DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:30

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4
Forfatter besked
Indlæg: ons apr 11, 2018 13:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^This :D

Jeg var tæt på at skrive en længere smøre, men du rammer plet hele vejen igennem. 100% enig. Jeg så filmen med min datter i går, og bagefter var vi enige om, at det var sjovt at spotte referencer til alt fra Ferris Bueller og Breakfast Club til Robocop og Joy Division. Visuelt komplet overvældende, selv i gammeldags 2D. Noget af det vildeste, jeg længe har set. Men historien mangler nogle overraskelser, nogle modhager, og det samlede resultat føles lidt som en gang varm luft.

Til trods for nostalgi-i-overdrive-faktoren, fungerer filmen faktisk bedst, når den skruer en smule ned for syndfloden af referencer. Ikke mindst i den gennemført imponerende
[Vis Spoiler]
The Shining-sekvens.

Der klappede jeg sgu i hænderne. Mentalt, i alt fald.

Jeg var også grænseløst irritereret over al voice over-exposition'en. Det er fanme dovent, og meget ukarakteristisk for Spielberg. Måske havde det hjulpet, hvis han ikke var så forhippet på at komme i gang med effekt-sekvenserne.
Og så er filmen klart for lang. Slutningen kunne i særklasse være undværet. :wallbanger: :wallbanger: :wallbanger: indeed.

Den er stadig mere underholdende end de fleste af hans nyere film, men han mangler sgu at have det sjovt med materialet.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons apr 11, 2018 13:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Buck Rogers skrev:
^This :D


Til trods for nostalgi-i-overdrive-faktoren, fungerer filmen faktisk bedst, når den skruer en smule ned for syndfloden af referencer. Ikke mindst i den vildt imponerende
[Vis Spoiler]
The Shining-sekvens.

Der klappede jeg sgu i hænderne. Mentalt, i alt fald.



Yes indeed. Den glemte jeg at nævne. Det var fedt lavet.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons apr 11, 2018 13:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Er der nogen, der har læst den i øvrigt meget roste bog, der kan fortælle, om den er lige så meget "style over substance" som filmen?
Jeg elsker geek'ede referencer lige så meget som andre nørder, men det er ikke rigtig nok i sig selv.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons apr 11, 2018 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Bogen er temmelig rædselsfuldt skrevet, men er alligevel ret underholdende. Den kammer ofte grotesk over i 80er referencer.


Top
   
Indlæg: ons apr 11, 2018 14:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg sad også og smilede stort...
[Vis Spoiler]
...da PerZival køber og senere bruger The Holy Handgrenade :clap:. Som Monty Python aficionado og tidligere misbruger af "Worms" var det et par gyldne momenter i filmen. Jeg var også flad af grin, da de spiller Chucky ud i slaget på Doomplaneten :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Senest rettet af Shiva ons apr 11, 2018 14:47, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: ons apr 11, 2018 14:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Åh ja, den MP-ting grinte jeg også af. Det bliver interessant at kunne freeze-frame sig gennem filmen :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man aug 06, 2018 9:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ready Player One som bog er et kæmpestort virvar af 80'er-referencer, men rammefortællingen er massivt bedre end denne omgang Spielberg-sødsuppe. Det vildeste er, at Cline selv har været med til at skrive manuskriptet, men stort set har omskrevet hele sin historie. Især figuren Aech er så åbenlyst dårligt skrevet i filmen, hvor Aech bare fungerer meget bedre som sparringspartner til Parzival.

De originale prøver i bøgerne er også meget federe end dem, de skal igennem i filmen, og så må man sige, at bogen også er noget mere grum end filmen. I det hele taget virker Clines bog skrevet til voksne med nostalgitrang, mens filmen har skullet være tilgængelig for den sædvanlige Spielberg-sødsuppe-brugergruppe.

Mange fine referencer dog, men ikke en film, jeg vil gense. Bogen, derimod, den glæder jeg mig allerede til at læse igen.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 06, 2018 9:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Mike Haggar skrev:
Ready Player One som bog er et kæmpestort virvar af 80'er-referencer, men rammefortællingen er massivt bedre end denne omgang Spielberg-sødsuppe. Det vildeste er, at Cline selv har været med til at skrive manuskriptet, men stort set har omskrevet hele sin historie. Især figuren Aech er så åbenlyst dårligt skrevet i filmen, hvor Aech bare fungerer meget bedre som sparringspartner til Parzival.

De originale prøver i bøgerne er også meget federe end dem, de skal igennem i filmen, og så må man sige, at bogen også er noget mere grum end filmen. I det hele taget virker Clines bog skrevet til voksne med nostalgitrang, mens filmen har skullet være tilgængelig for den sædvanlige Spielberg-sødsuppe-brugergruppe.

Mange fine referencer dog, men ikke en film, jeg vil gense. Bogen, derimod, den glæder jeg mig allerede til at læse igen.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:


Slukkede en time inde i filmen, simpelthen forfærdelig..Men kunne være man skulle give bogen en chance :beerchug:

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: man aug 06, 2018 9:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det synes jeg, du skal gøre, min gode fan af Puroresu! Bogversionen af Ready Player One er på ingen måde et festfyrværkeri af poetisk og stilistisk velskrevenhed, men referencerne og historien er meget bedre. Der er en større følelse af alvorlighed, og grundlæggende er figurerne og historien bare bedre lavet i bogen.

Forstår godt du slukkede. Havde jeg ikke betalt 6 dollars for den, så kunne jeg også godt have overvejet at gøre det. Spielberg er snart i minus hos mig.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 06, 2018 9:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Mike Haggar skrev:
Det synes jeg, du skal gøre, min gode fan af Puroresu! Bogversionen af Ready Player One er på ingen måde et festfyrværkeri af poetisk og stilistisk velskrevenhed, men referencerne og historien er meget bedre. Der er en større følelse af alvorlighed, og grundlæggende er figurerne og historien bare bedre lavet i bogen.

Forstår godt du slukkede. Havde jeg ikke betalt 6 dollars for den, så kunne jeg også godt have overvejet at gøre det. Spielberg er snart i minus hos mig.


He he, den kommer på shopping cart listen hos Amazon, får du ellers læst noget godt? Du var kommet igang med Joe Abercrombie ikke?

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: man aug 06, 2018 10:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Jeg var godt underholdt af filmen.. :oops:


Top
   
Indlæg: man aug 06, 2018 11:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Også her, som jeg skrev om lidt tidligere i tråden :) Ingen grund til :oops: over det.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man aug 06, 2018 13:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det var også underholdt, men når jeg kendte oplægget, kunne jeg kun se, hvor filmen nedgjorde det oprindelige værks übernørdede forlæg. Joust, siger jeg bare!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team