DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:47

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man dec 28, 2009 18:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man sep 03, 2007 22:21
Indlæg: 358
Kenneth McNeil skrev:
INTERESSANTE BOBLERE: Boy A, Antichrist, Coraline, Adam Resurrected, Inglourious Basterds, Away We Go, District 9, Rachel Getting Married, A Serious Man, Up, Watchmen.


Er Adam Resurrected noget ved? Jeg har hørt meget blandet om den?

_________________
Salgs-rating: Billede


Top
   
Indlæg: man dec 28, 2009 18:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
SLET


Senest rettet af Fritte lør feb 27, 2016 14:39, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man dec 28, 2009 19:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 21, 2004 10:57
Indlæg: 566
Geografisk sted: Nørrebronx
Thomas.Madsen skrev:
Kenneth McNeil skrev:
INTERESSANTE BOBLERE: Boy A, Antichrist, Coraline, Adam Resurrected, Inglourious Basterds, Away We Go, District 9, Rachel Getting Married, A Serious Man, Up, Watchmen.


Er Adam Resurrected noget ved? Jeg har hørt meget blandet om den?


Det forstår jeg godt. Altså at du har hørt meget blandet. Det er en ret ekstrem film, der behandler 2. Verdenskrig og sindssyge på en helt særlig måde, der enten vil falde folk for brystet eller begejstre dem. Jeg tilhører sidste kategori. Den er modig, anderledes og i øvrigt rigtigt godt filmet i kontrastrig sort/hvid, der får sindssygehospitalet, som Adam befinder sig på i store dele af filmen, til at fremstå både storslået og klaustrofobisk. Og så er Jeff Goldblum fantastisk. Jeg er pjattet med ham i små, sære biroller ("Life Aquatic", "Igby Goes Down" o.l.), men jeg elsker ham endnu mere inderligt, når han får lov til at blomstre i de mere seriøs roller som her (det mesterlige "Invasion of the Body Snatchers"-remake, "The Fly" o.l.).

_________________
"The secret? I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore."

foto :: Kenneth McNeil Photography
film :: Criticker
musik :: Last.fm


Top
   
Indlæg: man dec 28, 2009 20:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man sep 03, 2007 22:21
Indlæg: 358
Det lyder jo umiddelbart som om at den skal kigges.. Jeg er nemlig også ret pjattet med Jeff Goldblum, og jeg synes det er en skam han ikke er med i mere.

_________________
Salgs-rating: Billede


Top
   
Indlæg: man dec 28, 2009 21:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 10, 2008 16:46
Indlæg: 363
Geografisk sted: Odense
Min liste ser således ud:

1. Inglourious Basterds
2. Avatar
3. Drag Me To Hell
4. Bronson
5. Up
6. Transformers: Revenge of The Fallen
7. The Girlfriend Experience
8. Star Trek
9. The Hangover
10. Ice Age 3: Dawn of The Dinosaurs


Årets største skuffelser:


1. Sorte Kugler
2. Terminator Salvation
3. Paranormal Activity

_________________
:vhs: :dvd: :bluray:
Min DVD/blu-ray samling
Tjek også min blog Filmkælderen!


Top
   
Indlæg: man dec 28, 2009 22:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Kenneth McNeil skrev:
FRA DIN ANMELDELSE:
"Vi stiller nu spørgsmål om hvem fader Flynn er, og tvivlen om han virkelig er pædofil, eller taler sandt når han siger, at han prøver at hjælpe Donald, bliver endnu stærkere. Personernes tvivl bliver her for alvor flyttet over på tilskueren."
"John Patrick Shanley er her og der ved at drunke "Doubt" i symbolik, og et par steder er det lige ved at blive for meget med blæst og torden der skal illustrere personernes indre kamp."

Det er vist her, at vi går skævt af hinanden. Dels mindes jeg symbolikken som kvamlende tyk, dels fandt jeg filmen håbløst kluntet i sin eksposition.

Det kan meget vel være. Den meget insisterende og bombastiske symbolik er i mine øjne bare én af filmens mange forcer.

Kenneth McNeil skrev:
Udover at jeg er uenig i at en velment, men halvdårlig beslægtet Bergmanesque film vitterligt er 2009-årets bedste, synes jeg også at det er kritisk, at lovprise et stykke filmet teater (det er jo én lang gang shot/reverse-shots i møgkedelige brune nuancer kun afbrudt af den insisterende symbolik, som jeg husker den).

Det er jeg dybt uenig i. En film kan sagtens spille som "filmet teater". Jeg ser ingen grund til at det skulle diskvalificere den fra noget som helst. Filmtekniske tricks skaber ikke en film. Det kan gøre den til en anderledes oplevelse end teatret, men jeg synes det er forkert, at stille krav til den gode historie, bare fordi den fortælles på film. Faktisk kunne en af mine absolutte yndlingsfilm, Billy Wilders The Apartment, nemt overføres direkte til de skrå brædder, uden at ændre meget.


Top
   
Indlæg: tirs dec 29, 2009 2:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Årets Film 2009 i følge mig er uden tvivl:

Inglourious Basterds

Derudover af de reguære 2009-film jeg har set, er der store plusser til:

The Hangover
Terminator - Salvation
Night at the Museum - Battle at the Smithsonian
Fri Os Fra Det Onde
State Of Play
Brüno
District 9
Up!
Observe & Report


The Wrestler er vel dybest set en 2008-film, men ryger den med i 2009-kategorien, så ryger den helt op lige under Tarantinos Kino-hyldest.

2009 bød også på to af de største stinkere jeg NOGENSINDE har set/spildt liv på:

Transformers 2 og G.I. Joe :?

En masse andre fremragende 2008-film fik jeg først set her i 2009, men de tæller jo faktisk ikke :D

Det Som Ingen Ved
The Dark Knight
Cloverfield
In Bruges
Rambo
Rejsen Til Saturn
Vantage Point
Frygtelig Lykkelig
Gran Torino
Der Baader Meinhof Komplex
Burn After Reading
Taken
Tropic Thunder
Female Agents


Top
   
Indlæg: tirs dec 29, 2009 3:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 26, 2006 1:31
Indlæg: 532
Geografisk sted: Århus C
Forresten så hører Brüno under mine skuffelser. Jeg ved bare, at det var ikke så godt... Hallo, jeg er fuld?

_________________
www.myspace.com/6degreesdk


Top
   
Indlæg: tirs dec 29, 2009 23:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 26, 2006 1:31
Indlæg: 532
Geografisk sted: Århus C
Jake skrev:
Forresten så hører Brüno under mine skuffelser. Jeg ved bare, at det var ikke så godt... Hallo, jeg er fuld?


:oops:

_________________
www.myspace.com/6degreesdk


Top
   
Indlæg: ons dec 30, 2009 0:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Uvilkårlig rækkefølge: (valgt ud fra hvad jeg har set)

The White Ribbon aka Das Weisse Band
You, the Living aka Du Levande
Departures aka Okuribito
Synecdoche, New York
Inglourious Basterds
Revolutionary Road
The Hurt Locker
Up in the Air
Knowing
UP

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: ons dec 30, 2009 12:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 21, 2004 10:57
Indlæg: 566
Geografisk sted: Nørrebronx
Gromit skrev:
Uvilkårlig rækkefølge: (valgt ud fra hvad jeg har set)

The White Ribbon aka Das Weisse Band
You, the Living aka Du Levande
Departures aka Okuribito
Synecdoche, New York
Inglourious Basterds
Revolutionary Road
The Hurt Locker
Up in the Air
Knowing
UP


Var jeg den eneste, der sad og tænkte "fed liste, fed liste, fed liste... hov... Knowing?!"? :)

Hvor har du set Up In The Air?

Derudover er jeg glad for, at jeg ikke er den eneste, der har set og været glad for de meta- og intertekstuelle vrøvlerier i Synecdoche.

_________________
"The secret? I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore."

foto :: Kenneth McNeil Photography
film :: Criticker
musik :: Last.fm


Top
   
Indlæg: ons dec 30, 2009 12:31 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Kenneth McNeil skrev:
Gromit skrev:
Uvilkårlig rækkefølge: (valgt ud fra hvad jeg har set)

The White Ribbon aka Das Weisse Band
You, the Living aka Du Levande
Departures aka Okuribito
Synecdoche, New York
Inglourious Basterds
Revolutionary Road
The Hurt Locker
Up in the Air
Knowing
UP


Var jeg den eneste, der sad og tænkte "fed liste, fed liste, fed liste... hov... Knowing?!"? :)

Gromit vil nok vise sympati med Roger Ebert, der også har den på sin top 10 over 2009 ;) :P

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons dec 30, 2009 13:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Kenneth McNeil skrev:
Hvor har du set Up In The Air?

New York. Var lige derovre på et 3-dages lynvisit i forbindelse med noget arbejde. ;)

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: ons dec 30, 2009 13:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Pjalte skrev:
Kenneth McNeil skrev:

Var jeg den eneste, der sad og tænkte "fed liste, fed liste, fed liste... hov... Knowing?!"? :)

Gromit vil nok vise sympati med Roger Ebert, der også har den på sin top 10 over 2009 ;) :P

Tak, for komplimenterne. ;)

Knowing er en typisk film man enten hader eller elsker. Lidt ligesom med Tarantino. At Ebert syntes den var god har intet med sympati at gøre. Fritte-manden har jo glædelig overraskende også valgt den som én af årets film. ;)

Derudover, lader jeg mig ikke påvirke, hvad andre syntes. Eksempelvis har jeg overhovedet ikke Avatar på min liste, idet den ganske enkelt har en for kedelig historie til trods for dens imponerende 3D CGI effekter. Heldigvis har vi alle forskellig smag. :D

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: ons dec 30, 2009 13:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Gromit skrev:
Pjalte skrev:
Kenneth McNeil skrev:

Var jeg den eneste, der sad og tænkte "fed liste, fed liste, fed liste... hov... Knowing?!"? :)

Gromit vil nok vise sympati med Roger Ebert, der også har den på sin top 10 over 2009 ;) :P

Tak, for komplimenterne. ;)

Knowing er en typisk film man enten hader eller elsker. Lidt ligesom med Tarantino. At Ebert syntes den var god har intet med sympati at gøre. Fritte-manden har jo glædelig overraskende også valgt den som én af årets film. ;)

Derudover, lader jeg mig ikke påvirke, hvad andre syntes. Eksempelvis har jeg overhovedet ikke Avatar på min liste, idet den ganske enkelt har en for kedelig historie til trods for dens imponerende 3D CGI effekter. Heldigvis har vi alle forskellig smag. :D

Det var så lidt ;)

Jeg skal også passe på, hvad jeg siger, da jeg må indrømme, at jeg har holdt mig langt væk fra Knowing, og derved ikke få den set. Men det kan da være at jeg skal give den en chance, hvis jeg falder over den til en god mønt? Om ikke andet, så har jeg da læst, at blu-ray udgivelsen teknisk skulle være i top :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team