DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:04

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors aug 09, 2001 22:50 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
Jeg var til forpremiere i dag og se "Jurassic Park III".

Anbefalelsværdig? Nej. Men hvis man absolut vil se den - hvorfor så ikke tage i biografen, hvor man højst sandsynligt vil få den bedste oplevelse af filmen? Filmen ses bedst på et stort lærred og med en bragende god lyd. Lyden kan man klare hjemme i stuen, men jeg tvivler på at nogen kan klare det store lærred med et så skarpt billede som i biografen.

Jurassic Park III er bedre end 2eren, men meget dårligere end 1eren. Den bliver desværre aldrig rigtig spændende - synd for det kunne måske have "reddet" den. Der sker noget hele tiden, men jeg synes ikke rigtig det fænger helt. Filmen er en stor cliché.

Hvis der absolut skal komme en 4er, så må vi håbe at det bliver Spielberg som laver den med et kanon manuskript foran sig - tvivler dog stærkt på det.

[This message has been edited by simpson (edited 09-08-2001).]


Top
   
Indlæg: fre aug 10, 2001 13:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jurassic Park 3 er uden tvivl den største skuffelse her i sommerperioden. Jeg sad faktisk og blev rigtig gal da jeg så den og jeg syntes filmen var en fornærmelse mod min intelligens. Hele underplottet med mobiltelefonen var så langt ude, at det burde være strafbart.

------------------
Kim Kristensen
http://www.dvdzonen.dk
http://www.spilzonen.dk


Top
   
Indlæg: fre aug 10, 2001 16:49 
Offline

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 272
Jeg synes nu ellers at biograferne har et langt dårligere billede
end hos mig selv :O.


[QUOTE]Originally posted by simpson:
men jeg tvivler på at nogen kan klare det store lærred med et så skarpt billede som i biografen.


Top
   
Indlæg: fre aug 10, 2001 20:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Alle fortsættelser handler kun om en ting...at score kassen. også JP III. I denne her forbindelse er alt ved det gamle. Ingen fortsættelse har endnu overgået originalen.


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2001 13:22 
Offline

Tilmeldt: ons jun 06, 2001 1:01
Indlæg: 215
Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote
Citat:
<font face="Verdana, Arial" size="2">I denne her forbindelse er alt ved det gamle. Ingen fortsættelse har endnu overgået originalen. [/B]</font>


Jeg vil altså mene, at Return of the Jedi overgik A New Hope. Jeg synes også Godfather filmene holder standarden hele vejen igennem.
/Chaser


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2001 13:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Terminator 2 er efter min mening bedre end 1'eren.

------------------
Kim Kristensen
http://www.dvdzonen.dk
http://www.spilzonen.dk


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2001 18:58 
Offline

Tilmeldt: man apr 23, 2001 1:01
Indlæg: 1041
Geografisk sted: Løgten
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by stfa:
Alle fortsættelser handler kun om en ting...at score kassen. også JP III. I denne her forbindelse er alt ved det gamle. Ingen fortsættelse har endnu overgået originalen. </font><HR></BLOCKQUOTE>

Ja så, følgende sequels er efter min mening enten på højde med eller bedre end originalen:
Empire Strikes Back
Terminator 2
Toy Story 2
Aliens
Fantasia 2000
From Russia with Love, Goldfinger, og flere andre Bond film

Jeg kunne sikkert komme i tanke om flere, men det må række for nu. Men generelt har du da ret, de fleste sequels er noget hø.

Hmmm, hvis selv originalen er noget hø, så er der egentlig rigtig mange sequels som overgår originalen! Billede

/Brian


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2001 11:13 
Offline

Tilmeldt: fre aug 10, 2001 1:01
Indlæg: 921
Geografisk sted: Copenhagen, Denmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Chaser:
Jeg vil altså mene, at Return of the Jedi overgik A New Hope. Jeg synes også Godfather filmene holder standarden hele vejen igennem.
/Chaser
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Chaser, jeg er desværre ikke helt enig med dig i, at A New Hope skulle være "dårligere" end ROTJ! Alene Muppet-dukkerne i Jabba's hule trækker det hele lidt ned. Selv om det på ingen måde er en dårlig film, vil jeg mene at A New Hope & Empire er bedre end Jedi.
Sorry.
Samtidig vil jeg mene at Godfather 3 er en trist oplevelse. De første 2 er ¨gået over i historien, men 3'eren.... nix!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team