DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er ons maj 15, 2024 22:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jan 06, 2009 1:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Jeg plaprer jo tit stolpe op og stolpe ned om bøger her på siden. Men nu har jeg fået min helt egen legeplads til skriverierne.
Jeg har haft en blog i et stykke tid. I starten var det bare lidt et eksperiment, og jeg skrev derfor ikke så meget på den - og derfor selvfølgelig heller ikke så mange besøgende. Den famlende start handlede nok lidt om, at jeg var usikker på hvad det skulle være for en blog.

Men det har jeg altså fundet ud af nu, og derfor har jeg spidset pennen og er gået i krig.

Bloggen handler om bøger: bognyheder, anmeldelser, essays, læsetips, links og tilbud osv. osv. Alt dette er selvfølgelig drevet af min egen personlige smag. Så forvent bl.a. Paul Auster, Murakami osv. :)

Med tiden håber jeg at der vil komme lidt diskussion, ligesom jeg også gerne vil lave forfatterinterviews, hvilket jeg har gjort en del af tidligere. Men nu ser vi hvordan det går. Ellers modtager jeg selvfølgelig gerne kommentarer og (bog)tips. Bare skriv en kommentar på siden.

Layoutet er heller ikke helt på plads endnu, ligesom hastigheden på siden også kunne være bedre, men det kommer.

Nå, men det vigtigste af det hele: Min bogblog kan du finde på følgende adresse:

http://www.eskapisten.dk

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Senest rettet af Carsten O fre jan 16, 2009 15:45, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs jan 06, 2009 21:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Så er der tilført lidt forbedringer og opdateringer. Nu begynder det at ligne noget, efter min mening :)

Jeg er dog stadig ikke heeeelt færdig endnu. Der kommer måske lidt ekstra features på senere i aften.

Jeg modtager stadig gerne kommentarer :beerchug:

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 10:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg læser med, men det har jeg jo allerede gjort opmærksom på! Kommentarer kan jeg sikkert godt finde, men jeg er på vej ud af døren for at læse dagen lang, så det må komme i aften...

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jan 08, 2009 17:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Carsten, så er Holmsgaard klar med ord til bloggen!

Først og fremmest: Du er hermed blevet et bookmark hos mig, det er helt sikkert. Siden bogforummet her på DAHF blev oprettet, har de anbefalinger kostet mig mange penge. Omvendt har jeg også fået rigtigt mange gode oplevelser ud af det: Indførelsen i Paul Austers og Haruki Murakamis verden har været helt fantastisk, og jeg håber, jeg kan blive ved med at læse de to herrers skriblerier i fremtiden!

Mht. din blog, så er det lige præcis noget sådant, jeg leder efter. Anbefalinger, reflektioner over forfattere og deres værker (f.eks. Michael Chrichton), etc.

Når du er kommet længere med det hele, kunne det være interessant om du tog temaer op inden for den litteratur, du læser; Hvilken type historier skal man forvente, når man læser Dan Simmons f.eks. (som er noteret og vil blive studeret når tiden er til det).

Samtidigt kunne et Auster, Easton-Ellis eller lignende tema også være meget spændende! Det er jo forfattere, som du tydeligvis ved en helt del om.

Ellers kan jeg kun sige fortsæt det gode arbejde, og jeg glæder til at læse videre!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jan 08, 2009 20:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Tak for input! Det var rigtig gode ting du kom med.

Jeg planlægger længere indlæg om bl.a. Auster og Bret Easton Ellis. Men jeg tror det venter til deres kommende bøger er nærmere udgivelsestidspunktet. Austers nye kommer jo om ikke så længe. Dan Simmons vil jeg skrive noget om, når jeg er færdig med The Terror, som jeg altså bare er helt fanget af! Men her er en teaser: Forestil dig en blanding af John Carpenters The Thing og Herman Melvilles Moby Dick :)

Der kommer nok også mere temaagtige serier, bla. om forskellige genrer.

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2009 23:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Jeg har netop indgået et samarbejde med Arnold Busck Boghandel.

Det betyder at jeg i fremtiden vil holde forskellige konkurrencer på siden, hvor man altså har chancen for at vinde bøger.

Jeg regner med, at det vil blive en blanding af dansk, engelsk og amerikansk aktuelt skønlitteratur - alt afhængig af hvad jeg synes er interessant for tiden.

Jeg skal nok opdatere ligeså snart den første konkurrence sættes i gang - og også at i har lyst til at deltage :)

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2009 23:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Super fedt Carsten :beerchug:
Og super fed blog - størstedelen af det du læser har jeg slet ikke hørt om, så det er fedt at få åbnet øjnene for lidt "nyt" engang imellem.

:Jedi Mind Trick On:
Trudi Canavan kommer med en ny bog i Black Magician Trilogien her d. 23 feb - og det er ekstremt "interessant for tiden" ;)
:Jedi Mind Trick Off:


Top
   
Indlæg: ons jan 14, 2009 0:57 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Jeg vil da også lige sige, at jeg også er en af dem som følger med i din blog. Jeg ved jo at du har en fornuftig smag, så det er rart at blive inspireret lidt en gang imellem. Og så gad jeg virkelig godt se den Arnold Busck I har. Den lyder til at være en "rigtig" boghandel. Altså en boghandel som har mere end lige top 20 på bestsellerlisten.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: ons jan 14, 2009 18:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Sieker skrev:
:Jedi Mind Trick On:
Trudi Canavan kommer med en ny bog i Black Magician Trilogien her d. 23 feb - og det er ekstremt "interessant for tiden" ;)
:Jedi Mind Trick Off:


Hehe, den kunne sagtens være interessant :) Men lad os nu se :D

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: fre jan 16, 2009 15:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Så er den første konkurrence oppe at køre.

Jeg har håber i har lyst til at deltage i konkurrencen (som også er lidt filmrelateret). Det er virkelig en super bog jeg har valgt til første konkurrence :)

:beerchug:

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: fre jan 16, 2009 19:37 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Uh ja det er virkelig en fantastisk bog. Den vil jeg da gerne vinde :)

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: fre jan 16, 2009 19:56 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Jeg kan i øvrigt godt lide den liste du har i højre side med hvad du anbefaler og hvad der skal læses næste gang. Det giver god inspiration og giver også en mere lyst til at købe bogen, når man lige kan klikke på et link. Det er også rart at se hvad du læser, da man derved kan få en god diskusion om bogen hvis man selv har læst eller en anbefaling om hvorvidt bogen bør købes eller ej.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: lør jan 17, 2009 11:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
wiking skrev:
Jeg kan i øvrigt godt lide den liste du har i højre side med hvad du anbefaler og hvad der skal læses næste gang. Det giver god inspiration og giver også en mere lyst til at købe bogen, når man lige kan klikke på et link. Det er også rart at se hvad du læser, da man derved kan få en god diskusion om bogen hvis man selv har læst eller en anbefaling om hvorvidt bogen bør købes eller ej.


Det er godt, hvis det kan give inspiration. Det kommende projekt, er at skrive lidt om hver enkelt under linket, så man hurtig kan få en fornemmelse af hvad det er for en slags bog.

Jeg er lige ved at være færdig med The Terror, og så skal jeg igang med The Great Gatsby, som jeg glæder mig helt vildt til at læse!

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: lør jan 17, 2009 20:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fedt initiativ, Carsten O. Må hellere deltage, selvom jeg hellere vil læse bøgerne på engelsk, haha!

Næste gang, jeg er i Kbh, så stikker jeg lige hovedet inden for i Arnold Busck og ser om jeg ikke lige kan sige tak for inspirationen in person!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn jan 18, 2009 0:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Jeg vil ikke deltage, for jeg fik bogen man kan vinde i Carstens konkurrence i fødselsdagsgave sidste år (og havde forøvrigt vundet den på engelsk i en af Carstens andre konkurrencer :thumb: ), og det er en fremragende bog. Ikke helt så god som No Country for Old Men og Blood Meridian, men helt sikkert en super McCarthy bog.

Selvom scenen i bogen er ekstrem kort, så glæder jeg mig virkelig til "kælder-scenen" i filmen. Dem der har læst bogen ved hvad jeg hentyder til! Virkelig brutalt! Det bliver i det hele taget spændende at se hvordan de får overført bogen til det store lærred.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team