DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 12:56

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 556 indlæg ]  Gå til side Foregående 127 28 29 30 3138 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors dec 17, 2015 22:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Solid film. Jeg glæder mig til at se den hjemme uden et lydspor af KNAS, KNAS, SLUBRE, RASLE, KNAS, SLUBRE.

Og endnu engang må jeg sige, at jeg er skuffet over moderne biografprojektorers sortniveau; de mørke scener var knap nok mørkegrå. :(


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 22:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det hedder vel ikke popcornfilm for ingenting ;) Ja, det kan virkelig være irriterende, men samtidig er der nu også noget over at have nogen at juble og grine sammen med.

Det kan være, at jeg bare er blevet blind for problemet efterhånden, men jeg synes, at kontrast og sortniveau var fint. I alt fald var sort tilnærmelsesvist sort.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 22:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hold da helt fest! Det her er sateme godt! Hvor er Daisy Ridley dog fantastisk som Rey! Virkelig en god Star Wars-film, der føles som de tre første og viser, at der stadig er meget godt at hente i SW-universet! Øøøøj!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 22:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hold fast, hvor var det en fed oplevelse altså :clap: Daisy Ridley og John Boyega... home run, helt sikkert! Jeg er overrasket over hvor sjov filmen er. Der er MASSER af humor i den :D


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 23:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Buck Rogers skrev:
Det hedder vel ikke popcornfilm for ingenting ;) Ja, det kan virkelig være irriterende, men samtidig er der nu også noget over at have nogen at juble og grine sammen med.

Juble og grine? Det havde de sgu ikke tid til, de skulle jo igennem deres spand popcorn, to liter cola og fem kilo slik.


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 23:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Enig. Boyega skal også have store roser med på vejen. De gjorde det virkelig godt begge to. The acting force is great with these two!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 23:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har ikke været ligeså meget hooked på en sequel, siden slutningen af Fellowship of the Ring.


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 23:28 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Hvilken version har I set: 2D, 3D eller 3D IMAX?

Er normalt inkarneret til 2D, men er der nogen der har haft specielt positive følelser for 3D versionen? Det koster immervæk kr. 175 for en billet til Cinemaxx 3D IMAX, men hvis det er en ekstraordinær oplevelse, så må man jo til lommerne. Når den kommer på BD kan jeg jo se 2D versionen til evig tid på mit eget projektor-setup.


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 23:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
2D, og det fungerede fremragende. Den er jo heller ikke optaget i 3D (så vidt jeg husker).

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 23:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Lige set i Imperial i herlig 2D. WOW!. Mission accomplished! Men er jeg ved at være gammel eller er lyden bare for høj alle steder efterhånden?

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 23:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Puroresufan skrev:
Lige set i Imperial i herlig 2D. WOW!. Mission accomplished! Men er jeg ved at være gammel eller er lyden bare for høj alle steder efterhånden?

Den oplevelse har jeg også haft et par gange, men niveauet i Park Bio var nu lige tilpas (Dolby Atmos, 2D).


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 23:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Buck Rogers skrev:
2D, og det fungerede fremragende. Den er jo heller ikke optaget i 3D (så vidt jeg husker).


Enig! 2D og det var fremragende.


Top
   
Indlæg: fre dec 18, 2015 1:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

Virkelig god SW film. Meget imponeret over, hvor lidt den ligner og har til fælles med ep. 1-3. Det føles som Star Wars, men den visuelle stil har alligevel en befriende "freshness" over sig, som jeg virkelig godt kunne lide. Der blev samtidig udvist stor respekt for den oprindelige trilogi og stanken af Lukas' prequels har nu endegyldigt fortaget sig herhjemme.

Daisy Ridley løber med hele filmen, hands down :notworthy: Sikke en opgave, hun stod overfor og sikke en måde, hun løber den hjem på. Stor intensitet og stort nærvær i alle scener. Tilsat både karisma og troværdighed. Meget imponerende for et ungt ubeskrevet blad.

Ford er et fantastisk gensyn og glider sømløst tilbage i rollen. BB8'en er også en charmerende lille sag, som i mindre kyndige hænder var endt som et R2-D2 plagiat. Boyega var ok.

Kylo Ren er et fedt bekendtskab med sårbarheden, den utæmmede vildskab og temperamentet. Vidunderligt at man har skabt et ufærdigt produkt. Endnu mere vidunderligt, at man har rullet de cartoonish'ke lyssværd kampe tilbage til udgangspunktet fra den oprindelige trilogi, så vi nu igen har at gøre med fremtidens samuraier og ikke en flok über-akrobatiske halvguder på steroider.

Kan kun tilslutte mig kritikken omkring manuskriptet, som de ansvarlige virkelig ikke bør få ros for. Der er fornærmende uoriginalt og dovent, som man har planket A New Hope. Det er virkelig så grelt, at jeg har mistanke om, at vi har været vidne til enten en reel skriveblokering eller decideret frygt for at blive lynchet af fanskaren, hvis forandringen blev for stor.

Scenen med monstrene på fragtskibet kunne jeg også godt have været foruden. Den var lidt ufrivilligt fjollet.

Men det er petitesser. Junior var helt oppe at ringe og det var farmand næsten også. Glæder mig til at gense den på 65 tommeren herhjemme, for jeg må give Steen Jordsvin ret i, at billedkvalitet og sortniveau i biografen ikke gjorde filmen nogen tjenester. Jeg er ellers ikke kræsen i den retning, men Bio 1 i Aalborg var en skuffelse her til aften.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre dec 18, 2015 8:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Shiva skrev:
Endnu mere vidunderligt, at man har rullet de cartoonish'ke lyssværd kampe tilbage til udgangspunktet fra den oprindelige trilogi, så vi nu igen har at gøre med fremtidens samuraier og ikke en flok über-akrobatiske halvguder på steroider.

Ha! Det tænker jeg først over nu. Men du har selvfølgelig helt ret.


Top
   
Indlæg: fre dec 18, 2015 9:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Puroresufan skrev:
Lige set i Imperial i herlig 2D. WOW!. Mission accomplished! Men er jeg ved at være gammel eller er lyden bare for høj alle steder efterhånden?

Jeg tror, at vi er mange, der er ved at være gamle ;) Som jeg vist tidligere har skrevet, fik jeg fribilletter fra NF efter at have klaget over lydniveauet til den seneste Mission: Impossible. Når flere til stede begynder at holde sig for ørerne, ved man, at der er noget galt.
Cinemaxx skruer endda ekstra højt op til deres Macho Mandage, så dem går jeg i en stor bue udenom.

Jeg går ud fra, at der bliver skruet ekstra højt op af to grunde: 1) Pga. digital teknologi kan man spille højere, uden at det forvrænger og 2) I konkurrencen mellem Dolby 5.1, 7.1, Atmos, DTS, Meyer Sound etc. kan det være lidt svært at profilere sig, så mantraet må formodes at være, at jo bedre lydssystem, desto kraftigere lydtryk :loco:

I det mindste kan man ikke høre sidemanden rasle med slikposen ved 110 dB.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 556 indlæg ]  Gå til side Foregående 127 28 29 30 3138 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team