DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 12:28

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 816 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn mar 15, 2015 12:21 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Februar (16 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Grand Budapest Hotel
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Imitation Game
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Blue Steel
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Pork Chop Hill
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Living in Oblivion
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mænd og Høns
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Rush Hour
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Spaceballs
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dog Pound
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Derailed
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: See No Evil, Hear No Evil
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Boyhood
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Anaconda
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Karate Kid: Part II
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Karate Kid: Part III

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors apr 02, 2015 18:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Marts (10 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fair Game
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Striking Distance
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Green Street Hooligans 2
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Doing Hard Time
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Whiplash
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: K-11
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: As Good As It Gets
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ved Verdens Ende
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Hunger Games: Mockingjay - Part 1
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Insurgent

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man apr 06, 2015 14:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede

Det blev til 36 sete film i marts, hvor 25 af dem er ikke set før.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 07, 2015 10:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Marts - 19 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: My Fair Lady (1964) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Tokyo Gore Police (2008) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Point Blank (1967) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Lady and the Tramp (1955)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Big Chill (1983)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Theory of Everything (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: E.T. (1982)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Knife in the Water (1962)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Homeland sæson 1 (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Dances With Wolves (Special Edition)(1990)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Predestination (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: My Darling Clementine (1946)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Whiplash (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: CitizenFour (2014)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Impossible (2012)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Grease (1978)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Alien3 - Assembly Cut (1992)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: How to Train Your Dragon (2010)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Vivre sa Vie (1962)

19 i marts - og der var flere af dem, jeg havde overvejet at anmelde, men det blev tiden så ikke rigtig til. Men nu er der jo snart PIX, så.... :)
Der var mange gode førstegangs- og gensyn, bl.a. den altid mesterlige E.T., Point Blank, The Theory of Everything og den utroligt intense Whiplash, som virkelig imponerede - og den lange udgave af Dances With Wolves, som er flot, men ja... lang. I mellemlaget var bl.a. Polanskis debut Knife in the Water, My Darling Clementine (god, om end ikke helt så fantastisk som håbet), The Big Chill og Predestination, som er virkelig godt tænkt men også fremstod noget mekanisk og til tider uengagerende.

100 år efter alle andre fik jeg endelig set assembly cut'et af Alien3, der er en lille forbedring men i sidste ende ikke radikalt anderledes film end originalen. My Fair Lady og senest Mary Poppins har overbevist mig om, at jeg nok aldrig bliver den store fan af klassiske musicals. Og helt i bunden var den kriminelt kedelige The Impossible, der virkede som 45% hulkeri, 45% skrigen, 10% smil gennem tårer og 0% interesse for de lokales problemer. Jeg er ellers vild med Ewan McGregor, men det her.... puha.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre apr 10, 2015 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
MARTS 2015

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Citizenfour (docu) [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Side By Side (docu) [2012] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Louis C.K.: Live at the Comedy Store (comedy) [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Avengers [2012]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: CHAPPiE [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Wild [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Blue Ruin [2013]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: What We Do in the Shadows [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Barfly [1987] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Filth [2013] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Loong Boonmee raleuk chat (Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives) [2010]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Rear Window [1954]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Song of the Sea [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Postmand Per - Filmen [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Return to Never Land [2002]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Tarzan [1999]
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Peddersen & Findus - Den Lille Drillepind [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Solkongen [2005]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sjit Happens: Sæson 3 [2015]

Her næsten halvvejs inde i april er det vist på tide, at få sat punktum for marts. På mange måder en fremragende måned, dels fordi jeg fik mulighed for at se flere film end normalt, og dels fordi at jeg endelig fik tid til at få set nogle must-sees der længe havde lagt øverst i stakken. På doku-fronten fik jeg høvlet Oscar-vinderen Citizenfour der gav et unikt indblik i Snowdens overvejelser, og et interessant behind-the-scenes indblik i filminstruktør-verdenen med den fine Side By Side. Eneste serie jeg fik afsluttet i marts var den danske sitcom Sjit Happens som med sæson 3 er langt fra fordums storhed. Det samme kan man sige om Louis C.K der med hans nyeste TV-special ikke imponerede specielt meget. Heldigvis er Louie snart tilbage med sæson 5.

Billede
Jeg høvler altid meget animation (sammen med knægten derhjemme) og her var der ingen tvivl om månedens højdescorer. Den helt fantastiske Song of the Sea som Buck Rogers var så flink at anbefale. En anbefaling som jeg gerne giver videre. Disneys Tarzan er også altid et gensyn værd, men det var så også det eneste positive ved denne måneds animation. Både Postmand Per Filmen og Peddersen & Findus - Den Lille Drillepind var fornærmende ringe. Øv!

Billede Billede
Men så var det godt, at jeg fik set en masse fremragende spillefilm også. Månedes højdepunkt(er) var What We Do in the Shadows og turen i biffen for at se CHAPPiE. Men også klassikere som Barfly fra 1987 og Rear Window fra 1954 var fuldstændig fantastiske. Den DAHF-hypede Blue Ruin var også ok (uden at være pragende). Samme holdning har jeg til The Avengers som jeg tvang mig selv til, at se inden jeg kunne stemme i #DAHFCUP. Endnu engang fik jeg understreget, at superhelte-genren aldrig bliver min favoritgenre. Heldigvis var der oprejsning og både Filth og Wild var seværdige. Jeg forsøgte mig også med lidt arthouse, men selvom jeg anerkender dens filmiske kvaliteter, blev jeg aldrig helt gode venner med Guldpalme-vinderen Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives.

Fed måned! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture man apr 13, 2015 8:27, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre apr 10, 2015 15:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Altid dejligt at se begejstring for et mesterværk som Rear Window - utroligt, hvor meget man kan med få virkemidler.
Og uden at have set Uncle Boonmee er det mit klare indtryk, at det er i den temmelig tunge ende af arthouse. Det behøver ikke at være så langhåret :) Anyway, håber at snige lidt kunsthusede anmeldelser ind i en passende tråd.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre apr 10, 2015 16:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Buck Rogers skrev:
Altid dejligt at se begejstring for et mesterværk som Rear Window - utroligt, hvor meget man kan med få virkemidler.
Og uden at have set Uncle Boonmee er det mit klare indtryk, at det er i den temmelig tunge ende af arthouse. Det behøver ikke at være så langhåret :) Anyway, håber at snige lidt kunsthusede anmeldelser ind i en passende tråd.


Rear Window er også i min top-5 hvis ikke i top-3 ;)

Fremragende film....helt sublim. Stemningen er unik.


Top
   
Indlæg: tors apr 16, 2015 10:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Henrik24, jeg læser alle dine mini-reviews med stor fornøjelse. Det synes jeg lige, at du skulle vide. Keep up the good work! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors apr 16, 2015 11:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hov, dem havde jeg ikke opdaget - der er mange gode titler iblandt, så spændende læsning :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors apr 16, 2015 14:13 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
DeathPosture skrev:
Henrik24, jeg læser alle dine mini-reviews med stor fornøjelse. Det synes jeg lige, at du skulle vide. Keep up the good work! :thumb:

Mange tak.

Der er som regel ikke tid til at skrive de lidt længere anmeldelser, men som en øvelse er det meget godt at tvinge sig selv til at sætte et par ord på den filmoplevelse man har og hvorfor karakteren lander, der hvor den gør.

Var lidt bagud, men nu skulle jeg være ajour frem til d.d.


Top
   
Indlæg: tors apr 16, 2015 14:25 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 18, 2012 17:18
Indlæg: 7
Jeg har lige set Birdman. Som tilsyneladende det eneste menneske i verden, syntes jeg, at den var dum og plat, overfortalt, prætentiøs og rimeligt kedelig 8) det er egentlig ret sjældent, at jeg er uenig med anmelderstanden, men det var jeg godt nok her. ægte navlepillende hollywood-selvsmageri.


Top
   
Indlæg: tors apr 16, 2015 14:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Prætentiøs og overfortalt, måske - men hvorfor dum og plat? :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man maj 04, 2015 10:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
April var, som den opmærksomme læser vil vide (til bevidstløshed ooooog ikke flere rapporter om somaliske indiekomedier foreløbig, tak) PIX-måned.
Derudover var der lidt skuffelser i form af tidlig Paul Verhoeven og lidt Disney-musical, mens det var fint at se en omgang gedigen Scientology-nedsmeltning sidst på måneden. Og så selvfølgelig et gensyn med Konigsbergs nye top ti-oplevelse fra Christopher Nolan :D

April - 25 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mary Poppins (1964)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Departed (2006)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Bagdad Cafe (1987)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Interstellar (2014)
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Turkish Delight (1973) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mysterious Island (1961) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: My Beautiful Laundrette (1985)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Lola Rennt (1998)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Stubborn Boy (2015)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: White God (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Imperial Dreams (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Come to my Voice (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Roaring Currents (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starhalf: :starhalf: :starhalf: :starhalf: :starhalf: :starhalf: The Forbidden Room (2015)[PIX] (jeg aner ikke hvad jeg skal give den, men den var go') *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Dinner (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:Club Sandwich (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: A Hard Day / Kkeut-kka-ji-gan-da (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Pasolini (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Rosewater (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Fires on the Plain / Nobi (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Cut (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fortællingen om Prinsesse Kaguya / Kaguyahime no monogatari (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Wonders / Le Meraviglie (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Clouds of Sils Maria (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man maj 04, 2015 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Feher Isten AKA White God udkom i Torsdags med Engelske tekster - skulle ligge i min lokale pakkeboks i overmorgen!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs maj 05, 2015 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
April var, som den opmærksomme læser vil vide (til bevidstløshed ooooog ikke flere rapporter om somaliske indiekomedier foreløbig, tak) PIX-måned.


Virker sgu som en solid måned alligevel, hvor du nærmest fik rørt alle yderpunkter. Fra 1,5 til 5,5 stjerner og fra 1961 til 2015. Og fra det mest obskure indie til den største blockbuster. Dejligt med noget bredde. Og endnu engang tak for de mange PIX-anmeldelser :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 816 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team