DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs jun 11, 2024 2:25

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 3297 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 20, 2010 10:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10641
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
samler skrev:
Liker nok Kubrick mer enn Hitch ;)

2001 :D
Shining :)
FMJ
EWS

Gudd støff :argue:


Er du beruset? Hvilken relevans har dette indlæg?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2010 12:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
DeathPosture skrev:
samler skrev:
Liker nok Kubrick mer enn Hitch ;)

2001 :D
Shining :)
FMJ
EWS

Gudd støff :argue:


Er du beruset? Hvilken relevans har dette indlæg?

Han er norsk så han har sikkert haft næsen for dybt ned i hemkoken hehe det er hjemmebrændt for dem der ikke er norsksprogede :nuts:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2010 19:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Den sidste uges tid er det blevet til en stak meget forskellige film:

Billede

The Stranger (Welles, 1946)

Jeg har set den europæiske MGM-udgivelse med et ganske fint billede, til forskel fra alle de rædsomme public domain-udgivelser. Welles leger med alle konventionerne indenfor film noir i denne film, hvor man sidder og glæder sig over de mange flotte billedkompositioner samtidig med at skuespillet fra Loretta Young, Edward G. Robinson og ikke mindst Orson Welles er i top. Den kan varmt anbefales.

5/6


Billede

After the Fox (De Sica, 1966)

Efter den ganske glimrende titelmelodi af The Hollies og Peter Sellers er filmen skudt godt i gang. Peter Sellers ifører sig, som så ofte før og efter, adskillige forklædninger i løbet af filmen og formår at få store grin ud af sine scener. Filmen gør tykt grin med bl.a. art film, Fellini og italienske komedier og er bestemt værd at se.

4/6


Billede

Crank: High Voltage (Neveldine/Taylor, 2009)

Denne film er fuldstændig vanvittig! Neveldine/Taylor er store fans af computerspil og det kan man tydeligt mærke i denne film, der starter med at genskabe slutsekvensen fra etteren med 8-bit-grafik og senere hen bliver et computerspil med virkelige skuespillere. Jason Statham giver rollen alt den kan bære - og lidt til - og det er i det hele kendetegnende for denne film, hvor alt gælder og selv de mest vanvittige ideer på en eller anden måde faktisk virker.

4/6


Billede

Police Academy (Wilson, 1984)

Dette er en af mine 80er-favoritter, som jeg efterhånden har set 10-12 gange igennem årene - og den bliver bestemt ikke dårligere. Skuespillerne passer alle perfekt til deres roller, gagsene holder og manuskriptet er i det hele godt gennemarbejdet.

5/6


Billede

The Savages (Jenkins, 2007)

Virkelig velspillet og vedkommende lille film med Laura Linney, Philip Seymour Hoffman og Philip Bosco i hovedrollerne. Den virker ægte, hvilket gør at man lever sig ind i personerne. Den er ikke sovset ind i violiner eller oversentimental på nogen måde - det kunne mange i Hollywood lære noget af.

5/6


Billede

The Station Agent (McCarthy, 2003)

Jeg kan sige nogenlunde det samme om The Station Agent som The Savages - igen er skuespillet i top og filmen kunne i mindre kyndige hænder sagtens være blevet til en gang sentimental sødsuppe, men ikke her. Peter Dinklage, Patricia Clarkson, Bobby Cannavale og Michelle Williams skaber alle personligheder, som man begynder at holde af i løbet af filmen og når filmen slutter, så sidder man og ønsker, at den havde varet længere.

5.5/6


Billede

Inside I'm Dancing (O'Donnell, 2004)

Denne film virker som en blanding mellem One Flew Over the Cuckoo's Nest og My Left Foot, så hvis man kunne lide nogen af disse film, er det måske ikke nogen dårlig ide at se denne film. De bærende hovedroller spilles af James McAvoy og Steven Robertson, som begge spiller så fremragende, at man efter meget kort tid glemmer, at de faktisk ikke er handicappede i virkeligheden. Ligesom The Savages og The Station Agent er sentimentaliteten i denne film holdt på et meget lavt niveau, hvor de følelsesladede scener fungerer så meget bedre, fordi man ikke bliver banket i hovedet med violinerne.

Jeg så den på den britiske udgivelse, som er i 1.78:1 (ligesom den danske), og det er desværre meget tydeligt til tider, at filmen er skudt i 2.35:1, da mange af billederne bliver skåret ret kraftigt i siderne. Den amerikanske udgivelse, som i øvrigt hedder Rory O'Shea Was Here og ikke Inside I'm Dancing, er i 2.35:1.

5/6


Billede

The Big Red One: The Reconstruction (Fuller, 1980)

Den lange version af Fullers krigsfilm kom desværre først ud ca. 25 år efter premieren og 7-8 år efter Fullers død. Det er en skam, at Fuller ikke nåede at opleve de mange roser, som blev givet til denne film i denne udgave. Det er en episk krigsfilm, da den spænder over mange ting i verdenshistorien (afslutningen på 1. Verdenskrig og adskillige steder i 2. Verdenskrig (Belgien, Frankrig, Algeriet etc.)), men den er lille i målestok, da fokus igennem filmen er holdt meget stramt på de fem hovedpersoner og deres tyske modpart og deres oplevelser. Det er ikke én lang historie, men en masse små vignetter, som spænder fra det surrealistiske til det ekstremt virkelige. Fuller og Marvin var begge med i 2. Verdenskrig og det er deres karisma bag og foran kameraet, der giver filmen dens autencitet. Den er utrolig flot filmet med mange små detaljer, som hænger ved lang tid efter, bl.a. armbåndsuret ved D-Dag.

6/6

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors jan 21, 2010 0:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Direct Contact: 5/10 - som en elsker af film, er dette naturligvis et underligt valg at se. og den byder da heller ikke på noget særligt for os der har set mange film. Men, jeg så den sammen med et par venner, og det er en film der bør ses sådan. Og vi morede os vildt over 1. den håsblæsende action, 2. den totale mangle på historie og de mange fejl. Jeg var meget godt underholdt i de 85 minutter filmen vare, også selvom jeg bagefter skammede mig lidt over det... :)

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tors jan 21, 2010 2:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
KingHans skrev:
Direct Contact: 5/10 - som en elsker af film, er dette naturligvis et underligt valg at se. og den byder da heller ikke på noget særligt for os der har set mange film. Men, jeg så den sammen med et par venner, og det er en film der bør ses sådan. Og vi morede os vildt over 1. den håsblæsende action, 2. den totale mangle på historie og de mange fejl. Jeg var meget godt underholdt i de 85 minutter filmen vare, også selvom jeg bagefter skammede mig lidt over det... :)



Sgu'tte noget at skamme sig over ved at lade sig underholde med hovedet ved siden af stående på bordet når det er i selskab med Dolph,en

:beerchug:

Et super valg hvis du spørger mig, og jeg kan finde et hav af langt dyrere og større film der underholder mindre end en film med det svenske køleskab..


Top
   
Indlæg: tors jan 21, 2010 11:03 
Offline

Tilmeldt: man feb 23, 2009 22:12
Indlæg: 205
"Er du beruset? Hvilken relevans har dette indlæg?"

Hitch ble nevnt tidligere og derfor sa jeg at Kubrick er mer underholdende.......pay attention molbo :roll:


Top
   
Indlæg: tors jan 21, 2010 12:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
samler skrev:
"Er du beruset? Hvilken relevans har dette indlæg?"

Hitch ble nevnt tidligere og derfor sa jeg at Kubrick er mer underholdende.......pay attention molbo :roll:


Udover du kalder en garvet bruger på boardet med tonsvis af relevante og spændende indlæg for 'molbo', så kan jeg da ærligt talt godt forstå, at der bliver spurgt hvad pokker dit indlæg har at gøre med resten af denne tråd? At du kan lide Kubrick mere end Hitchcock (går jeg ud fra det er ham, du refererer til - ikke filmen med Will Smith ;) ), er da meget fint, men dit indlæg er meningstomt og irrelevant. Hverken mere eller mindre.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2010 9:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Molle skrev:
Jeg aner ikke om det var tilsigtet men revolver skud lød bare ikke godt/fedt.ØV

Jeg synes til gengæld, at de lød helt vildt fedt. Nu har jeg aldrig hørt sådan en gammeldags revolver "live", men jeg kunne da forestille mig, at den lyder lidt som et kanonslag.


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2010 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Det hænder, at man finder film til en krone på nettet, så man får efterhånden skrabet en del billige udgivelser sammen til samlingen. Men de skal jo også ses, ellers kan det være ligemeget!

Billede

I rækken af de billige, men måske knap så udødelige klassikere er jeg nået til Taxi/Ronin. Jeg begynder med Taxi (2004). Det er en frygtelig amerikansk genindspilning af den franske film Taxi (1998). Handlingen er flyttet til New York, og man har ændret et par ting, fx at Taxi-chaufføren nu er en kvinde (spillet af Queen Latifah), og at bankrøverne i stedet for at være slemme grimme mænd nu er smukke kvindelige modeller fra Brasilien. Men trods medvirken af skønheder som supermodellen Gisele Bündchen, er denne genindspilning sej at komme igennem. Humoren er ufattelig dårlig, og den smule charme, der trods alt var i den franske originalindspilning, skal man lede længe efter i dette remake!

Disken er en svensk double-pack udgave fra 20th Century Fox - købt for 1 kr. hos CDON. Ronin er på disk 2. Der en del ekstramateriale på den i øvrigt glimrende Taxi-disk, fx kommentarspor (som jeg ikke har lyttet til) og en del featuretter og slettede scener. En godt 20 min. lang dokumentar, hvor et par gutter fra Comedy Central kører rundt i taxi med Queen Latifah og Jimmy Fallon, er faktisk ret sjov - væsentlig sjovere end selve filmen, hvilket selvfølgelig ikke siger meget!

Film: 1/6
Dvd: 5/6

(Den franske originalfilm er ved Gud heller ikke noget mesterværk, men den leverer god underholdning, og har da en smule charme, en lidt mere appetitlig humor, en stærkere attitude, og lidt mindre krukket spil. Og Cotillard. Den ville måske få 3-4 i karakter, men det er en hel del år siden, jeg så den).


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2010 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
East of Eden (1955)

Melodrama, hvor der spilles på alle violiner. :D
Jeg huskede filmen som god, men den er faktisk bedre end jeg huskede den.

Billedet og musikken er intet mindre end overdådigt, og skuespillet er legendarisk.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2010 10:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10641
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
hitchcock.dk skrev:
Det hænder, at man finder film til en krone på nettet, så man får efterhånden skrabet en del billige udgivelser sammen til samlingen. Men de skal jo også ses, ellers kan det være ligemeget!

Billede

I rækken af de billige, men måske knap så udødelige klassikere er jeg nået til Taxi/Ronin. Jeg begynder med Taxi (2004). Det er en frygtelig amerikansk genindspilning af den franske film Taxi (1998). Handlingen er flyttet til New York, og man har ændret et par ting, fx at Taxi-chaufføren nu er en kvinde (spillet af Queen Latifah), og at bankrøverne i stedet for at være slemme grimme mænd nu er smukke kvindelige modeller fra Brasilien. Men trods medvirken af skønheder som supermodellen Gisele Bündchen, er denne genindspilning sej at komme igennem. Humoren er ufattelig dårlig, og den smule charme, der trods alt var i den franske originalindspilning, skal man lede længe efter i dette remake!

Disken er en svensk double-pack udgave fra 20th Century Fox - købt for 1 kr. hos CDON. Ronin er på disk 2. Der en del ekstramateriale på den i øvrigt glimrende Taxi-disk, fx kommentarspor (som jeg ikke har lyttet til) og en del featuretter og slettede scener. En godt 20 min. lang dokumentar, hvor et par gutter fra Comedy Central kører rundt i taxi med Queen Latifah og Jimmy Fallon, er faktisk ret sjov - væsentlig sjovere end selve filmen, hvilket selvfølgelig ikke siger meget!

Film: 1/6
Dvd: 5/6

(Den franske originalfilm er ved Gud heller ikke noget mesterværk, men den leverer god underholdning, og har da en smule charme, en lidt mere appetitlig humor, en stærkere attitude, og lidt mindre krukket spil. Og Cotillard. Den ville måske få 3-4 i karakter, men det er en hel del år siden, jeg så den).


Jeg er enig vedr. det amerikanske Taxi-remake som er en hård omgang at komme igennem... Heldigvis har du også Ronin på disken som er noget bedre:
DeathPosture skrev:
Ronin 6/10
Et gensyn med denne spøje europæiske udgave af A-Team møder James Bond møder Taxi. Skuespillet halter lidt i første halvdel af filmen, men det bliver væsentligt bedre i anden halvdel. De mange twists hjælper på underholdningen, men de er ikke helt nok til at overskygge de mange klichéer og forudsigeligheden. En klar tømmermændsfilm - og i den forbindelse er den godkendt.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2010 11:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10641
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Eagle vs Shark [2007] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"How did you find out where I live? ... I got my flatmate to ring up your work. Tell them it was an emergency. You probably shouldn't go in there, they think you're dead!" Jeg fik fat i denne new zealandske indie-film for et godt stykke tid siden. Jeg fandt den efter, at jeg var faldet pladask for komedieserien Flight Of The Conchords der har Jemaine Clement i hovedrollen. Selvsamme Jamaine spiller den ene hovedrolle i denne skæve og meget underfundige kærlighedskomedie. I filmen følger vi den socialt isolerede Lily (Loren Horsley) der efter tabet af begge sine forældre bor sammen med sin bror (der laver de dårligste stemmeefterligninger nogensinde!)... Lily bliver fyret fra sit kedelige job i en burgerbar, men når heldigvis først at møde übernørden Jarrod (Clement) som hun har et hemmeligt crush på. Lily får af omveje snydt sig med til Jarrods fest, og herefter kører filmen derudad med besøg hos Jarrods dybt dysfunktionelle familie hvor et gammelt opgør skal genoptages... Filmen kører i et meget langsomt tempo, men det gør absolut intet, for man bliver lynhurtigt fanget af filmens kiksede charme der byder på alt fra dyrekostumer, konsolspil-konkurrence, sovepose-løb, kiksede familiemedlemmer med tvivlsomme forretningseventyr bag sig og masser af kampsportstræning... Og så naturligvis en hel masse forsøg på indestængt nørde-kærlighed. De små detaljer er helt i top - og musikken er virkeligt velvalgt... Eneste anke er de små animerede klip, som ikke virker helt efter hensigten, men bortset fra det er den en skøn, lille quirky comedy.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2010 17:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Tak for gennemgangn af Eagle vs Shark :thumb: Jeg har ikke selv set filmen , men stødte på omtaler af den, da jeg ledte efter australske blu-ray udgivelser. Kort efter postede Steiner link til en trailer fra filmen. Det virker som en herlig "skæv" film med typisk indie-stemning - lige den slags, jeg kan lide! Jeg kunne godt finde på at købe den.

Min dom over Ronin kommer snart...


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2010 20:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Billede

Ronin (1998)
Jeg har et noget ambivalent forhold til John Frankenheimers actionthriller Ronin, da filmen i mine øjne er noget af et misfoster. På den ene side har filmen en kompleksitet, som man skal til John le Carrés koldkrigs-romaner for at finde tilsvarende, hvilket næppe er en dårlig ting! En irsk kvinde, spillet af Natascha McElhone, hyrer 5 mænd til at stjæle en vigtig kuffert. Vi får intet at vide om hende eller de 5 mænd; ej heller hvem hendes overordnede er, eller hvad kufferten indeholder. Vi ved heller ikke, hvilke dagsordner de forskellige mænd i banden har, og vi aner ikke vores levende råd, når de begynder deres dobbeltspil. Alt er indhyllet i et hemmeligt slør, som nu ikke generer mig så meget. Det går an til en vis type film, hvor denne kompleksitet hører hjemme. Jeg vil endda gå så vidt som til at sige, at jeg kan lide det!

På den anden side svælger filmen desværre i de mest uhyrlige banaliteter: vi ser biljagter i hobetal, eksplosioner og voldsomme skuddueller med panserværnsraketter og automatvåben - actionscener, som ville passe bedre i en tom underholdningsfilm à la Commando med Schwarzenegger. Actionsekvenserne er fremragende lavet, bevares, og nok de scener i filmen, som oftest fremhæves som noget positivt, men i mine øjne er det ikke andet end tom larm, og filmen havde været bedre foruden! Hvis man absolut ville appellere bredt, skulle man nok have skåret et enkelt eller to af filmens twists væk og gjort filmen noget enklere i sit plot (man kunne fx have undladt alt det med "skøjte-kufferten"). Ronin forsøger at være en intelligent og kompleks thriller, men samtidig er den holdt nede på et "popcorn-niveau" - med det resultat, at den hverken er fugl eller fisk.

Skuespillerne Jean Reno, Robert De Niro, Stellan Skarsgård og McElhone er også forbløffende ukarismatiske, hvilket igen ville passe glimrende til en tough-guy film eller en rendyrket spionthriller, men mainstream-folket kunne nok ønske sig lidt mere hjerte og varme (og måske humor) hos karaktererne. Kritikken har da også været hård ved filmen, fx i Time Out Film Guide, hvor de ikke holder sig tilbage:

Time Out skrev:
The plot is rambling and uninvolving; the characters are paper-thin stereotypes; the dialogue is clumsy and trite; the use of familiar landmarks an insult to audience intelligence - though not, perhaps, as insulting as the absurd pretensions to some sort of political relevance.
Sådan!

Nej, helt så afvisende er jeg nu slet ikke, og jeg ville endda have været vild med filmen, hvis man havde holdt sig til at skildre personernes interne opgør på et mere psykologisk plan uden alt det overflødige effektjageri med bulder, brag og eksplosioner. Men så var det selvfølgelig blevet til en helt anden film.

Disken er en svensk double-pack fra 20th Century Fox - købt for 1 kr. (med Taxi på disc 1, anmeldt tidligere i dag). Den er ganske god i billedkvalitet, måske lidt for mørk, men på den anden side er det muligvis meningen, at den skal være så mørk. Der er også DTS lydspor. Eneste ekstramateriale er et kommentarspor med instruktøren. Jeg har lyttet til de første 10 min., og det er ikke godt, da det drukner i selvros:

John Frankenheimer skrev:
Filmens manuskriptforfattere er fantastiske; der er utrolig meget dybde i dialogen ... Skarsgård er fantastisk - ja alle skuespillerne er fantastiske ... Et så godt ensemble har jeg aldrig arbejdet med før - jo, der er selvfølgelig også gode ensembler på mine andre film [4-5 film nævnes!!!] ... Fotografen er fantastisk, lyssætningen genial ... Det var en fornøjelse at arbejde sammen med klipperen; det var som om, han lige nøjagtig tænkte mine tanker. Alt, hvad klipperen foretog sig, var fuldstændig, som jeg selv ville gøre det!

Et kommentarspor af denne type kan ikke bruges til så meget, synes jeg, så jeg måtte slukke efter 10 minutter (egentlig imponerende, at jeg holdt ud så længe!). Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke, at der dukker interessante ting op senere i Frankenheimers kommentarer, men jeg tvivler. Der findes også en 2-disc dvd-udgave af Ronin med yderligere 2 timer featuretter og andet ekstramateriale til de meget hårdhudede. Filmen findes selvfølgelig også på Blu-ray.

Film: 3/6
Dvd: 4/6


Top
   
Indlæg: lør jan 23, 2010 13:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10641
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Moon [2009] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
"I hope life on Earth is everything you remember it to be." Så fik jeg set Duncan Jones' skamroste psykologiske sci-fi-drama... Og hypen har bestemt været berettiget. Det er en virkeligt god, og meget intens film der skildrer hovedpersonens tænderskærende længsel efter at komme tilbage til jorden efter 3 år på månen... Den altoverskyggende hovedrolle eksekveres af Sam Rockwell der virkeligt gør et godt stykke arbejde, ligesom Kevin Spaceys stemmearbejde bringer liv til computeren GERTY... Og man har vel næppe hørt en mere indlevende computerstemme siden HAL 9000 i Kubricks 2001: A Space Odyssey... Jeg var lidt nervøs for, at filmens twist(s) var spoilet efter at jeg havde set traileren, men der var heldigvis mere guf at komme efter... Men jeg vil alligevel anbefale at man undgår at se traileren inden, da den afslører lige lovligt meget. En flot film med et spændende tema - og så er Clint Mansells soundtrack helt fantastisk og meget stemningsfyldt (som forventet).

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 3297 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team