DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 9:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1128 indlæg ]  Gå til side Foregående 172 73 74 75 76 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs dec 25, 2012 15:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 28, 2009 11:03
Indlæg: 58
Min nye blog Rygende Revolvere handler ikke bare om spaghetti-westerns, men der er da kommet lidt DJANGO-relaterede nyheder på, siden jeg startede.

http://rygenderevolvere.blogspot.dk/

_________________
Uha, det er uhyggeligt... Skræk og Rædsel - En blog om horror
Tag med ud på prærien... Rygende Revolvere - En blog om det vilde vesten


Top
   
Indlæg: søn jan 27, 2013 14:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Husk at deltage i konkurrencen om et eksemplar af Django Shoots First ovre på "Rygende Revolvere":

Konkurrence


_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre feb 22, 2013 19:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Er der nogen af eksperterne herinde der kan svare på om Navajo Joe skal ses med italiensk eller engelsk soundtrack - altså hvis man nu vil være så korrekt som mulig?

Synes ikke rigtig jeg kan kloges af IMDB og en (indrømmet) hurtig google søgning :?

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: lør mar 16, 2013 1:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Hola Amigos!
Billede

I forbindelse med Tarantions DJANGO UNCHAINED, har Koch Media, udgivet en lille særlig samling af SW, med udgangspunkt i Tarantino's egen top-20 liste over Spaghetti Western. Dette er vist en sandhed med modifikationer, da jeg ikke syntes at kunne finde alle titlerne, men pyt, når gatlingegunen spiller, så hænger vi os ikke i detajlerne ;)
Flere af titlerne har været udgiver før af Koch Media, men der er også nogle nye iblandt og nogle få på Blu-Ray. Priserne på amazon.de er også rimelige, hvis der også var andre der følte trang til at kaste nogle dollars den vej. De nye covers er iøvrigt væsentlig flottere end de sædvanelige fra Kock Media.

titlerne er:
1.1 Last of the Badmen
1.2 The Mercenary
1.3 Navajo Joe DVD+Blu-ray
1.4 Tepepa DVD+Blu-ray
1.5 Death Does Not Count the Dollars
1.6 Yankee
1.7 Sugar Colt
1.8 A Pistol for Ringo
1.9 The Return of Ringo
1.10 Shoot the Living and Pray for the Dead

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: tors apr 11, 2013 18:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Den 24. maj udgiver Koch Media bokssættet Italowestern - Enzyklopädie No. 2:

Billede

med filmene

Bleigericht AKA Dio li crea... Io li ammazzo! AKA God Made Them... I Kill Them (1968),

Der Mann aus Virginia AKA California (1977),

Die sich in Fetzen schießen AKA Dio non paga il sabato AKA God Does Not Pay on Saturday (1967) og

Vier Teufelskerle AKA Campa carogna... la taglia cresce (1973).


Billede Billede

Billede Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors apr 11, 2013 18:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Somme tider tror jeg at forfatterne til de nye titler har kigget for dybt i whiskey flasken - Nu er jeg ikke sprogkyndig, men hva' sker der lige for California = Der Mann aus Virginia :loco: :loco:

Iøvrigt kan boks 1 også stadig bestilles til ca €40.00 på amazon.de

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: tors apr 11, 2013 18:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Kristian skrev:
Somme tider tror jeg at forfatterne til de nye titler har kigget for dybt i whiskey flasken - Nu er jeg ikke sprogkyndig, men hva' sker der lige for California = Der Mann aus Virginia :loco: :loco:

Iøvrigt kan boks 1 også stadig bestilles til ca €40.00 på amazon.de


Ifølge IMDb hedder Guiliano Gemma Michael 'California' Random i den, så måske er han fra Virginia og "California" har med noget andet at gøre? Den hedder i øvrigt Opgøret i Dakota i Danmark, så der er lidt mere geografisk forvirring der.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors apr 11, 2013 22:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
njhansen skrev:
Kristian skrev:
Somme tider tror jeg at forfatterne til de nye titler har kigget for dybt i whiskey flasken - Nu er jeg ikke sprogkyndig, men hva' sker der lige for California = Der Mann aus Virginia :loco: :loco:

Iøvrigt kan boks 1 også stadig bestilles til ca €40.00 på amazon.de


Ifølge IMDb hedder Guiliano Gemma Michael 'California' Random i den, så måske er han fra Virginia og "California" har med noget andet at gøre? Den hedder i øvrigt Opgøret i Dakota i Danmark, så der er lidt mere geografisk forvirring der.


Aha.. et personnavn, det forklare det lidt bedre ;)

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: man jun 03, 2013 22:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
ARROW FILMS, udgiver efterhånden en del spændende titler på Bluray. Nu kommer:

Django Prepare a Coffin
Billede
Special Features:
-New High Definition digital transfer of the film in the original 1.66:1 aspect ratio
-Optional English and Italian audio tracks
-Newly translated English subtitles for Italian audio and English SDH for the deaf and hard of hearing on the English audio
-Django Explained – A new interview with Spaghetti Western expert and author Kevin Grant
-Original Trailer
-Collector’s booklet by critic and spaghetti western expert Howard Hughes


_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: man jun 03, 2013 22:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Django Prepare a Coffin skal afgjort hjem :thumb:


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2013 23:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Henriksen skrev:
Django Prepare a Coffin skal afgjort hjem :thumb:


Enig og Terence Hill har også en vis lighed med Franco Nero, så det sagtens være en "Django" med en rigtig "Django" ;)

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: lør nov 16, 2013 23:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Så er der atter nyt: THE BIG GUNDOWN kommer på blå. 4 disc deluxe, som de skriver ;) Men prisen er helt hen i vejret, flere næver Dollars! $37.00 hos amazon.
Billede

Grindhouse Releasing is proud to present the first-ever U.S. home video release of the greatest Spaghetti Western you’ve never seen: Sergio Sollima’s widescreen epic THE BIG GUNDOWN!

Starring the legendary Lee Van Cleef as a relentless bounty hunter on the trail of Cuchillo (Eurofilm superstar Tomas Milian), a savage Mexican outlaw accused of the rape and murder of a twelve-year-old girl, this release contains fifteen additional minutes of gunslinging action never before seen in America.

THE BIG GUNDOWN is one of the most highly acclaimed and long sought-after films in the spaghetti western genre, hailed by critics for its stunning cinematography, the amazing performances of Lee Van Cleef (following his iconic role in THE GOOD, THE BAD AND THE UGLY) and Tomas Milian, the classic Ennio Morricone music (recently used by Quentin Tarantino in INGLOURIOUS BASTERDS), and the riveting direction of Sergio Sollima.

The 4-disc deluxe Blu-ray/DVD limited edition of THE BIG GUNDOWN, including a bonus Blu-ray of the uncensored director’s cut and a bonus CD of Ennio Morricone’s classic soundtrack, arrives in stores December 10, 2013. Pre-order now from Amazon.com

Special features are as follows:

•Spectacular new 2K digital restoration of the uncensored English-language version NEWLY EXPANDED WITH THREE ADDITIONAL SCENES!
•BONUS Blu-ray disc – LA RESA DEI CONTI – the complete, 110-minute director’s cut presented in Italian with optional English subtitles and special musical subtitles.
•BONUS CD – THE BIG GUNDOWN original soundtrack by Ennio Morricone
•Exclusive, in-depth interviews with director Sergio Sollima, actor Tomas Milian and screenwriter Sergio Donati
•Audio commentary by Western film experts C. Courtney Joyner and Henry C. Parke
•24-page booklet featuring liner notes by C. Courtney Joyner and Euro-music expert Gergely Hubai
•Extensive still galleries, trailers, and TV spots… AND OTHER SURPRISES!

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: tirs dec 31, 2013 0:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Jeg går stadig (og meget tålmodigt) og venter på min THE BIG GUNDOWN, så i ventetiden har jeg trøstet mig med en Killer Double Features fra WILD EAST PRODUCTIONS: KILLER CALIBRE 32/KILLER ADIOS med den tyske skuespiller, Karl Hirenbach, aka; Peter Lee Lawrence som førsteviolinist eller rettere pistolsvinger!
Billede

Nu er ingen af filmene som regel af finde på diverse lister over de bedste af genrens film, men alligevel er de nu begge hæderlige spaghetti-westrens, med et knivspids italiensk gialli hen over. Der forkommer en række af mord, som vores unge helt så skal prøve at finde ud af hvem der er morderen, uden at han selv bliver myrde eller selv bliver anklaget for morderne. Lawrence er en udemærket karismatisk helt, med sin ungdommelige look og sit lyse hår og blå øjne. Lidt i stil med Peter Fonda. Der er brutale nedskydninger af uskyldige, pokerspil og saloon slagsmål, dueller på hovedgaden og et par letlevende damer, så der lidt for alle :thumb:

Alt respekt for WILD EAST, og deres mængde af westerns de sender ud. Det ville naturligvis være lækket med originale italienske lydspor og undertekster, med desværre er deres udgaver skåret helt ind til benet. Jeg er begyndt at se dem på ungernes tv. De står sig bedre på en lille 28” fremfor at at blive blæst op på 42” eller på lærredret.
KILLER ADIOS har iøvrigt også et super soundtrack, måske burde man lave en playliste på spotify, med de bedste smørtenor fra genren ...

KILLER ADIOS :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
KILLER CALIBRE 32 :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: ons apr 30, 2014 20:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg citerer lige mig selv fra GBU-tråden:
Årets retro-kalvakade i Cannes inkluderer en ny, 4K restaurering af Fistful of Dollars:
"To celebrate the birth in 1964 of the Italian western, the Cinematheque of Bologna will present the film restored in 4K by L'Immagine Ritrovata of A FISTFUL OF DOLLARS directed by Sergio Leone in 1964 with Clint Eastwood and Gian Maria Volonte. The screening has been made possible by the right holders: the Paladino family and Unidis Jolly Film, which produced and distributed the film. Thanks to the Leone family."

...så hvorfor har man ikke ventet med at udgive Eastwood-trilogien og få denne her med i nyrestaureret udgave?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs aug 12, 2014 18:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
VIVA MEXICO, VIVA ZAPATA!!!
Nu kommer en af mine egne favoritter; COMPANEROS på blå.
Billede

Det bliver den 28 okt. den udkommer. Der er ikke noget særlig med den, men den er med engelske undertekster og kodefri jf. Blue Undergrounds egen side; http://www.blue-underground.com/product.php?product=246

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1128 indlæg ]  Gå til side Foregående 172 73 74 75 76 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team