Dato og tid er Fre Sep 10, 2010 4:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 149 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Næste
Forfatter Meddelelse
 Titel: Re: Antonioni på dvd - oversigt i første post!
IndlægSkrevet: Ons Mar 19, 2008 13:14 
Den grønne boks er en kinesisk udgave, som min familie samlede op i en videoforretning i Shanghai (100% bootleg, desværre!). Der er næsten alle Antonionis film:
1. Eros (2004)
2. Al di là delle nuvole (1995)
3. Identificazione di una donna (1982)
5. Professione: reporter (1975)
6. Zabriskie Point (1970)
7. Blow-Up (1966)
9. Il Deserto rosso (1964)
10. L'Eclisse (1962)
11. La Notte (1961)
12. L'Avventura (1960)
13. Il Grido (1957)
14. Le Amiche (1955)
15. L'Amore in città (1953)
16. La Signora senza camelie (1953)
18. Cronaca di un amore (1950)

samt Chung Kuo - Cina (1972)
samt soundtracket til Zabriskie Point (2cd).

Udgaverne er tilsyneladende rip fra eksisterende udgaver (Mei Ah, Kino, Fox Lorber, Criterion etc.), men er generelt lidt dårligere i kvalitet (nogle med lidt ghosting pga. PAL>NTSC konvertering el. omvendt). Der er også lidt censur på enkelte titler (fx Identificazione...). Der er heller ikke engelske tekster på alle film. Det er naturligvis ikke et produkt, man bør smide penge efter, selv om man skulle falde over det...

IndlægSkrevet: Man Mar 24, 2008 11:53 
DVDTimes har anmeldt den nye La Notte fra Masters of Cinema.

Den lader til at være fin, men er måske lidt "tynd" mht. ekstramateriale (kun trailer). Det virker lidt skuffende sammenlignet med de overdådige 2-disc udgaver Criterion hidtil har givet os af L'Avventura og L'Eclisse. Så jeg vil nok forvente mig lidt mere fra en eventuel Criterion-udgave af La Notte, selv om det nok regnes for en mindre film, og muligvis ikke vil få en 2-disc release.

Men jeg vil under alle omstændigheder samle MoC's udgave op, da deres booklets er lækre, og da projektet jo altid værd at støtte!

IndlægSkrevet: Ons Mar 26, 2008 10:25 
Jeg skal måske slå fast, at mht. Blow-Up ser det ud til, at alle eksisterende udgaver er i aspect ratio på 1.85:1, hvilket synes at være forkert. 1.66:1 ville nok passe bedre.

I en artikel hos DVDBeaver antydes det desuden, at de eksisterende udgaver er censurerede, idet man har zoomet ind i en enkelt scene for at fjerne Vanessa Redgraves bryster. Hvorvidt denne påstand er rigtig, kan jeg ikke sige. Det ville kræve adgang til originalnegativet at afgøre det! Men min holdning er, at man tværtimod har zoomet ud i scenen i de vhs-optagelser, der ses på DVDBeaver (altså open matte i den pågældende scene). Men det er nu ikke så interessant.

En sidste ting, der skal nævnes, er, at DVDBeaver omtaler censurering (blurring) på enkelte R1 discs. Men som jeg forstår det, er det kun discs, som er kodet R1+R4 (Sydamerika), som er censurerede på denne måde. Rene R1-discs er ikke censurerede (jf. 3. linje i DVDBeaver-artiklen).

IndlægSkrevet: Ons Mar 26, 2008 15:42 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Jeg fik MoC-udgaven af La Notte igår og har taget lidt screencaps til sammenligning med Fox Lorber-udgaven. Det er Fox Lorber øverst og MoC nederst:

Billede
Billede

Billede
Billede

Billede
Billede

IndlægSkrevet: Ons Mar 26, 2008 17:09 
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebronx
Er jeg den eneste, der synes at MoC-udgaven - i hvert fald at dømme ud fra billede nr. 2 og 3 - er alt, alt for lys? Der går da nogle detaljer tabt pga. manglende kontrast, gør der ikke...?

film :: Criticker
musik :: Last.fm
foto :: Flickr (mine fotos)

IndlægSkrevet: Ons Mar 26, 2008 17:11 
Brugeravatar

Denne her er lige udgivet, i forgårs.

Mere info her.

Citat:

New restoration of the film in its original 1.66:1 aspect ratio with previously censored sequences restored for the first time. Anamorphically encoded.

• New and improved English subtitles.

• Original Italian theatrical trailer.

• 56-page booklet with a new essay by film-critic and scholar Brad Stevens, and the transcript of a lengthy Q&A conducted in 1961 with Antonioni upon the film’s release.

EDIT: Så er det jo lidt spændende hvilke sekvenser i MoC udgaven, der ikke har været vist tidligere?! :)

IndlægSkrevet: Ons Mar 26, 2008 17:31 
Brugeravatar

Kenneth McNeil skrev:
Er jeg den eneste, der synes at MoC-udgaven - i hvert fald at dømme ud fra billede nr. 2 og 3 - er alt, alt for lys? Der går da nogle detaljer tabt pga. manglende kontrast, gør der ikke...?

Jeg tror umiddelbart, at de manglende detaljer, skyldes mindre eller ingen brug af Edge Inhancement.
Der er helt sikkert brugt det, i den gamle udgave.

Highlights ser dog ud til at være hævet lidt vel meget.
Så der er nok lidt om snakken. ;)

EDIT: Jeg spotter nu nogle manglende detaljer på skamlen, på den nye MoC udgave.
Hvis man kan være sikker på at screenshots ikke er baseret på nogle indstillinger af playeren, så er det lidt synd.

Måske de detaljer kan dukke op, ved at eksperimentere med playerens indstillinger?

Jeg tog mig den frihed, at lave et histogram i Photoshop, over screenshottet med skamlen, i den nye udgave fra MoC.

Billede

Den nederste del af sortniveauet, indeholder nul informationer.
Det kan skyldes en indstilling i playeren, der har lavet screenshottet, så det må der vist kigges lidt på...

IndlægSkrevet: Ons Mar 26, 2008 18:18 
Jeg vil i øvrigt gerne fastslå, at Fox Lorber-udgaven er alt andet end pæn, når man ser den "live". Film er jo også billeder i bevægelse, hvilket ikke afsløres så godt på screenshots. Fox Lorbers disc er ikke særlig "smooth" under bevægelse i billedet, da den er interlaced:

Billede

Desuden er der en del fejl i billedet. Den er heller ikke særlig detaljerig; den er 4:3 kodet, og den har tilmed faste tekster. Det er også en single layer disc (filmen varer 1 time 55 min.)! Jeg snupper den nye La Notte fra MoC under alle omstændigheder, og glæder mig til at læse den tilsyneladende omfattende booklet.

IndlægSkrevet: Ons Mar 26, 2008 18:30 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

Spencer skrev:
Den nederste del af sortniveauet, indeholder nul informationer.
Det kan skyldes en indstilling i playeren, der har lavet screenshottet, så det må der vist kigges lidt på...

Jeg har lavet screenshottet med Nero ShowTime, men da jeg ikke er særlig erfaren mht. screencaps, kan det meget vel være, at jeg har lavet noget rod... Ikke desto mindre ser det ud til, at playerens settings er meget neutrale:
Billede
Det kan naturligvis være, at Nero ShowTime ikke er en særlig god player til at lave screencaps i, og det kan også meget vel være, at jeg har fejlet på andre måder.

Måske vil en anden, der også har modtaget MoC-udgaven, gøre et forsøg med nogle captures (Martin?).

Ikke desto mindre ser filmen ret godt ud, når jeg spiller den på min dvd-afspiller... Klart bedre end Fox Lorber-udgaven, som nu sikkert ryger en tur på eBay.

IndlægSkrevet: Ons Mar 26, 2008 18:38 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

martin-faroe skrev:
Jeg snupper den nye La Notte fra MoC under alle omstændigheder, og glæder mig til at læse den tilsyneladende omfattende booklet.

Bookletten er rigtig lækker, og jeg glæder mig også til at læse den, når jeg får en ledig stund i aften.

IndlægSkrevet: Ons Mar 26, 2008 18:46 
Brugeravatar

Jeg har lige bestilt MoC-udgaven. :)

Den har nogle oplagte fordele, i forhold til den gamle.
Om den så er fejlfri...
Hmm... Criterion er vel heller ikke altid 100% i plet med billedet.

Det med playerens justeringer, og en evt. gammajustering i grafikkortet, kan jeg ikke altid gennemskue.
Jeg vil rode lidt med det, når den dukker op. :beerchug:

IndlægSkrevet: Ons Mar 26, 2008 18:49 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

Spencer skrev:
Jeg har lige bestilt MoC-udgaven. :)

Den har nogle oplagte fordele, i forhold til den gamle.
Om den så er fejlfri...
Hmm... Criterion er vel heller ikke altid 100% i plet med billedet.

Det med playerens justeringer, og en evt. gammajustering i grafikkortet, kan jeg ikke altid gennemskue.
Jeg vil rode lidt med det, når den dukker op. :beerchug:

Glimrende! - og som sagt er der en slående stor forskel, når jeg sammenligner de to udgaver på mit fjernsyn, så MoC-udgaven er under alle omstændigheder en fremragende opdatering.

IndlægSkrevet: Ons Mar 26, 2008 20:00 
Jeg kan også se på criterionforum, at Fox Lorber-udgaven af La Notte er klippet med tæt ved 7 min. i forhold til Moc-udgaven! Det burde afgøre sagen definitivt.

IndlægSkrevet: Lør Mar 29, 2008 17:15 
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense C
Jeg har lige modtaget min MoC LA NOTTE i dag. Superlækker udgivelse, rigtig fint cover og lækker booklet.

NU KUN DUAL Format: Blu-ray=120 SD DVD=1400+
BD Reg B: Sharp BD-HP20S, BD reg A: Panasonic BD30, BD reg ALL: Dell XPS M1550 + AnyDVD
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/dvdsnak

IndlægSkrevet: Lør Mar 29, 2008 17:39 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

Mikkel, DVDsnak skrev:
Jeg har lige modtaget min MoC LA NOTTE i dag. Superlækker udgivelse, rigtig fint cover og lækker booklet.

Jeg kan kun erklære mig enig!

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 149 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]