DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 13:43

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1420 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jan 28, 2021 15:09 
Offline

Tilmeldt: tors okt 30, 2008 11:30
Indlæg: 327
Tak for hjælpen :thumb:

Jeg har sendt dem en mail og vedhæftet min faktura fra Amazon. Den viser momsopkrævning og forklarer i bunden hvordan det dækker over evt. momsopkrævninger. Det bør være nok (håber jeg).


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2021 15:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Ellers må du bede dem rende og hoppe, og så bestille igen fra Amazon.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn jan 31, 2021 3:32 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
Jeg havde samme problem med en pakke fra amazon.co.uk og skrev også en mail til postnord.
Jeg fik i går, 1 uge senere, et svar fra dem, som ikke kunne bruges til noget som helst.

"Amazon kan ikke forudbetale moms/told i DK. De kan gøre det til visse lande, men DK er ikke et af dem. Endnu. Det kan ændre sig.
Hvis du alligevel vil anmode Toldstyrelsen om refundering af afgifterne, er deres mail : regulering@toldst.dk
"

Det jo både forkert og direkte løgn.

Amazon support var noget mere behjælpelig og refunderede samtlige udgifter til postnord.


Top
   
Indlæg: søn jan 31, 2021 6:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
De har opkrævet dansk moms i velsagtens ti år nu :roll:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn jan 31, 2021 13:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Endnu mere grotesk, når de benytter det danske momsnummer: DK12263864 på forsendelser til os i DK

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: søn jan 31, 2021 21:30 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
Nu har jeg prøvet noget spændende!
Zavvi har nu angivet denne information på deres hjemmeside:

"BREXIT UPDATE
zavvi can confirm that your shopping experience will not be impacted, and you will be able to continue to place orders as usual.

For customers located in the EU, most of our products will ship from our distribution centre within the EU and therefore ordering with us will continue as normal.

For any products shipping from the UK to addresses in the EU, tax and duties will be settled on your behalf with our courier, so there is no cost to you.
"

Det skal da lige prøves.
Blev førhen altid taget i tolden da de sendte fra kanaløerne.

Det kan være et rigtig godt alternativ til Amazon UK indtil at Postnord finder ud af det med momsen...


Top
   
Indlæg: tirs feb 02, 2021 12:31 
Offline

Tilmeldt: tors okt 30, 2008 11:30
Indlæg: 327
PostNord har også afvist at frigive min pakke.

"Når du køber en vareder bliver sendt fra et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr, så skal du betale afgifter til Told & Skat. Det er vigtigt at understrege at det er afsenderlandet der afgør om din forsendelse skal toldbehandles. Ikke hvor du køber varen henne. Det vil også betyde at toldbehandlingen vil foregå i modtagerlandet. Så hvis du har betalt noget moms til din afsender, har vi ikke at gøre med det. Hvis du ikke ønsker at betale importopkrævning kan du returnere varen til afsender."

Ved ikke helt om jeg forstår hvad de skriver, men de har ingen intentioner om at lade forsendelser fra Amazon.co.uk slippe igenne. Trist!


Top
   
Indlæg: tirs feb 02, 2021 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Ikke overraskende har de jord i hovedet :argue:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs feb 02, 2021 20:10 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
Kæft nogle fjolser der er ansat hos Postnord. Hvor finder de dem dog henne!?

Skriv til Amazon support. De refunderede mig mine Postnord udgifter.
Hvis du altså gider betale dem for deres inkompetence.


Top
   
Indlæg: man maj 17, 2021 12:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:46
Indlæg: 262
Geografisk sted: Randers
Der er noget galt, var det ikke meningen at gebyret på 160 kr. skulle udgå, ved overgangen til den nye ordning?

Det ser det ikke ud til er tilfældet i, hvert fald er denne artikel dukket op flere steder:
https://www.msn.com/da-dk/finans/finans ... nethandel/
Jeg citerer lige:
Citat:
Hvis du klikker et par høretelefoner til 40 kroner hjem fra eksempelvis USA, Kina eller Storbritannien, skulle der tidligere hverken betales moms eller transportørgebyr.

Men den regning kommer nu bagefter. Momsen er 25 procent og transportørgebyret ligger gerne i omegnen af 150-250 kroner, oplyser Toldstyrelsen.


Skat og toldstyrelsen har også lanceret denne side, der gør et stort nummer ud af at forklare, at der nu kommer gebyr på alt.
http://undgåprischok.dk
Hvis det her passer, er det da rigtigt skidt, så har vi intet vundet, men blot mistet bagatelgrænsen.

_________________
Se min beskedne samling (Håbløst out of date pt.)


Top
   
Indlæg: man maj 17, 2021 14:17 
Offline

Tilmeldt: tors okt 26, 2017 15:54
Indlæg: 109
Geografisk sted: Lunderskov, Danmark
MJO skrev:
Der er noget galt, var det ikke meningen at gebyret på 160 kr. skulle udgå, ved overgangen til den nye ordning?

Det ser det ikke ud til er tilfældet i, hvert fald er denne artikel dukket op flere steder:
https://www.msn.com/da-dk/finans/finans ... nethandel/
Jeg citerer lige:
Citat:
Hvis du klikker et par høretelefoner til 40 kroner hjem fra eksempelvis USA, Kina eller Storbritannien, skulle der tidligere hverken betales moms eller transportørgebyr.

Men den regning kommer nu bagefter. Momsen er 25 procent og transportørgebyret ligger gerne i omegnen af 150-250 kroner, oplyser Toldstyrelsen.


Skat og toldstyrelsen har også lanceret denne side, der gør et stort nummer ud af at forklare, at der nu kommer gebyr på alt.
http://undgåprischok.dk
Hvis det her passer, er det da rigtigt skidt, så har vi intet vundet, men blot mistet bagatelgrænsen.

Jeg har lige set samme info, dog i et nyhedsbrev fra forbrug.dk. Jeg havde også forstået at "transportørgebyret" skulle udgå, men ja det bliver bare endnu dyrere, da ALLE pakker fremover vil blive toldbehandlet og pålagt moms og transportørgebyr, uanset værdi. Eksemplet på SKATs side viser lige præcis at et par kinesiske hovedtelefoner til 40 kroner fremover vil koste op imod (og endda over) 200 kroner - 10 kroner i moms (hvilket jo er fair nok) og så stadig transportørgebyret, som jo er 160 kroner hos Post Nord = 210 kroner totalt i dette eksempel.

_________________
Hilsen Mikkel

Udstyr:
Afspiller: Playstation 5 Standard Edition (DVD/Blu-ray/UHD Blu-ray)
Skærm: Sony KD-55XG8196 55" 4K UHD tv
Lyd: Sony HT-CT180 2.1 100W soundbar

Min filmsamling (My Movies)
Min musiksamling (Discogs)


Top
   
Indlæg: man maj 17, 2021 14:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Der skulle, fra EUs side, lanceres et nyt system kaldet One-Stop-Shop, som butikker melder sig til, så kunderne kan betale momsen ved checkout, og derved undgå gebyr.

Hvis dette droppes er det selvfølgelig en kæmpe sviner.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man maj 17, 2021 15:01 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
Fra skat.dk
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2297782

Citat:
For at gøre det nemmere for virksomheder at opkræve, indberette og betale moms ift. særreglerne er der lavet en frivillig EU-ordning, der gør det muligt for dig at registrere din virksomhed i ét land og indberette og betale EU-moms dér. Denne ordning har tidligere været omtalt som One stop moms i Danmark. Fra 1. juli 2021 vil ordningen blive omtalt som Moms One Stop Shop


For alle butikker der vælger at anvende dette system ville der ikke komme yderligere opkrævning fra hverken toldstyrelsen eller Postnord.
For alle private forsendelser eller butikker der ikke anvender systemet vil der blive opkrævet moms fra første krone.

Man kan vel forvente at ebay tilmelder sig med deres global shipping, så det forbliver det samme. Og Amazon opkræver og klarer allerede selv momsen så de fleste ting kan vi allerede og vil fortsat kunne få importeret uden at Postnord synes de skal hæve prisen med et vanvittigt beløb.

Gad vide om Postnord kommer til at tjene kassen på det her, eller bliver totalt lagt ned af pakker der skal retur, for deres (samfundets..) regning.


Top
   
Indlæg: tors maj 27, 2021 22:28 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Nielsb90 skrev:
PostNord har også afvist at frigive min pakke.

"Når du køber en vareder bliver sendt fra et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr, så skal du betale afgifter til Told & Skat. Det er vigtigt at understrege at det er afsenderlandet der afgør om din forsendelse skal toldbehandles. Ikke hvor du køber varen henne. Det vil også betyde at toldbehandlingen vil foregå i modtagerlandet. Så hvis du har betalt noget moms til din afsender, har vi ikke at gøre med det. Hvis du ikke ønsker at betale importopkrævning kan du returnere varen til afsender."

Ved ikke helt om jeg forstår hvad de skriver, men de har ingen intentioner om at lade forsendelser fra Amazon.co.uk slippe igenne. Trist!

Jeg har i denne uge modtaget 7 pakker med køb fra amazon.co.uk, hvor amazon har opkrævet 25% til betaling af dansk moms (efter der er fratrukket engelsk moms fra listeprisen). Det var et samlet køb af 50 forskellige varer med pris på ialt over DKK 6.000, dvs. langt over bagatelgrænse.

Postnord har leveret alle pakkerne uden problemer eller unødigt ophold til toldbehandling, og de har ikke tillagt 160-kroners tillæg på nogen af pakkerne.

Det tyder måske på, at Postnord og amazon.co.uk nu har fået løst problemerne med afregning af dansk moms, ligesom dette har fungeret længe med køb fra den amerikanske amazon.

Er der andre, der har samme erfaring?

Label på pakkerne viser ikke værdiangivelse, men der er fortrykt diverse koder og allerede skrevet "Postnord", så måske er det alle de oplysninger, der skal til at få behandlet momsbetalingen. Hvis det her er standard fremover, så er køb fuldstændig identisk med før Brexit.

Billede


Top
   
Indlæg: lør maj 29, 2021 1:26 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
Henrik24 skrev:
Det tyder måske på, at Postnord og amazon.co.uk nu har fået løst problemerne med afregning af dansk moms, ligesom dette har fungeret længe med køb fra den amerikanske amazon.

Er der andre, der har samme erfaring?

Amazon UK har løst problemet. Ingen credit til Postnord her.
Amazon.co.uk har de seneste måneder fragtet alle deres EU ordre til et EU warehouse. Hvis du går ind på dine ordrer og bruger deres "track and trace" så kan du se dette.

Eksempel fra min seneste ordre:
UK:
Initiated customs clearance process
Completed customs clearance process

DE:
Package arrived at an Amazon facility
Completed customs clearance process

Amazon importerer typisk til Tyskland eller Belgien (i følge mine mange pakkers track and trace) hvor de håndterer importen til EU.
Pakken bliver derfra sendt videre til modtagerlandet.
Postnord ser derfor ikke andet end at pakken kommer fra Tyskland og sender den videre uden bøvl.

Så længe amazon kræver "import fees" i indkøbskurven så kan du være sikker på, at Postnord ikke finder på et eller andet mærkeligt :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1420 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team