DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 616 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 14, 2015 9:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
DeathPosture skrev:

Der er sgu nogen, der har brug for opmuntring i tilværelsen eller hva'? :)


Haha, der skulle lige pløjes lidt nyere, dansk stand-up for at bevise overfor mig selv, at jeg ikke er blevet en gammel hønisse endnu. Og som det ses, er der stor spredning i kvaliteten af de nyeste udgivelser.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 14, 2015 9:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det kunne jeg have fortalt dig på ca. 10 sekunder

DP, du *er* en gammel hønisse.

Tænk på, hvor mange timer du har spildt på tvivlsom standup, når der nu er Dirch Passer-kalvakade på Charlie!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jan 14, 2015 10:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Det kunne jeg have fortalt dig på ca. 10 sekunder

DP, du *er* en gammel hønisse.

Tænk på, hvor mange timer du har spildt på tvivlsom standup, når der nu er Dirch Passer-kalvakade på Charlie!


Jeg er i hvert fald ikke længere til hønisse-standup som Uffe Holm eller Rune Klan. Det virkelige guld ligger i vækstlaget med især Heino & Jakobs Svendsens Onemanshow som jeg vil vove og påstå er det skarpeste show udgivet i 2014. Og HVORFOR FORTÆLLER DU MIG FØRST NU OM DEN DIRCH PASSER KAVALKADE PÅ CHARLIE? :lightsabre:

#Je suis TV2 Charlie!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 14, 2015 11:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Fordi jeg tænkte, at dit aldrende korpus måske ikke kunne tåle så meget begejstring 8)
#UffeHolmDeUngeMenneskeKanDeSåVenligstTaleLidtTydeligere

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jan 28, 2015 13:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
ImpulzE skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Nymphomaniac: Director's Cut Vol. I [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Nymphomaniac: Director's Cut Vol. II [2014]


Sådan! Fedt, at du giver dem begge fuldt hus. Så du dem back-to-back eller havde du indlagte pauser ligesom mig?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 28, 2015 14:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
DeathPosture skrev:
ImpulzE skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Nymphomaniac: Director's Cut Vol. I [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Nymphomaniac: Director's Cut Vol. II [2014]


Sådan! Fedt, at du giver dem begge fuldt hus. Så du dem back-to-back eller havde du indlagte pauser ligesom mig?
Begge director's cut var jo kommet på den amerikanske Netflix i december, eller hvornår nu det var, som også er lige meget. Men det var først her i lørdags, at vi begge (konen og jeg) havde tid. Vi startede lidt sent og da den første del var færdig omkring midnat, var jeg så hooked at jeg hurtigt sætte den næste i gang med det samme. Da der var 1½-1 time tilbage måtte min kone hejse det hvide flag og smutte i seng - jeg fortsatte, selvom jeg kunne godt mærke til sidst da den var færdig, at det var jeg også :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 28, 2015 14:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
[Vis Spoiler]
Det vil sige, at du sad alene igennem abort-scenen? Det gjorde jeg også. DAMN! :shock:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 28, 2015 15:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
[Vis Spoiler]
Nå, var den scene tættere på slutning? Nej det gjorde jeg ikke, den var hun faktisk med til at se - eller hun gemte sig bag puden mens Joe var fuld gang med de diverse redskaber :D

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 28, 2015 15:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg så hele lortet alene imellem jul og nytår. Det var noget af en oplevelse. Pyha. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man feb 02, 2015 9:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede

Første måned i 2015 er nu overstået og det blev til 42 sete film (gns. 4,01/5) i januar, hvor 34 af dem er ikke set før.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE søn mar 01, 2015 10:07, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: man feb 02, 2015 10:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Januar - 19 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Blues Brothers (1980)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: 2001: A Space Odyssey (1968) :loco:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Lego Movie (2014) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hiroshima, Mon Amour (1959) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mulan (1998)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: It Happened One Night (1934) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Prometheus (2012)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Act of Killing (2012)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Cinema Paradiso (1988)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Red Shoes (1948)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ida (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Big Trouble in Little China (1986)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Bigger Than Life (1956)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Last Year at Marienbad (1961) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Olsen-Banden Ser Rødt (1976)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Paddington (2014) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Innocents (1961)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: American Sniper (2014) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Black Orpheus (1959)

19 film i januar er væsentligt over min standard. Det var fantastisk med gensyn med 2001, og blandt førstegangs-visningerne var Ida, Cinema Paradiso, Last Year at Marienbad, Big Trouble in Little China, The Act of Killing og ikke mindst The Red Shoes blandt de bedste oplevelser. Criterionfilmene Bigger Than Life og The Innocents samt It Happened One Night var alle solide og velfungerende, men kunne ikke helt leve op til forventningerne. American Sniper var - trods forhåndsadvarsler - stadig en frustrerende omgang.

Helt galt gik det med månedsafslutningen - som del af hendes julegave har jeg givet min kone 12x middag fra forskellige lande, vi har besøgt, med tilhørende film - og januar stod så på Portugal. Da jeg ikke umiddelbart kunne fremskaffe en portugisisk film, tænkte jeg, at en film på sproget burde kunne gøre tricket. Men Cannes- og Oscar-vinderen Black Orpheus var absolut ikke min kop te - den sidste halve time er virkelig fascinerende, men en indledende time med amatørskuespillere, lalleglad karnevalmusik samt en næsten ikke-eksisterende historie var mere end jeg kunne klare. Men middagen var god ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 02, 2015 12:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
JANUAR 2015

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Birdman: or (The Unexpected Virtue of Ignorance) [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Nightcrawler [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Whiplash [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: American Sniper [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Imitation Game [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Begin Again [2013] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fasandræberne [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Kapgang [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Olsen-banden deruda' [1977]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Bornholms Stemme [1999] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Big Hero 6 [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Chicken Run [2000]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Pinocchio [1940]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Up [2009]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Nuovo Cinema Paradiso [1989] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Snow White and the Huntsman [2012]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Escape from New York [1981]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Night Will Fall [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Heino Og Jakob - Onemanshow [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Michael Schøt - Kunstigt Intelligent [2013]
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Uffe Holm - The Uffe Holm Show 4 [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Elias Ehlers - Helt Perfekt [2014]
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Rune Klan - Det Stribede Show [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Thomas Hartmann og Torben Chris - Men's Room 2 [2014]
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Mikael Wulff - Mand I Problemer [2013]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Anders Fjelsted - Lige Ved Og Voksen [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Niels Hausgaard - Anno 1999 [1999]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Niels Hausgaard - Live i Cirkusbygningen [2001]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Niels Hausgaard - Finer Han Kanten? [2003]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Klovn: Sæson 6 [2009]

Wow, hvilken måned! Jeg ved ikke helt hvordan, men på en eller anden måde lykkedes det mig, at finde tid til at se hele 18 spillefilm i januar 2015, hvilket er et ekstremt højt antal for mig. Og derudover fik jeg også høstet en gigantisk antal danske comedy/stand-up shows (11 shows + én sæson af Klovn). Til gengæld har der været ret stille på serie-fronten.

Billede

Månedens hovedfokus var at få pløjet så mange Oscar-kandidater igennem som muligt, og det var en kæmpe fornøjelse at få set så fremragende værker som The Imitation Game, Nightcrawler og Birdman. Min begejstring for Whiplash , Begin Again og American Sniper var noget mere afdæmpet.

Af de danske film jeg fik set, var højdepunktet klart Bornholm Stemme som var bedre end jeg huskede. Fasandræberne var en tand bedre end Kvinden i Buret, men jeg var decideret skuffet over Niels Arden Oplevs Kapgang der havde (for) mange cringe-scener. Øv!

Billede

Som vanligt bliver der høstet animationsfilm og her var niveauet skyhøjt med bluray-gensyn med de tidsløse klassikere Pinocchio og Up. Chicken Run var so-so, men Disneys nyeste Marvel-inspirerede Big Hero 6 var rigtig god (når dog ikke Frozen-niveau).

Billede

Af ældre film var højdepunkterne den intet mindre end fantastiske Nuovo Cinema Paradiso, men også Kurt Russell i Escape from New York var top-underholdende.

Billede Billede

Og så var der langt imellem snapsene i blandt alt det stand-up / comedy-halløj jeg fik kværnet. Af de nye ting, var det klart Heino Og Jakobs Onemanshow der overraskede mest positivt. Jeg købte showet for kr. 30 i starten af januar, men allerede nu har drengene lagt showet ud gratis på YouTube (og håber så på en donation). Det kan jeg VARMT anbefale. Det er fremragende vækstlags-comedy. Elias Ehlers' nyeste show var også sjovt, men intet slog dog genkiggene med de gamle Niels Hausgaard shows. Han er mesteren over dem alle. Kongen af timing.

Alt i alt en skidegod start på 2015! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man feb 02, 2015 12:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
3½ til Chicken Run? :lightsabre: :lightsabre:

Jeg synes den er blændende - flot animation, sjove parodier på alt fra The Great Escape til Indy, britisk humor i massevis - selv Mel Gibson fungerer. Jeg har set den de første 7-8 gange og kan stadig grine over den :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 02, 2015 13:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
3½ til Chicken Run? :lightsabre: :lightsabre:

Jeg synes den er blændende - flot animation, sjove parodier på alt fra The Great Escape til Indy, britisk humor i massevis - selv Mel Gibson fungerer. Jeg har set den de første 7-8 gange og kan stadig grine over den :)


Det skulle du nok have tænkt over inden du gav mesterværket The Lego Movie sølle 4½/6. :lightsabre:

Ej, du har måske ret i, at jeg var lidt for hård ved Hønsegårdsfilmen. Jeg så den, sammen med sønnike, som eye bleach efter den Holocaust-docu jeg havde set under sønnens middagslur. Der skulle åbenbart mere end en frisk omgang UK-claymation til at få mit humør op ovenpå den mavepumper som Night Will Fall var.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man feb 02, 2015 13:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
4½ er sgu da ikke så skidt ;) Men fair nok - jeg havde heller ikke set en holocaust-film inden. Jeg nupper Shoah inden jeg ser den næste gang!
The Lego Movie har en masse kvaliteter - flot animation, vellykkede jokes i stor stil etc. - men jeg synes den mangler noget hjerte. Aardmans film kører i et helt andet tempo, men de har mere personlighed og charme.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 616 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team