DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:46

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Exorcisten
Indlæg: lør apr 28, 2001 11:51 
Offline

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 272
Jeg var inde og se "Exorcisten" iaftes, og hvilken skuffelse. Jeg havde faktisk aldrig set hele filmen sammenhængende før, og ventede da et gys.
Det lykkedes ikke filmen at gøre mig forskrækket en eneste gang, hvilket også var tilfældet for mine tre andre kammerater. Tilmed var lydsiden stadig svag, uden nogen form for dybde eller punch i de scener som "måske" skulle være uhyggelige.
Da vi gik ud af bio'en lagde vi mærke til overskriften på posteren for filmen: "The most terrifying movie of all time" ... Vi begyndte så småt at grine, og fortsatte ud af døren Billede


Top
   
 Titel: Exorcisten
Indlæg: man apr 30, 2001 10:26 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Sådan går det jo. Billede Hvis man har sex med en masse skiftende partnere skal der som regel noget mere spændende i bægeret, før man får det kick som man oplevede de første par gange. Den første (behagelige Billede) brandert står som noget ret enestående. Den første joint som gik ned i svingende mantra etc. etc. Billede

Filmen er snart 30 år gammel og blev i 1973 regnet som et gys af de helt store. Jeg har vist set den som 15-årig og fandt den ret uhyggelig. Nu har vi set for mange splat og kniv-film med ekstrem timing, tempo og FX til at vi kan se noget som helst i en film af Exorcisten's kaliber. Er det ikke lidt synd? Nå - men jeg synes stadigvæk, at den er uhyggelig, men har også lidt erfaring med besættelser fra den tredie verden, hvor den slags vistnok forekommer lidt mere hyppig end i Skandinavien. Jeg har oplevet at blive jaget rundt i en lerhytte af en manifestation af en shetani (ånd) som kom fra et sted oppe bagved bjerget og som af ukendte årsager havde valgt at tage plads i en ellers ret gemytlig majsfarmer som hed Juma. Nå - men det tænker jeg på, når jeg ser scenerne i soveværelset. Og sådan er der jo så meget.....


Top
   
 Titel: Exorcisten
Indlæg: tirs aug 07, 2001 4:35 
Offline

Tilmeldt: man aug 06, 2001 1:01
Indlæg: 20
Tjaeh, jeg synes altså stadig det er den mest uhyggelige film jeg nogensinde har set !
Jeg elsker filmen, fordi den, som nok den eneste, i bogstaveligeste forstand, kan få hårene på armene og i nakken til at rejse sig på mig !!

Der er da lavet rigtig mange film siden denne, men ikke EN er tilnærmelsesvis lige så uhyggelig, efter min mening... Faktisk tør jeg ikke se den alene - så skal der i hvert fald ikke være lyd på !! :-)

Men hvis der er andre der har bud på andre film, som måske er ligeså (eller mere?) uhyggelige, så sig endelig frem, jeg elsker den slags film - der er bare så få af dem :-(

I øvrigt synes jeg ikke at chock-effekter og den slags er uhyggeligt, og folk med store knive og den slags, kan heller ikke bringe mit pis i kog...


Mvh.
Bobby

[This message has been edited by graack (edited 07-08-2001).]


Top
   
 Titel: Exorcisten
Indlæg: tirs aug 07, 2001 11:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Velkommen til forumet, graack Billede

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
 Titel: Exorcisten
Indlæg: tirs aug 07, 2001 17:33 
Offline

Tilmeldt: man aug 06, 2001 1:01
Indlæg: 20
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Ulrik Horsted-Kristensen:
Velkommen til forumet, graack Billede

</font><HR></BLOCKQUOTE>

Takker :-)

Det er rart at ha´et sted, hvor man kan diskutere, og få andres meninger om film plus diverse.


Bobby


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team