DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 15, 2019 13:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
I det mindste kan vi bestille uden bøvl fra Amazon UK i et halvt års tid endnu :)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons apr 24, 2019 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg lagde en ordre hos Amazon.co.uk den 11. april, og modtog i dag den ene ting, som blev sendt med China Post. :D

Resten af ordren lader vente på sig.

Inde i Amazons interface kan man se at jeg i går og i dag skulle modage resten af ordren, som hovedsageligt er med Asendia, som transportør.
Også en enkelt pakke via DHL, men altså 1-0 til China Post! :beerchug:

I like chinese! (citat: Eddie Skoller)


Top
   
Indlæg: man maj 13, 2019 22:21 
Offline

Tilmeldt: tors maj 26, 2011 20:55
Indlæg: 506
Jeg lagde en ordre hos Amazon på otte 'enheder' (film/tv-sæsoner) søndag aften.De var ganske vist ude af døren allerede efter 6-7 timer,men Amazon valgte desværre at sende dem som otte separate forsendelser,alle sendt med Asendia :bat: :evil:
Amazon mener jeg vil modtage dem d. 21 maj.Jeg er pænt sagt skeptisk.Det bliver spændende at se om jeg overhovedet får dem alle sammen :(


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 20:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg fik en enkelt af pakkerne fastlåst i tolden, da man tilsyneladende mener at pakken er sendt fra Schweiz, selvom den ikke var.
Man lader sig forvirre af, at Asendia benytter en adresse i Schweiz, som returadresse, men pakken er altså sendt fra et EU-land.
Jeg lod den gå retur, da tolden ikke reagerede på mine henvendelser.

Derudover mistede jeg en pakke også.
Det er noget der er sket for mig tre-fire gange på 15 år, men nu er det nok hverdagskost, når der ikke længere er trackingkoder på. :roll:


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 22:36 
Offline

Tilmeldt: tors maj 26, 2011 20:55
Indlæg: 506
Hvor lang tid tog det inden du modtog Asendia-forsendelserne? (Håber ikke du stadig venter på nogen af dem)
Har heldigvis ikke den store erfaring med Asendia.Det eneste jeg lige husker var for et par år siden,hvor den oprindelige forsendelse dukkede op et par uger efter jeg havde modtaget erstatningspakken :P


Top
   
Indlæg: ons maj 15, 2019 10:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Pakkerne fra Asendia, der dukkede op, var kun to dage længere om det, end pakken fra DHL.
Post Nord er også blevet langsommere, så forskellen er ikke alarmerende.
Men to af kuverterne havde været åbne, og var halvåbne, på en måde, så man kunne se indholdet.

Jeg vil betænke mig på at bestille populære filmtitler fra Amazon, fremover.
Det er meget risikabelt, tror jeg.

Jeg påpegede problemerne overfor Amazons kundeservice, og de lovede, at det ikke ville gentage sig.
Så jeg tænker at Amazon måske vil forsøge at forlange bedre service fra Asendia, og måske endda lykkes med det.
De fortjener en chance mere, eller to, fra min side, i hvert fald.

Kommunikationen med Amazon kundeservice er i hvert fald til 5 stjerner af 5 mulige.
Lignende har jeg ikke oplevet fra andre firmaer.


Top
   
Indlæg: ons maj 15, 2019 12:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Athene skrev:
Jeg lagde en ordre hos Amazon på otte 'enheder' (film/tv-sæsoner) søndag aften.De var ganske vist ude af døren allerede efter 6-7 timer,men Amazon valgte desværre at sende dem som otte separate forsendelser,alle sendt med Asendia :bat: :evil:
Amazon mener jeg vil modtage dem d. 21 maj.Jeg er pænt sagt skeptisk.Det bliver spændende at se om jeg overhovedet får dem alle sammen :(

Du skal være meget skeptisk overfor det estimat :) Jeg havde tre pakker på vej fra amazon sendt med Asendia d. 28-30. april. En skulle dukke op d. 6 maj, den kom d. 13. En skulle have været her d. 8 maj, den dukkede op igår. En skulle have været her d. 9 maj, den er nu blevet skudt til på fredag d. 17. maj af årsager der ikke lige skrives andet end at de (amazon) er i kontakt med leveringsfirmaet om at få pakken ud af døren, så måske er den først pakke smidt i havnen og de skal have en ny en afsted. Det er efterhånden hurtigere at få leveret med langsom post fra staterne.

Spencer skrev:
Jeg påpegede problemerne overfor Amazons kundeservice, og de lovede, at det ikke ville gentage sig.
Så jeg tænker at Amazon måske vil forsøge at forlange bedre service fra Asendia, og måske endda lykkes med det.
De fortjener en chance mere, eller to, fra min side, i hvert fald.

LOL. Du regner vel ikke med at det du fortæller deres kundeservice kommer videre end til netop ham du talte med :) Men det er rigtigt de er hurtige til at svare. Men det er mest en sludder for en sladder. Havde en længere 'snak' med en af deres medarbejdere for et par dage siden angående den pakke der ikke var dukket op, og der var altså ikke meget at hente der, end at vent til på fredag og så brok igen :)

Men jeg giver dig ret. Det er på tide at finde andre jagtmarker. Amazon er blevet for ustabilt. Men hvad der alternativerne?


Top
   
Indlæg: ons maj 15, 2019 13:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Da jeg gjorde opmærksom på den langsomme levering, gjorde kundeservicemedarbejderen sig øjeblikkeligt klar til at returnere beløbet, som om han regnede pakken for tabt, helt automatisk, og ikke bare forsinket. :D

Jeg har fået pengene allerede.
Måske dukker pakken så op, efterfølgende...hvem ved.


Top
   
Indlæg: tors maj 16, 2019 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Spencer skrev:
Jeg fik en enkelt af pakkerne fastlåst i tolden, da man tilsyneladende mener at pakken er sendt fra Schweiz, selvom den ikke var.
Man lader sig forvirre af, at Asendia benytter en adresse i Schweiz, som returadresse, men pakken er altså sendt fra et EU-land.
Jeg lod den gå retur, da tolden ikke reagerede på mine henvendelser.

Yep. Min manglende pakke er også endt i tolden. Det er jo helt håbløst det her :)


Top
   
Indlæg: søn maj 26, 2019 19:50 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Avatar666 skrev:
Spencer skrev:
Jeg fik en enkelt af pakkerne fastlåst i tolden, da man tilsyneladende mener at pakken er sendt fra Schweiz, selvom den ikke var.
Man lader sig forvirre af, at Asendia benytter en adresse i Schweiz, som returadresse, men pakken er altså sendt fra et EU-land.
Jeg lod den gå retur, da tolden ikke reagerede på mine henvendelser.

Yep. Min manglende pakke er også endt i tolden. Det er jo helt håbløst det her :)


Samme hér - men jeg har brugt tid (alt for meget tid) på at snakke/skrive både med Amazon, Postnord og Asendia - og jeg har endnu ikke fået besked om hvorvidt min pakke bliver frigivet, selvom jeg har leveret ret grundig dokumentation på at pakken er sendt fra et EU-land...


Top
   
Indlæg: søn maj 26, 2019 20:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Jeg fik nappet en pakke fra Amazon.fr fordi den blev sendt fra Schweiz - iflg. Trold og Skvat.

Efter en lang, lang, lang korrespondance med fire-fem forskellige Amazon-ansatte i Indien kom jeg frem til, at det var nemmere at snakke med en mur.

Det ene svar fra dem virkede som om, at de havde læst, hvad jeg havde skrevet (at det ikke kunne passe, at en vare bestilt på en fransk hjemmeside (i EU) blev sendt fra Schweiz, som jo er udenfor EU) og så kom der et automatisk svar, der svarede på noget helt andet. Og videre derfra...

Pakken blev sendt tilbage igen og jeg har fået pengene refunderet. Jeg ville dog stadig gerne have de film, som jeg bestilte.

Er der andre brugbare franske forhandlere?

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man maj 27, 2019 8:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Mortenbruun skrev:
Samme hér - men jeg har brugt tid (alt for meget tid) på at snakke/skrive både med Amazon, Postnord og Asendia - og jeg har endnu ikke fået besked om hvorvidt min pakke bliver frigivet, selvom jeg har leveret ret grundig dokumentation på at pakken er sendt fra et EU-land...

Jeg har fået følgende to beskeder fra PostNords toldafdeling:

Citat:
Vi har fået en del forsendelser med dette problem, og SKAT har givet udtryk for, at de ikke frigiver disse pakker. Derimod har Amazon førhen betalt for kunders opkrævninger, og jeg vil derfor anbefale du kontakter dem.


og da jeg spurgte ind til det fik jeg følgende:

Citat:
Normalt ser vi ikke problemer med Amazon pakker, men der sker jo afvigelser. Amazon skulle have benyttet sig af et nyt transportfirma, der fik lavet stregkoder med oprindelse i Schweiz, og der stammer problemet fra :)


Jeg gad ikke døje med det ene og det andet så amazon har refunderet pakkens beløb, som iøvrigt var mindre end importopkrævningen, og pakken er sendt tilbage.


Top
   
Indlæg: tirs maj 28, 2019 9:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Citat:
Vi har fået en del forsendelser med dette problem, og SKAT har givet udtryk for, at de ikke frigiver disse pakker. Derimod har Amazon førhen betalt for kunders opkrævninger, og jeg vil derfor anbefale du kontakter dem.


Jeg har selv returneret pakke sendt med Asendia gennem Schweiz ... men har fra anden side (i øvrigt en tidligere DAHF-bruger) hørt, at Amazon fluks 'punger ud' med det fulde opkrævningsbeløb.

Det er selvfølgelig 'træls' at skulle give kredit til Amazon, men er pakken meget vigtig, ser det ud til, at man roligt kan betale afgiften.

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: tirs maj 28, 2019 10:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Alpetop skrev:
Det er selvfølgelig 'træls' at skulle give kredit til Amazon, men er pakken meget vigtig, ser det ud til, at man roligt kan betale afgiften.

Ja det tilbød de også mig. Pakken havde dog været 16 dage undervejs, selvfølgelig fordi den lige skulle forbi tolden først, på det tidspunkt så havde egentlig set mig lidt sur på det, og at skulle vente yderligere 5+ dage (var op til en helligdag) gjorde det hele lidt ligegyldigt.

Jeg lægger ikke flere ordrer hos Amazon medmindre deres pris inkl. hurtig levering kan svare sig. Den normale forsendelse er simpelthen et lotteri.


Top
   
Indlæg: tirs maj 28, 2019 18:12 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Alpetop skrev:
... men har fra anden side (i øvrigt en tidligere DAHF-bruger) hørt, at Amazon fluks 'punger ud' med det fulde opkrævningsbeløb. .

Nope - Amazon har meddelt mig, at de ikke refunderer opkrævningsbeløbet, men har refunderet det jeg betalte for varen i første omgang, og bedt mig returnere pakken...


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team