Dato og tid er Fre Sep 10, 2010 3:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 909 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61  Næste
Forfatter Meddelelse
 Titel: Re: HD-udgivelser
IndlægSkrevet: Søn Jul 18, 2010 20:06 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

Geografisk sted: Glumsø, Sjælland
Nu har nordisk film desværre trukket i land og ikke valgt at udgive Max Manus som BD. Nogen der ved om jeg kan få den fra et andet land med danske undertekster?
Jeg har hørt rygter om en norsk udgivelse med danske tekster.

IndlægSkrevet: Søn Jul 18, 2010 20:24 
Super sælger/køber
Brugeravatar

Geografisk sted: Miskatonic University
Rasmus J skrev:
Nu har nordisk film desværre trukket i land og ikke valgt at udgive Max Manus som BD. Nogen der ved om jeg kan få den fra et andet land med danske undertekster?
Jeg har hørt rygter om en norsk udgivelse med danske tekster.

Billede

http://www.cdon.no har den - prøv at skrive til kundeservice ved http://www.cdon.dk om de vil oprette den på den danske side.

http://cdon.no/film/max_manus_%28blu-ray%29-4166674

Den har været til at bestille på den danske CDON-side før, men røg af siden, da den kørte i biograferne herhjemme.

** Billede ** Samlingen ** Filmfredag ** OnFilm ** Filmzonen **

IndlægSkrevet: Søn Jul 18, 2010 20:24 
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@Rasmus J. Rygtet omkring en norsk Blu-ray af Max Manus med danske undertekster taler sandt (det ret omfattende ekstra materiale er dog ikke tekstet). Det er Nordisk Film, som har udsendt den norske udgivelse og derfor er det jo temmeligt underligt at de ikke vil udsende den i Danmark, når nu skiven er trykt og kun det danske cover mangler :?
Den har faktisk været ude i en krig (høhø) i Norge. Jeg fik den fra DVDStrax, men nu hvor det firma er gået konkurs, ved jeg faktisk ikke, hvor den ellers kan skaffes fra. (Generelt er det noget bøvl at bestille fra Norge, hvor utroligt det end lyder)

EDIT: Slået på stregen af njhansen. :beerchug: (vi ER altså nogle hjælpsomme folk her på DAHF, ikke sandt? ;) )

IndlægSkrevet: Søn Jul 18, 2010 20:52 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

Steiner skrev:
@Rasmus J. Rygtet omkring en norsk Blu-ray af Max Manus med danske undertekster taler sandt (det ret omfattende ekstra materiale er dog ikke tekstet). Det er Nordisk Film, som har udsendt den norske udgivelse og derfor er det jo temmeligt underligt at de ikke vil udsende den i Danmark, når nu skiven er trykt og kun det danske cover mangler :?
Den har faktisk været ude i en krig (høhø) i Norge. Jeg fik den fra DVDStrax, men nu hvor det firma er gået konkurs, ved jeg faktisk ikke, hvor den ellers kan skaffes fra. (Generelt er det noget bøvl at bestille fra Norge, hvor utroligt det end lyder)

EDIT: Slået på stregen af njhansen. :beerchug: (vi ER altså nogle hjælpsomme folk her på DAHF, ikke sandt? ;) )

Jo og jeg takker selvfølgelig jer begge :beerchug:

IndlægSkrevet: Tirs Jul 20, 2010 23:17 
Brugeravatar

Geografisk sted: Tilst
Jeg har lige modtaget U2 - 360° Tour - Live at the Pasadena Rose Bowl
Billede

...og jeg skal i den forbindelse lige komme med en advarsel. Jeg har haft den en tur i afspilleren, og jeg må sige at lyden er altså pænt uacceptabel!

Lad mig starte med at sige, at jeg har et fornuftigt surround anlæg, og at jeg virkelig nyder at lytte til koncert dvd'er og blu-ray - når disse har god lyd. Og jeg bilder mig selv ind, at jeg ved hvad god lyd er.

Men denne er sgu ramt ved siden af. Den er, i mine ører, helt gal med mikset . Bonos vokal, og til dels Edges guitar, er simpelhen mikset alt for højt. Det medvirker at lyden mangler bas og trommer, ja den mangler punch, dybde og rum.

Det er en synd og skam, og gør at man ikke "mærker" lyden overhovedet.

Jeg kunne, til dels, afhjælpe problemet ved at sætte center kanalen (Bonos vokal) til 50% lydstyrke, samt give min sub et godt nyk opad, men nogen god lyd blev det aldrig.

IndlægSkrevet: Ons Jul 21, 2010 0:38 
Brugeravatar

Geografisk sted: Langbortistan
Morten M. Jessen skrev:
Men denne er sgu ramt ved siden af. Den er, i mine ører, helt gal med mikset . Bonos vokal, og til dels Edges guitar, er simpelhen mikset alt for højt. Det medvirker at lyden mangler bas og trommer, ja den mangler punch, dybde og rum.

Det er en synd og skam, og gør at man ikke "mærker" lyden overhovedet.

Jeg kunne, til dels, afhjælpe problemet ved at sætte center kanalen (Bonos vokal) til 50% lydstyrke, samt give min sub et godt nyk opad, men nogen god lyd blev det aldrig.

Tror du ikke, det er narcissisten Bono selv, der står bag?
Det minder mig om det fine South Park-afsnit, hvor han ufrivilligt spiller hovedrollen: http://www.southparkstudios.dk/episodes/1109

IndlægSkrevet: Ons Jul 21, 2010 10:30 
Super sælger/køber
Brugeravatar

Geografisk sted: Kashyyyk
Gælder det hele koncerten, Morten - eller er det kun visse dele af koncerten, som lyder som du beskriver...?

IndlægSkrevet: Ons Jul 21, 2010 10:38 
Brugeravatar

Chewie skrev:
Gælder det hele koncerten, Morten - eller er det kun visse dele af koncerten, som lyder som du beskriver...?

Jeg har ikke set hele koncerten, men jeg lyttede til 4-5 numre, så jeg tror desværre det gælder hele koncerten :devil:

IndlægSkrevet: Ons Jul 21, 2010 10:41 
Super sælger/køber
Brugeravatar

Geografisk sted: Kashyyyk
Æv-bæv - lyder som om, at den kan flyttes langt ned på to-buy-listen... :(

Har netop undladt at købe den, da jeg gerne lige vil se kamelen live til august først.

IndlægSkrevet: Ons Jul 21, 2010 10:46 
Brugeravatar

DanishDrummer skrev:

Tror du ikke, det er narcissisten Bono selv, der står bag?

Det er muligt han har haft en finger med i produktionen, men det gør det bare endnu mere træls, for hans stemme er altså ikke hvad den har været....

IndlægSkrevet: Ons Jul 21, 2010 11:38 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

Jeg synes såmænd den lyder ganske fin?

IndlægSkrevet: Ons Jul 21, 2010 11:56 
Brugeravatar

Fritte skrev:
Jeg synes såmænd den lyder ganske fin?

Lyd er jo en underlig størrelse, som kan være svær at beskrive. Smag og behag spiller givetvis også ind.

Det er heller ikke selve lydkvaliteten jeg brokker mig over, den er skam fin nok. Det er selve mikset, som ikke er lavet som jeg ville have gjort det.

Jeg kan godt lide et lydbillede der er "luft" i, altså at lyden simpelthen har overskud, også når der skrues op. Der må også gerne være en solid bund, og disse ting er altså ikke at finde på denne udgivelse - netop fordi vokalen er alt alt for meget i forgrunden.

IndlægSkrevet: Tors Jul 22, 2010 19:05 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

Hvis nogen er interesseret kan jeg berette at US udgaven af Supernatural sæson 1 har danske undertekster :thumb:

IndlægSkrevet: Tirs Jul 27, 2010 9:29 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

Geografisk sted: Face down in the muck...
Hero udkommer i dag i Danmark, med DTS HD Master audio på Mandarin. Koster 99 i TP eller 149 hos CDON (har gratis fragt i øjeblikket)

IndlægSkrevet: Tirs Jul 27, 2010 10:44 
Brugeravatar

Jeg havde den nye U2 blu-ray i afspilleren igen i går aftes, og skylder at sige at LPCM stereosporet faktisk er ganske godt! Meget mere velbalanceret og dynamisk end det DTS-HD Master Audio 5.1 spor jeg brokkede mig over tidligere. Der er både bas og trommer at høre på stereosporet :thumb:

Så hvis man kan leve med at se koncerten i stereo, synes jeg ikke man skal afholde sig fra at købe udgivelsen.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 909 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]