DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:12

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man sep 15, 2008 15:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 11, 2008 17:07
Indlæg: 55
michmach skrev:
Det er korrekt, men mange af dem sender eksempelvis ikke til Danmark. Men det er naturligvis nemmere at kritisere end at finde et alternativ ;)


Hov, hvem har tisset på din sukkermad i dag? Jeg kritiserede da ikke, jeg påpegede bare at forsendelser fra My USA Box kan have en større risiko for at ryge i toldfælden end mere anonymt udseende pakker.
Jeg har selv prøvet mail forwarding, men det er efterhånden læææænge siden, men der fandt jeg et rigtig godt foretagende, som blev drevet af et sødt kvindemenneske (vist nok som en nebengeshæft), og HUN sendte nemlig pakkerne så de lignede 'familiepakker' fra Tante Gurli. - Så muligheden er der altså, men du bliver selv nødt til at gå listen igennem... for jeg kan ikke huske hvad damens firma hed.


Top
   
Indlæg: fre aug 26, 2016 12:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Er der nogen der her i 2016 kan anbefale et godt amerikansk mail forwarding site?

Med godt mener jeg billigt og pålideligt. Med tryk på billigt :)

Fandt et der hedder www.usgobuy.com .... Hvis man ser bort fra det lettere retarderede site-navn så virker de forholdsvis billige. Ingen gebyrer og lav fragt.

Men har jo ikke prøvet dem, så er der nogen her der mere praktisk erfaring med ovennævnte eller andre?

Takker.


Top
   
Indlæg: fre aug 26, 2016 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Jeg har brugt shipito.com et par gange indenfor den sidste halvanden måned, og det fungerer upåklageligt.

Deres billigste løsning er uden abonnement. Du betaler et gebyr på $2 pr. pakke, og så vælger du en forsendelsesmulighed ud fra listen.

Du kan tilvælge forskellige ekstraydelser, som fx at bede dem at åbne pakken og kontrollere og fotografere indholdet, få dem til at fjerne en evt. faktura, få dem til at pakke indholdet ekstra sikkert ind eller forsikre indeholdet i forbindelse med forsendelsen. Men det er helt op til dig

Du skal selv udfylde tolderklæringen (på tro og love naturligvis), og så er det jo op til dig, hvor ærlig du har lyst til at være. ;)

Man kan også vælge den dyrere løsning med abonnement, som så giver mulighed for at lade pakkerne vente i længere tid i deres forskellige varehuse og bede dem om at samle flere forsendelser sammen til én stor pakke til dig. Det har jeg ikke prøvet, før det har jeg ikke brug for.

Jeg har anvendt dem til at købe nogle film direkte fra Code Red, fordi de ikke sender udenfor USA. Har faktisk en pakke med tre film på vej fra Code Red til Shipito lige nu, så jeg kan jo lige melde ind igen, når jeg kan se, hvor meget det koster i forsendelse.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: fre aug 26, 2016 14:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Takker for udførlig beskrivelse. Du må meget gerne melde tilbage hvor meget det koster for de tre film, for det er jo pakker af den størrelsesorden jeg selv ender i. Men Code Red-titler kan du da også købe fra DiabolikDVD? Men det er selvfølgelig begrænset hvad de har på lager.

Jeg tror dog jeg vil få behov for at samle pakker sammen så må lige checke hvad det koster hos shipito.com

Takker for tilbagemeldingen!!


Top
   
Indlæg: tors sep 15, 2016 8:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Valgte så USGoBuy og har nu betalt for levering af min første pakke der egentlig er en konsolidering af tre pakker. 2 sjovt nok fra Code Red (der valgte at dele i min ordre op i 2 pakker) og 1 fra Scream Factory. Så alt i alt 8 blu-rays. Det kostede mig $19.38 for levering og intet andet. De tog ikke noget for pakkekonsolidering. Så mangler vi selvfølgelig bare at pakken dukker op uskadt. Men hvis den gør det er det dælme fint og noget billigere end jeg havde frygtet :)


Top
   
Indlæg: tors sep 15, 2016 11:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Avatar666 skrev:
Valgte så USGoBuy og har nu betalt for levering af min første pakke der egentlig er en konsolidering af tre pakker. 2 sjovt nok fra Code Red (der valgte at dele i min ordre op i 2 pakker) og 1 fra Scream Factory. Så alt i alt 8 blu-rays. Det kostede mig $19.38 for levering og intet andet. De tog ikke noget for pakkekonsolidering. Så mangler vi selvfølgelig bare at pakken dukker op uskadt. Men hvis den gør det er det dælme fint og noget billigere end jeg havde frygtet :)

Det lyder ret godt, men du har stadig risiko for told og moms eller hvordan?

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors sep 15, 2016 11:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Montag451 skrev:
Det lyder ret godt, men du har stadig risiko for told og moms eller hvordan?

Jaja selvfølgelig, men nu har jeg da ihvertfald a fighting chance :) Du specificerer selv hvad værdien skal være på pakken men det er jo bestemt ikke en garanti for noget som helst.

Med mit held fornylig skal den nok blive samlet op i tolden :(


Top
   
Indlæg: tors sep 15, 2016 11:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Avatar666 skrev:
Montag451 skrev:
Det lyder ret godt, men du har stadig risiko for told og moms eller hvordan?

Jaja selvfølgelig, men nu har jeg da ihvertfald a fighting chance :) Du specificerer selv hvad værdien skal være på pakken men det er jo bestemt ikke en garanti for noget som helst.

Med mit held fornylig skal den nok blive samlet op i tolden :(

Det må jeg prøve, så familien i USA kan spare sig ulejligheden! Kan du ikke lave en referral til mig? Sender lige min mail-addy i en pb.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors sep 15, 2016 11:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Montag451 skrev:
Det må jeg prøve, så familien i USA kan spare sig ulejligheden! Kan du ikke lave en referral til mig? Sender lige min mail-addy i en pb.

Done :) Nu har jeg som sagt ikke modtaget min pakke endnu. Så måske skal du vente indtil alt er i sikker havn :)


Top
   
Indlæg: tors sep 15, 2016 11:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Lyder spændende :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs sep 20, 2016 10:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Avatar666 skrev:
Valgte så USGoBuy og har nu betalt for levering af min første pakke der egentlig er en konsolidering af tre pakker. 2 sjovt nok fra Code Red (der valgte at dele i min ordre op i 2 pakker) og 1 fra Scream Factory. Så alt i alt 8 blu-rays. Det kostede mig $19.38 for levering og intet andet. De tog ikke noget for pakkekonsolidering. Så mangler vi selvfølgelig bare at pakken dukker op uskadt. Men hvis den gør det er det dælme fint og noget billigere end jeg havde frygtet :)

Pakken dukkede op i dag. 5 dages levering + på trods af at det modsatte vist stod med tracking nummer og det hele. Og det bedste var at den modsat ca. alle andre pakker, jeg modtager fra Staterne i disse dage, undgik toldbehandling.

Filmene kom i en kasse med pakkefyld og det hele. Meget elegant, og som sagt en konsolidering af 2 pakker.

Det gik så nemt og glat at det da bestemt ikke er sidste gang jeg gør brug af det :thumb:


Top
   
Indlæg: søn okt 02, 2016 19:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Avatar666 skrev:
Det gik så nemt og glat at det da bestemt ikke er sidste gang jeg gør brug af det :thumb:

Næste gang er dog ikke helt så nem. Med 4 pakker på vej hvoraf en af dem er en reship fordi den første gik 'tabt' er min konto (og adskillige andres) nu pludselig lukket af 'sikkerhedsmæssige årsager'. Damn :wallbanger:


Top
   
Indlæg: søn okt 02, 2016 20:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Avatar666 skrev:
Avatar666 skrev:
Det gik så nemt og glat at det da bestemt ikke er sidste gang jeg gør brug af det :thumb:

Næste gang er dog ikke helt så nem. Med 4 pakker på vej hvoraf en af dem er en reship fordi den første gik 'tabt' er min konto (og adskillige andres) nu pludselig lukket af 'sikkerhedsmæssige årsager'. Damn :wallbanger:

Count me in på den med lukket konto. Jeg har så ingen anelse om, hvor min pakke er henne. Den er muligvis sendt til mig eller sendt retur, men jeg kan ingen info få. :devil:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs okt 11, 2016 9:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Avatar666 skrev:
Avatar666 skrev:
Det gik så nemt og glat at det da bestemt ikke er sidste gang jeg gør brug af det :thumb:

Næste gang er dog ikke helt så nem. Med 4 pakker på vej hvoraf en af dem er en reship fordi den første gik 'tabt' er min konto (og adskillige andres) nu pludselig lukket af 'sikkerhedsmæssige årsager'. Damn :wallbanger:

Min konto blev dog åbnet op igen. De havde angiveligt server-problemer, og alle mine 4 pakker er nu ankommet og jeg har bedt om at få dem konsolideret. Så må vi ses hvad der så sker.

Som sagt, hvis der er nogen der kender en anden pålidelig mail forwarder hører jeg gerne om det.


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2016 14:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Avatar666 skrev:
Min konto blev dog åbnet op igen. De havde angiveligt server-problemer, og alle mine 4 pakker er nu ankommet og jeg har bedt om at få dem konsolideret. Så må vi ses hvad der så sker.

Ja der skete det at tingene (13 blu-rays) nu er dukket op som de skulle og ovenikøbet pakket pænt ind i bølgeplast og til ca. $19 ialt i forsendelse. Det var dog lidt for spændende undervejs, så ville gerne høre hvordan det gik hr. Montag med hans ditto men det er åbenbart ikke noget der kan lade sig gøre, og det er åbenbart ikke til at hive erfaringer ud af andre herinde så det er nok det forkerte forum jeg prøver i. Jeg søger andre græsgange angående dette emne så. Hvis nogen har erfaringer må de meget gerne smide mig en besked.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team