DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:19

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 1129 130 131 132 133147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn sep 20, 2015 21:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
vclarke skrev:
Maggie

:starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:


Uddyb karakteren please :)

Jeg mener at jeg gav den 2/6 i Maggie-tråden og kaldte den kedelig.


Top
   
 
Indlæg: søn sep 20, 2015 21:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Fritte skrev:
Jeg mener at jeg gav den 2/6 i Maggie-tråden og kaldte den kedelig.

Det er vanvittig god og stemningsfyldt film, der har meget mere på hjerte end hjernedød action. Jeg har allerede skrevet om den her i tråden, hvor jeg gav den 4/5. Hvis man forventer action, så går man naturligvis forkert i byen, men hvis er vild med drama, stemning og underspillede scener, så er den lige i øjet. Aldrig har min respekt for gamle Arnold været større.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: søn sep 20, 2015 21:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Fritte skrev:
vclarke skrev:
Maggie

:starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:


Uddyb karakteren please :)

Jeg mener at jeg gav den 2/6 i Maggie-tråden og kaldte den kedelig.



Lige præcis kedelig - frygtelig kedelig endda og til König: jeg forventede ikke action, men måske lidt spænding, men fik INTET hverken spænding eller noget som helst andet.

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
 
Indlæg: søn sep 20, 2015 21:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^ Ouch. Hvorfor så lav karakter?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: ons sep 23, 2015 13:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Big Bad Wolves - 2013

Så fik jeg langt om længe set den - og føj hvor er den dog fed. Glem alt om Rabies, som i bedste fald var en lam komedie råt kopieret fra Versus. Big Bad Wolves er en hævnfilm på et højere plan - måske ikke lige helt oppe hvor Chan-Wook Park befinder sig, men denondelynemig godt deroppe ad. Og nok een af de mest rådne slutninger jeg har set i nyere tid.

Det makkerpar skal bare give sig god tid og lave flere film, for de har åbentlyst fat i noget af det rigtige nu.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: ons sep 23, 2015 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Rak Klavim Ratzim Hofshi (Only Dogs Run Free AKA Wild Dogs), Israel, 2007 - IMDB link

Jeg havde en netkammerat fra Haifa som altid sagde at Israelske film var noget snot - lige indtil Waltz With Bashir kom ud. Så ændrede han mening og sagde "okay, måske vi har to gode film i så fald". Spol tiden frem, og for to år siden fandt jeg denne her på det sorte marked i Beograd (det eksisterer skam endnu, bare ikke bag katedralen), og jeg tænkte okay, det er nok min eneste chance for nogensinde at se den.

Vi har Lior Ashkenazi (ikke lige det fedeste navn at bære rundt på som Israeler, men hey) som denne her unge succesrige advokat som var vidne til en krigsforbrydelse, Ayelet Zurer (som nogle kender fra Daredevil) som hans kone, en socialarbejder der prøver at gøre det bedste for ungdommen i en forstad til Tel Aviv, og så er der denne her mindreårige pige som er dybt fascineret i denne her lokale pusher - som egentligt bare fodrer de unge piger i nabolaget med stoffer så han og hans to medkompagnoner kan .. ja det ord siger jeg bare ikke, i ved hvor det bærer henad.

Så vores helt bliver afpresset til at bære falsk vidnesbyrd i retten for at forsvare sin bror, og samtidigt roder hans kone sig ud i at prøve at redde denne her unge pige fra denne her lystkneppemorder med nok stoffer til at dræbe hele elefantgrotten oppe på Valby Bakke. Og .. lad os bare sige, den går fra triviel til barsk, og når næsten op at ringe hvor Koreanske hævnfilm er bedst - det er denondelynemig tæt på!

Faktisk .. jeg vil sgu hellere kalde den Death Wish på Israelsk, bortset fra Ashkenazi er lidt for nuttet og metroseksuel til at være en Bronson, men ellers ligger den rimeligt godt i den sammenligning. Og tag ikke fejl .. når han ser rødt, så er man ikke i tvivl om at man skal skynde sig at fylde glasset, for når der endeligt sker ting, så går den helt over gevind - og helt uden at tabe tråden, og derfor virker den.

Eller osse er det måske bare min indre beskyttertrang der gjorde den krøb under huden på mig - who knows ..

Finder i den, så se den - jeg kan i alt fald stå inde for at min kammerats ord om "okay, vi har to gode film" holder.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tors sep 24, 2015 11:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Fredag havde min 11-årige datter alle pigerne fra sin klasse til pyjamasparty, og efter nogle langstrakte forhandlinger (11-årige tøser, hvad kan jeg sige?) fik hun lokket dem med til at se Back to the Future. Det var altså ret skægt at overvære. Der var en del protester i starten over, at nogle ikke gad at se den slags, men ret hurtigt holdt de kæft alle sammen og begyndte at gå vildt og blodigt op i handlingen. Der er selvfølgelig mange jokes og referencer, der er tabt på den aldersklasse, men ikke mere end at der straks var ønske om at se nr 2 og 3. Det gjorde vi så ikke ;)

Men det var en fornøjelse at se den for 117. gang OG at se, at begejstringen ikke kun skyldes nostalgi. Dens placering tæt på toppen af vores sci-fi-liste virker ikke helt urimelig :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tors sep 24, 2015 14:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Buck Rogers skrev:
Fredag havde min 11-årige datter alle pigerne fra sin klasse til pyjamasparty, og efter nogle langstrakte forhandlinger (11-årige tøser, hvad kan jeg sige?) fik hun lokket dem med til at se Back to the Future. Det var altså ret skægt at overvære. Der var en del protester i starten over, at nogle ikke gad at se den slags, men ret hurtigt holdt de kæft alle sammen og begyndte at gå vildt og blodigt op i handlingen. Der er selvfølgelig mange jokes og referencer, der er tabt på den aldersklasse, men ikke mere end at der straks var ønske om at se nr 2 og 3. Det gjorde vi så ikke ;)

Men det var en fornøjelse at se den for 117. gang OG at se, at begejstringen ikke kun skyldes nostalgi. Dens placering tæt på toppen af vores sci-fi-liste virker ikke helt urimelig :)


GREAT SCOTT!!!! :thumb:


Top
   
 
Indlæg: tors sep 24, 2015 15:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Henriksen skrev:
Buck Rogers skrev:
Fredag havde min 11-årige datter alle pigerne fra sin klasse til pyjamasparty, og efter nogle langstrakte forhandlinger (11-årige tøser, hvad kan jeg sige?) fik hun lokket dem med til at se Back to the Future. Det var altså ret skægt at overvære. Der var en del protester i starten over, at nogle ikke gad at se den slags, men ret hurtigt holdt de kæft alle sammen og begyndte at gå vildt og blodigt op i handlingen. Der er selvfølgelig mange jokes og referencer, der er tabt på den aldersklasse, men ikke mere end at der straks var ønske om at se nr 2 og 3. Det gjorde vi så ikke ;)

Men det var en fornøjelse at se den for 117. gang OG at se, at begejstringen ikke kun skyldes nostalgi. Dens placering tæt på toppen af vores sci-fi-liste virker ikke helt urimelig :)


GREAT SCOTT!!!! :thumb:


Ja, hvor er det fantastisk. Et flot udført stykke lobbyarbejde og en milepæl i de pigers filmopdragelse. Jeg hylder ubetingelsesløst! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors sep 24, 2015 17:54 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hehe - der var visse dele af tidsrejseparadokserne, som nogle af dem ikke fangede, men da samtlige tøser sad og heppede på George McFly hen mod slutningen og råbte "Kys hende nuuuu!", så havde man vist ramt et eller andet ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tors sep 24, 2015 18:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Der var engang

En god gammel klassiker. Siden jeg var helt lille, var jeg tryllebandt af handlingen, stemningen og musikken. Et dejligt gensyn :)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Senest rettet af Monsum tors sep 24, 2015 22:51, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: tors sep 24, 2015 20:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Monsum skrev:
Der var en gang

En god gammel klassiker.

Hvad er det for en film? Titlen siger mig slet ikke noget.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tors sep 24, 2015 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Buck Rogers skrev:
Monsum skrev:
Der var en gang

En god gammel klassiker.

Hvad er det for en film? Titlen siger mig slet ikke noget.


Dirch Passer-filmen "Der var engang" måske?

http://www.imdb.com/title/tt0060298/reference

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: tors sep 24, 2015 22:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
njhansen skrev:
Buck Rogers skrev:
Monsum skrev:
Der var en gang

En god gammel klassiker.

Hvad er det for en film? Titlen siger mig slet ikke noget.


Dirch Passer-filmen "Der var engang" måske?

http://www.imdb.com/title/tt0060298/reference


Nemlig :thumb:

Tror lige sen fik en på automat'en der :oops:

_________________
Movies for me :)



Min dvd-samling


Top
   
 
Indlæg: fre sep 25, 2015 10:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg ser jo ikke længere så mange film, så det er med at vælge rigtigt, når chancen byder sig. Heldigvis har jeg været heldig med de to seneste.

Ex Machina

Caleb, en ung programmør (Domnhall Gleeson), bliver udvalgt til at medvirke en uges tid i et revolutionerende eksperiment hos den excentriske millionær Nathan (Oscar Isaac). Her skal han i løbet af en uge skal udføre tests på menneskelige egenskaber hos en kvindelig AI ved navn Ava (Alicia Wikander). I løbet af ugen opdager Caleb den avancerede intelligens hos Ava og begynder at mistænke Nathan for at have onde formål med den næsten menneskelige AI, men har Ava i virkeligheden andre hensigter?

Ex Machina er en vildt god film. Filmen er enormt dialogbaseret, men det gør ingenting, når dialogen omkring teknologi, etik, moral, hvad der er liv osv. blendes så godt sammen, som det lykkes i denne film. Domnhall Gleeson er god som den naive, men godmodige Caleb, der forelsker sig i Ava, mens Oscar Isaacs Nathan er en dybt usympatisk, men alligevel interessant figur. Alicia Wikander er endnu en gang god som Ava, og fremstår blændende som en menneskelig AI, der er nysgerrig på verden og er meget skarpere end Caleb og Nathan.

Jeg vil helst ikke sige for meget om Ex Machina, for jeg gik selv ind til filmen uden den store viden om den - og det ér et plus her, men se den. Den er god.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Set via iTunes US

Wild Tales

Pedro Almodóvar er producent på den vanvittige, argentinske seksdelsfortælling Wild Tales, hvor seks historier uden relation til hinanden alle flettes sammen under den uniforme paraply, Wild Tales eller Relatos salvajes.

Hver for sig er de seks historier lige præcis vilde, nogle af dem sågar helt vanvittige. Et 'tilfældigt' møde på et fly. To mænds vanvittige road rage og kamp mod hinanden. En mafiaboss kommer forbi en øde landevejskro og bliver betjent af en pige, hvis familie mafiabossen har slået ihjel. En mand nægter at betale sine bøder hos bilfjerne-myndigheden. En ung mand kører en kvinde ned og hans rige familie vil have andre til at tage skylden. Et bryllup løber løbsk.

Frem for alt er de seks historie velspillet, og man får den her følelse af, at når én historie er ovre, orker man næsten ikke den næste. Den viser sig bare at være lige så interessant på sine manerer. Især historien om de to mænd, der går bersærk på hinanden, er vildt interessant, men også brylluppet er virkelig vellavet og godt fortalt.

En skide god film, der var til leje for 0.99 på iTunes US fornylig.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 1129 130 131 132 133147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team