyder så meget, men umiddelbart synes jeg, at Criterions står en smule skarpere, hvis man sammenligner de screenshots fra dvdbeaver. Jeg takker under alle omstændigheder for informationen; jeg har også en svaghed for Criterions bøger og essays, så det ender nok med at blive den udgave, jeg hopper på - desuden læser jeg det sådan, at man ikke fjerne de engelske undertekster på den engelske udgave? Kan det passe. Det er muligt, at jeg gerne vil slippe for dem, hvis lydkvaliteten er i orden, og der i øvrigt bliver talt et velartikuleret tysk :-)

Den danske udgivelse står i øvrigt til 999,- på laserdiskens hjemmeside, så den kan nok erhverves lidt billigere andre steder, når den udkommer, men det er stadig pebret i forhold til den engelske. Jeg ser lige, om jeg kan opstøve lidt mere info på den danske, før jeg beslutter mig, men umiddelbart bliver det Criterions.


Top
   
Indlæg: tors sep 18, 2008 12:09 
Gneeew skrev:
desuden læser jeg det sådan, at man ikke fjerne de engelske undertekster på den engelske udgave? Kan det passe. Det er muligt, at jeg gerne vil slippe for dem, hvis lydkvaliteten er i orden, og der i øvrigt bliver talt et velartikuleret tysk :-)

Det er korrekt, at man ikke kan fjerne teksterne på den enelske udgave. Men teksterne er ikke en del af selve billedet, de er softwaregenererede, så de kan teoretisk set fjernes. Men nok ikke på alm. (non-hacked) afspilleudstyr.


Top
   
Indlæg: tors sep 18, 2008 12:46 
Offline

Tilmeldt: man jan 26, 2004 14:15
Indlæg: 689
Geografisk sted: Jyske højderyg
martin-faroe skrev:
Gneeew skrev:
desuden læser jeg det sådan, at man ikke fjerne de engelske undertekster på den engelske udgave? Kan det passe. Det er muligt, at jeg gerne vil slippe for dem, hvis lydkvaliteten er i orden, og der i øvrigt bliver talt et velartikuleret tysk :-)

Det er korrekt, at man ikke kan fjerne teksterne på den enelske udgave. Men teksterne er ikke en del af selve billedet, de er softwaregenererede, så de kan teoretisk set fjernes. Men nok ikke på alm. (non-hacked) afspilleudstyr.


Jeg er så heldig, at jeg kan slå underteksterne fra. Hvis man kan tysk, vil jeg mene, at det er at foretrække. Det tysk ( ;) ) der bliver talt i BA er ofte uoversætteligt. Jeg har set enkelte afsnit med undertekster og finder dem i de fleste tilfælde gode, men der er enkelt steder, hvor de slet ikke udtrykker ,hvad der faktisk bliver sagt på tysk. Enkelte steder dæmper oversættelsen det talte temmelig meget, ofte steder med et stærkt antydet, men ikke talt, sexuelt indhold. Mine kommentarer går på den engelske udgave, jeg har ikke set Criterion.

Billedsiden fejler intet på den engelske udgave.

Skal vil tale om indpakning og følgemateriale, som ikke er det primære for mig, er Criterions boks betydeligt flottere in den engelske. Men, som sagt, jeg cancelled min CC bestilling, da jeg så at den var pictureboxed.

-peter


Top
   
Indlæg: ons okt 15, 2008 7:21 
Offline

Tilmeldt: søn sep 30, 2007 1:11
Indlæg: 144
Geografisk sted: Sønderborg
Lidt billeder af den danske udgave:

Billede

Billede

Det ser ud som Scanbox har overgået sig selv! :)

http://www.blockbuster.dk koster den 800,- og det er vist den bedste pris i øjeblikket. Udkommer d. 21/10.


Top
   
Indlæg: ons okt 15, 2008 12:17 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Wow - ser sgu lækker ud!

Nogen der ved noget om specs? ... billedkvalitet? Lyd? ekstras? Ift. Criterion /R2Uk... ?

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: fre okt 28, 2011 12:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Den danske 6-disc-box kan fås til 149,95,- i Stereo Studio.

Det er ikke Deluxe-udgaven, men en ganske almindelig digipack.

Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team