DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 916 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs maj 05, 2015 15:05 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Any time :beerchug:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs maj 05, 2015 15:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
APRIL 2015

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: All This Mayhem (docu) [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Blackfish (docu) [2013]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (docu) [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Comedy Central Roast of Justin Bieber (comedy) [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Niels Hausgaard: Os Der Glor (comedy) [2007]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Paddington [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Cars [2006] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Wreck-It Ralph [2012]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Kurenai no buta (Porco Rosso) [1992]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Majo no takkyûbin (Kiki's Delivery Service) [1989]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Life of Brian [1979]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Great Gatsby [2013] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ækte Vare [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: State of Play [2009]
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Life As We Know It [2010]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Lillemand: Sæson 1 [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Fortitude: Sæson 1 [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mord Uden Grænser (The Team): Sæson 1 [2015] *anmeldelse*

April var en fin gennemsnitsmåned uden de hele store udsving til nogen af siderne.

Billede
Der blev set 3 rigtigt fine dokumenter med den fremragende Blackfish som den bedste, men også skate/drugs-dokuen All This Mayhem var forrygende, ligesom den skræmmende Going Clear: Scientology and the Prison of Belief gav os ind indblik i præcis hvor batshit-crazy de folk er. På comedy-fronten var Comedy Central engang et safe bet med deres fantastiske roasts af kendte mennesker, men jeg skal da lige love for, at det er gået ned af bakke siden Greg Giraldo døde og seneste roast af Justin Bieber var pinlig. Lidt bedre så det ud med Jonatan Spangs nye Curb/Klovn-inspirerede sitcom Lillemand der i den grad fik mig til, at grine (og krumme tæer). Fed feature, at hele sæsonen kan binges i ét hug på TV2 Play. Og så fik jeg lige nappet et enkelt Niels Hausgaard-show, hvilket altid er en fornøjelse.

Billede Billede
På animationsfronten var der også væg-til-væg kvalitet. Den største positive overraskelse var nok Paddington. Gensynene med Wreck-It Ralph og Cars (for gud ved hvilken gang) var også fornøjelige. Det blev også til et par yderst underholdende Studio Ghibli-titler, nemlig de flotte Porco Rosso og Kiki's Delivery Service som både var visuelt og historiemæssigt imponerende.

Billede
Månedens højdepunkt var et gensyn med Monty Pythons udødelige klassiker Life Of Brian som jeg vel har set mindst 20 gange før, men stadig klukker højlydt af. Baz Luhrmanns The Great Gatsby var også en overvejende god oplevelse, og jeg blev også ret positivt overrasket over den danske Ækte Vare der gav et sjældent autentisk indblik i vores samtids ghetto-miljø. Russell Crowe-thrilleren State of Play havde anstrøg af noget spændende, men lykkedes ikke helt med det ambitiøse projekt, og den romantiske komedie Life As We Know It var #RENLORT (som forventet).

Billede
Endelig blev der afsluttet et par serier i April måned. Den stort anlagte Mord Uden Grænser (The Team) var kørt i stilling til, at være en moderne klassiker, men på trods af imponerende production value, voldsomt fede locations og nogle habile skuespillere endte det i en værre omgang juks. Stor skuffelse! Anderledes positivt endte den SKY Atlantic-producerede Fortitude som på trods af en lidt sløv start, endte med at være nervepirrende horror. Og det var forfriskende med en ikke-amerikansk serie af så højt niveau. Så afgjort et sleeper hit!

En 'jeg var godt tilfreds'-måned! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 05, 2015 21:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
April (7 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: JackAss 3D
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: JackAss 3.5
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Nightcrawler
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Cast Away
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Tears of the Sun
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: En Forårsdag i Helvede
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Shipping News

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons maj 06, 2015 8:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
DeathPosture skrev:
En 'jeg var godt tilfreds'-måned! :thumb:

Du får da i alt fald kværnet nogle komedier (det er nok ikke min stærke side!)
Og altid godt at se nogle Ghibli-film. Porco Rosso stikker lidt ud i forhold til mange af deres andre film, og heldigvis for det, da :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør maj 16, 2015 20:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede

Bedre sent eller aldrig. Det blev til 33 sete film i april, hvor 26 af dem er ikke set før.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
Det blev til 41 sete film i maj, hvor 31 af dem er ikke set før.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs jun 02, 2015 22:11, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 10:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg er at finde på Trakt hvis nogen skulle være interesserede - vid dog at jeg blev nødt til at nulstille alting efter at have skiftet mit media center fra Win 8.1 til OS/X 10.7.5, så tag det lige med et gran salt at jeg har set 300 film i Maj, og ej heller ejer jeg alle de film der er flagget som sådant - det var en bug i den tidligere Trakt plugin til XBMC (nu Kodi) der partout valgte at lade mig være ejer af alt jeg så (gid det var så vel! hehe).

I er evigt velkomne til at klikke rundt og (forhåbentligt) finde noget inspiration der - ved ikke om man kan se mine ratings udefra, men et 10-tal betyder at efter min mening bør i se den, og et 1-tal betyder "STINKER" med store bogstaver :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 12:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Oven på aprils PIX-fest kunne det jo kun gå ned ad bakke, og der var da også en del andre ting, jeg måtte prioritere (familie, brætspil, bøger, brætspil, opvask, arbejde og brætspil):
Maj - 12 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: St. Vincent (2014) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Avengers: Age of Ultron (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Midnight in Paris (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Neverending Story (1984)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Klassen (2008)
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Labyrinth (1986)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Breakfast Club (1985)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Mad Max: Fury Road (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Chihiro og Heksene (2001)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Identity (2003)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: How to Train Your Dragon 2 (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Grave of the Fireflies (1988)

Egentlig kunne jeg nøjes med at skrige MAAAAD MAX! Men det blev også til en stærk omgang animation (Chihiro, den overraskende ambitiøse How to Train Your Dragon 2 og den rørende Grave of the Fireflies). Og så var der sådan noget som Avengers 2, der kun er blevet dårligere, desto mere jeg har tænkt over den. Så det har jeg ikke gjort ret meget. Men min liste siger, at jeg har set den, så det må jeg jo have gjort ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 12:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Chihiro og Heksene (2001)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: How to Train Your Dragon 2 (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Grave of the Fireflies (1988)

Men det blev også til en stærk omgang animation (Chihiro, den overraskende ambitiøse How to Train Your Dragon 2 og den rørende Grave of the Fireflies).


^ det der varmer satme mit hjerte! :thumb: :thumb: :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 13:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har set fem Harry Potter-film i maj måned og har lovet den anden halvdel, at vi ser de tre sidste i denne uge. Fedt at se alle otte Potter-film over kort tid. Hver film sin charme. Nogle film er bedre end andre. Desuden så jeg den fænomenale Coherence i maj. Den kan jeg ikke rose nok.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 13:22 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
DeathPosture skrev:
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Chihiro og Heksene (2001)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: How to Train Your Dragon 2 (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Grave of the Fireflies (1988)

Men det blev også til en stærk omgang animation (Chihiro, den overraskende ambitiøse How to Train Your Dragon 2 og den rørende Grave of the Fireflies).


^ det der varmer satme mit hjerte! :thumb: :thumb: :thumb:

Jeps, også mit! I forhold til alle de her super-ironiske sjove dyr-film, Hollywood smider efter os hele tiden (Madagascar, Ice Age etc) er det fedt at se, at der er alternativer. Også inden for Hollywood. HtTYD2 var (selvfølgelig) flot, men ikke ulideligt meta-høhø-popkulturel hele tiden. Actionscenerne var flotte OG gav mening. Og historien var vedkommende. Mere af den slags

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 14:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
MAJ 2015

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Relatos Salvajes (Wild Tales) [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Mad Max: Fury Road [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Fifty Shades of Grey [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hateship Loveship [2013]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Fantasia [1940]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Big Hero 6 [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Boxtrolls [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Kaze no tani no Naushika (Nausicaä of the Valley of the Wind) [1984]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Spies & Glistrup [2013]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: All Inclusive [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst: Sæson 1 [2015] *anmeldelse*

Jeg fik ikke set så meget som jeg plejer i maj måned, men sådan er det bare når sommeren nærmer sig. Jeg fik set noget utilgiveligt lort (læs Fifty Shades ), men heldigvis var der også en masse lækkert til at opveje.

MÅNEDENS HØJDEPUNKT(ER): Billede & Billede
Som alle andre var jeg også i biografen i maj og se den helt igennem fantastiske Mad Max der for alvor viste alle andre lorte-actionfilm/superheltefilm hvor skabet skal stå. Det var en fantastisk oplevelse. Men overraskende nok, er det faktisk ikke månedens topscorer. Nej, månedens allerstørste oplevelse var den argentinske Oscar-kandidat Relatos Salvajes der tog mig med med bukserne nede. Det er en film som alle bør se hurtigst muligt!

På animationsfronten var Nausicaä of the Valley of the Wind nøjagtig ligeså fantastisk som jeg havde håbet på. Big Hero 6 var ligeså god som altid, men The Boxtrolls var lettere skuffende og quirky (bare for at være det). Og ja, så var der Fantasia som er ufattelig psykedelisk, men også småkedelig og langtrukket i lange passager (og ja, jeg ved godt, at tempoet var anderledes dengang).

Indie-dramaet Hateship Loveship var ret unikt og det var rart, at se Kristen Wiig i en ikke-komisk rolle for afvekslingens skyld. Hella Joofs All Inclusive-komedie havde et par grin, men går næppe over i historien som andet end letbenet. Men der var til gengæld meget mere substans i Christoffer Boes medrivende Spies & Glistrup som er en af de bedre danske film jeg har set på det sidste. Perfekt castede hovedroller og en fantastisk (sand) historie.

Billede
Og så lad mig lige endnu engang plugge årets mest interessante dokumentar-serie: The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst som er fucking fantastisk!

Kanon måned! 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture man jun 01, 2015 15:09, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 14:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Nå, jeg havde håbet på noget lidt bedre med Boxtrolls (Coraline var både flot og medrivende). Må hellere få den sat på snarest muligt.

Men kun :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: til Fantasia?? Ja, Beethoven-sekvensen med små nuttede, lyserøde heste og vinbællende fauner er alt, alt for lang, men ellers er der sgu masser af guf at hente - selvfølgelige Troldmandens Lærling med Mickey, men også jordens skabelse-sekvensen, Timernes Dans (med dansende flodheste), Ave Maria og især Mussorgsky-indslaget med alle væsnerne fra kirkegården.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 15:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Nå, jeg havde håbet på noget lidt bedre med Boxtrolls (Coraline var både flot og medrivende). Må hellere få den sat på snarest muligt.

Men kun :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: til Fantasia?? Ja, Beethoven-sekvensen med små nuttede, lyserøde heste og vinbællende fauner er alt, alt for lang, men ellers er der sgu masser af guf at hente - selvfølgelige Troldmandens Lærling med Mickey, men også jordens skabelse-sekvensen, Timernes Dans (med dansende flodheste), Ave Maria og især Mussorgsky-indslaget med alle væsnerne fra kirkegården.


Ja, jeg vidste godt at det nok ikke ville falde i god jord at jeg gav den en lunken score. Og jeg så, indrømmet, nok også Disneys store prestige projekt, på et lidt forkert forventnings-grundlag. Men bare det, at komme igennem den 15-20 minutter lange intro med en 3-årig var noget af en prøvelse. Næste gang vi prøver, tror jeg vi skipper lidt over de kedelige passager, så vi ser guldet med friske øjne. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jun 01, 2015 15:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
DeathPosture skrev:
Buck Rogers skrev:
Nå, jeg havde håbet på noget lidt bedre med Boxtrolls (Coraline var både flot og medrivende). Må hellere få den sat på snarest muligt.

Men kun :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: til Fantasia?? Ja, Beethoven-sekvensen med små nuttede, lyserøde heste og vinbællende fauner er alt, alt for lang, men ellers er der sgu masser af guf at hente - selvfølgelige Troldmandens Lærling med Mickey, men også jordens skabelse-sekvensen, Timernes Dans (med dansende flodheste), Ave Maria og især Mussorgsky-indslaget med alle væsnerne fra kirkegården.


Ja, jeg vidste godt at det nok ikke ville falde i god jord at jeg gav den en lunken score. Og jeg så, indrømmet, nok også Disneys store prestige projekt, på et lidt forkert forventnings-grundlag. Men bare det, at komme igennem den 15-20 minutter lange intro med en 3-årig var noget af en prøvelse. Næste gang vi prøver, tror jeg vi skipper lidt over de kedelige passager, så vi ser guldet med friske øjne. :thumb:


Ok ok, der bliver snakket lidt meget i starten. Så man kan fint springe noget af ævleriet over og hoppe direkte til tegningerne :thumb:
Begge mine under har været forgabt i den fra omkring 2-årsalderen (vi sætter først ind med italiensk neorealisme fra ca 3½), og den er altså blevet vold-set utallige gange. Men det er en lang film, så til de mindre er det helt fint bare at se et par sekvenser ad gangen. Så kan farmand altid snuppe lidt LSD, før han prøver at se to timer i streg.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 916 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team