DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:09

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 28, 2017 17:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 31, 2010 0:37
Indlæg: 59
Geografisk sted: Vestfyn
Chatgang med CDON.. :(

CDON Kundservice [17.03.13]
Medarbejder Jannie har sluttet sig til samtalen
Du [17.03.13]
Trackmania Turbo - PS4. Står som spil til 119,-. Koster dog 199,-??
Jannie [17.03.13]
Hej
Jannie [17.03.13]
Hvor står det henne til 119?
Du [17.03.13]
På jeres hjemmeside
Du [17.03.25]
http://cdon.dk/spil/trackmania_turbo-34 ... veillance#
Du [17.03.49]
Indgår i kampagne: Spil til 119 kr
Jannie [17.04.34]
Kan du sende et link til kampagnen?
Du [17.04.49]
Har sendt et link til siden
Jannie [17.07.13]
Kun til varen, og der står kr.199,-
Du [17.08.34]
Nedenunder er der en linie hvor der står: http://cdon.dk/spil/spil_til_119_kr/
Du [17.09.10]
Vil du have et screendump på mail?
Jannie [17.10.55]
Der kom jeg ind på det.
Jannie [17.11.46]
Det tyder på der generelt er fejl med denne kampagne, da der ikke står hvad den skal gælde + der er mange varer der koster under de kr.119,-, så den er jeg desværre nødt til at fejlmelde. Den skal være rettet til i morgen
Du [17.13.37]
Det stod også til 119,- i hovedlinien igår - produktet var dog ikke tilgængeligt, så jeg lagde det overvågning og fik så mail idag. Får jeg det så til 119,-? Det er jo ikke min skyld at systemet fejler.
Jannie [17.14.34]
Vi tager forbehold for fejl, så derfor jeg ikke kan sige hvad der sker i denne kampagne, men desværre kan jeg ikke give dig det til kr.119,- medmindre det koster det.
Du [17.14.43]
Hvis jeg mærker en vare forkert i min butik, fanger bordet også..
Jannie [17.15.22]
Men når det er online-handel, så tages der forbehold for det i vilkårerne på hjemmesiden.
Du [17.16.13]
Så kunden bliver den lille i det her spil, altså?
Jannie [17.16.40]
Når der tages forbehold for fejl, så ja.
Du [17.17.34]
Tak for kaffe, Det synes jeg ikke er en fair behandling. Så kan man jo ikke gå ud fra det der er skrevet på jeres side?
Du [17.18.10]
Så kan man jo til enhver tid henholde sig til "fejl"..
Jannie [17.19.52]
Når det handler om internettet, så kan der ske fejl i systemerne, så derfor der selvfølgelig tages forbehold for det.
Du [17.21.25]
De 2 andre varer jeg har i kurven er Blurays som "indgår i kampagne" - dem tør jeg så ikke at bestille nu..
Jannie [17.22.58]
Sålænge du kan se de går ind til den rigtige pris i kassen er der ikke noget problem.
Du [17.25.34]
Prisen kan jo variere. det tør jeg ikke binde an med. Troede det var kundeservice - men det er så kun kundeinfo - i min optik. jeg må desværre overveje at lægge min handel andetsteds. Og det på grund af 80,-, som burde være til at overse for jer. Kan du komme mig imøde og give mig fri fragt på min bestilling?
Jannie [17.30.01]
Jeg skal beklage det er sådan du ser på det, men da det, som sagt, omhandler elektronik, så kan der desværre ske fejl både menneskelige og systemiske. Da det er en kampagne der står meget misvisende virker det mere som den er forældet end en kampagne der stadig kører. Desværre så er det ikke noget jeg kan hjælpe med, da dette skal fejlmeldes. Om du ønsker at handle andre steder er også kun et valg du kan træffe.
Du [17.30.55]
Jamen, så tak for denne gang.. :-(
Jannie [17.31.10]
Selv tak.


Top
   
Indlæg: fre mar 31, 2017 14:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 31, 2010 0:37
Indlæg: 59
Geografisk sted: Vestfyn
Eftersom der er omkring 100 der har set/læst mit indlæg - og ikke svaret, går jeg ud fra at det er mig der skal bøje mig i støvet overfor CDON.. Pis.. :(


Top
   
Indlæg: fre mar 31, 2017 20:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Den er jo lidt speget, for på den ene side ville det jo være god stil af dem at sælge dig produktet til de 119 du har set det reklameret til... omvendt så tror jeg sådan set at hun har ret i at de med deres forbehold for fejl er i deres gode ret til at fastholde at prisen er 199. Som jeg husker der er det først hvis de har indgået en aftale, altså bekræftet en handel, at de i princippet er bundet til den bekræftede pris.

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: fre mar 31, 2017 23:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Der er mange måder webbutikker kan opbygges på, men de fleste har noget tekst, med forretningsbetingelser, hvor man klikker ja til, at man har gennemlæst og accepteret betingelserne.

Dernæst er der det, med gennemførelsen af ordrer.
Der ligger flere overvejelser bag den måde, som varesortimentet kan vises på, samt om en vare er på lager, og i hvor stort antal.
Jeg har selv, for mange år tilbage, designet en webbutik fra grunden, og her var en del manuelle opgaver bundet op med vedligeholdelsen.
En medarbejder skulle således opdatere når en vare ikke længere var på lager.
Hvis flere kunder havde samme vare i kurven, imens der kun var en enkelt vare på lager, ville den kunde, der først afgav ordre, være den, der fik varen.
Det kan virke lidt upraktisk, i nogle sammenhænge, at dette ikke var fuldautomatisk, men det gjorde også, at konkurrenter ikke kunne afgive fupordrer, for at få butikken til automatisk at nedskrive varelageret til nul.

Hvordan butikker er opbygget, når det gælder priser ved kampagner og bannere, der viser priser, samt varernes normalpriser, er meget individuelt.
Når der er bannere involveret, er der gerne en del manuelle opgaver, og jeg forestiller mig, at der er taget en del forbehold i forretningsbetingelserne.

Det er ikke unormalt at køre kampagne på et antal varer, hvorefter prisen sættes op automatisk, når dette antal varer er solgt.
Amazon kører en del kampagner på den facon, og jeg har somme tider været fristet til at købe flere af samme vare, fordi det er uklart hvor mange varer der sælges, før prisen igen ligger på det normale leje.


Top
   
Indlæg: lør apr 01, 2017 7:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Det er først når ordren er bekræftet, at prisen er bindende. Det er en ærgelig situation, men de er i deres fulde ret. Ligesådan kan der også være forkerte priser i et tilbudskatalog. Det er butikkerne heller ikke er bundet af.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: man apr 10, 2017 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Dog er det lidt underligt, at hun ikke forsøger at komme dig i møde med en gratis fragt-voucher... Dem smed de ellers om sig med, i gamle dage. Jeg har flere gange fået en voucher i chatten for at påpege små-fejl ligesom denne.

Der må være blevet strammet op om procedurerne.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man apr 10, 2017 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hmmm... synes på den ene side, at du lyder ret krævende i din stil, men omvendt er jeg enig med DP i, at de godt kunne have kommet dig lidt i møde, men det er åbenbart ikke det, man gør hos CDON.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man apr 10, 2017 18:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg savner BoB-gate. :laugh:

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man apr 10, 2017 19:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 31, 2010 0:37
Indlæg: 59
Geografisk sted: Vestfyn
Jeg har nu købt BD's og Ps4spil andetsteds - varer nok lidt inden jeg kommer forbi cdon.com igen.. :cry:
Tak for indspark.. :thumb:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team