Dato og tid er Fre Sep 10, 2010 4:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter Meddelelse
 Titel: Anmeldelser af ”A Lizard in a Woman’s Skin”
IndlægSkrevet: Ons Feb 23, 2005 12:36 
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så er der langt om længe kommet anmeldelser af Media Blasters/Shriek Shows udgivelse af ”A Lizard in a Woman’s Skin.” For os der nu gennem flere år har forsøgt at få oplysninger om denne udgivelse på Media Blasters mildt sagt ikke eksemplariske hjemmeside, er det nu muligt at læse anmeldernes ’neutrale’ domme over denne længe ventede titel. Jeg må indrømmer, at jeg selv havde besluttet mig for at udsætte købet af udgivelsen på ubestemt tid, efter det blev afsløret at den uklippede version af filmen kun vil optræde i forkert format og med et dårligt transfer som en ’ekstrafeature’. Nu hvor filmen så rent faktisk er på lager hos forhandlerne finder jeg det imidlertid ’til min store overraskelse’ meget fristende at foretage et par hurtige klik med musen hos dvdpacific.

Specielt anmeldelsen hos DVD Drive-in er meget positiv – mens den er lidt mere lunken hos 10.000 Bullets.

Titel:
IndlægSkrevet: Ons Feb 23, 2005 12:42 
Brugeravatar

Jeg beklager at mine to hyperlinks døde! Jeg er ikke helt klar over, hvad jeg gjorde forkert. :oops:

Titel:
IndlægSkrevet: Ons Feb 23, 2005 12:54 
Super sælger/køber
Brugeravatar

Geografisk sted: Miskatonic University
10.000 Bullets-anmeldelsen
DVD Drive-In-anmeldelsen

** Billede ** Samlingen ** Filmfredag ** OnFilm ** Filmzonen **

Titel:
IndlægSkrevet: Ons Feb 23, 2005 13:15 
Brugeravatar

Tak ;)

Titel:
IndlægSkrevet: Ons Feb 23, 2005 16:58 
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Man må vist gøre op med sig selv om man ønsker at have filmen eller ej.

Den vil med største sandsynlighed aldrig udkomme i flot format, fordi ingen kan finde et uklippet negativ. Anchor Bay/Blue Underground jagtede et negativ for år tilbage uden held, hvorfor de valgte ikke at købe rettighederne. Selvom Media-Blasters har et usselt rygte, så er jeg overbevist om, at denne udgivelse er den bedst tænkelige. De har jo også udlovet en dusør hvis nogen kan fremvise en uklippet bootleg som er i bedre kvalitet.

Jeg har haft filmen i diverse VHS-udgaver og flere bootlegudgivelser som er uklippede. Ingen har haft en kvalitet som den uklippede på den nye DVD - dog er en af bootleg udgivelserne i widescreen, hvad den nye udgivelse jo ikke er. Filmen har altid været forholdvis sjælden, og den var desværre aldrig ude på dansk video i guldalderen herhjemme hvor nærmest alle italienske film udkom på VHS.

Jeg ville dog meget hellere have haft en "composite" udgave, hvor man havde den gode kvalitet med indklip fra den uklippede undervejs. Det er desværre ret vigtige minutter som mangler i den flotte, klippede udgave - så man er næsten nødt til at se den uklippede version for at forstå filmen - men så mister man sikkert helt den meget flotte fotografering.

Jeg synes det er en rigtig glimrende film - men det er en klassisk giallo, som mange måske vil finde kedelig - det er ikke en blodig Fulci-splatter. Det er en drømmerække af skuespillere som medvirker i filmen.

Jeg glæder mig meget til udgivelsen og især dokumentaren. Den er afsendt til mig fra Dvdsoon for 2 dage siden, så måske ligger den i postkassen idag.

Til gengæld er det fedt at Anchor Bay har skaffet et perfekt negativ til One On Top Of The Other - det er en endnu bedre Fulci-giallo.

Titel:
IndlægSkrevet: Ons Feb 23, 2005 17:00 
Brugeravatar

Der er en anmeldelse her som sammenligner den med en bootleg udgivelse:

http://www.horrordvds.com/modules.php?name=Reviews&file=viewreview&id=278

Titel:
IndlægSkrevet: Ons Feb 23, 2005 19:43 
Super sælger/køber
Brugeravatar

Geografisk sted: Miskatonic University
Jeg skal også have den købt. Det, der irriterer mig mest ved den udgivelse, er at "hundescenen", som Carlo "E. T." Rambaldi designede, ikke er med i widescreen-udgaven af filmen. Den skaffede jo Fulci og Rambaldi en del problemer på halsen pga. realismen, men da de kunne vise dyrerettigheds-forkæmperne at det bare var en effekt, gik det i sig selv igen.

Jeg var nu også ret glad for Fulcis "Don't Torture a Duckling", så endnu en giallo fra hans hånd kan kun være godt.

iguana skrev:
Til gengæld er det fedt at Anchor Bay har skaffet et perfekt negativ til One On Top Of The Other - det er en endnu bedre Fulci-giallo.

Fremragende nyhed :thumb: Er der sat en udgivelsesdato på den film? Jeg kunne også godt tænke mig at se Fulcis "Beatrice Cenci", der i Stephen Throwers Fulci-bog lyder som lidt af et mesterværk.

** Billede ** Samlingen ** Filmfredag ** OnFilm ** Filmzonen **

Titel:
IndlægSkrevet: Ons Feb 23, 2005 20:55 
Brugeravatar

Geografisk sted: O'ense.
Tja, jeg køber den altså ikke, så hellere undvære og håbe på bedre tider. Jeg kan ikke fordrage disse kompromis formater, når en 2.35:1 Scope film vises i 1.85.1, føj for den lede, det er desværre ofte et udbredt fænomen med gamle Euro horror/giallo titler. Korrekt ratio er det vigtigste for mig, vigtigere end billedkvalitet, så tomlen nedaf herfra. Billede

Sidst rettet af Henrik B Tors Feb 24, 2005 18:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
IndlægSkrevet: Tors Feb 24, 2005 9:30 
Brugeravatar

Det her er hvad Anchor Bay skriver om One On Top Of The Other:

From horror and thriller maestro Lucio Fulci, comes this unique and exciting effort from 1969 which is considered one of his most satisfying and expertly constructed films. A new hi-definition transfer of the full-length version is being completed with additional features to be announced for this release which should arrive in late 2005.

Billede

Henrik B: Er korrekt ratio virkelig vigtigere end Florinda Bolkans lesbiske fantasier? ;)

Titel:
IndlægSkrevet: Tors Feb 24, 2005 10:52 
Brugeravatar

Henrik B skrev:
Tja, jeg køber den altså ikke, så hellere undvære og håbe på bedre tider. Jeg kan ikke fordrage disse kompromerende ratios, når en 2.35:1 Scope film vises i 1.85.1, føj for den lede, det er desværre ofte et udbredt fænomen med gamle Euro horror/giallo titler. Korrekt ratio er det vigtigste for mig, vigtigere end billedkvalitet, så tomlen nedaf herfra. Billede

Ifølge dvddrive-in oplyser pressebogen at filmens korrekte aspect ratio er 1.85:1:

“The pressbook features promotional gimmicks, plot descriptions, bios of the key players and technical information confirming its aspect ratio of 1.85:1 for the curious.”

Personligt har jeg som andre haft noget blandende oplevelser med Media Blasters udgivelser, men de sidste par titler, jeg har købt fra dem, har fungeret upåklagelig… og de har bestemt vundet nogle karmapoint med deres nylige udgivelse af All the Colors of the Dark, som har en plads i min Giallo-top-10. Spørgsmålet er ikke om - men hvornår jeg køber Lizard. Jeg har kun set en 15-20 af Fulcis film (og jeg føler intet behov for at se dem alle), men han vil altid have en særlig plads i mit hjerte, da det var hans The Beyond, der for alvor overbeviste mig om, at italiensk horror er værd at investere tid og følelser i.

Titel:
IndlægSkrevet: Tors Feb 24, 2005 18:02 
Brugeravatar

Jeg må sige jeg tror ikke helt på den er 1.85:1, Fulci gjorde sig kun i Scope i 70'erne, IMDb siger også 2.35:1 hvilket Techniscope er som den er filmet i. Dvs. DVD-formatet er efter min bedste overbevisning forkert, og selv lesbiske fantasier er her ej nok for mig !
Billede

Titel:
IndlægSkrevet: Tors Feb 24, 2005 18:30 
Brugeravatar

Filmen er i OAR 1.85:1 - jeg synes heller ikke der var tvivl om det da jeg så bootleg udgivelsen.

Der er masser af Fulci-film i 1.85:1 - kan i hvertfald mindes Four Of The Apocalypse, Contraband, City Of The Living Dead, Conquest og Seven Notes In Black.

Titel:
IndlægSkrevet: Tors Feb 24, 2005 19:18 
Brugeravatar

Nøps, filmen er optaget i Techniscope hvilket er 2.35:1. FOTA var oprindelig 2.35:1 i de europæiske biografer, den er altså filmet i Scope (hvilket man kan læse sig til på gamle plakater, osv.) og dermed er den DVD heller ikke korrekt. Omkring COTLD hersker der lidt uvished, visse scener ser endog meget snævre ud med folk skåret midtover i siderne, jeg har min formodning om den burde være 2.35:1 hvilket også var Fulci's foretrukne format. "The Psychic" (SNIB) er også 2.35:1, først med "Contraband" fik han smag for 1.85:1. Tro ikke på gamle VHS kopier, de er ofte forkerte og cropped.

Titel:
IndlægSkrevet: Tors Feb 24, 2005 20:51 
Brugeravatar

COTLD er jo på DVD-udgivelserne trukket direkte fra kamera-negativer, så der er næppe skåret billedinfo fra i siderne (og det var næppe meningen at filmen skulle mattes fra 1.85:1 til 2.35:1).

Desværre står der intet om format for lige netop Lizard i bogen "Dizionario del Cinema Italiano" - heraf fremgår dog, at Seven Notes In Black er filmet i Vistavision format - det er da mig bekendt 1.85:1 (eller evt 1.66:1).

Jeg kan ikke mindes, at jeg har set Seven Notes i 2.35:1 format. Orker ikke lige i aften at grave mine gamle bånd frem - jeg mener dog at jeg har en kopi fra japansk laserdisk, som man i gamle dage sagde var i OAR.

Tro mig, jeg stoler ikke på de gamle VHS-udgivelser. Jeg stoler nu heller ikke ubetinget på gamle filmplakaters angivelser - de er også indimellem forkerte, fordi grafikerne bare har sat et billedformats navn på.

http://www.mhvf.net er der flere som har set filmen i biografen og som sværger at den er 1.85:1. Hvilket også skulle fremgå af originalt pressemateriale som er med på DVD-udgivelsen.

Det plejer at være ret tydeligt at se når film er cropped, så jeg tror ikke rigtigt på din teori. Vi finder dog sikkert aldrig det definitive bevis, selvom der er rygter om, at franske Studio Canal har et negativ gemt i deres gemmer af den franske udgave af filmen. Så måske er alt håb ikke ude omkring at se en bedre DVD-udgivelse engang. Jeg tror bare at det var sket for længst fordi Fulci jo i hvertfald i en periode har været en stor sællert på DVD.

Titel:
IndlægSkrevet: Tors Feb 24, 2005 21:34 
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvem er lige denne Fulci ????

My MoviePosters

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]