DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 11:47

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 138 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 11, 2015 10:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg læste lige Politikens anmeldelse. De danske anmeldere har altid haft det svært med genrefilm og popcornunderholdning, og jeg skal gerne tilstå, at jeg ofte tit har kritiseret lortet. Fordi det var noget lort. Men grundlæggende har jeg ikke noget mod bulder, brag og smadder - bare det er lavet ordentligt. Det ser ud som om, Katrine Yde slet ikke er til genren.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 10:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Per Juul Carlsen smider :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: efter Dino-braget.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 10:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Det ser ud som om, Katrine Yde slet ikke er til genren.


Det ser ud til, at du har ret (selvom hun gav Kingsman 5/6)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 10:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Er hele idéen om Blockbusters ikke, at vi alle sammen ved at det sandsynligvis er noget skrammel, men at vi lige skal se gira...ehh...Giraffosaurussen alligevel?

Jeg melder pas, men håber den er bedre end previews og anmeldelserne, så I andres lommepenge ikke er helt spildte.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 11:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Casper Christensen fra Filmnørdens Hjørne er heller ikke specielt imponeret.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 11:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
DeathPosture skrev:
Buck Rogers skrev:
Det ser ud som om, Katrine Yde slet ikke er til genren.


Det ser ud til, at du har ret (selvom hun gav Kingsman 5/6)


Den er dælme også fed, så her er hun tilgivet :) ...jeg kommer iøvrigt i tanke om, at jeg har en halv anmeldelse af Kingsman liggende fra marts måned. Det kunne være, man skulle gøre den færdig, så tiden ikke har været helt spildt.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 11:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Konigsberg skrev:
Er hele idéen om Blockbusters ikke, at vi alle sammen ved at det sandsynligvis er noget skrammel, men at vi lige skal se gira...ehh...Giraffosaurussen alligevel?

Joeh... sådan er det vel efterhånden - og det er jo lidt ærgerligt, at man er nødt til i den grad at fremhæve Skøre Max-filmen som et særsyn: en blockbuster, der barer fungerer. Det er da ikke så mange år siden, at blockbustere ikke behøvede at være fornærmende idiotiske.

Men hvis man ser sig lidt for, er der da stadig stort opsatte brag, der i større eller mindre grad leverer varen - Skyfall, Edge of Tomorrow, X-Men: Days of Future Past (og nej, jeg synes ikke, at GotG hører med i den klub!) - så det er stadig muligt at undgå skramlet :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 12:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Ja, det er da bestemt overraskende med adskillige gode anmeldelser, og hvor gerne jeg end bare ville kunne læne mig tilbage og give thumbs up til Casper Christensen fra Filmnørdens Hjørne, så har jeg stadig KUN set traileren, og kan ikke udtale mig om det færdige produkt. Jeg frygter dog, uanset hvad der så er af positive anmeldelser, at lige præcis CC,s pointe med de kunstige crappy CGI-dinoer, også bliver min kæphest.

Traileren er jeg ihvertfald ikke imponeret af. Det hele virker ligegyldigt og jeg har grundlæggende svært ved at se hvorfor JP-franchisen skal graves frem igen. ER der ikke grænser for i hvor mange film en Dino-Park kan løbe løbsk, og ER the dino-thrill ikke ligesom gone og ikke nær så überraschend som det var tilbage i 1993? Det er sjovt - men min reaktion på traileren for JW er bare...nå? Og? Til trods for at det er en 4,er af en film-serie jeg agter aldeles højt. Det virker bare aldeles overflødigt. Jurassic World traileren mangler noget. Noget jeg synes Terminator 5 har - den vækker en nysgerrigehed, og vækker en lyst til lige at tage en dommedags-tur til med Arnold, selvom han snart har skamredet I'll be back mere end Lars Løkke har fumlet med bilag og tøj-indkøb. Terminator-franchisen er stadig i live og der er trods alt stadig mulighed for at koge lide mere suppe. Dino-gryden forekommer mig dog aldeles fuld, og Park-konceptet er altså også noget mindre bendy end så mange andre franchises.

Jeg skal dog være den første til at indrømme, at de mange gode anmeldelser rent faktisk har vækket en lille nysgerrighed, omend jeg nok ikke får filmen at se, før end jeg får den smidt i nakken på blu-ray, eller får foræret en biograf-billet. Indtil da, så vælger jeg at tro på, at det hele er en omgang kunstigt tyndt CGI-bras med mere larm end sjæl... ;) Det sikre er altid det bedste....

Jeg lover dog, at skulle filmen leve op til mine forventninger, så er der no mercy i en kommende anmeldelse... Mit næste bif-besøg er dog helliget Arnold og Khaleesi Connor....


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 12:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Skal ind og se den om nogle timer. De gode anmeldelser får forventningerne til at stige, dammit! :x :P


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 13:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Billede

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 21:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Nå, vores billetter var til i dag, så jeg så Jurassic World her til aften i Falkoner bio på Frederiksberg.

Kort oprids inden jeg finder på mere: gammel vin på nye flasker, Chris Pratt og Bryce Dallas Howard gør det okay, tåbelige scener, éndimensionelle skurke, lidt flad film med meget forventeligt udfald. Ikke god, ikke dårlig, men solidt midt i mellem. Underholdende er den dog bestemt. Slå hjernen fra og køb en stor sodavand. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 21:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg beskrev Roger Ebert.com anmeldelsen for en kammerat og efter at have set den nu her i aften, så mener han den rammer ret præcist. Derudover havde han nogenlunde samme kommentarer som Holmsgaard her, med den tilføjelse, at det snildt var en film han kunne have nøjedes med at se hjemme.


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 21:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Enig, Holmsgaard! Udmærket underholdning. MEGET bedre end JP3, og måske også bedre end JP2 :thumb:

Det er dog helt vanvittigt at effekterne i den første film fra 1993 er langt, langt bedre end i Jurassic World :shock: Et problem, som vi også så det i JP3, er at 99,9% af close-up shots af dinosaurerne er computer, fremfor en fysisk genstand skuespillerne kan forholde sig til.

PS. Chris Pratt bliver en go' ung Indiana Jones ;)


Top
   
Indlæg: tors jun 11, 2015 21:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Anthony Ingruber er manden der bør overtage fremtidige Han Solo (som mellem Episode III og IV ung) og Indiana Jones-roller....


Top
   
Indlæg: fre jun 12, 2015 9:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fritte skrev:
Enig, Holmsgaard! Udmærket underholdning. MEGET bedre end JP3, og måske også bedre end JP2 :thumb:


Bedre end JP3 så afgjort. Bedre end JP2? Ikke sikker på jeg er enig. I hvert fald en stor opgradering fra raptor-ægge-tyveriet og den falske kæmpeøgle i JP3.

Citat:
PS. Chris Pratt bliver en go' ung Indiana Jones ;)


Jeg tror, du har ret. Det vil han være god til.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 138 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team