DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:22

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør aug 18, 2012 19:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Der er efterhånden mange gode forhandlere på Amazon Marketplace. Nogle af forhandlerne går igen på de forskellige portaler (.co.uk / .com / .fr / .es / .it) og der er selvfølgelig nogen af dem, der er bedre end andre.

Her i tråden kan vi diskutere erfaringer med forhandlere på Amazon Marketplace: om de forhandler CDer, bøger, bleer eller plakater - det er lige meget ;)

Når I giver en anbefaling eller fraråder en sælger, så husk evt. at få et link med til sælgerens profil på Amazon Marketplace.


Jeg kan lægge ud med mine gode erfaringer med:


nagiry

God indpakning, hurtig levering og fornuftige priser. Toldsikker.


Sent2u by hts-scotland

God indpakning, hurtig levering og fornuftige priser. Toldsikker.


all your music

God indpakning, hurtig levering og fornuftige priser. Der står "Dispatched from CA, United States" ved sælgerens varer, men på de pakker jeg har fået derfra har der stået Allemagne (Tyskland) som afsenderland på pakken og på pakkesedlen indeni står der United Kingdom. Så jeg vil tro, at den er toldsikker.


24-7 Stores (på Amazon.com)

God indpakning, hurtig levering og fornuftige priser. Varerne er sendt fra USA (Californien) og varens værdi (ekskl. porto) står på forsiden. Den er ikke toldsikker, men de fleste af deres produkter kommer alligevel ikke op på de DKK 80, så man vil næppe løbe ind i så mange problemer med den forhandler.


groove_temple_de

Rimelige priser, hurtig levering og god indpakning. De sender fra Tyskland, så de er toldvenlige.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Senest rettet af njhansen lør aug 18, 2012 23:30, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør aug 18, 2012 23:20 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 12:30
Indlæg: 541
Geografisk sted: Aalborg
+1 til all your music
købt anime der fra og min pak kom også fra Tyskland, også slev om de var sent fra USA med fuld pris på pakken.


Top
   
Indlæg: søn aug 19, 2012 0:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Ja, Alt Din Musik er rigtig fin. Det er en kende dyrt, og forsendelsen tager en håndfuld dage mere end f.eks. DVD Pacific, men det virker sikkert at handle der.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn aug 19, 2012 21:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Prima tråd ;)

Jeg har generelt kun gode erfaringer med Zoverstocks - rimeligt prisniveau og ret hurtige forsendelser.

Til gengæld er jeg efterhånden ikke glad for Gzoop. For nyligt havde jeg en lidt dårlig oplevelse med dem, og jeg kan også se, at de gange, jeg har bestilt fra dem tidligere, har de været meget længe om at sende.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn aug 19, 2012 22:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Buck Rogers skrev:
Jeg har generelt kun gode erfaringer med Zoverstocks - rimeligt prisniveau og ret hurtige forsendelser.


Jeg fik en pakke fra zoverstocks den anden dag, hvor den var sendt fra Guernsey, en af kanaløerne udenfor EU. Den var bestilt via Play Marketplace.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man aug 20, 2012 9:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
:thumb: til zoverstocks herfra. Jeg har ikke haft tjekket afsendelsessted på mine pakker, men de er alligevel alle under toldgrænsen.

Jeg har kun haft positive erfraringer fra amazon.co.uk marketplace (pånær én enkelt som jeg har skrevet lidt om nederst).
Jeg har handlet følgende steder og været fuldt tilfreds. Mange af stederne har jeg dog kun handlet én enkelt gang, da jeg oftest tjekker hos zoverstocks først.

Entertainment-2-go

Perfect_Entertainment

b68solutions

F1rst Class DVD

acclaimed-dvds

dodax-online-uk

numbertwentyfive

mailentrade

UKPaperbackshop:
Bestilte her The Walking Dead Book 1. Jeg købte den her da de var billigere end amazon selv (stadig en helt ny vare). Bogen er en hardback, men var sparsomt pakket ind. Indpakning bestod blot af et tætsiddende papomslag (så lidt ud som det var vakuum-pakket, hvis det giver mening?). Bogen var på ingen anden måde beskyttet hvilket har resulteret i et trykket hjørne. En lille fejl, men trods alt en fejl. Jeg tør i hvert fald ikke bestille noget derfra igen.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: man aug 20, 2012 22:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
njhansen skrev:
24-7 Stores (på Amazon.com)

God indpakning, hurtig levering og fornuftige priser. Varerne er sendt fra USA (Californien) og varens værdi (ekskl. porto) står på forsiden. Den er ikke toldsikker, men de fleste af deres produkter kommer alligevel ikke op på de DKK 80, så man vil næppe løbe ind i så mange problemer med den forhandler.


Endnu en god erfaring med 24-7 Stores.

Jeg bestilte Morricone-soundtracket Crossing the Line ved dem d. 16. august, den blev afsendt d. 16. august og d. 19. august modtog jeg denne mail fra dem:

Hello,

We're writing to let you know we processed your refund of $9.88 for your Order XXX-XXXXXX-XXXXXXXX from 24-7 Stores.

This refund is for the following item(s):

Item: Crossing The Line (aka The Big Man - 1990 Film)
Quantity: 1
ASIN: B000003TEM
Reason for refund: Item not satisfactory

Here's the breakdown of your refund for this item:

Shipping Refund: $6.89
Item Refund: $2.99

Notes: Hi, this one is free. We listed the Colosseum Varese release. Same thing but we felt you didn't know this so it's free.


En lille forklaring: pladeselskabet Varèse Sarabande udgiver og laver titler i både USA og Europa. I Europa står tyske Colosseum Music for det og der er generelt ingen forskel på udgivelserne - det er samme udgivelse i USA og Europa.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 20:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Zoverstocks er min foretrukne dealer på Marketplace. Holder øje med titlerne på min wishliste, og når de nærmer sig alt mellem 0,01£ og 1,00£ ca. ryger de i kurven - det giver med fragt og kurs sådan cirka en stykpris på 18-20kr.

Har aldrig haft vrøvl, skiverne er i tip-top-stand og leveringstiden tager mellem 4-10 dage... :thumb:


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 21:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Må følge trop; Zoverstocks har styr på tingene.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs sep 04, 2012 9:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Er der nogen US-forhandlere, der ikke skriver varens værdi med alt for store typer udenpå?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors mar 01, 2018 18:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
En advarsel:

Sælgeren "dodax-online-uk" på Amazon.co.uk Marketplace er ikke toldsikker mere. Jeg ved ikke, om de har skiftet hjemland eller om tolderne bare ikke har været interesserede før, men de sender nu fra Schweiz, som jo ikke er med i EU.

Jeg er nu blevet taget to gange derfra af Trold & Skvat og der er nok et tredje brev på vej med en opkrævning.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors mar 01, 2018 18:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Nederen.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors mar 01, 2018 21:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
njhansen skrev:
En advarsel:Jeg ved ikke, om de har skiftet hjemland eller om tolderne bare ikke har været interesserede før, men de sender nu fra Schweiz, som jo ikke er med i EU.

Jeg dobbeltcheckede lige mine ordrer fra Dodax og de ligger alle under bagatelgrænsen. Grunden til de gør det er jeg sjovt nok aldrig har anset dem som toldsikre. De har haft residens i Schweiz hele tiden og så vidt jeg erindrer har alle de forsendelser jeg har modtaget derfra haft afsenderadresse i Schweiz og har haft tydelig værdiangivelse.


Top
   
Indlæg: tors mar 01, 2018 23:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Avatar666 skrev:
njhansen skrev:
En advarsel:Jeg ved ikke, om de har skiftet hjemland eller om tolderne bare ikke har været interesserede før, men de sender nu fra Schweiz, som jo ikke er med i EU.

Jeg dobbeltcheckede lige mine ordrer fra Dodax og de ligger alle under bagatelgrænsen. Grunden til de gør det er jeg sjovt nok aldrig har anset dem som toldsikre. De har haft residens i Schweiz hele tiden og så vidt jeg erindrer har alle de forsendelser jeg har modtaget derfra haft afsenderadresse i Schweiz og har haft tydelig værdiangivelse.


Jeg har aldrig tænkt over, at de sendte fra Schweiz. Jeg har heller ikke fået taget en eneste pakke fra dem før, selvom rigtig mange af dem var over de 80 kr.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre mar 02, 2018 3:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Same.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team