DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 12:06

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 114 15 16 17 1820 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man feb 07, 2022 23:31 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
Avatar666 skrev:
Mthdraken skrev:
Har købt 3 gange fra eBay efter 1. juli. Èn gang fra USA, og to gange fra GB, hvor der i min kurv blev tilføjet dansk moms og pakken også gik igennem tolden uden problemer.
Den ene pakke var ødelagt da den kom frem, og en replacement blev sendt. Denne blev så taget i tolden, da den blev sendt uden om eBays kurv.

Og det er ikke forsendelser gennem deres Global shipping program, hvor de bliver sendt gennem ebays pakkecenter først? For det har jeg nemlig også brugt flitting både før og efter d. 1. juli :)

Nej, det var ikke gennem GSP.


Top
   
Indlæg: tirs feb 08, 2022 0:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Mthdraken skrev:
Avatar666 skrev:
Mthdraken skrev:
Har købt 3 gange fra eBay efter 1. juli. Èn gang fra USA, og to gange fra GB, hvor der i min kurv blev tilføjet dansk moms og pakken også gik igennem tolden uden problemer.
Den ene pakke var ødelagt da den kom frem, og en replacement blev sendt. Denne blev så taget i tolden, da den blev sendt uden om eBays kurv.

Og det er ikke forsendelser gennem deres Global shipping program, hvor de bliver sendt gennem ebays pakkecenter først? For det har jeg nemlig også brugt flitting både før og efter d. 1. juli :)

Nej, det var ikke gennem GSP.

Perfekt. Takker. Så tør jeg prøve ad :)


Top
   
Indlæg: tirs feb 08, 2022 0:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Naiera skrev:
Ja, det foregik på præcis samme måde som med f.eks. Amazon UK. Selvfølgelig kan man ikke garantere, at forsendelsen ikke kommer forbi en eller anden spade, som ikke fatter hvad IOSS er...

Perfekt. Var lidt bekymret idet det her jo er private sælgere der så skal markere forsendelserne korrekt.


Top
   
Indlæg: tirs feb 08, 2022 8:40 
Offline

Tilmeldt: tors okt 30, 2008 11:30
Indlæg: 327
Naiera skrev:
Ja, det foregik på præcis samme måde som med f.eks. Amazon UK. Selvfølgelig kan man ikke garantere, at forsendelsen ikke kommer forbi en eller anden spade, som ikke fatter hvad IOSS er...


Bare lige for at være helt med - skal sælger så skrive en IOSS kode på pakken, som han får oplyst af eBay?


Top
   
Indlæg: tirs feb 08, 2022 13:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 29, 2012 12:45
Indlæg: 53
Geografisk sted: Roskilde
Naiera skrev:
Ja, det har de altid været. Der er ingen forskel fra som det var før, hvor man jo også betalte dansk moms i stedet for deres ved checkout.


Jeg fik nappet en pakke i tolden i starten, Amazon UK skrev en eller anden smøre om at de tilbageholdte momsen hvis det skulle ske, men det var Skat ligeglade med. Man skulle så kontakte Amazon for at få disse penge de tilbageholdte plus kæmpe for de 160 i gebyr. Så siden har jeg holdt en pause med bestillinger derfra. Men hvis de officielt er med på IOSS så er det jo fedt nok. Må prøve at smide en ny ordre hos dem snart


Top
   
Indlæg: tirs feb 08, 2022 18:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Nielsb90 skrev:
Naiera skrev:
Ja, det foregik på præcis samme måde som med f.eks. Amazon UK. Selvfølgelig kan man ikke garantere, at forsendelsen ikke kommer forbi en eller anden spade, som ikke fatter hvad IOSS er...


Bare lige for at være helt med - skal sælger så skrive en IOSS kode på pakken, som han får oplyst af eBay?


Det kan sgu egentlig godt være, at den bare strøg igennem fordi det var en privat forsendelse :| Jeg har fået store forsendelser fra min ven i Delaware tre gange siden skiftet, og de ryger lige igennem. Jeg tror det er fordi de fokuserer på ting fra forretninger, fra Kina, osv. :?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs feb 08, 2022 18:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jammer skrev:

Jeg fik nappet en pakke i tolden i starten, Amazon UK skrev en eller anden smøre om at de tilbageholdte momsen hvis det skulle ske, men det var Skat ligeglade med. Man skulle så kontakte Amazon for at få disse penge de tilbageholdte plus kæmpe for de 160 i gebyr. Så siden har jeg holdt en pause med bestillinger derfra. Men hvis de officielt er med på IOSS så er det jo fedt nok. Må prøve at smide en ny ordre hos dem snart


Det var jo fordi at din pakke røg forbi nogen som ikke fattede hvordan det virkede. Amazon UK har opkrævet dansk moms i måske ti år før Brexit.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs feb 08, 2022 20:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Naiera skrev:
Det kan sgu egentlig godt være, at den bare strøg igennem fordi det var en privat forsendelse :| Jeg har fået store forsendelser fra min ven i Delaware tre gange siden skiftet, og de ryger lige igennem. Jeg tror det er fordi de fokuserer på ting fra forretninger, fra Kina, osv. :?


Det vil jeg afkræfte rigtigheden af desværre :) Har bestilt meget begrænset uden for EU men har fået 2 pakker nuppet fra private ebay-handlere de sidste 4 måneder. Det var uden forudbetalt dansk moms.


Top
   
Indlæg: tirs feb 08, 2022 21:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
:cry3:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør apr 02, 2022 20:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Indicator er også bekræftet som toldsikre (IOSS). Jeg har modtaget en pakke fra dem uden problemer og det står også i deres FAQ.

Er der nogen, der ved, hvorvidt Arrow og Network er toldsikre? Nogen, der har handlet ved dem siden Brexit?

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: lør apr 02, 2022 21:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 29, 2012 12:45
Indlæg: 53
Geografisk sted: Roskilde
njhansen skrev:
Er der nogen, der ved, hvorvidt Arrow og Network er toldsikre? Nogen, der har handlet ved dem siden Brexit?


Arrow er på ingen måde toldsikre, ALT bliver taget i tolden, som i 100%. Og hvis du blander lagervarer med preorders, så opdeler de forsendelsen, så du kan på den måde få en del import moms opkrævninger. Men de har så til gengæld dækket det hele for mig indtil videre, både importgebyret og selve momsen. Nogle gange kræver det dog lidt kamp.
Jeg er kommet til den konklusion at jeg fremover vil bestille Arrow titler fra Amazon.co.uk eller importere fra USA i stedet, og så kun bruge Arrow hvis der er eksklusive udgivelser som kun kan købes fra Arrow selv, eller hvis der skulle komme noget ekstraordinært jeg ikke tør bestille andre steder. Man har jo før hørt om at Amazon har annulleret preorders fordi de ikke fik allokeret nok


Top
   
Indlæg: søn apr 03, 2022 1:19 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
njhansen skrev:
Indicator er også bekræftet som toldsikre (IOSS). Jeg har modtaget en pakke fra dem uden problemer og det står også i deres FAQ.

Er der nogen, der ved, hvorvidt Arrow og Network er toldsikre? Nogen, der har handlet ved dem siden Brexit?

Indicator har været toldsikker et godt stykke tid nu. Jeg har lavet et lille skriv på Reddit for lidt siden med IOSS butikker, se evt. her:
https://www.reddit.com/r/boutiquebluray ... ?context=3

Kan i øvrigt sige at Zavvi har oppet sig _gevaldigt_. Jeg har brugt dem længe da de altid har refunderet moms og importgebyr uden bøvl.
De sidste 10-15 pakker har dog haft en anden natur hvor de alle er registreret i min Postnord app, modsat tidligere.

Alle pakker har i appen været stoppet samt frigivet af tolden uden yderligere betaling. Deres IOSS ser derfor ud til endelig at være slået ordentligt igennem.


Top
   
Indlæg: søn apr 03, 2022 21:45 
Offline

Tilmeldt: tors maj 26, 2011 20:55
Indlæg: 506
Citat:
Arrow er på ingen måde toldsikre

Kan kun bekræfte,da jeg har modtaget et par pakker fra dem her i vinter,som blev taget af PDK.
Mht. IOSS skal man være obs på at det kun gælder for pakker med indholds-værdi under €150.For værdier over €150 gælder stadig de 'gamle' regler hvor det enkelte modtagerland selv står for fortoldning.
Jeg har en pakke på vej fra Indicator fra deres udsalg med værdi over de €150,så jeg er ret spændt på hvad der sker...


Top
   
Indlæg: man apr 18, 2022 20:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs apr 19, 2022 20:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 114 15 16 17 1820 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team