DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4
Forfatter besked
Indlæg: lør sep 07, 2019 3:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Så blev det min tur til at få sendt med Asendia fra Schweiz. To ud af tre separate forsendelser, fra samme bestilling, er over 80,-, så dem ser jeg nok ikke lige foreløbig.

De må gerne lige sende anden sæson af Riviera fra et land der ligger i EU :evil:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør sep 07, 2019 10:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Naiera skrev:
Så blev det min tur til at få sendt med Asendia fra Schweiz. To ud af tre separate forsendelser, fra samme bestilling, er over 80,-, så dem ser jeg nok ikke lige foreløbig.

Er de allerede blevet nuppet i tolden, eller frygter du det bare? Jeg har jo gjort alvor af min trussel og udelukkende bestilt med ekspress ved amazon og har fået alt leveret pænt med sporbare forsendelser. Har dog vovet pelsen og bestilt en enkelt ladning med normal forsendelse og den er foreløbig blevet delt op i tre forsendelser hvoraf de første 2 er afsendt begge med sporbare postdk-leveringer så man kan være heldig :)

Jeg håber meget at de der Ascendia-forsendelser holder op med at have returadresse i Schweiz for så er der jo ikke noget galt med dem andet end at de tager syv lange og syv bredde om at dukke op.


Top
   
Indlæg: lør sep 07, 2019 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Sjølle skrev:
Jeg bestilte Close Encounters 40 year anniversary 4K fra Amazon.co.uk den 23/8. Forventet leveringstid mellem 4-21 september. Den kom så den 4. Det var med Deutsche post den blev sendt fra Finland

Men det var også en tredjeparts forhandler og så er alt vel (så længe forhandleren afsender inde fra EU). Det der konkret er problem med i denne tråd er amazon's egne afsendelser.


Top
   
Indlæg: lør sep 07, 2019 15:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Avatar666 skrev:
Er de allerede blevet nuppet i tolden, eller frygter du det bare?


Jeg frygter bare indtil videre, men jeg kan se på tracking-nummeret at de er sendt fra Schweiz. Jeg har også netop fået besked om, at de sendte Riviera sæson 2 derfra :evil:

De sendte mig to film, i to forsendelser, med helt normal tracking forleden :?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn sep 08, 2019 19:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Naiera skrev:
Jeg frygter bare indtil videre, men jeg kan se på tracking-nummeret at de er sendt fra Schweiz. Jeg har også netop fået besked om, at de sendte Riviera sæson 2 derfra :evil:

Fordømt :(


Top
   
Indlæg: tirs sep 10, 2019 3:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Der står på trackingen at de er blevet sendt fra GB, men fordi de har afsenderadresse i CH, så fanger toldfjolserne dem altså?!

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs sep 10, 2019 8:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Naiera skrev:
Der står på trackingen at de er blevet sendt fra GB, men fordi de har afsenderadresse i CH, så fanger toldfjolserne dem altså?!

De CH-pakker jeg har fået har jeg overhovedet ikke kunnet spore, men ja :)


Top
   
Indlæg: tirs sep 10, 2019 10:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
:lightsabre:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors sep 12, 2019 15:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Jeg fik en pakke fra Amazon.fr i dag og den var med returadresse i Tyskland.

Sidste gang jeg bestilte ved Amazon.fr var den sendt med Asendia via Schweiz og til trods for en lang, lang mailudveksling fik jeg dem ikke overbevist om, at det ikke gav mening at sende varer købt ved Amazon.fr (som er i EU) via Schweiz (som ikke er i EU) til Danmark, et land, som er i EU - hvilket ville give og gav problemer med tolderne...

Jeg endte med at afvise pakken fra Amazon.fr dengang og bestilte nogle af filmene via sælgere på Amazon.fr Marketplace i stedet for.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn sep 15, 2019 12:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg kiggede lige i min Outlookkalender, på telefonen, som jeg ikke tidligere har gjort brug af.
Den tilføjer automatisk pakkeleveringer fra Amazon, på den senest lovede leveringsdato. :shock:

https://www.windowscentral.com/outlook- ... ies-events

Syret funktion, som jeg ikke selv har slået til.
Men jeg går stærkt ud fra, at funktionen kan slås fra, hvis man ønsker det. :|


Top
   
Indlæg: ons sep 18, 2019 13:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg modtog to ud af tre Amazon-forsendelser, af dem der var over grænsen, i dag, samt den, der var under. Senere kom pakkeposten med The Turd Murder, som jeg fik for £5 + forsendelse. I sidste uge var det også torsdag jeg fik det eneste "brev" (Booksmart) jeg modtog i den uge :?

Jeg fik også en enkelt fra Wow HD. Der mangler en, som blev sendt dagen efter. Fredag er vist ikke længere min brevdag :?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons sep 18, 2019 14:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Naiera skrev:
Jeg modtog to ud af tre Amazon-forsendelser, af dem der var over grænsen, i dag, samt den, der var under.

Men stadig med returadresse i Schweiz går jeg ud fra?

Jeg venter på en enkelt amazon-forsendelse der er strandet i Tyskland ser det ud til. Skulle have været her i fredags men nu skal jeg tage fat i dem hvis den ikke er dukket onsdag i næste uge. Det er helt til grin.


Top
   
Indlæg: ons sep 18, 2019 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Avatar666 skrev:
Men stadig med returadresse i Schweiz går jeg ud fra?


Ja. Fortitude sæson 3 ser ud til at være forsinket eller fanget, men det var da også den mindst relevante. Den jeg mangler fra Wow er heller ikke dødsensvæsentlig lige nu og her, men i forhold til at holde Wow (og lignende) nogenlunde toldsikker er det selvfølgelig ret vigtigt at den lige tager at dukke op i denne uge.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors sep 26, 2019 3:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Fortitude var netop blevet fanget. Jeg har sendt den tilbage og får pengene tilbage en af dagene. Det var så første gang jeg fik fat i en kundeserviceperson der ikke rigtig have styr på tingene, men det gik, i sidste ende.

Heldigvis har jeg stadig ikke fået fanget noget fra Wow.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs okt 01, 2019 12:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Avatar666 skrev:
Jeg venter på en enkelt amazon-forsendelse der er strandet i Tyskland ser det ud til. Skulle have været her i fredags men nu skal jeg tage fat i dem hvis den ikke er dukket onsdag i næste uge. Det er helt til grin.

Den dukkede aldrig op. Var permanent strandet på i en Amazon-distribueringsafdeling i Tyskland. Fik dem til at sende en ny som dukkede op dagen efter, så de kan jo godt :) Et par dage efter fik jeg en mail om at de havde modtaget min returforsendelse og har nu krediteret mig de £8 som skidtet kostede uden moms. Ingen af delene giver mening.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team