DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:02

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 1216 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs sep 01, 2015 9:54 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Holmsgaard skrev:
Jeg er oppe på fantastiske 43 film i 2015 allerede, så chancen for, at jeg kommer forbi de 50 film, jeg så i 2014, er bestemt til stede!

Go, go, go!

Min egen august var heller ikke værst:
August - 15 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Iron Giant (1999)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Judgment at Nuremberg (1961) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Rebecca (1940)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Big Sleep (1946)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Marshland (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Point Blank (2010)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Last Boy Scout (1991)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Inside Out (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Irrational Man (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Edge of Tomorrow (2014)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Jeg er Ingrid (2015)
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Boxtrolls (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sorcerer (1977)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: High and Low (1963)

På animationssiden blev det de fantastiske Inside Out og The Iron Giant, og Laika's Boxtrolls, som var virkelig flot men desværre temmelig rodet og ikke så charmerende som håbet. Actionbehovet blev nogenlunde dækket af Edge of Tomorrow og den seneste omgang Cruise - M:I 5. Point Blank var ok men nok ikke helt det brag, jeg havde håbet på. Og så fik jeg set en gammel, guilty pleasure - The Last Boy Scout, som jeg har set 10+ gange på laserdisc (når filmene koster en bondegård, skal de satme ses mange gange!). Det var sjovt endelig at fange de sidste jokes med undertekster, men ellers har den vist overlevet sig selv.
Takket være ICM fik jeg endnu engang hakket nogle klassikere af, både den mesterlige Rebecca og senest i går med Kurosawas glimrende og absolut samurai-fri krimi High and Low.
Og i lørdags var min kone og jeg nået til Borneo i vores store "lav middag fra steder vi har været"-projekt. Desværre står det lidt sløjt til med at finde en malaysisk film, der passede til, så Sorcerer måtte agere stand-in. Hey, der er da masser af jungle i! ;)

Og endelig tak til Holmsgaard for at tippe om Marshland!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 10:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Du er velkommen, Monsieur Le Buck!

Der må findes flere guldklumper som Marshland derude... måske skulle jeg snart lette anus Holmsgaardus og få set nogle flere ikke-engelske, ikke-tyske og ikke-spanske film :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 11:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Koreansk, kinesisk eller japansk fx?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
I det hele taget er vi mange der er glade for, at Holmsgaard igen er aktiv ved tasterne. Og det samme til dig, BR (selvom du ikke har været uaktiv på noget tidspunkt). Jeg lapper alt hvad I skriver i mig, så keep it up boys, så skal jeg nok lade være med at fremhæve at I begge har lovet mig, at se Rum Diary. Måske en dag det lykkedes? Der er masser af tid til det nu hvor der skal ses sci-fi til den store guldmedalje. :beerchug: :thumb:

Og uden videre ado, er her en kort gennemgang af:

AUGUST 2015

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro) [1988]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Kari-gurashi no Arietti (The Secret World of Arrietty) [2010]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Christianias Børn - Skyggesiden Af Eventyret (docu) [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Lego Movie [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Secret of Kells [2009]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 9. April [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Loaded Weapon 1 [1993]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: I Origins [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Ex Machina [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Vikings: Sæson 1 [2013]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Vikings: Sæson 2 [2014]

Efter en ualmindelig lousy juli måned var der heldigvis stor oprejsning i august. :D

Billede Billede
Gensynene med My Neighbor Totoro og The Lego Movie var begge eminente, men også The Secret of Kells som jeg så for første gang var en gigantisk oplevelse. Fantastisk film på både det visuelle og plotmæssige niveau - stor tak til Buck Rogers for at pege mig i den retning (som han også gjorde med Song of the Sea). Den lettere oversete Ghibli-titel The Secret World of Arrietty var også en stor fornøjelse at se på bluray.

Den danske 9. April var væsenligt bedre end frygtet og i den helt anden boldgade var gensynet med spoof-klassikeren Loaded Weapon 1 lårklaskende morsomt. Jeg håber aldrig jeg bliver for gammel til at grine af de allerplatteste jokes. :naughty:

Billede
For en 'billig' indie-produktion var I Origins ret effektiv og tankevækkende, men på sci fi-feltet var månedens topscorer den fantastiske Ex Machina som virkelig gav mig kyldegysninger. En ny klassiker er født!

Billede
Og så har vi endelig fået hul på seriebylden igen og har nuppet første og anden sæson af Vikings på rekordfart. Det er en ganske fin serie som dog ikke helt lever op til sit ambitionsniveau (og slet ikke til forebilledet Game of Thrones). Men som standard-binge fodder, fungerer den udmærket.

Alt i alt en god måned :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 13:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
En måned, der primært blev brugt på at se den fænomenale sidste sæson af Johan Falk, bød også på lidt film:

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Home (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Girlhood (2014)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - The Babadook (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Two Days, One Night (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - A Girl Walks Home Alone At Night (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Electric Boogaloo - The Story of Cannon Films (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - It Follows (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Insurgent (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Skammerens Datter (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - 9. April (2015)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - Irrational Man (2015)

Udover 9. April var den største overraskelse den fremragende It Follows, som jeg snarligt har anmeldt på Sørensen Exploitation. :thumb:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 13:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
For f..... DP! Du har ret! :thumb: Rum Diary vil jeg se snarest muligt!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 13:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Konigsberg skrev:
En måned, der primært blev brugt på at se den fænomenale sidste sæson af Johan Falk ...


Johan Falk er da også film :) De er bare lavet direkte til tv. De står i hvert fald på min liste. Det blev til 31 film i august.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Naiera skrev:
Konigsberg skrev:
En måned, der primært blev brugt på at se den fænomenale sidste sæson af Johan Falk ...


Johan Falk er da også film :) De er bare lavet direkte til tv. De står i hvert fald på min liste. Det blev til 31 film i august.

Du har ret. Jeg har endda Beck på, som er lidt i samme boldgade. Det må jeg få rettet op på. :thumb: :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 15:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Alt for høj karakter til Babadook! Der gik ikke mange sekunder før jeg ønskede at skrigeungen skulle spises af et monster :devil:


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 15:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Fritte skrev:
Alt for høj karakter til Babadook! Der gik ikke mange sekunder før jeg ønskede at skrigeungen skulle spises af et monster :devil:

Enig, men for gysergenren havde den et par overraskende twists og så var den pokkers stemningsfuld, men jeg gav så også It Follows fire stjerner, så noget siger mig, at vi generelt ikke er til samme type film. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 15:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
The Babadook fik It Follows til at ligne Shawshank Redemption. Hvis ungen bare kunne opføre sig ligesom Dakota Fanning i Spielbergs War of the Worlds, så kunne jeg tilgive ham :beerchug:
Insurgent var faktisk heller ikke dårlig. Jeg har ikke læst bøgerne, men filmene er bedre end jeg havde troet. Et godt alternativ til Hunger Games.


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 16:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Insurgent fik en halv stjerne ud af fem på High Def Digest :roll:

Jeg æder næsten alt med Shailene, og Insurgent var sgu helt fin.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs sep 01, 2015 19:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede

Det blev til 40 sete film i august, hvor 33 af dem er ikke set før.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE søn nov 29, 2015 14:33, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons sep 02, 2015 11:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@DP: Fin gennemgang og et par sci-fi-titler, jeg skal prøve at nå at tjekke ud :thumb:
The Secret World of Arrietty var jeg lettere skuffet over - den manglede den særlige skæve magi, som Miyazaki plejer at have i sine film (selv han har skrevet manus til denne her).

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 02, 2015 12:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Naiera skrev:
Jeg æder næsten alt med Shailene, og Insurgent var sgu helt fin.

Jeg var også fint underholdt. Den er ikke så selvhøjtidelig og dialogen er slet ikke ringe, som i mange film til samme målgruppe.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 1216 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team