DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 324 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 22
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 28, 2019 14:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Wow, en sjælden 6/6 fra Mr. Haggar... Så kan man godt blive lidt ærgerlig over, at mit Viaplay-abb udløb i sidste uge... :(

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 28, 2019 15:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Wow, en sjælden 6/6 fra Mr. Haggar... Så kan man godt blive lidt ærgerlig over, at mit Viaplay-abb udløb i sidste uge... :(


Du kunne altid oprette en 14-dags trial account, blot du bruger en anden email og et andet kreditkort... men det skal jeg selvfølgelig ikke opfordre til, at du gør. :beerchug:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man apr 08, 2019 9:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Three Identical Strangers

Tænk på dig selv som 19-årig. Forestil dig, at du flytter et nyt sted hen, hvor folk, når de ser dig første gang, hilser varmt på dig, high-fiver dig, krammer dig, kysser dig, kalder dig noget, du ikke hedder. Sådan skete det for Bobby, da han begyndte på et universitet, da han var 19 tilbage i 1980. Året forinden havde der nemlig gået en på denne skole, som så præcis sådan ud som Bobby. Han hed bare Eddy og gik der ikke længere...

Sådan fandt de to biologiske brødre Eddy og Bobby hinanden. Da historien blev kendt, blev historien endnu vildere. Der var nemlig også Dave, som også lignede de andre ... alle tre var født samme dag og var blevet bortadopteret som spæd til tre forskellige familier.

Three Identical Strangers er en spændende dokumentar om trillinger, der voksede op og ikke kendte hinanden, før de var 19 år gamle, og deres møde med hinanden i voksenalderen, og undersøger hvorfor et sæt trillinger blev adskilt ved fødslen.

Dokumentaren er baseret på stribevis af interview med brødrene, deres familier og venner, men også med mange eksperter, der fortæller en usandsynlig historie om, hvordan man skabte tre identiske fremmede.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs apr 09, 2019 11:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Lyder interessant... Hvor kan den ses?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 09, 2019 12:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Lyder interessant... Hvor kan den ses?


Jeg fangede den på US iTunes til $0,99.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre apr 26, 2019 16:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Den fremragende sportsdokumentar "Once Brothers" om 2 jugoslaviske landsholdsspillere i basketball der bliver splittet pga. borgerkrigen i det gamle Jugoslavien, da den ene er serber og den anden er kroat, ligger lige i øjeblikket frit tilgængeligt på dr.dk :thumb:

https://www.dr.dk/tv/se/once-brothers/once-brothers-2/sportsstjernerne-der-blev-splittet-af-krig


Top
   
Indlæg: fre apr 26, 2019 16:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Den ser go' ud. Vlade er lidt til grin i sin rolle som GM hos Sacramento Kings i dag, men der er ingen tvivl om hans rolle i spillets historie. Det er så trist at Drazen døde så ung; ligesom Reggie Lewis og Len Bias fik vi aldrig at se, hvad han virkelig kunne.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons maj 13, 2020 9:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Den danskproducerede gonzo-dokumentar Satankulten På Anholt, er netop blevet lagt op på Vimeo til gratis streaming.

Den er bestemt seværdig og har en relativt høj production value (for en dansk indie-produktion).

Årsagen til, at den nu frigives til gratis stream, er et slags modsvar til DR2s dokumentar om samme emne. Bagmændene bag den oprindelige dokumentar undrer sig over at de ikke er blevet kontaktet med henblik på et eventuelt samarbejde. DR har også tidligere afvist, at vise den oprindelige dokumentar.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors maj 14, 2020 14:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Tak for links, til de to dokumentarfilm :thumb:

Den første af dem, som DR ikke ønskede at vise, lider dog af nogle alvorlige gyserfilmsklichéer, der efter min mening får den til at falde igennem.
"Åh nej, vi kan ikke finde vej!" øjeblikket, i en tid hvor der altså findes kompasser og håndholdte GPS'er, og nok burde være nogen, i bare en enkelt af de smartphones, som det stakkels filmhold har med, fik det lidt over i parodihjørnet, mere end dokumentargenren. :roll:

De bærer rundt på et tungt 16mm kamera, på et tidspunkt, men det er vist ikke meget af en dokumentarfilm, der er kommet ud af det kamera.
Selve filmen er mere et "the making of", hvor det virker som om nogen laver en dokumentarfilm om nogen, der laver en dokumentarfilm.

DR-produktionen handler også (lidt for) meget om de to tøser, som sidder og forklarer deres følelser og nikker anerkendende, når den anden snakker.
Dog er den mere informativ omkring historien bag mønterne og personen bag, samt motivationen.

Der er akkurat nok "mockumentary" værdi i den første film, med herreturen, til at jeg vil kalde den værd at se.
DR-produktionen bør man så se som nummer to, hvis man vil se begge film, da den indeholder spoilers, til den første film.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 324 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 22

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team