DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er ons maj 29, 2024 12:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn dec 18, 2016 7:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Tyvstjålet fra en IMDB tråd, men interessant nok. Jeg er fuldstændig enig i punkt A. Det tænkte jeg over i biffen med det samme, "hvad fanden laver Leia midt i alt det her".


Great movie and awesome and dramatic scene of Darth Vader in the end. But this is where it gets inconsistent. Let's go through it chronologically:

1. Rogue One: Jyn and her team take of with the stolen Imperial shuttle for Scarif.

2. Mon Mothma talks with Bail Organa. He suggests that he will contact his Jedi friend (Obi-Wan Kenobi on Tatooine) by sending messenger he trusts (Leia Organa). Then he walks of, calling for Captain Antilles (Captain of the Tantive IV) to prepare for the mission.

3. Jyn and her team land on Scarif and beginn their final mission.

4. Mon Mothma is told by a comm officer that Jyn and her team are on Scarif and that Admiral Raddus (the blue Calamari) has now left for Scarif as well.

5. Jyn and the team proceed with their mission on the planet.

6. The Rebel pilots are running to their fighters while R2 & 3PO have their cameo, still on Yavin IV.

7. The space battle above Scarif takes place while Jyn steals the plans and finally manages to transmit them to Admiral Raddus' ship after the fleet destroyed the shieldgate.

8. Darth Vader appears with his Star Destroyer (Devestator) and stops Raddus' ship. Then he boards the ship to get the plans back.

9. The plans can be saved and brought aboard the Tantive IV to Leia, with Captain Antilles and the two droids also aboard. The ship appearently was inside the Admiral's ship the whole time. They jump to hyperspace, while Vader just looks after them.

10. Episode IV A New Hope: The Devestator captures the Tantive IV in orbit around Tatooine and Vader boards it.

11. Vader (choking Antilles): "Where are those transmissions you intercepted?"
Antilles: "We intercepted no transmission. This is a consular ship. We're on a diplomatic mission."

12. Vader (interrogating Princess Leia): "Several transmissions were beamed to this ship by rebel spies."
Leia: "I don't know what you are talking about. I'm a member of the Imperial Senate on a diplomatic mission to Alderaan."

13. Vader (walking with an officer): "I have traced the rebel spies to her. Now she is my only link to finding their secret base."

So Rogue One has created several consistency problems here:

a) Why is the Tantive IV with Leia inside a battle ship going into battle while it was earlier supposed to leave for Tatooine to contact Obi-Wan? What was her plan/purpose in there? Not to devalue her capabilities, but Leia at this point is a princess, senator and diplomat not a military commander, why is she hiding on this ship in the middle of a battle and not heading for Obi-Wan as earlier intended?

b) How can Leia be Vader's only link to find the Rebel Base, when they clearly capture the ship of Admiral Raddus and its crew, that came from that very base?

c) Why is Leia not heading directly for Alderaan or Yavin IV with the plans after jumping from Scarif, but instead for Tatooine? In Episode IV the Empire needs to specifically place a tracing device inside the Falcon to follow it. Hyperspace jumps on their own are appeartently not traceable directly.

d) How did the two droids get aboard Tantive IV in time when Raddus has already left and the Tantive IV must already be aboard his ship, while 3PO & R2 are still having their cameo on the ground of Yavin IV?

e) There were no transmissions beamed to the Tantive IV, but rather to Raddus's ship. The plans where then taken as a physical copy to Leia. In A New Hope it sounds more like the plans were transmitted from the battle to the Tantive IV and Vader was able to trace that transmission and locate her.

A simple solution would have been to have Vader destroy Admiral Raddus ship instead of capturing and boarding it, while the crew manages to last minute transmit the plans to the Tantive IV that is in a nearby star system. Vader can trace that transmission back and therefore locate Leia and the Tantive IV near/on their way to Tatooine, where he will catch up with them in Episode IV.

Of course this does not allow for the awesome scene of Vader sabering his way through the rebels. Also the droids cameo should have been earlier or left out.

What do you guys think?


Top
   
Indlæg: søn dec 18, 2016 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Ja, det er jo en film, der må give konsistens- og plothulsfacister våde drømme :D

Jeg synes dog ikke, nogen af punkterne er kritiske for helheden - slet ikke når man sidder og ser filmen. Det eneste, jeg for alvor bed mærke i, er punktet med C3-PO og R2-D2. Den spottede min SW-kyndige 12-årige søn øjeblikket efter Leia tonede frem på lærredet...og far var lidt stolt...eller bekymret ;)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: søn dec 18, 2016 16:46 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2007 23:56
Indlæg: 250
Geografisk sted: København
Ad d, så er Raddus ikke nødvendigvis taget afsted.

Der bliver sagt, at han er taget tilbage til sit skib. Skibet ser ikke ud til at kunne lande på en planet og er derfor nok i kredsløb om Yavin IV.

Alle skibe ankommer til Scarif samtidigt, så de tager nok også afsted samtidigt.

Tantive IV kan derfor godt have docket efter vi så R2D2 og C3PO, men det svarer selvfølgelig ikke på, hvorfor Tantive IV tog med til Scarif.


Top
   
Indlæg: fre dec 23, 2016 0:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er jo ikke den store fan af SW, men kan godt lide de tre gamle. Denne var okay, men især første del kedede mig en del. Anden del er suveræn. CGI-Tarkin var acceptabel, mens CGI-Leia var ret god.

Den nye robot er sjov. Klart filmens højdepunkt. Felicity Jones' Jyn er en cool figur. Hende havde jeg gerne set mere til.
Følte ikke meget for de fleste andre i filmen. Det er Rogue Ones store problem, men måske også force. Her handler det om at ofre sig for en større sag. Det får de alle gjort. Ren 300.
Ligegyldig C3-PO og R2-D2-cameo. Den havde vi ikke brug for.

Jeg er allerede ret mæt af SW. Håber de laver nogle historier tilbage i The Old Republic eller hvad det nu end hedder, ellers er der en chance for, at jeg snart springer fra universet. Man må kunne lave noget i det her univers, der ikke handler om angreb på store baser.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre dec 23, 2016 9:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Man må kunne lave noget i det her univers, der ikke handler om angreb på store baser.


Så hvis dødstjernen havde været på størrelse med en jedi træningskugle, havde det været i orden? :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre dec 23, 2016 11:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Mike Haggar skrev:
Man må kunne lave noget i det her univers, der ikke handler om angreb på store baser.


Så hvis dødstjernen havde været på størrelse med en jedi træningskugle, havde det været i orden? :D


Film om angreb på små baser ønskes heller ikke. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre dec 23, 2016 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Hvad med middelstore baser?

Your mediocre bases are belong to us.


Top
   
Indlæg: fre dec 23, 2016 13:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Steen T skrev:
Hvad med middelstore baser?

Your mediocre bases are belong to us.


Jeg bliver trollet og jeg kan godt lide det. Så jeg inkluderer også middelstore baser, og sågar også gigantiske.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre dec 23, 2016 15:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Steen T skrev:
Hvad med middelstore baser?

Your mediocre bases are belong to us.


Jeg bliver trollet og jeg kan godt lide det. Så jeg inkluderer også middelstore baser, og sågar også gigantiske.


Mikroskopiske baser så???

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: lør dec 24, 2016 12:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja, hvis Ant-Man dukker op, er mikroskopiske baser tilladte.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors dec 29, 2016 1:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Lige som Mike Haggar er jeg nok ved at være lidt SW-"mæt".
Jeg havde egentlig fravalgt filmen men blev lokket med af nogle insisterende venner :) På godt og ondt levede den op til mine forventninger, hverken mere eller mindre. Den er (naturligvis) flot og gritty, og CGI-Tarkin gjorde hverken fra eller til, men det er en komplet overflødig historie, sovset ind i fan service-indslag og med et spraglet cast, hvoraf en stor del ikke rigtig bliver brugt til noget. Jeg ved fx stadig ikke hvorfor Donnie Yen og ham den anden asiat var med i filmen. (Jo, for at please det kinesiske marked selvfølgelig ;) )
Resultatet er habilt underholdende, men jeg skal tilstå, at midt i den konstante jongleren rundt i lokationer og plottråde endte jeg med at kede mig en smule ind imellem, hvilket især er imponerende når man har det hæsblæsende tempo in mente. En lille pause hist og her ville nok have hjulpet på pacingen samt givet tid til at engagere os lidt mere i personerne. Vi ved jo godt, hvordan det hele skal ende, hvilket bare gør rejsen derhen så meget desto mere afgørende.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 29, 2016 4:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
De ska' fandme ha' ordnet computer-Leia og optaget Tarkins scener igen med Charles Dance før filmen udgives på Blu-ray :lightsabre:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors dec 29, 2016 19:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Naiera skrev:
De ska' fandme ha' ordnet computer-Leia og optaget Tarkins scener igen med Charles Dance før filmen udgives på Blu-ray :lightsabre:


Tror ikke det kan gøres bedre i dag, end det vi så i filmen, og det ene minuts samlede screen time de havde, kan umuligt være et make-or-break punkt for en god BD-udgivelse.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors dec 29, 2016 20:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
^ Amen

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 29, 2016 21:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg synes nu at Tarkin var med lige rigeligt nok, og computer-Leia tog mig bare helt ud af slutningen.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 78 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team