DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 10:00

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 819 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn mar 20, 2016 19:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
t23 skrev:
njhansen skrev:
Phantasm (1979) 6/6
Phantasm II* (1988) 4/6
Phantasm III: Lord of the Dead* (1994) 3/6

Sådan! :thumb:

Du har forhåbentligt del fire, for den giver en del svar på hvad man undrer sig over i de tre første (og er et totalt syretrip).


Ja, jeg har den gamle boks fra Anchor Bay UK, men stod lidt af efter del 3, da det bare virkede til, at kvaliteten gik støt nedad. Men skal da nok lige få taget mig sammen til at se del fire en af dagene.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man mar 21, 2016 0:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
njhansen skrev:
Ja, jeg har den gamle boks fra Anchor Bay UK, men stod lidt af efter del 3, da det bare virkede til, at kvaliteten gik støt nedad. Men skal da nok lige få taget mig sammen til at se del fire en af dagene.

Del fire er slet ikke i samme stil som de tre første. Det er et ekstremt shamanistisk syretrip i Death Valley, så hvis du er til Lost Highway og den slags, så bør du opprioritere den.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors mar 24, 2016 4:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Tre gode filmdage :naughty:

Billede

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors mar 24, 2016 11:57 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Naiera skrev:
Tre gode filmdage :naughty:

Billede


Dem må jeg også hellere få set - mangler dog 3.33 i samlingen, da den har fået ret dårlige omtaler de steder jeg har kigget...


Top
   
Indlæg: tors mar 24, 2016 14:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Tja, jeg ved ikke helt hvorfor. Måske fordi action-sekvenserne ikke er strøet ud over filmen, ligesom i de to foregående. Det går dog HELT VILDT for sig i starten og i slutningen.

Men hvad bunker af mouthbreathers synes om filmen er jeg egentlig ligeglad med ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre apr 01, 2016 18:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Det blev til 43 stk. sete film i marts.

Der blev bl.a. set de tre Friday-film, de tre Michael Keaton/Ron Howard-samarbejder fra 80erne/90erne, en glimrende dokumentar om Himmler samt en dramatisering af, hvad der foregik bag scenerne ved Eichmann-sagen i Israel.

Det blev også til gensyn med Space Jam, Bad Boys, Bachelor Party, The Karate Kid Part II, The Road to El Dorado og White Men Can't Jump.

Månedens overraskelser var:

The Blob (genindspilningen fra 1988: ond og vellavet)
Cub AKA Welp (fremragende belgisk spejder-gyser)
Friday (sjov og godt pacet stoner-komedie med Ice Cube og Chris Tucker. Sidstnævnte leverer en fantastisk præstation: virkelig sjov)
Hollywood Chainsaw Hookers (no-budget-gyserkomedie fra 1988 med boobs og motorsave: what's not to like?)
How to Train Your Dragon 2 (vellavet toer: mørk, flot og med et godt manuskript)
Krampus (Michael Doughertys opfølger til Trick 'r Treat: denne gang er en moderne julegyserklassiker født)
Night Shift (Ron Howards første store studiefilm er bestemt ikke politisk korrekt, men til gengæld er den sjov og velspillet)

Månedens bundskrabere var:

Dumb and Dumber To (virker stort set ikke: Daniels og Carrey virker trætte og der er milelangt mellem grinene)
Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask (pinligt umorsom, undtagen de to sidste dele med kæmpe-brystet og kontrolrummet inde i en mand)
Superman IV: The Quest for Peace (enkelte gode ting, men ellers lever den godt op til rygtet om at være en ringe film)


Bedste film i marts:

Billede Billede Billede Billede

Marts (43 stk.):

Der Anständige AKA The Decent One* (2014) 5/6
Bachelor Party (1984) 4/6
Bad Boys (1995) 4/6
Black Mama White Mama* (1973) 4/6
The Blob* (1988) 5/6
Body Snatchers (1993) 5/6
Cub AKA Welp* 2014 6/6
Daddy's Home* (2015) 4/6
Devil in a Blue Dress (1995) 4/6
Dredd (2012) 5/6
Dumb and Dumber To* (2014) 2/6
The Eichmann Show* (2015) 5/6
Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask* (1972) 2/6
The Equalizer (2014) 5/6
Extreme Prejudice (1987) 4/6
Fierce Creatures (1997) 4/6
The Final Girls* (2015) 4/6
Friday* (1995) 5/6
Friday After Next* (2002) 4/6
Goosebumps* (2015) 4/6
Gung Ho* (1986) 5/6
Hollywood Chainsaw Hookers* (1988) 5/6
How to Train Your Dragon 2* (2014) 6/6
Ice Age: The Great Egg-Scapade* (2016) 3/6
Into the Grizzly Maze* (2015) 3/6
The Karate Kid, Part II (1986) 5/6
Krampus* (2015) 6/6
The Lady in the Van* (2015) 5/6
Man Up* (2015) 5/6
Next Friday* (2000) 3/6
Night Shift* (1982) 6/6
The Paper (1994) 5/6
Piranha 3D (2010) 4/6
Pusher III* (2005) 5/6
Red State* (2011) 4/6
The Road to El Dorado (2000) 4/6
Ronin (1998) 5/6
Space Jam (1996) 3/6
Spy* (2015) 5/6
Superman IV: The Quest for Peace (1987) 2/6
Tobias Dybvad: Sjov mand, klam personlighed* (2013) 5/6
The Verdict* (1946) 5/6
White Men Can't Jump (1992) 4/6

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre apr 01, 2016 18:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Marts (21 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Snowpiercer :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sin City: A Dame to Kill For :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Furious Seven :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Child's Play :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Terminator Genisys :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Inside Out :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Locke :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mission: Impossible - Rogue Nation :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Focus :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Straight Outta Compton :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Miss Congeniality :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Awakenings :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Hercules (2014 /The Rock) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Big Eyes :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Kingsman: The Secret Service :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Book Thief :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Wild :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Spies Like Us :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Exodus: Gods and Kings :cmore:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Covenant :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: It Follows :cmore:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre apr 01, 2016 18:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Pjalte skrev:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Hercules


Hvilken Hercules? Der er en del Hercules-film efterhånden: bare i 2014 var der tre, inkl. et stk. fra The Asylum.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre apr 01, 2016 18:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
njhansen skrev:
Pjalte skrev:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Hercules


Hvilken Hercules? Der er en del Hercules-film efterhånden: bare i 2014 var der tre, inkl. et stk. fra The Asylum.

Det er 2014-versionen med The Rock et al ;) :(

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre apr 01, 2016 18:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Pjalte skrev:
njhansen skrev:
Pjalte skrev:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Hercules


Hvilken Hercules? Der er en del Hercules-film efterhånden: bare i 2014 var der tre, inkl. et stk. fra The Asylum.

Det er 2014-versionen med The Rock et al ;) :(


Alrighty :)

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man apr 04, 2016 8:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 45 sete film i marts, hvor 36 af dem er ikke set før.

I toppen i marts The Longest Day, High Plains Drifter, Blow Out, Rabid Dogs, Once Were Warriors og 13 Assassins. Månedens bundskrabere går til Superman IV: The Quest for Peace og Ted 2.

Månedens anbefaling fra en eller flere DAHF'er er, Grbavica, Michael, Roadgames, Black Water og The Go-Go Boys: The Inside Story of Cannon Films.

Som noget nyt, vil jeg fra med april kun bruge 5 stjerner skalaen i hele og ikke halve. Det andet er for besværlig, at bedømmelse film i længden til hvad der udgøre et halv stjerne eller ej. Dette er efter længe overvejelser og vurdering, at dette er det bedste valg efter min mening.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man apr 04, 2016 10:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Efter en god februar blev marts en lidt mindre aktiv måned...
Marts - 11 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: For Those In Peril (2013) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sicario (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mad Max 2 (1981)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Calvary (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Streetcar Named Desire (1951)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Raiders of the Lost Ark (1981)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Sauls Søn/Saul fia (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: L.A. Confidential (1997)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Swimmer (1968) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: North By Northwest (1959)

Der var mestendels gensyn (men med Raiders og NxNW på programmet skal man ikke klage). Calvary var jeg meget begejstret for. Til gengæld var Mad Max 2 og specielt A Streetcar Named Desire ikke lige det, jeg havde håbet på.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 04, 2016 10:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Månedens anbefaling fra en eller flere DAHF'er er, Grbavica

Velkommen i Team Jugo - vi mangler medlemmer :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs apr 05, 2016 9:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
MARTS 2016:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Room [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Spotlight [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Big Short [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: God Bless America [2011] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Gift [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Kung Fu Panda 3 [2016]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away) [2001] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Lion King [1994]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lady and the Tramp [1955]
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Home On The Range [2004]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lille Virgil og Orla Frøsnapper [1980]
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Vildbassen [1994]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Cartel Land (docu) [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Wolfpack (docu) [2015] *anmeldelse*

Efter et par sløje måneder med alt for få film, blev Marts den mest filmrige i lang tid, hvilket nok hovedsageligt skyldtes den lange påskeferie og lidt ekstra tid til hjemlig hygge.

Billede
Jeg fik pløjet et par af årets Oscar-kandidater igennem og forstod ikke helt hypen omkring The Big Short og ej heller sejren til Spotlight. Begge er da gode film, bevares, men der var langt bedre film nomineret i bedste film-kategorien. Heriblandt Room som er helt fantastisk. Ufattelig barsk. En meget stor oplevelse og det er også månedes højdepunkt.

På dokumentarfronten var jeg heller ikke specielt fanget af den Oscarhypede Cartel Land som jeg fandt subpar. Så var jeg bedre underholdt af den fascinerende The Wolf Pack som beviste at virkeligheden nogle gange er stranger than fiction. Jeg var også meget positivt overrasket over den lettere oversete The Gift, ligesom det tidligere DAHF undergrunds-hit God Bless America var virkelig underholdende.

Billede
Som sædvanligt blev der også pløjet en god omgang børnefilm. De fleste var set før, men gensyn med Spirited Away og The Lion King var ekstra fornøjelige. Og så var gensynet med Ole Lund Kirkegaard-filmatiseringen Lille Virgil og Orla Frøsnapper super-hyggelig. Kæft de har haft det sjovt og sikkert røget en bønne eller to dengang i 1980 da de lavede den film. Den er virkelig veludført og meget seværdig. Og hvilken stjerneparade af danske skuespillere der er med i den.

Billede
Kung Fu Panda 3 holder dampen oppe fra de to første og var rigtig god. Og et kærkomment gensyn med en naive, men hyggelige Lady and the Tramp. Knap så hyggelig var den håbløse Home On The Range som er en af Disneys svageste. Den danske Vildbassen var også en tynd kop te.

Alt i alt en fin måned. Jeg er godt tilfreds.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 05, 2016 11:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
DeathPosture skrev:
det tidligere DAHF undergrunds-hit God Bless America

You killed Chloe? Awesome!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 819 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team