DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 8:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1631 indlæg ]  Gå til side Foregående 1104 105 106 107 108 109 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jan 24, 2012 20:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Jordsvin skrev:
Jeg synes den er ret underholdende på en sådan lidt old school Hong Kong-agtig måde. Den er dog lidt lang i spyttet. Effekterne er ikke altid lige vellykkede, men til gengæld er de som regel ret morsomme.

Ved nærmere eftertanke minder den stilmæssigt nok mest om Arahan, hvis det siger dig noget.


Tak for svaret :thumb:

Jeg har ikke set Arahan, men ud fra traileren ser den da også ud til at være ganske seværdig.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs jan 24, 2012 20:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Jeg ææælsker Arahan. Det er i bund og grund en superhelte historie - med overdrevet kampsport i stedet for "almindelige" superheltekræfter. Jeg går stadig og krydser fingre for en Cine Asia BD.


Top
   
Indlæg: tirs feb 14, 2012 21:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Der sker spændende ting i Hong Kong. Lige i hælene på den fremragende slasher 'Dream Home' (IKKE den amerikanske 'Dream House' med Daniel Craig...) kommer nu 'Revenge: A Love Story'. Og som titlen antyder står den på hævn og hvis der er noget de asiatiske filmmagere har helt styr på, så er det lige netop grumme revenge-film! Se om den gode stil forsætter når jeg anmelder 'Revenge: A Love Story' lige her.

Billede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tirs mar 13, 2012 2:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Nogen DAHFere, der har set denne film og har lyst til at give den et par ord med på vejen?


_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs mar 13, 2012 14:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Live-action-udgave af Rurouni Kenshin:

Billede


_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons mar 14, 2012 0:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
2. april (UK):

Billede




16. april (UK):

Billede




11. juni (UK):

Billede




Tør man håbe på de originale kantonesiske lydspor på Jackie Chan-udgivelserne? Jeg ved godt, at Jackie har dubbet sig selv på engelsk i disse film, men alligevel...

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors mar 15, 2012 1:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Drunken Master 2 er nok Jackies bedste af de sidste kung fu film han har lavet :thumb:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tirs mar 27, 2012 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Gau ngao gau AKA Dog Bite Dog, 2006

Flot filmet og meget mørk film om en cambodjansk lejemorder, der kommer til Hong Kong, myrder en kvinde og derefter forsøger desperat at komme væk derfra. Det er mere et deprimerende drama end det er en actionfilm, selvom der dog er actionscener i filmen. Edison Chen er ret fantastisk som lejemorderen og filmen er værd at se for hans præstation.

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:


Billede

Naam yi boon sik AKA Invisible Target, 2007

Solidt håndværk fra instruktør Benny Chan, der har skruet en underholdende og spændende actionfilm sammen, hvor trekløveret Jaycee Chan, Nicholas Tse og Shawn Yue kæmper mod en iskold forbryderbande ledet af Jacky Wu Jing. Actionscenerne er virkelig velfungerende og der er rigeligt af dem, så man keder sig ikke på noget tidspunkt.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Billede

Dong Mau Anh Hung AKA The Rebel, 2007

Det er vist nok den første vietnamesiske film jeg nogensinde har set og det bliver ikke den sidste, at dømme efter kvaliteten på denne. Den tidligere strisser fra 80er-serien De unge strissere Dustin Tri Nguyen spiller skurkerollen i dette episke martial arts-drama, der foregår i 1920erne, mens Vietnam stadig var en fransk koloni. Man følger en ung vietnamesisk agent, der går undercover for at fange rebellerne for franskmændene, men undervejs beslutter sig for at kæmpe på deres side. Actionscenerne er flot filmet og de passer godt ind i det historiske miljø.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:


Billede

Bo bui gai wak AKA Robin-B-Hood, 2006

Efter al denne voldsomme action blev der skiftet gear med en Jackie Chan-film. Den handler om et tyve-makkerpar, der efter lidt forviklinger ender med at kidnappe en baby, som de skal passe på i nogle dage. Den kinesiske humor er ikke altid lige kompatibel med den vestlige, men i denne film fungerer det faktisk. Selv de obligatoriske ble-jokes blev behandlet på en så tilpas skæv måde, at man ikke sad og krummede tæer, som man ville have gjort ved en Hollywood-film.

Jackie Chan leverer endnu engang varen med godt udtænkte stunts, bl.a. på en indendørs hoppeborg og på udendørs ventilatorer på siden af en bygning. Scenerne hvor babyen bliver involveret i de vilde stunts ville nok ikke have gået i Hollywood.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons mar 28, 2012 23:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
rammy skrev:
Der sker spændende ting i Hong Kong. Lige i hælene på den fremragende slasher 'Dream Home' (IKKE den amerikanske 'Dream House' med Daniel Craig...) kommer nu 'Revenge: A Love Story'. Og som titlen antyder står den på hævn og hvis der er noget de asiatiske filmmagere har helt styr på, så er det lige netop grumme revenge-film! Se om den gode stil forsætter når jeg anmelder 'Revenge: A Love Story' lige her.


Tak for tippet. Længe siden jeg har haft fat i asiatiske film, men nu fik jeg bestilt både Revenge, I saw the Devil og Dream Home hjem :thumb:

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
Indlæg: lør jul 28, 2012 23:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Mener ikke Jacky Wu's Legendary Assassin har været omtalt her tidligere... Har lige fået set den og den rummer nogle ret flotte kampscener med højtflyvende og opfindsomme moves uden det går helt over i slapstick ala Jackie Chan - og endda en kæk lille 1 mod ca. 100 kamp i slutningen... Ganske imponerende, Jacky Wu ved helt sikkert godt hvordan man svinger benene på film :thumb:

Historien er ikke videre dyb; men den fungerer fint som klister mellem de forskellige kampscener - eneste thumbs down fra min side er en enkelt scene ca midt i filmen hvor nogle bad guys angriber en politistation... Den er filmet i totalt hovedrystende-dårlig-håndholdt-shakycam-Hollywood-når-det-er-værst stil - det må være en helt anden kameramand der stod for den, for stilen ligger så langt fra resten af filmen...
Ikke verdens bedste film, men de flotte kampscener med folk der rent faktisk kan det pis og ikke bare er klippet og rystet til ukendelighed, mindede mig om hvorfor jeg tager en pause fra Hollywood film af og til :clap:

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: søn jul 29, 2012 17:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Et par jeg ser frem til:

Og tak for anmeldelsen af 'Invisible Target', njhansen. Jeg napper den fra play.com til €7.73 på blu-ray.



_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 11:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
I Saw the Devil

Billede

Den Syd Koreanske filmindustri boomede internationalt i sidste årti med en helt ny generation af unge, originale filmskabere, der ikke var bange for at blande kraftige, effektfulde visuelle virkemidler med spændende historier, velkendte temaer og intenst skuespil.
Af de helt store hit falder krigsfilmen Brotherhood, gyseren A Tale of Two Sisters og kæmpehittet Oldboy, umiddelbart ind, mens også film uden gys, blod og action har hittet stort, eksemplvis den mere filosfiske Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring eller den romantiske komedie My Sassy Girl, hvilket er bevis på at den Syd Koreanske filmindustri formår at ramme bredt med sine film.

At kvaliteten og intensiteten fra sidste årti bliver videreført i dette årti, har Jee-woon Kim (A Tale of Two Sisters; The Good, the Bad, the Weird) sørget for. Med I Saw the Devil lægger koreanerne hårdt og herlig brutalt ud og viderefører helt samme stil, som flere af filmene fra 00’erne havde stor succes med.
Filmen er kort og godt en historie om kold og nådesløs hævn. Politikommisæren Kim Soos kæreste bliver brutalt dræbt af en seriemorder og i bedste selvtægts stil, ligger han sit liv væk og går efter forbryderen iskoldt med ét for øje – en hård, grim og brutal hævn! Det bliver en kattens leg med musen, men skurken viser sig at være snu, og derigennem opstår der pludselig tvivl, om hvem der indtager rollen som katten i dens dødelige leg med musen.

Selvom temaet er kendt og set i utallige spaghettiwesterns og exploitation-film, så får historien ny luft, energi og originalitet i denne yderst spændende og fascinerende fortælling, der er i top både teknisk og på skuespils fronten. Billedsiden er flot filmet: flotte kontraster, skarpe detaljer og et poleret billede, der viser en alt andet end poleret overflade.
Filmens to omdrejningspunkter som katten og musen (eller omvendt?) er politibetjenten Lee Soo, spillet særdeles kynisk, hævntørstig og selvretfærdig af Byung-hun Lee (Joint Security Area, The Good, the Bad, the Weird) og seriemorderen, spillet fremragende psykotisk og uden et eneste gram empati af Min-sik Choi, der er kendt som hovedrolleindehaveren i den førnævnte Oldboy. De stråler begge to på hver deres måde som modpoler, der dog begge formår at gøre enhver genstand til et dødeligt objekt.

I Saw the Devil er ingen film for sarte sjæle, da flere scener er særdeles voldsomme, om end de er lavet med en vis finesse – for selvom der er masser af blod, slag, stik og voldsomme drab, så har instruktørens artistiske øje skabt realistiske, æstetiske og fascinerende billeder, når voldsomhederne udspiller sig.

Jeg var overvældet og blev i den grad imponeret over filmen som helhed og vil behandle den som fortjent ved at give topkarakter.
Jeg så filmen på Optimums engelske blu-ray udgivelser, der ser meget, meget fin ud.

Den næstbedste film fra Syd Korea som jeg har set – kun overgået af mesterværket Oldboy.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Enig Pjalte godt plot og rigtig led :thumb:
Hævn når det bedst

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 15:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Er Sandrew/Metronomes Blu-ray-udgivelser af Hero, House of Flying Daggers, True Legend og Crouching Tiger, Hidden Dragon i orden kvalitetsmæssigt?

Flot lyd og flot billede?

Billede Billede

Billede Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons sep 26, 2012 14:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Jeg tillader mig at gøre lidt reklame:

Den 31. oktober kl. 19 vises det charmerende komedie/drama Linda Linda Linda på Christianshavns Bibliotek. Filmen vises på et ca. 90" lærred og med eksklusive danske undertekster. Der er gratis adgang.

IMDB

Midnight Eyes anmeldelse.





Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1631 indlæg ]  Gå til side Foregående 1104 105 106 107 108 109 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team