DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 719 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn feb 14, 2016 17:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg melder mig ud af legen her for 2016... Noterer mine sete film på letterboxd,men mest bare for egen fornøjelse.

Får ikke set alverden, og har heller ikke skrivelysten til ret meget mere

Cheers :beerchug:


Top
   
Indlæg: søn feb 14, 2016 17:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Henriksen skrev:
Jeg melder mig ud af legen her for 2016... Noterer mine sete film på letterboxd,men mest bare for egen fornøjelse.

Får ikke set alverden, og har heller ikke skrivelysten til ret meget mere

Cheers :beerchug:
Trist at læse du dropper ud af tråden, men endnu mere med din skrivelyst :( Jeg nyder nu ellers meget dine velskrevet og informative indlæg om Bond og meget mere.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn feb 14, 2016 18:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Mit skriven-om-film behov bliver fint dækket i små-kommentarer på Fjæsbogen (primært hos De Gnavne Filmnørder - nj hansen og co forvalter det virkelig hyggeligt)

Herinde? -not so much. Tiden og lysten til længere eskapader er der ikke. Behovet for at skrive hvad jeg har købt, er efterhånden heller ikke til stede mere. Bond har jeg lissom skrevet ud af kroppen, og med seriens udvikling, så er mere fra mig på den front aldeles langt ude i fremtiden.

Ser stadig film i ny og næ, og køber da absolut også stadig, interessen er bare på mindre blus, og så foretrækker jeg tiden med ungerne. Når jeg endelig ser noget sådan for alvor for at se, så er det serier som Homeland, Fargo og senest Veep. De er nemmere at få ind i programmet end hele film.

Så..det er valg - tilvalg og fravalg. Dahf bliver mere og mere afviklet fra min side. Afstemningerne er sjove og jeg er stadig med i Dahf-Cuppen, selvom jeg dybest set er komplet ligeglad med resultatet 8) (jeg ved jo godt hvem mine favoritter er, og det ændrer en afstemning jo ikke på)

Helt farvel er det ikke, men jeg forventer at min aktivitet herinde er en døende race


Top
   
Indlæg: man feb 15, 2016 11:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
ImpulzE skrev:
Jeg tænker senest den 10., så har man sin liste fra sidste måned færdig, er det fair?


Det lyder helt fair! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 1:00 
Offline

Tilmeldt: søn mar 08, 2015 11:16
Indlæg: 179
Geografisk sted: København
Henriksen skrev:
Mit skriven-om-film behov bliver fint dækket i små-kommentarer på Fjæsbogen (primært hos De Gnavne Filmnørder - nj hansen og co forvalter det virkelig hyggeligt)

Herinde? -not so much. Tiden og lysten til længere eskapader er der ikke. Behovet for at skrive hvad jeg har købt, er efterhånden heller ikke til stede mere. Bond har jeg lissom skrevet ud af kroppen, og med seriens udvikling, så er mere fra mig på den front aldeles langt ude i fremtiden.

Ser stadig film i ny og næ, og køber da absolut også stadig, interessen er bare på mindre blus, og så foretrækker jeg tiden med ungerne. Når jeg endelig ser noget sådan for alvor for at se, så er det serier som Homeland, Fargo og senest Veep. De er nemmere at få ind i programmet end hele film.

Så..det er valg - tilvalg og fravalg. Dahf bliver mere og mere afviklet fra min side. Afstemningerne er sjove og jeg er stadig med i Dahf-Cuppen, selvom jeg dybest set er komplet ligeglad med resultatet 8) (jeg ved jo godt hvem mine favoritter er, og det ændrer en afstemning jo ikke på)

Helt farvel er det ikke, men jeg forventer at min aktivitet herinde er en døende race


Hils i Minnesota, Hendriksen.


Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 14:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
FEBRUAR 2016:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Hateful Eight [2016] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: SPECTRE [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Steve Jobs [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mistress America [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Dead Ringers [1988] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Tenkû no shiro Rapyuta (Laputa: Castle In The Sky) [1986]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Bedrag: Sæson 1 [2016] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Making a Murderer: Sæson 1 [2015]


Endnu en måned hvor der desværre ikke blev set så mange film som jeg gerne ville.

Billede

Selvom det måske ikke er månedens højst scorende film, så var turen i biffen for at se Tarantino's The Hateful Eight alligevel månedes højdepunkt. Og det er på trods af, at jeg faktisk småkedede mig lidt engang imellem undervejs.

Og så var jeg en tur i USA hvor jeg i flyet var 'tvangsindlagt' til lidt let underholdning courtesy of SAS' inflight entertainment system. Fremragende system i øvrigt. På vej derover så jeg Danny Boyle's Steve Jobs som heldigvis ikke var så forfærdelig som jeg havde frygtet. Dernæst nappede jeg lige 2½ times hæsblæsende Bond-action i SPECTRE som var nøjagtig ligeså hjernedød som jeg havde frygtet. Turen hjem over Atlanten var næsten 2 timer kortere, så jeg fik kun tid til en enkelt film, Noah Baumbachs Mistress America som desværre var alt for middelmådig til mig. Jeg vil så gerne holde af de Noah Baumbach/Greta Gerwig-projekter, men de sidste par stykker har godt nok slet ikke virket for mig. Jeg havde nøjagtigt samme øv-oplevelse med Frances Ha. Måske det var pga. jetlag, sovepille og tømmermænd, men jeg var godt skuffet over Mistress America.

Billede

Bedre så det ud på hjemmefronten hvor Cronenbergs Dead Ringers var et isnende koldt bekendtskab. Og ligeså god var månedes eneste animationsfilm Laputa: Castle In The Sky.

Billede

Endelig fik jeg afsluttet et par fremragende serier. Bedst var Netflix' helt vanvittige Making a Murderer-doku, men også DR1s fine Bedrag var 10 søndage værd.

En fin måned med et par uheldige undtagelser :bat:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture ons mar 02, 2016 11:33, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 15:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 45 sete film i februar, hvor 40 af dem er ikke set før - en ny personlig rekord.

I top af poppen har vi Wake in Fright (som jeg har fortalt om par gange herinde), Deadpool, Spotlight, Spartacus, Son of Saul, Carol, The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared og Trumbo. Månedens bundskrabere går til Cinderella og Krigen.

Månedens anbefaling fra en eller flere DAHF'er er, Not Quite Hollywood, Razorback, Miracle Mile og Dark Was the Night.

Sidst og ikke mindst er jeg nødt til tildele månedens bad-ass-film velfortjent til He Never Died.

Husk at efter den 10. marts jeg tæller februar op.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs mar 01, 2016 17:05, rettet i alt 3 gange.

Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 15:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Det blev til 60 stk. sete film i februar.

Der blev bl.a. set de tre første Phantasm-film, de syv Politiskole-film, en stak James Cagney-film og en del blandede gensyn fra de sidste par år, som f.eks. de tre sidste Bourne-film (fra Supremacy til Legacy), X-Men: Days of Future Past, Non-Stop og The Monuments Men. Der var også gensyn med lidt ældre film som Labyrinth, Ladyhawke, Cherry 2000, Flash Gordon, Smokey and the Bandit og The Player.

Månedens overraskelser var: En ganske snill mann (med en storspillende Stellan Skarsgård i en kulsort og skæv film), Stonehearst Asylum (flot rollebesætning og en interessant historie), Razorback (Russell Mulcahys filmdebut - og hvilken debut!), Skin Game (buddy western med James Garner og Lou Gossett) og The Seven-Ups (selvstændig fortsættelse til The French Connection med Roy Scheider).

Månedens bundskrabere var: Blood Rage, Police Academy 5: Assignment: Miami Beach, Police Academy: Mission to Moscow, R.I.P.D. og White Line Fever.


Bedste film i februar:

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede Billede

Februar (60 stk.):

The Adventures of Ichabod and Mr. Toad* (1949) 4/6
Blame It on Rio* (1984) 3/6
Blood Rage* (1987) 2/6
The Bourne Legacy (2012) 3/6
The Bourne Supremacy (2004) 4/6
The Bourne Ultimatum (2007) 5/6
Canadian Bacon* (1994) 3/6
Cherry 2000 (1987) 3/6
City for Conquest* (1940) 3/6
Cruising* (1980) 5/6
Deadpool* (2016) 5/6
Each Dawn I Die* (1939) 5/6
Experimenter* (2015) 6/6
Farewell, My Lovely* (1975) 4/6
The Fighting 69th* (1940) 5/6
Five Came Back* (1939) 5/6
Flash Gordon (1980) 5/6
The Fourth Protocol* (1987) 5/6
Freebie and the Bean* (1974) 5/6
En ganske snill mann* (2010) 5/6
'G' Men* (1935) 4/6
The Gumball Rally* (1976) 4/6
It Came from Hollywood* (1982) 4/6
Labyrinth (1986) 6/6
Ladyhawke (1985) 5/6
The Long Good Friday* (1980) 6/6
Mannequin* (1987) 4/6
Miracle Mile* (1988) 5/6
Mischief* (1985) 5/6
Mona Lisa* (1986) 4/6
The Monuments Men (2014) 4/6
My Bloody Valentine: DC (1981) 6/6
Non-Stop (2014) 4/6
Out of Time* (2003) 4/6
Phantasm (1979) 6/6
Phantasm II* (1988) 4/6
Phantasm III: Lord of the Dead* (1994) 3/6
The Player (1992) 6/6
Police Academy (1984) 5/6
Police Academy 2: Their First Assignment (1985) 4/6
Police Academy 3: Back in Training (1986) 3/6
Police Academy 4: Citizens on Patrol (1987) 3/6
Police Academy 5: Assignment: Miami Beach (1988) 2/6
Police Academy 6: City Under Siege (1989) 3/6
Police Academy: Mission to Moscow (1994) 1/6
The Public Enemy* (1931) 5/6
Razorback* (1984) 5/6
R.I.P.D.* (2013) 2/6
The Roaring Twenties* (1939) 6/6
Self/less* (2015) 4/6
The Seven-Ups* (1973) 5/6
Skin Game* (1971) 5/6
Smokey and the Bandit (1977) 4/6
The Soldier* (1982) 3/6
Stonehearst Asylum* (2014) 5/6
Terror in the Aisles* (1984) 4/6
Turkey Shoot* (1982) 3/6
White Line Fever* (1975) 2/6
X-Men: Days of Future Past (2014) 5/6
Zero Dark Thirty* (2012) 5/6

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs mar 01, 2016 21:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Februar (6 film):

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Jason Goes to Hell: The Final Friday :youtube:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Jason X :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Last Vegas :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Maze Runner :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ex Machina :viaplay:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons mar 02, 2016 11:06 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det har været en måned langt over vanligt, bl.a. fordi min kone og jeg prioriterede at se nogle af de Oscar-nominerede film og nåede fire af dem. Og så med en enkelt filmmaraton hjælper det jo alt sammen :)

Februar - 24 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Song of the Sea (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Uninvited (1944)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Youth (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: California Dreamin'/Nesfarsit (2007) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Signs (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Blackthorn (2011) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Demolition Man (1993)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Truman Show (1998)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mr Holmes (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Spotlight (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Zootropolis (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Upstream Color (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Brooklyn (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Big Short (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Au Revoir, Les Enfants (1987) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Automata (2014) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Hunger Games: Catching Fire (2013) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Vredens Dag (1944) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Wings (1927) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sin Nombre (2009) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Mad Max: Fury Road (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Young Frankenstein (1974) *anmeldelse*
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Lucy (2014) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Room (2015) *anmeldelse*

Det er blevet til alt fra Mad Max og Dreyer til stumfilm og moderne western. Jeg har jo allerede skrevet om mange af filmene, så jeg vil ikke gentage mig selv. Upstream Color er en af dem, jeg gerne ville synes bedre om, end jeg faktisk gjorde. Demolition Man havde jeg ikke set siden 1993, men den var sgu sjov, når man lå på sofaen og var sig. Youth var velspillet og med et interessant tema, men alt for lang. Og Truman Show var ekstra underholdende at gense, fordi mine unger så med. Det fungerede ret godt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man mar 14, 2016 15:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Så er februar talt op i tråden, som er ret lavt denne gang. Oversagen er fordi jeg ikke har t23's voldsomme liste over sete film i februar, 2046 har taget en hvile måned med "kun" 58 sete film, hvor Montag451 og Pjalte har taget noget af et hvil fortil januar ;) Men det er normalt at januar altid er utrolig høj og efterfølgende er bliver mere passende, medmindre man hedder njhansen :)

Februar: 244 sete film (Spotlight, Deadpool, Brooklyn)*.
*Top 3 af bedste film, set af minimum 3 og opefter.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man mar 14, 2016 17:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Du får altså lige 14 thumbs up herfra: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Imponerende indsats (som virkelig må stjæle tid fra filmkigningen) og underholdelde læsning. Lidt imponerende, at Brooklyn alligevel er havnet så højt. God film men tematisk måske ikke en, der ligger lige til højrebenet herinde.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man mar 14, 2016 18:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
@ImpulzE:

Også :thumb: :thumb: :thumb: herfra for dine regnearks-evner og tilhørende tålmodighed 8)

Jeg tvivler dog på, at min filmkigning i marts kommer til at overgå februar :nuts: :loco:

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2016 8:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
njhansen skrev:
Phantasm (1979) 6/6
Phantasm II* (1988) 4/6
Phantasm III: Lord of the Dead* (1994) 3/6

Sådan! :thumb:

Du har forhåbentligt del fire, for den giver en del svar på hvad man undrer sig over i de tre første (og er et totalt syretrip).

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2016 9:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
t23's voldsomme liste over sete film i februar

Altså, jeg undskylder mit fravær den sidste måneds tid - der kom sgu lige en kvinde forbi (bogstaveligt talt), og vi kom næsten op og diskutere om hvorvidt Legally Blonde kvalificerer sig som værende en film. Og det er godt nok en hård kamp at stå inde for at The Shining er et mesterværk, når man har med en person at gøre som tiggede og bad om at se Avatar sammen.

Så hvad jeg har måtte lide under den sidste måneds tid er bedst usagt. Jeg mener, holdakæft, måtte endda se en Woody Allen film .. hvad man ikke gør for husfredens skyld!

Men jeg vender stærkt tilbage - Garfield og hele molevitten! :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 719 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team