DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 1:22

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 619 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man feb 01, 2016 19:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Buck Rogers skrev:
Det ærgrer mig stadig, at Bridge of Spies trods alt ikke er bedre, end den er. Og dens bedste film-nominering virker en smule svær at forstå.


Den var forudsigelig og kortene bliver spillet sikkert. På trods af det, formåede den dog stadig at holde min interesse i 130 minutter.


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 19:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
t23 skrev:
Maverick skrev:
Hvis man holder sig til horror genren behøver man nu ikke lede særligt længe. Der har nordmændene nærmest spyttet fremragende gyserfilm ud de seneste 10 år.

Jeg har kun set en 5-6 stykker, men ud over Babycall holder de en ret god stil, ja. Naboer er min klare favorit.


Naboer mangler jeg faktisk at få set sammen med Skjult og Snarveien, men derudover er der film som Fritt Vilt I-III, Villmark 1+2, Død Snø 1+2, Rovdyr, Mørke Sjeler og Trolljegeren som alle kan anbefales.


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 20:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 48 sete film i januar, hvor 33 af dem er ikke set før, og med en uges influenza.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors feb 04, 2016 15:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Det blev til 48 sete film i januar, hvor 33 af dem er ikke set før, og med en uges influenza.

Og topkarakterer til Citizen X, det kan jeg kun respektere :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn feb 07, 2016 10:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Maverick skrev:
Naboer mangler jeg faktisk at få set sammen med Skjult og Snarveien, men derudover er der film som Fritt Vilt I-III, Villmark 1+2, Død Snø 1+2, Rovdyr, Mørke Sjeler og Trolljegeren som alle kan anbefales.

Skjult er slet ikke ringe, og Thale er osse en fin lille film. Rovdyr burde lande i løbet af ugen, og Fritt Vilt trilogien kan jeg låne mig til næste weekend. Så skulle der være rådet bod på min væren bagud i Norsk gys, og tak :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn feb 07, 2016 22:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Januar (30 film):

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Creep (2014) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Sex Tape :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Secret Life of Walter Mitty :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Year in Champagne :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Magic in the Moonlight :viaplay:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Purge: Anarchy :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Into the Woods :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Snitch :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Spartan :viaplay:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Deliver Us from Evil :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Unbroken :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: My Man Godfrey :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Chef :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Selma :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Horrible Bosses 2 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Boy in the Striped Pyjamas :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: I Am Number Four :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Cinderella (2015) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Jupiter Ascending :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Raid 2 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Predestination :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Hateful Eight :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Working Girl :viaplay:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Tusk :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Babadook :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Side Effects :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: 3 Days to Kill :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Chappie :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Theory of Everything :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Jane Austen Book Club :netflix:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
t23 skrev:
Og topkarakterer til Citizen X, det kan jeg kun respektere :beerchug:
Jeg skulle se den hurtigt efter din anbefalning og måtte tag hatten af det var en fascinerende film :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 13:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
t23 skrev:
Og topkarakterer til Citizen X, det kan jeg kun respektere :beerchug:

Jeg skulle se den hurtigt efter din anbefalning og måtte tag hatten af det var en fascinerende film :thumb:

Den er nemlig fed, og Stephen Rea gør det bare til UG med kryds og slange. Plus, Donald Sutherland har aldrig gjort en film noget ondt. Der er et par facts der ikke er helt korrekte, men ved siden af Evilenko og Child 44 er den klart den bedste.

Og 5/6 fra Pjalte til Chef - den er dæleme morsom på en skarp måde, og fortjener en t23 popcorn-og-sixpack award hehe :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 18:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
t23 skrev:
Og 5/6 fra Pjalte til Chef - den er dæleme morsom på en skarp måde, og fortjener en t23 popcorn-og-sixpack award hehe :thumb:

Det var virkelig en positiv overraskelse og oplevelse - dejlig film! :thumb: :beerchug:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man feb 08, 2016 19:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Pjalte skrev:
t23 skrev:
Og 5/6 fra Pjalte til Chef - den er dæleme morsom på en skarp måde, og fortjener en t23 popcorn-og-sixpack award hehe :thumb:

Det var virkelig en positiv overraskelse og oplevelse - dejlig film! :thumb: :beerchug:

Uden pis, jeg så den en dødkedelig Søndag en gang i efteråret, og efter 10-12 minutter måtte jeg pause og direkte gå ned efter popcorn og et par dåsepilsnere, for jeg kunne godt se hvor det bar hen ad. Jeg forventede absolut ingenting, og holdaop den er sjov, og på en virkeligt skarp måde.

Den kan jeg sagtens videreanbefale, som sagt, den vinder popcorn og sixpack prisen herfra.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre feb 12, 2016 16:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Så er januar talt op i tråden... Værsgo' :thumb:

Januar: 420 sete film (The Revenant, Sicario, The Hateful Eight)*.

*Top 3 af bedste film, set af minimum 3 og opefter.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre feb 12, 2016 16:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
ImpulzE skrev:
Så er januar talt op i tråden... Værsgo' :thumb:

Januar: 420 sete film (The Revenant, Sicario, The Hateful Eight)*.

*Top 3 af bedste film, set af minimum 3 og opefter.


Du er så vild ImpulzE! Hvor er det fedt, at du gider føre statistik for os :thumb:

Hvornår skal man senest opdatere sin liste, for at du kan nå at få den med i en given måneds optælling?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre feb 12, 2016 16:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg tænker senest den 10., så har man sin liste fra sidste måned færdig, er det fair?

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre feb 12, 2016 17:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Lidt forklaring om årets statistikker. Alle dem der kun skriver deres "sete film" og ingen karakterer giver, de tælles med i månedlige og årligt sete film og med i hvor mange duplikationer af enkelt film der er set. Men de er ukarakteriserede og selvfølgelig af gode grunde ikke en del af toplisten af "bedste" film osv..

Alle dem der ikke længere opdaterer deres tråd herinde, men har tilknyttet deres letterboxd diary på listen i det første indlæg (f.eks. 2046). De tælles kun med i månedlige og årligt sete film.

Og det er kun ud fra denne tråd jeg laver statistikkerne, så alle anmeldelser, f.eks. indefra Hvilke(n) film så du i dag? Part IX er ikke med.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre feb 12, 2016 20:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Fantastisk arbejde :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
(PS: Sicario er superfed, så se den hvis du ikke allerede har gjort det)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 619 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team