DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 13, 2024 14:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: lør sep 06, 2008 10:53 
Offline

Tilmeldt: man apr 05, 2004 19:09
Indlæg: 213
Geografisk sted: Herning
I følge denne tråd - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46557 -så er Elgigantens tilbud på PX8 og ikke PX80.


Top
   
Indlæg: tirs sep 30, 2008 3:03 
Offline

Tilmeldt: søn aug 26, 2001 1:01
Indlæg: 351
Geografisk sted: Aalborg
morfar skrev:
Husk nu at køb PX80EA modellen

Der er noget fejl på PX80E modellen mht hvis man har Zaptor eller YouSee box

Noget med at den sletter kanalerne hvis man tænder den ene ting før den anden.


Du skulle vel ikke vide hvad man kan gøre hvis man allerede har en E model og oplever det problem med Zaptor?


Top
   
Indlæg: tirs sep 30, 2008 12:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Runge skrev:
morfar skrev:
Husk nu at køb PX80EA modellen

Der er noget fejl på PX80E modellen mht hvis man har Zaptor eller YouSee box

Noget med at den sletter kanalerne hvis man tænder den ene ting før den anden.


Du skulle vel ikke vide hvad man kan gøre hvis man allerede har en E model og oplever det problem med Zaptor?


Problemet kan afhjælpes ved at disconnecte Zaptor (eller andet der skaber fejlen) fra HDMI indgangen i TV'et, og så tage strømmen fra TV'et og efterfølgende tænde igen (er ikke sikker på om tænd/sluk er nok eller om strømmen skal være taget i lidt tid).

Begynd endelig ikke at søge efter kanalerne igen.

Nogle siger, at problemet vist opstår når den tilsluttede enhed tændes før TV'et.
Jeg skyder på at det er svært at undgå med Zaptor, da den vel er mere eller mindre tændt selv i standby.

Problemet er, at Zaptor ikke overholder "HDMI standarden" og på et enkelt ben i stikket vist sender 3 volt, hvor standarden siger max 0,3 volt. :?
(du ser heller ikke et "HDMI logo" på Zaptoren af samme årsag).

Jeg har hørt løse rygter om, at Panasonic arbejder på en mulig løsning (selvom det reelt ikke er deres TV, den er gal med), jeg har endda hørt om et løsningsforslag hvor de tager ens TV ind til en modificering, hvor der påsættes en modstand på det enkelte ben i stikket, så problemet ikke opstår.

Men det må vist siges at være meget løse rygter, og jeg har ikke kunne få det bekræftet nogen steder (eller få info om, om det er på egen regning).

Ligeledes har der været rygter om, at problemet skulle være afhjulpet på EA modellen (det morfar her henviser til), men det har jeg med selvsyn erfaret ikke er tilfældet (oplevet med et nVidia grafikkort fra min PC tilslutter HDMI2 på min PX80EA).

Så konklusionen er vist at man ikke rigtig kan gøre noget ved det pt (uanset om man har "E" eller "EA" modellen).

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: ons okt 01, 2008 12:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 29, 2003 1:01
Indlæg: 1169
Geografisk sted: Øster Tørslev
Maggerholm skrev:
Jeg har hørt løse rygter om, at Panasonic arbejder på en mulig løsning (selvom det reelt ikke er deres TV, den er gal med), jeg har endda hørt om et løsningsforslag hvor de tager ens TV ind til en modificering, hvor der påsættes en modstand på det enkelte ben i stikket, så problemet ikke opstår.
Burde det ikke være nemmere at gøre ved at lave en modificering af hdmi kablet som føres mellem boksen og TV'et..?

_________________
"They say everyone gets 15 minutes of fame. What they don't tell you is that 12 of those minutes is a rectal exam."


Top
   
Indlæg: ons okt 01, 2008 13:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
RogueAgent skrev:
Maggerholm skrev:
Jeg har hørt løse rygter om, at Panasonic arbejder på en mulig løsning (selvom det reelt ikke er deres TV, den er gal med), jeg har endda hørt om et løsningsforslag hvor de tager ens TV ind til en modificering, hvor der påsættes en modstand på det enkelte ben i stikket, så problemet ikke opstår.
Burde det ikke være nemmere at gøre ved at lave en modificering af hdmi kablet som føres mellem boksen og TV'et..?


Tjoh måske.
Jeg har ikke forstand på noget af det. ;)

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team