Marts - 19 stk.
My Fair Lady (1964)
*anmeldelse* Tokyo Gore Police (2008)
*anmeldelse* Point Blank (1967)
*anmeldelse* Lady and the Tramp (1955)
The Big Chill (1983)
The Theory of Everything (2014)
E.T. (1982)
Knife in the Water (1962)
Homeland sæson 1 (2011)
Dances With Wolves (Special Edition)(1990)
Predestination (2014)
My Darling Clementine (1946)
Whiplash (2014)
CitizenFour (2014)
The Impossible (2012)
Grease (1978)
Alien3 - Assembly Cut (1992)
How to Train Your Dragon (2010)
Vivre sa Vie (1962)
19 i marts - og der var flere af dem, jeg havde overvejet at anmelde, men det blev tiden så ikke rigtig til. Men nu er der jo snart PIX, så....
Der var mange gode førstegangs- og gensyn, bl.a. den altid mesterlige E.T., Point Blank, The Theory of Everything og den utroligt intense Whiplash, som virkelig imponerede - og den lange udgave af Dances With Wolves, som er flot, men ja... lang. I mellemlaget var bl.a. Polanskis debut Knife in the Water, My Darling Clementine (god, om end ikke helt så fantastisk som håbet), The Big Chill og Predestination, som er virkelig godt tænkt men også fremstod noget mekanisk og til tider uengagerende.
100 år efter alle andre fik jeg endelig set assembly cut'et af Alien3, der er en lille forbedring men i sidste ende ikke radikalt anderledes film end originalen. My Fair Lady og senest Mary Poppins har overbevist mig om, at jeg nok aldrig bliver den store fan af klassiske musicals. Og helt i bunden var den kriminelt kedelige The Impossible, der virkede som 45% hulkeri, 45% skrigen, 10% smil gennem tårer og 0% interesse for de lokales problemer. Jeg er ellers vild med Ewan McGregor, men det her.... puha.
_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're
bloody bad-mannered, or just
half-witted."
Sete film