DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1128 indlæg ]  Gå til side Foregående 171 72 73 74 75 76 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors aug 18, 2011 15:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Kristian skrev:
Jeg skrev til Video Watchdog for at høre om der måske kom et nyt tilbud? Det viser sig faktisk at der er sommerudsalg med 15% hvilket gør at bogen kan erhverves for $246,50 inkl. porto..... så jeg tænker... tænker ... tænker.... ;)


Dertil skal du så nok for en sikkerheds skyld medregne risikoen for at blive snuppet i tolden. :?

Ikke at jeg blev det, og jeg kender vist heller ikke nogen, der fik snuppet deres eksemplar. Men det er ikke ligefrem en lille bog (for nu at sige det mildt), så man kan nok være uheldig, hvis man støder på en tilstrækkeligt nidkær embedsmand.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tors aug 18, 2011 15:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Le Samouraï skrev:
Det lyder da meget godt? Der var i øvrigt en vild pris-/tastefejl på amazon.co.uk indtil i går, hvor et enkelt nyt eksemplar stod til salg for £500.000! :shock:

Det må da i det mindste kvalificere til fri fragt :D

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tors aug 18, 2011 18:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Til den pris ville jeg forvente, at der hørte en personlig klon af Mario Bava med, som kom forbi og fortalte om alle sine film. :lol:

Jeg mener £500.000... det ville nok være billigere at få fat i forfatteren og betale ham for at flyve hjem til en og læse op af hans eget eksemplar.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: fre aug 19, 2011 22:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Det er dælme svært, selv med den lave dollarskurs, så ender vi med 1278,- danske kroner, og det er også en del penge af tage ud af budgettet - jeg håber ikke at min kone kigger med her ;) og stadig med risiko for Trold og skat :?
.. og jeg kender mig selv godt nok, til at vide at selv om at jeg køber Troy Horwaths bog, så ville jeg stadigvæk tænke på om jeg ikke skulle have haft købt den store med det samme - damn....?!?

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: lør aug 20, 2011 0:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Kristian skrev:
Det er dælme svært, selv med den lave dollarskurs, så ender vi med 1278,- danske kroner, og det er også en del penge af tage ud af budgettet - jeg håber ikke at min kone kigger med her ;) og stadig med risiko for Trold og skat :?
.. og jeg kender mig selv godt nok, til at vide at selv om at jeg køber Troy Horwaths bog, så ville jeg stadigvæk tænke på om jeg ikke skulle have haft købt den store med det samme - damn....?!?

Der er ingen told på bøger, kun moms og pestdks ågergebyr.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: lør aug 20, 2011 0:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Nå ja, det vidste jeg jo godt, jeg tænkte også mere på trold & skatte "Væsnet" som institution - og så naturligvis pestdanmarks gebyr :(

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: lør aug 20, 2011 22:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Back on the track!
Missionen er fuldført, indoktrineringen er gennemført – jeg kan nu konstatere at jeg kan lide Django Kill – If You Live, Shoot!
Billede

For 4 år siden skrev jeg i samme tråd:
Citat:
Nu har jeg to gange prøvet at se Django Kill - If You live, Shoot!! og den er dælme underlig!! De der QueensGunmen i Dolce & Gabbana-tøj, en hippihelt med to hjælpere der om mulig er mere underlige etc
DJANGO KILL – IF YOU LIVE, SHOOT!! :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:



Der er rendt en del vand i strandkanten siden, skudt en del skud i bøssen og jeg har stort set kun set min spaghetti-samling hen over sommeren! Så jeg var klar til et nyt forsøg med Tomas Milian på syretrip!

Filmen er meget anderledes end traditionelle SW på flere måder, som jeg allerede nævnte for 4 år siden. Den vold og sadisme der er en hel del af, bliver man nærmest inviteret til at deltage i – der er dvæle for detaljerne og close-up. Hvis man forventer en god morale og etiske retningslinjer, skal man holde sig væk fra filmen. Da Tomas Milian bliver forrådt af halvdelen af sin røverbanden og de skal henrettes, råber han meget fortørnet op om at de er nogle morderiske banditter der vil blive straffe for denne udåd – han har lykkelig glemt at 5 minutter før, var han selv deltagende i en likvidering af de soldater der passede på den guldskat, som banden røvede 8)

En anden ting som slog mig var at det ikke var røverne, eller byens to store banditter der var de ”værste”, næ , det var byens ”almindelige” borgere, som var de mest skræmmende i filmen, deres skjulte sadisme der stod i fuld flor, ved første given lejlighed. Demagog skulle ikke opfordre dem meget , før at medløberne jagtede indianerne ( her kan man så passende udskifte indianerne med: jøder, muslimer, vantro eller andre der ikke lige pt. er populær, da denne mekanismen nok ikke ligge så fjernt)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Run, Man, Run, blev der også tid til.
Billede
Her minder Tomas Milians rolle en del om den han havde i Companeros, og det er ikke dårligt ment. Han kommer ved et tilfælde i fængsel og møder den revolutionær poet, Santillana. Han skal løslades dagen efter, men da han ved hvor – som i som mange andre af samme genre – $3,000,000 i guld er gemt, venter den flere forskellige modtagelsekomitere på ham uden for fængslet og det er ikke Benny og Keld – tværtimod! Så Tomas Millian får $100 for at hjælpe ham med at flygte – og så går den vilde jagt.

Det bedste ved filmen er næsten at det skulle være den dårligste af Sergio Sollima 3 western-film. For hvis den er dårlig, så må de andre 2 jo være helt fantastisk!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: lør aug 20, 2011 22:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Ups :oops:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: søn aug 28, 2011 23:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Le Samouraï skrev:
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har selv luret på den, da jeg på et tidspunkt fandt en forhandler, der havde et enkelt billigt eksemplar. Men det blev solgt til anden side, fordi jeg var for langsom om at reagere. Og som det ser ud nu, så er den ofte for dyr at købe brugt, til at jeg tør at tage chancen.


På denne hjemmeside http://mariobava.tripod.com/biography.htm er der flere, om ikke alle artikler skrevet af Troy Howarth. Måske en light udgave af bogen - i så fald giver det måske en ide om kvaliteten?

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: søn nov 13, 2011 19:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Fantastisk spaghetti western-koncert fra årets Proms med det australske Spaghetti Western Orchestra:










_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons maj 30, 2012 22:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Jeg skyder lige tråden i gang igen, for efter en hurtig handel med “2026”, fik jeg fyldt lidt op i pastaskuffen påny!!

Nu har jeg lige set:
... If You Meet Sartana, Pray For Your Death
Billede
og
Kill Them All And Come Back Alone
Billede

Som den første valgte jeg Sartana-filmen først, den havde fået gode ord med på vejen i Spaghetti-Biblen: “Any Gun Can Play” hvor den havde fået et helt afsnit for sig selv og så med denne denne tagline på coveret “The Gunman With The Deadliest Arsanal In the West” kunne den nok ikke være helt dårlig!

Her er masser af klassiske typer, korrupte bankfolk, beskidte og grinende mexicanere, onde skurke og så rigtige onde skurke, samt Klaus Kinski og den tavse fremmede der står midt i det hele, Sartana spillet af John Garko, som øjensynlig også er en celebrity inden for genren - indrømmet jeg er stadig kun en Gringo... Det “Deadliest Arsanal in The West” lever desværre ikke helt op til mine forventninger, men pyt, det handler ikke kun om størrelsen, vel ;)

Nå, filmens handling er rimelige genkendelig. Snyd, svig og forræderi. Hvis man har set nogle af Sabata filmene vil man nok godt kunne nikke genkendende til flere af de medvirkende, selve byen ser bekendt ud. Desværre er det ikke El Paso, fra Tabernas men ligner noget fra italien af - og det holder simpelthen ikke - har jeg også skrevet før!! Mexicanere der ridder rundt i grønne områder med nogle afstikkere til en grusgrav og så et nedlagt Gods, der minder mig om Godset i 1900 - njet!!

Måske vil den vinde ved et gensyn, men nu får den kun:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

Til gengæld var der mere kød på Kill Them All..., hvilket jeg skriver mere om en af dagene...

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: tors maj 31, 2012 23:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Så er Kill Them All And Come Back Alone, eller Ammazzali tutti e torna solo, som den hedder på orginalsproget, noget helt andet! Her er næsten alt godt fra genren smidt i gryden, der er spansk ørken, den amerikanske borgerkrig som kulisse, en altid nødvendig Gatlin Gun med ubegrænset ammunition og så opfindsomhed i stedet for masser af produktions-Dollars (gad vide om Tarantino kan levere varen for die-hard-fan??) og for ikke at glemme et udemærket soundtrack - så alle ingredienserne er arrangeret og ligger klar til 99 min sublim underholdning!!

Historien kender vi, der skal stjæles, både i filmen og fra andre film, der er forræderi, skyderi (aaaaaaalt for lange Gun fights) og så en afgørende Duel. Flere af scenerne ser mistænkelig bekendt ud, men det er også en del af charmen ved disse film.

Ude at røbe for meget, så burde filmen havde sluttet med den sidste eksplosion og en grin, men desværre, bliver der puttet en ekstra Feel Good scene på som desværre trækker ned hos mig, så det koster den en stjerne.

Min udgave er fra Wildeast, udemærket billedekvalitet, men jeg savner stadig undertekster, tak!
Sjovt nok, syntes jeg at denne film får dårligere anmeldelser rundt omkring på nettet sammenlignet med Sarbata, men det ændre ikke ved min oplevelse af filmen, så den får:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: man jul 09, 2012 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Den 27. juli udkommer denne boks:

Billede

med filmene ...e per tetto un cielo di stelle AKA A Sky Full of Stars for a Roof (1968), Roy Colt e Winchester Jack AKA Roy Colt and Winchester Jack (1970),
Gentleman Jo... uccidi AKA Gentleman Killer (1967) og I vigliacchi non pregano AKA Cowards Don't Pray (1969).

Billede Billede

Billede Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man jul 09, 2012 22:32 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 14, 2004 19:26
Indlæg: 988
den bliver bestilt sammen med Classic Western Collection Vol 1-4 :D


Top
   
Indlæg: man aug 20, 2012 11:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Spaghetti Western Database har fået sin egen kanal på youtube med alt hvad hjertet begær af trailers http://www.youtube.com/user/SWDBTrailer ... e=g-user-u

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1128 indlæg ]  Gå til side Foregående 171 72 73 74 75 76 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team