DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:09

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 8 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn okt 10, 2021 14:22 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^DP:
Mht. The American, så er det lidt ærgerligt, at Corbijn ikke har lavet flere film. Jeg er komplet solgt i forhold til hans fotografering, men ikke 100% overbevist af A Most Wanted Man. Men han virker som en fyr med potentiale. Han har ikke lavet nogen film siden 2015's Life, så... nu må han godt se at komme i gang.

Jeg er som dig heller ikke komplet solgt til ATJ, og derfor har behovet for at se Retfærdighedens Ryttere også været til at overse. Den bliver nok set en gang. De to Ternet Ninja har jeg også stadig til gode. Men som allerede sagt en kæmpe :thumb: til Incendies!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs nov 02, 2021 9:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Oktober (4 serier, 1 sæson, 6 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Usual Suspects :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Dangerous Minds :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Lego Star Wars Holiday Special :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Star Wars: Visions :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: What If...?: Sæson 1 :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: WandaVision :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Falcon and the Winter Soldier :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: No Time to Die :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hulk :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Incredible Hulk :netflix:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs nov 02, 2021 17:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

OKTOBER:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring [EXTENDED EDITION] (2001) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Lord of the Rings: The Two Towers [EXTENDED EDITION] (2002) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Lord of the Rings: The Return of the King [EXTENDED EDITION] (2003) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Girl With All The Gifts (2016) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: In The Heights (2021) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Kim Kanonarm og Rejsen mod Verdensrekorden (docu) (2021) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Jodorowsky's Dune (docu) (2003) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Squid Game : Sæson 1 (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Kastanjemanden : Sæson 1 (2021) :netflix:


Billede

ÅRTIETS HØJDEPUNKT:
Oktober 2021 var fuldstændig SKELSÆTTENDE i mit filmliv af én eneste årsag... Det var et øjeblik jeg havde ventet på i over 10 år... Fra første gang min kæreste fortalte at hun var gravid. Det var måneden, hvor jeg for første gang havde fornøjelsen af, at se nogle af mine alltime yndlingsfilm, Lord of the Rings trilogien, selvfølgelig i Extended Editions, sammen med mine sønner, Zack på 9 år og Charlie på 6 år... Og det fik helt vildt godt! Meget bedre end frygtet. Vi så filmene henover flere dage i efterårsferien, og pga. den samlede spilletid på 11 timer og 22 minutter, tog vi dem i mindre bidder, typisk omkring 2 timer. Og drengenes reaktion kunne ikke have været bedre. De var begge fuldstændig tryllebundne og totalt opslugt af historie, persongalleri og selvfølgelig de mange slag, kampe og diverse awesomeness. De siger begge to, at det er deres yndlingsfilm, og det er jeg simpelthen så stolt over. Totally worth the wait! :D

Derudover fik jeg endelig set den mytiske dokumentar Jodorowsky's Dune som er helt fantastisk, og bør ses af alle der har bare den mindste interesse i filmhistorie. Kæmpe anbefaling! En anden seværdig dokumentar er den danske Kim Kanonarm der sagtens kan hamle op med klassikeren The King of Kong.

Og så fik jeg set noget så sjældent, som en nyskabende zombie-film, nemlig den utroligt fine The Girl With All The Gifts med Glenn Close og Gemma Arterton. Et friskt pust i en noget fortærsket genre.

På seriefronten blev det også til et par rigtigt fine ting. Den danske Kastanjemanden er en velkommen tilbagevending til nordic noir, denne gang i en dejligt gory udgave. Og selvfølgelig endte jeg også med at blive hooked på Netflix' koreanske monsterhit Squid Game. Det tog mig et par forsøg, men til sidst lykkedes det. En fremragende mystery serie, selvom den låner lidt meget fra Hunger Games, som låner lidt meget fra Battle Royale, men sådan er der jo så meget.

Alt i alt, en helt outstanding måned! :notworthy:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors nov 04, 2021 15:07 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i oktober:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Primer, 2004, Shane Carruth :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Sphere, 1998, Barry Levinson :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: 1917, 2019, Sam Mendes :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: A Safe Place, 1971, Henry Jaglom :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Buster, 1988, David Green :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Vulgaria (Dai Juk Hei Kek), 2012, Ho-Cheung Pang :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Death Has Blue Eyes (To Koritsi Vomva), 1976, Nico Mastorakis :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Yards, 2000, James Gray :bluray:
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Scissors, 1991, Frank De Felitta :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Murderer's Row, 1966, Henry Levin :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: A Thousand And One Erotic Nights, 1982, Edwin Brown :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Hustlers, 2019, Lorene Scafaria :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Legionnaire, 1998, Peter MacDonald :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Boiler Room, 2000, Ben Younger :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Parallax View, 1974, Alan J. Pakula :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Pale Rider, 1985, Clint Eastwood :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ali Baba And The Forty Thieves, 1944, Arthur Lubin :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Upstream Color, 2013, Shane Carruth :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Transporter, 2002, Louis Letterier :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Crimson Tide, 1995, Tony Scott :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Crazy Nights (Follie Di Notte), 1978, Joe D'Amato :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Behemoth The Sea Monster, 1959, Eugene Lourie :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sharky's Machine, 1981, Burt Reynolds :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Transporter 2, 2005, Louis Letterier :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Blood Tide, 1982, Richard Jefferies :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Eksperimentet, 2010, Louise Friedberg :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mercury Rising, 1998, Harold Becker :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Ambushers, 1967, Henry Levin :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Telephone Book, 1971, Nelson Lyon :bluray:


Top
   
Indlæg: tors nov 04, 2021 16:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Henrik24 skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Parallax View, 1974, Alan J. Pakula :bluray:


Jeg ved ikke hvordan det er lykkedes mig ikke at høre om The Parallax View, men efter at have læst lidt om den og set screenshots på bluray.com, skal jeg da vist have tjekket den ud. Den ser ret interessant ud.

Tak for tippet! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors nov 04, 2021 16:31 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^DødsPostyret:
Wow mand, jeg husker også min første gang :D At få lov til at dele tre af mine yndlingsfilm med min datter (som stadig er hardcore LotR-fan den dag i dag) og bare se, hvordan hendes arme kom højere og højere op over hovedet. Genial trilogi, og den bliver ikke ringere af at se den i det rigtige selskab. Jeg håber, at I også finder andre klassikere, som dine knægte vil sluge med lige så stor begejstring! Hvad er næste "plan", hvad det angår?
Jeg var meget tæt på at købe billet til Kim Kanonarm til CPH:DOX, og det ser da ud til, at den er tiden værd :thumb:
Squid Game har måttet vente til fordel for Midnight Mass, men den blev vi først færdig med i forgårs, så den kommer i næste månedsrapport.

Oktober - 9 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: What We Do In the Shadows (2014) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Det Levende Slot (2004) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Mulholland Drive (2001) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Limbo (1999) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Last Duel (2021) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: No Time To Die (2021) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Spectre (2015) (Google)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Skyfall (2012) :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Quantum of Solace (2008) :bluray:

Oktober afsluttede mit Bond-streak - syv af de seneste otte film jeg har set, har været 007. Jeg havde ganske vist lige set Skyfall og Spectre i IMAX, men når nu resten af familien hygger med dem i hjemmebiffen, skulle man da være et skarn, hvis man sagde nej. Quantum of Solace er dog stadig rædsomt klippet, og historien er også noget juks.
Jeg havde hypet mig selv ret meget op til premieren på No Time To Die, og overordnet kunne jeg forlade Imperial med et smil på læben. Ja, den er for lang, og den tager nogle dumme valg for at puste dramaet op og ja, Rami Malek er endnu en dygtig skuespiller i en undervældende skurkerolle.... men jeg tænker stadig tilbage på scenen med Bond og Swann i starten af filmen og tænker "Fuck, det holder bare, det her" :D

Ridley Scotts seneste kom i klemme mellem biograferne og Disney. Den er flot og seværdig, men jeg synes ikke, at han har hjertet helt med i filmens mange slag, og den egentlige pointe er lidt længe om at dukke op. John Sayles' Limbo fik et gensyn - jeg er glad for David Strathairn, og han bliver godt matchet af Mary Elizabeth Mastrantonio. Miyazakis Det Levende Slot er en film, jeg gerne ville elske lidt mere end tilfældet er. Den har en masse sublime elementer, men det er som om den vil for meget og stritter i for mange retninger, især slutningen. Og i anledning af halloween snuppede jeg et gensyn med What We Do in the Shadows med familien, som var lidt mere tø-hø her anden gang, men stadig fin underholdning.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors nov 04, 2021 17:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ja, jeg har længe haft Pakulas thriller på watchlisten, men tak for påmindelsen :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors nov 04, 2021 20:16 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
DeathPosture skrev:
Henrik24 skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Parallax View, 1974, Alan J. Pakula :bluray:


Jeg ved ikke hvordan det er lykkedes mig ikke at høre om The Parallax View, men efter at have læst lidt om den og set screenshots på bluray.com, skal jeg da vist have tjekket den ud. Den ser ret interessant ud.

Tak for tippet! :thumb:

Det var så lidt :D

Flere kender måske Pakula's efterfølgende thriller All The President's Men om optrævlingen af Watergate-affæren. Sammen med Pakula's tidligere Klute er The Parallax View den tredie film i en uformel "Paranoia Trilogy", som i høj grad var med til tematisk at præge amerikansk film i starten af 1970'erne. Men hvor All The President's Men i høj grad hviler på Robert Redford og Dustin Hoffman's verbale og journalistiske ping-pong, så er Warren Beatty (som også spiller en journalist) langt mere afdæmpet, og det er i højere grad fotograferingen og set design, der skaber den dybt bekymrende stemning.


Top
   
Indlæg: tors nov 11, 2021 8:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
^DødsPostyret:
Wow mand, jeg husker også min første gang :D At få lov til at dele tre af mine yndlingsfilm med min datter (som stadig er hardcore LotR-fan den dag i dag) og bare se, hvordan hendes arme kom højere og højere op over hovedet. Genial trilogi, og den bliver ikke ringere af at se den i det rigtige selskab. Jeg håber, at I også finder andre klassikere, som dine knægte vil sluge med lige så stor begejstring! Hvad er næste "plan", hvad det angår?


Ja for pokker, der hviler jo et kæmpe ansvar på mine skuldre nu, for ligesom at "vælge rigtigt".

Næste projekt er jeg stadig usikker på.

The Hobbit: Extended Editions var jo oplagt men af en eller anden grund, er jeg lidt loren ved at gå i gang med dem selvom jeg var helt oppe at køre dengang jeg så dem i biffen. Men det bliver nok dem.

Vi har snuset lidt til Star Wars som jeg selv er kæmpe fan af, men ærligt talt virker det uoverskueligt. Og hvor fanden begynder man, hvis man skal fange en 6 årig og en 9 årig samtidigt? Jeg burde nok have startet med den oprindelige trilogi, men den yngste ville se The Force Awakens den anden dag, og det gik semi. Jeg huskede den som fremragende fra biografen, men ved gensyn var den faktisk lettere skizofren. Tror næste forsøg bliver de gamle... eller måske The Mandalorian som jeg tror kunne fange ungerne.

Vi har prøvet lidt med Harry Potter for nogle år siden, men det blev for voldsomt efter et par film, men det var også et forsøg værd når de engang dukker op med dansk tale på streaming igen (mit bluray boxset er kun med engelsk tale). Jeg har også set de første to Jurassic Park-film med den store knægt, men jeg vil jo gerne genskabe magien for BEGGE drenge samtidigt.

Ellers har jeg flere potentielle filmserie-kandidater: Indiana Jones, Pirates of the Carribbean, Back to the Future, The Matrix, etc

Jeg tager gerne imod anbefalinger i den retning.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre nov 12, 2021 19:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hobbitten er en fantastisk bog for børn, men jeg ved ikke, hvad de vil sige til 8-9 timer mere af samme filmskuffe, bare dårligere. Men måske fars entusiasme smitter :D

Umiddelbart lyder den originale SW-trilogi som et godt bud - og det er nok godt at fange den yngste, inden han vænner sig alt for meget til moderne tempo og flot CGI. Og ellers har mine unger været helt vilde med Back to the Future. Meget af 1955/1985-komikken vil fise hen over hovedet på to unge fyre, der sikkert synes, at alt før 2000 er dinosaurtiden - men Marty McFly er en skidecharmerende karakter, og hele ideen om at møde sine forældre som store børn er vel noget, de fleste kan se det sjove i.
Måske er din 6-årige mere hårdfør end de fleste, men The Matrix er noget dyster for den aldersgruppe, er den ikke?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 02, 2021 15:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
November (5 serier, 5 sæsoner, 6 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Iron Man :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Iron Man 2 :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Captain America: The First Avenger :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Thor :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Black Widow :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sunderland Till I Die: Sæson 1 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sunderland Till I Die: Sæson 2 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Fever Pitch! The Rise of the Premier League :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: They Think It's All Rovers :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Loki :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Jurassic World: Camp Cretaceous: Sæson 3 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Spider-Man: Sæson 1 (1994) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Spider-Man: Sæson 2 (1994) :disneyplus:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors dec 02, 2021 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Endelig en klog person der også kan lide Iron Man 2 :beerchug:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors dec 02, 2021 15:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
November - 11 stk.
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: House of Gucci (2021) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Ghostbusters: Afterlife (2021) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Baraka (1992) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Romeo + Juliet (1996) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Being John Malkovich (1999) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Event Horizon (1997) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Meek's Cutoff (2010) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Kim Kanonarm og rejsen mod verdensrekorden (2021) :drtv:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Crafting Arzium (2021) :vimeo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Host (2006) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Midnight Mass (2021) :netflix:

En glimrende måned, om end ikke med så mange film (er ved at flytte, det tager overraskende nok tid ;) )

Mike Flanagans Midnight Mass er en glimrende thrillerserie mere end rendyrket horror a la hans tidligere The Haunting of Hill House. Ud over, at den tager teal and orange-niveauet til nye, distraherende højder (hvor mange maler deres hus turkis??), er den generelt velspillet, spændende og traditionen tro for lang. Jeg havde smidt lidt mønt efter Kickstarter-dokumentaren om brætspil, Crafting Arzium, der desværre er lidt for tam og velfriseret. Kim Kanonarm (som jeg missede til DOX, og som DP talte varmt om) er til gengæld en rigtig vellykket dokumentar, med jordens kedeligste hovedperson omgivet af et sjovt, skævt galleri af personligheder. I sig selv følger den et skægt projekt, men den får også nogle overraskende rørende og indsigtsfulde pointer frem. Og hvor er det dog cool, den måde den slutter på :D Meek's Cutoff er et interessant, alternativt bud på en nybyggerwestern, med en komplet ugenkendelig Bruce Greenwood i den ene hovedrolle.

I biffen blev det til to gange popcorn. Jeg havde egentlig skrevet en længere smøre om nyeste Ghostbusters, men så crashede min browser, og phpbb gemmer ikke kladder :P Har filmen været 32 års venteværd værd? Nej? Er den en katastrofe? Nej. Afterlife er langt hen ad vejen en hyggelig Stranger Things-opdatering af min yndlingskomedie fra 80'erne, og især børnene spiller godt. Det er er også hyggeligt med de mange referencer til originalen - musik, lydeffekter, citater, scener - i alt fald de første ti gange. Jeg klappede mentalt i hænderne, da lyden af en proton pack bragede ud af højttalerne. Men det fortsætter og fortsætter, og selv diverse cameos har svært ved at dække over, at Jason Reitman ikke har formået at lave en film, der tør stå på egne ben. Da vi hen mod slutningen nærmer os 1:1-kopier af farmands original, er det sgu lidt pinagtigt. Men altså, det er skam underholdende nok.

.... hvilket er mere end man kan sige om House of Gucci. Mand, for en rodebunke. Jeg troede og håbede på, at Ridley Scott havde genfundet formen med The Last Duel, men det lader ikke til at være tilfældet. Først og fremmest er det svært at abstrahere fra, at alle er udstyret med slingrende italieneraccent, som om de prøvede at give Tony fra Lady & Vagabonden baghjul. Især Jeremy Irons har svært ved at holde den. Adam Driver, Al Pacino og langt hen ad vejen Lady Gaga spiller glimrende, men så er der tåkrummende Jared Leto under 25 lag latex, der giver den på alle latinokliché-tangenterne, og Salma Hayek, der vist nok prøver at være sjov, men bare virker idiotisk og malplaceret i en film, der i den grad slås med stilforvirring. Er det sjov? Er det alvor? Er det storstilet drama eller dårlig soap? H&M eller Dior? Det er i hvert fald ufokuseret og alt, alt for langt (160 minutter!). Efter 45 minutters tomgang sker der da lidt, man kan engagere sig i, og der er også ansatser til en vedkommende historie hist og her, men langt hen ad vejen er det bare ikke specielt interessant at følge intrigerne i modebranchen. Det er trist, at The Last Duel storfloppede, men jeg håber virkelig, at Scott får lov til at lave flere film a la den i sine sidste år som instruktør. Og ikke så mange modefilm.

Heldigvis blev det også til gode gensyn derhjemme, bl.a. Event Horizon og The Host, og ikke mindst mesterværket Baraka. Den bliver jeg aldrig træt af.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 02, 2021 20:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Naiera skrev:
Endelig en klog person der også kan lide Iron Man 2 :beerchug:

Tak :beerchug:

Den var bedre end jeg huskede :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man dec 06, 2021 16:20 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i november:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: I Blodet, 2016, Rasmus Heisterberg :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Bloodhound, 2020, Patrick Picard :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Big Fix, 1978, Jeremy Kagan :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Transporter 3, 2008, Olivier Megaton :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: City Of Industry, 1997, John Irvin :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Mule, 2018, Clint Eastwood :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Her Name Was Lisa, 1979, Roger Watkins :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Magnificent Doll, 1946, Frank Borzage :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Return Of Swamp Thing, 1989, Jim Wynorski :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Knight And Day, 2010, James Mangold :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Nun And The Devil (Le Monache Di Sant'Arcangelo), 1973, Domenico Paolella :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Best In Show, 2000, Christopher Guest :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Luminous Motion, 1998, Bette Gordon :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Judge Dredd, 1995, Danny Cannon :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 127 Hours, 2010, Danny Boyle :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Broken Flowers, 2005, Jim Jarmusch :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Sins Of The Flesh (Les Charnelles), 1974, Claude Mulot :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Magic Christian, 1969, Joseph McGrath :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Uncommon Valor, 1983, Ted Kotcheff :bluray:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 8 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team