DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 516 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jan 12, 2015 17:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Konigsberg skrev:
Holmsgaard skrev:
Retfærdigvis har jeg skrevet forkert via Tapatalk, så karakterne er nu rettet for filmene, og det var 4/6, jeg endte på med Her.

Alting kan forklares. :thumb:


Det er jeg glad for du skriver..... For jeg leder stadig efter en rationel forklaring på, hvordan det er endt med jeg af alle mennesker de seneste dage har set Iron Man 2, The Incredible Hulk, Thor og Captain America, og ikke har givet en karakter under 4/6 :shock:

;)

(Jeg regner med at skrive en sammenfattende anmeldelse når røgen fra dette Halleys Komets-agtige fænomen har lagt sig... Henriksen ser Superheroes-Marvel-CGI-Tju-hej....and he bloody likes it!!!)


Top
   
Indlæg: man jan 12, 2015 18:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Henriksen skrev:
Konigsberg skrev:
Holmsgaard skrev:
Retfærdigvis har jeg skrevet forkert via Tapatalk, så karakterne er nu rettet for filmene, og det var 4/6, jeg endte på med Her.

Alting kan forklares. :thumb:


Det er jeg glad for du skriver..... For jeg leder stadig efter en rationel forklaring på, hvordan det er endt med jeg af alle mennesker de seneste dage har set Iron Man 2, The Incredible Hulk, Thor og Captain America, og ikke har givet en karakter under 4/6 :shock:

;)

(Jeg regner med at skrive en sammenfattende anmeldelse når røgen fra dette Halleys Komets-agtige fænomen har lagt sig... Henriksen ser Superheroes-Marvel-CGI-Tju-hej....and he bloody likes it!!!)

Tag to piller og gå i seng. Hvis du stadig kan lide Marvel i morgen, så søg læge øjeblikkeligt! :beerchug:

Men fedt at du kan blive overrasket og fremfor alt underholdt af de film. Jeg synes, som mange andre, at kvaliteten er meget svingende, men det skal jo ikke holde en fra at gå totalt i selvsving, hvis man har den fede oplevelse, som mange af de film heldigvis også kan være. :thumb:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man jan 12, 2015 18:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Konigsberg skrev:
Henriksen skrev:
Konigsberg skrev:
Holmsgaard skrev:
Retfærdigvis har jeg skrevet forkert via Tapatalk, så karakterne er nu rettet for filmene, og det var 4/6, jeg endte på med Her.

Alting kan forklares. :thumb:


Det er jeg glad for du skriver..... For jeg leder stadig efter en rationel forklaring på, hvordan det er endt med jeg af alle mennesker de seneste dage har set Iron Man 2, The Incredible Hulk, Thor og Captain America, og ikke har givet en karakter under 4/6 :shock:

;)

(Jeg regner med at skrive en sammenfattende anmeldelse når røgen fra dette Halleys Komets-agtige fænomen har lagt sig... Henriksen ser Superheroes-Marvel-CGI-Tju-hej....and he bloody likes it!!!)

Tag to piller og gå i seng. Hvis du stadig kan lide Marvel i morgen, så søg læge øjeblikkeligt! :beerchug:

Men fedt at du kan blive overrasket og fremfor alt underholdt af de film. Jeg synes, som mange andre, at kvaliteten er meget svingende, men det skal jo ikke holde en fra at gå totalt i selvsving, hvis man har den fede oplevelse, som mange af de film heldigvis også kan være. :thumb:


Just präcis mht det overraskende..... Jeg forsøgte i 2011 sådan ud ad ingenting at se Captain America. Det gik ikke dengang. Så for tilbage i...i guder...starten af 2013! tog jeg mig sammen til at se Iron Man, som en venlig venlig dahf,er ved navn Konigs.....nå, ham kender du jo.....havde sendt mig. Den var sgu overraskene god....og alligevel skulle der så et monster tilløb til før end jeg for alvor gik Marvel-bonanza. Godt ansporet af knægtens entusiasme både med Lego-figurer og Playstation-spil - der var sgu noget interessant og dragende ved alle de figurer jeg ellers aldrig som inkarneret Bat-fan troede jeg skulle blive interesseret i. Omvendt irriterede det mig også, da en franchise som denne (og X-Men) burde fange opmærksomheden hos en som udgangspunkt franchise-glad film-tosse. Så... Lidt utraditionelt genså jeg sidst i 2014 de to første Raimi-Spider-Man film... De slog på sær vis tonen an. Hvorfor jeg denne gang faldt for noget så simpelt som Marvel-introen hvor der bladres igennem tegneserie-striber ved jeg ikke, men det fik det til at falde på plads i mine sære hjerne, at nu var det cartoon-comic-superhero-action der skulle ses, og i det univers er det ikke fjoget eller fjollet at folk kan flyve, skyde med spind, være Tordengud fra Asgård, über-patriotisk Stars and Stripes-badejern i farvelade-kostume eller de-genereret grønt monster. Its part of the show - det er universets præmisser. Dem har jeg ikke (gidet?) fange før - eller også har jeg bare ikke været i det rette modus. Og så tog jeg skridtet i sidste uge og gav los med først Incredible Hulk (super underholdning, god stil og dejlig respektfuld overfor Ferrigno-serien uden sammenligninger ellers), Iron Man 2 (overraskende god 2,er. Kunne i særdeleshed godt lide Starks deroute som følge af selvfed succes), Captain America (denne gang var jeg helt oplslugt, og nød hvert et sekund af dette slam-bang-gung-ho-2.Verdenskrig- set-med-Marvel-briller-fyrværkeri) og så igår, den film jeg med mest skepsis havde frygtet som den sværste pille for mig at sluge; Thor med Chris Hemsworth, som jeg simpelthen ikke kunne snuppe i den forfærdelige Cabin in the Woods. Guder i Asgård, Jætter og CGI-o-rama kombineret med en historie på jorden... Hver for sig fint, sammen i een film med badedyret som superhelt? Ja, det endte så aldeles lykkeligt, for jeg var kosteligt underholdt hele vejen! Det var drengerøvs-action med tyggegummi og popcorn for fuld skrue. Jeg var lige ved at løbe løbsk og tildele både America og Thor 5 stjerner hver, men besindede mig og endte på 4,5/6 pr film ;) Så nu er jeg fandme klar til Avengers Assemble!

Og ja - så blev det en lille smøre alligevel....

Tror jeg må fremhæve især production value og stærke sikre rolle-indehavere helt ned til birollerne. Der er ikke sparet på noget i de film her, og det klæder dem. Instruktørerne har styr på håndværket og på genren og det smitter af. Tag bare Captain America - instruktør Joe Johnston og musik af Alan Silvestri. Nuff said! Er også blevet helt pjattet med cross-over konceptet og alle de mange små hints til dette - og ikke kun de åbenlyse post-end-credits teasere. Så....ja, det var sgu fedt at få taget hul på dette univers langt om længe. Gjort med fordommene lagt i kælderen og hovedet tunet ind på farverige eksplosioner og vanvittige håndmadder med hammer, skjold og grønne biceps 8)

Hell Yeah.... Bring it on.... The Winter Soldier, Iron Man 3, Thor 2 og Guardians of the Galaxy venter på hylden, og lur mig om ikke jeg lige får investeret i lidt X-Men også ;) Man skal smede mens helte-jernet er varmt jo :D


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2015 9:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Hold da op, Henriksen. Det er lige før du får solgt lortet til mig. Men kun lige før. :naughty:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2015 9:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Henriksen, hvad er der blevet af mavesyren? Holder den pause som en anden vulkan? Sikke positiv, du er. Det er jo helt imponerende at læse :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2015 13:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Tak,tak....jamen jeg har jo bare måtte erkende at de Marvel Avengers-film jeg har set so far, har været helvedes god underholdning hele vejen igennem. Det har ikke nyttet at være forudindtaget Transformers-sur på dem ;)

Og galskaben fortsætter - jeg agter at give Kvinden i Buret en second-chance her i løbet af 2015 :shock:

Be afraid, be very afraid...


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2015 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Henriksen skrev:
Og galskaben fortsætter - jeg agter at give Kvinden i Buret en second-chance her i løbet af 2015 :shock:

DAHF RAPE!! Nu må en admin altså skride ind. Det er tydeligvis ikke længere Henriksen, der skriver på den konto længere.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2015 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Konigsberg skrev:
Henriksen skrev:
Og galskaben fortsætter - jeg agter at give Kvinden i Buret en second-chance her i løbet af 2015 :shock:

DAHF RAPE!! Nu må en admin altså skride ind. Det er tydeligvis ikke længere Henriksen, der skriver på den konto længere.


MUHAHAHAHAHA :laugh:


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2015 14:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Konigsberg skrev:
Henriksen skrev:
Og galskaben fortsætter - jeg agter at give Kvinden i Buret en second-chance her i løbet af 2015 :shock:

DAHF RAPE!! Nu må en admin altså skride ind. Det er tydeligvis ikke længere Henriksen, der skriver på den konto længere.

Vi tjekker:
Nævn 2 tyske film som handler om flugten fra Øst til Vest.
Hvad hedder Berlins bedste -og ældste pølsevogn?
Quentin Tarantino er en opblæst nar som laver den samme film igen og igen. Enig?
:beerchug:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2015 15:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
wigant skrev:
Konigsberg skrev:
Henriksen skrev:
Og galskaben fortsætter - jeg agter at give Kvinden i Buret en second-chance her i løbet af 2015 :shock:

DAHF RAPE!! Nu må en admin altså skride ind. Det er tydeligvis ikke længere Henriksen, der skriver på den konto længere.

Vi tjekker:
Nævn 2 tyske film som handler om flugten fra Øst til Vest.
Hvad hedder Berlins bedste -og ældste pølsevogn?
Quentin Tarantino er en opblæst nar som laver den samme film igen og igen. Enig?
:beerchug:


Das Versprechen fra 1995 af Margarethe von Trotta og Oliver Dommengets Böseckendorf fra 2009

Konnopke's Imbiß

QT er fucking AWESOME, så - Uenig

8) og :beerchug:


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2015 15:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
^^
:beerchug:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2015 18:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Henriksen skrev:
Das Versprechen fra 1995 af Margarethe von Trotta og Oliver Dommengets Böseckendorf fra 2009

Ud over jeg er ved at knække mig af grin, vil jeg gerne lige slå et slag for Der Tunnel - godt nok er den næsten tre timer lang, men den er tæskegod!

Men ja, hvem er du og hvad har du gjort af Henriksen? :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2015 18:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
t23 skrev:
Henriksen skrev:
Das Versprechen fra 1995 af Margarethe von Trotta og Oliver Dommengets Böseckendorf fra 2009

Ud over jeg er ved at knække mig af grin, vil jeg gerne lige slå et slag for Der Tunnel - godt nok er den næsten tre timer lang, men den er tæskegod!

Men ja, hvem er du og hvad har du gjort af Henriksen? :beerchug:


Nu skulle jeg kun nævne to ;) Men afgjort - Der Tunnel er mesterlig. Den bliver jeg aldrig træt af. Heino Ferch er sublim som Harry Melchior...ja, Lara, Koch, Krebitz og Kurtiulus - sie spielen alle seine Hintern von dem Hosen Raus ;) (sådan lidt frit oversat)


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2015 18:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Nu er det jo hamrende svært at nævne en dårlig film med Sebastian Koch. Jeg har i alt fald ikke een i samlingen, og hvis der er nogen der siger noget dårligt om The Lives of Others så tror jeg ikke vi skal snakke film igen :) . Men jo, det var fedt at se Heino Ferch i en hovedrolle - det kan han jo sagtens bære.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons jan 14, 2015 9:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
DeathPosture skrev:

Der er sgu nogen, der har brug for opmuntring i tilværelsen eller hva'? :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 516 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team