DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 30, 2024 4:41

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: ons apr 03, 2024 11:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
@DP:
Gode film bliver kun bedre i det rigtige selskab - og det er sgu dejligt at høre, at LotR stadig holder for den yngre generation.

Poor Things er helt sin egen, og ja, Emma Stone giver den gas. Og for faen, hvor er den flot. Men mand, jeg synes også, at den var lang, og jeg synes især, at den - til trods for mange sjove indslag - begynder at køre i tomgang ret hurtigt. Det er faktisk først, da hun havner ude på båden, at jeg synes filmen kommer op i gear igen.

Og helt enig - 20 Days in Mariupol var en hård omgang at komme igennem. Men fantastisk, at de har formået at lave den!

Jeg håber at få taget hul på The 3 Body Problem. Jeg fik læst bogen, som havde mange fede ideer, men også var noget tung at komme igennem. Spændt på, hvordan de har fået transformeret den til serieformat, for der er mange, langhårede pointer, der skal formidles :lol:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons apr 03, 2024 13:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Det Trekropslige Problem var dælme vild. Den kinesiske udgave, har jeg læst, skulle inkludere mere af kompleksiteten fra bøgerne, og at se den på Mandarin med undertekster er sikkert endnu vildere :nuts:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man apr 08, 2024 17:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Jeg har generelt for meget arbejde og for lidt overskud pt., så det er blevet til lidt, men til gengæld overordnet skidegodt:

Marts
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: True Detective: Night Country (2024) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Shawshank Redemption (1994) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: All of Us Strangers (2023) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Festen (1998) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Squid and the Whale (2005) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Dune: Part Two (2024) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Ben-Hur (1959) :bluray: *anmeldelse*

Jeg har allerede udøst min kærlighed over Ben-Hur, så ikke mere om den.
Dune: Part Two var en kæmpe forbedring oven på den halvbagte etter. Der er stadig lidt meget exposition, og slutningen bliver lidt hurtigt overstået, men ellers er det noget af en bedrift. Skuespillet er godt over hele linjen. Selv den evigt lidende Chalamet er seværdig. Historien har fået hug for at droppe nogle af Herberts politiske over- og undertoner, men nu har de besluttet sig at køre med en anden stil, og de gør det konsekvent.
The Squid and the Whale er lige dele rørende og raserifremkaldende, og man har lyst til at ryste sit tv og derefter Laura Linney og især Jeff Daniels og råbe "SÅ TAG JEG DOG SAMMEN, TÅBER!!"
Festen har jeg ikke set i mange år, og jeg havde helt glemt hvor forrygende velspillet og morsom den er.
Jeg genså Shawshank efter ønske fra min yngste. Den er bundsolid på alle parametre, men jeg har stadig svært ved at blive rigtig begejstret. Det hele føles lidt for sikkert, dialogen er kluntet, og så er den meget lang.
True Detective s4 er den bedste siden sæson 1. Meget stemningsfuld og medrivende. Det overnaturlige element virker lidt halvhjertet, men det kan jeg leve med. Men fuuuuuck, hvor er jeg træt af det her overgjorte orange/teal-look. Hvor mange mennesker maler deres vægge turkisblå og sover i nattøj i samme farver? Selv min kone, som ellers ikke går så meget op i den slags, begyndte at blive irriteret over det. Jeg savner mine lortebrune 70'ere.

Rosinen i pølseenden er All of Us Strangers, som vi så i Wien uden undertekster, og midt i den mumlende dialog kunne lidt læsehjælp nok have været et plus. Den er på mange måder fremragende, og Andrew Scott er fantastisk i hovedrollen. Men det er længe siden, at jeg har set en film, hvor slutningen underminerede helheden så meget for mig. Super oplevelse undervejs, og så synes jeg, at det hele bliver snigløbet lidt i de sidste fem minutter. Så derfor en lidt lavere karakter, end jeg egentlig ville have givet.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 08, 2024 19:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Marts:

-Film:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Olsenbanden overgiver sig aldrig :danskfilmskat: (aka. nordiskfilmplus)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Olsenbanden går i krig :danskfilmskat: (aka. nordiskfilmplus)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Olsenbanden deruda' :danskfilmskat: (aka. nordiskfilmplus)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Olsenbanden ser rødt :danskfilmskat: (aka. nordiskfilmplus)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Olsenbanden på sporet :danskfilmskat: (aka. nordiskfilmplus)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Olsenbandens sidste bedrifter :danskfilmskat: (aka. nordiskfilmplus)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Olsenbanden går amok :danskfilmskat: (aka. nordiskfilmplus)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Oppenheimer :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Når befrielsen kommer :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Olsenbandens store kup :danskfilmskat: (aka. nordiskfilmplus)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Olsenbanden i Jylland :danskfilmskat: (aka. nordiskfilmplus)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Olsenbanden på spanden :danskfilmskat: (aka. nordiskfilmplus)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Killers of the Flower Moon :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Guldtransporten :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Retribution :netflix:

-Serier:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Beef :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Yellowstone: Sæson 2 :netflix:

Marts måned stod i den grad i Olsenbandens tegn! De er jo bare vidunderlige, og efter at have lyttet til podcasten Skide godt, Egon!, bl.a. med deltagelse af DAHFs egen fortabte søn Søren Langelund i et par afsnit, blev serien set endnu engang.

Også et par af 2023's store film blev endelig set. Scorseses Killers of the Flower Moon er god (med De Niro som MVP!), men simpelthen også for lang. Jeg følte at den først rigtig kom i gang halvvejs inde i filmen, og det er jo aldrig helt godt. Det samme følte jeg med årets Oscar-vinder Oppenheimer. Jeg synes den føles alt for hektisk i den første times tid, men derefter bliver det bedre og overordnet set viser Nolan sig gennem hele filmen som den virtuose filmskaber som han er.

Månedens bedste film må dog siges at være Olsenbandens sidste bedrifter og Olsenbanden på sporet. De er bare de to bedste i serien, og hvor jeg måske i resten af mit liv muligvis kun kommer til at se Killers of the Flower Moon og Oppenheimer et par gange mere pr. stk., så vil de to førstnævnte være nogle som jeg vil gå tilbage til mange flere gange :)

Jeg var også begejstret for Oscar-vinder Anders Walters første danske spillefilm Når befrielsen kommer, men det er også en film jeg gerne vil se igen. Jeg er meget i tvivl om den er en 4 eller 5 stjernet film. Den er god. Rigtig god. Men den er næsten også for ubærlig hård i sin historie.

På serie-fronten var sæson 2 af Yellowstone næsten ligeså god som første sæson, mens Beef, som har fået så mange priser og ros, også var ganske fin, og især de to hovedrolleindehavere bærer den.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team