APRIL 2015 All This Mayhem (docu) [2014] *
anmeldelse*
Blackfish (docu) [2013]
Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (docu) [2015]
Comedy Central Roast of Justin Bieber (comedy) [2015]
Niels Hausgaard: Os Der Glor (comedy) [2007]
Paddington [2014] *
anmeldelse*
Cars [2006] *
anmeldelse*
Wreck-It Ralph [2012]
Kurenai no buta (Porco Rosso) [1992]
Majo no takkyûbin (Kiki's Delivery Service) [1989]
Life of Brian [1979]
The Great Gatsby [2013] *
anmeldelse*
Ækte Vare [2014]
State of Play [2009]
Life As We Know It [2010]
Lillemand:
Sæson 1 [2015]
Fortitude:
Sæson 1 [2015] *
anmeldelse*
Mord Uden Grænser (The Team):
Sæson 1 [2015] *
anmeldelse*
April var en fin gennemsnitsmåned uden de hele store udsving til nogen af siderne.
Der blev set 3 rigtigt fine dokumenter med den fremragende
Blackfish som den bedste, men også skate/drugs-dokuen
All This Mayhem var forrygende, ligesom den skræmmende
Going Clear: Scientology and the Prison of Belief gav os ind indblik i præcis hvor batshit-crazy de folk er. På comedy-fronten var Comedy Central engang et safe bet med deres fantastiske
roasts af kendte mennesker, men jeg skal da lige love for, at det er gået ned af bakke siden Greg Giraldo døde og seneste roast af Justin Bieber var pinlig. Lidt bedre så det ud med Jonatan Spangs nye Curb/Klovn-inspirerede sitcom
Lillemand der i den grad fik mig til, at grine (og krumme tæer). Fed feature, at hele sæsonen kan binges i ét hug på TV2 Play. Og så fik jeg lige nappet et enkelt Niels Hausgaard-show, hvilket altid er en fornøjelse.
På animationsfronten var der også væg-til-væg kvalitet. Den største positive overraskelse var nok
Paddington. Gensynene med
Wreck-It Ralph og
Cars (for gud ved hvilken gang) var også fornøjelige. Det blev også til et par yderst underholdende Studio Ghibli-titler, nemlig de flotte
Porco Rosso og
Kiki's Delivery Service som både var visuelt og historiemæssigt imponerende.
Månedens højdepunkt var et gensyn med Monty Pythons udødelige klassiker
Life Of Brian som jeg vel har set mindst 20 gange før, men stadig klukker højlydt af. Baz Luhrmanns
The Great Gatsby var også en overvejende god oplevelse, og jeg blev også ret positivt overrasket over den danske
Ækte Vare der gav et sjældent autentisk indblik i vores samtids ghetto-miljø. Russell Crowe-thrilleren
State of Play havde anstrøg af noget spændende, men lykkedes ikke helt med det ambitiøse projekt, og den romantiske komedie
Life As We Know It var #RENLORT (som forventet).
Endelig blev der afsluttet et par serier i April måned. Den stort anlagte
Mord Uden Grænser (The Team) var kørt i stilling til, at være en moderne klassiker, men på trods af imponerende production value, voldsomt fede locations og nogle habile skuespillere endte det i en værre omgang juks. Stor skuffelse! Anderledes positivt endte den SKY Atlantic-producerede
Fortitude som på trods af en lidt sløv start, endte med at være nervepirrende horror. Og det var forfriskende med en ikke-amerikansk serie af så højt niveau. Så afgjort et sleeper hit!
En 'jeg var godt tilfreds'-måned!
_________________
Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)Årets film
2009-2021 (+ clickbait) +
ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i |
2019 |
2020 |
2021