DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:52

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn dec 11, 2016 11:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Her kan vi diskutere Rogue One, uden at wrappe indholdet ind i spoilers!

DERFOR: LAD VÆRE MED AT LÆSE VIDERE, HVIS DU IKKE HAR SET FILMEN!

God fornøjelse and May the Force be with you! :lightsabre:


Top
   
Indlæg: ons dec 14, 2016 21:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
- Hold kæft hvor slap de godt afsted med Princess Leia i CG. Well done!
- Jeg skal lige bruge en time eller to til at tygge filmen igennem, men jeg er ret positiv.
- Det negative er karakterernes introduktion og opbygning. Det var lidt all over the place.
- Stop med at sige "Saw Gerrera" så mange gange. Enough!
- Og hvor er det ærgerligt at der var så mange scener og money-shots fra teaser og trailers, der ikke var med i filmen.
- Hvis The Force Awakens er den optimistiske, der tror på lysere tider og at alting nok skal gå godt, så er Rogue One den onde tvilling.
- Slutningen fra bad ass Darth Vaders massakre på den ene rebel efter den anden, der munder ud i Leias "hope", vil jeg for altid huske. Daaaaaaaaaamn! :lightsabre:


Top
   
Indlæg: tors dec 15, 2016 9:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Flere tanker:

- Kan I huske den originale teaser? Det er en af mine yndlingsteasers of all time. Desværre er der næsten ingenting tilbage af den i filmen! :shock: Ikke engangs Jyns navn er rigtigt i den. MANGE money-shots mangler, bl.a. AT-ATs der skyder på Jyn og Cassian på stranden.
- Kan I huske den originale trailer? Endnu et money-shot mangler. Scenen med Jyn på broen med TIE Fighteren der dukker op nedefra. Vi snakker august. Altså kun 4 måneder tilbage. Kigger vi tilbage på teaseren, så mangler scenen, hvor Krennic går på stranden med den hvide frakke der heller ikke. Min pointe er at der er foretaget massive ændringer i filmens slutning.
- De dansede alligevel rimelig godt udenom scenerne der manglede. Det skal Tony Gilroy have ros for.
- Governor Tarkin var da ikke CG, var han? Chris Stuckmann nævner en CG-figur, der dukker op flere gange og kalder ham "he". Tarkin var vellykket i mine øjne. CG eller ej.
- Jeg havde godt på fornemmelsen af de fleste ville dø (Mon Mothma i Episode IV: "Many bothans died to bring us this information."), men ikke dem alle. Modigt.
- Hvad i alverden var det for noget med blæksprutten/whatever, der kunne læse tanker? Det var Rogue Ones Maz Kanata. En figur der hører hjemme i Episode II. Bvadr!
- Move over, C3PO! K-2SO EJER de scener han er med i! Fed sarkastisk robot! :D
- Darth Vader er bad ass. Slutningen, hvor han slicer og dicer rebellerne... :shock:


Top
   
Indlæg: tors dec 15, 2016 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Tarkin var meget tydelig CG og ødelagde næsten filmen for mig.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors dec 15, 2016 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Mon Motha siger det i return og ikke i A New Hope. :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors dec 15, 2016 18:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg er ikke helt så begejstret som dig Fritte. Det er en ok film som især løfter sig i den sidste del, men det er også en meget ujævn film.
Jeg hadede virkelig CG Tarkin, ham og Leia var lige ved at ødelægge filmen for mig. Desuden savndede jeg også i den grad noget ordenligt musik, for soundtracket var ret ligegyldigt, desværre.

Jeg kunne dog rigtig godt lige K2! Det var faktisk ham jeg følte mest for. Der var også rygter om at denne film ville have de klassiske bounty hunters og Cad Bane med, men det fik vi ikke.
Jeg skriver noget mere på et senere tidspunkt.
Vi ender på 3,5 ud af 5 herfra. :-D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 12:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
CGI'en med Tarkin og Leia var veludført. Teknologien er tydeligvis stadig ikke 100% på plads til at lave tingene 1:1, men vi er sgu ved at være tæt på. Det var et virkeligt godt træk af Edwards at inkludere Tarkin og Leia i historien og dermed binde de sløjfer sammen med Ep. 4.

@ Mills. Jeg synes, det du beskriver er teknikaliteter i det samlede store billede. ;)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Når man ser hvor ond Darth Vader er med lyssværd, så er det en endnu større præstation af old man Ben Kenobi at holde ham i stand i Episode IV.

BTW, fint gensyn med Mustafar ;)


Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 17:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Mills skrev:
Desuden savndede jeg også i den grad noget ordenligt musik, for soundtracket var ret ligegyldigt, desværre.


Ja, musikken var meget anonym, men Michael Giacchino blev jo hevet ind i sidste øjeblik. Hvis han havde haft ordentlig tid til at forberede sig, så havde det selvfølgelig været endnu bedre.


Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 18:54 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2007 23:56
Indlæg: 250
Geografisk sted: København
Fritte skrev:
- Governor Tarkin var da ikke CG, var han? Chris Stuckmann nævner en CG-figur, der dukker op flere gange og kalder ham "he". Tarkin var vellykket i mine øjne. CG eller ej.


Jo, han og Lea er CG, og der var specielt noget med mundbevægelserne, der ødelagde det.

Men klart bedre end Tron: Legacy.

Fritte skrev:
-- Jeg havde godt på fornemmelsen af de fleste ville dø (Mon Mothma i Episode IV: "Many bothans died to bring us this information."), men ikke dem alle. Modigt.


Det er som nævnt ikke fra IV.

Fritte skrev:
-- Move over, C3PO! K-2SO EJER de scener han er med i! Fed sarkastisk robot! :D


Not me! I can survive in space. :)


Senest rettet af lunddal søn dec 18, 2016 16:53, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 22:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Lagde i mærke til de annoncerede re-shoots? Jeg kan godt se, at der er redigeret ift. de første trailere, men jeg kunne ikke spotte, hvor de "nye" scener skulle være klippet ind.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 23:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har tænkt meget over det med reshots og manglende scener.

- "This is a rebellion, isn't it? I rebel" mangler.
- "What will you do when they catch you" osv mangler.
- Saw er skaldet i teaseren. Jeg tror faktisk det har været meningen, at han skulle være skaldet hele filmen, for han giver ovenstående dialog, hvor vi ser ham foran kameraet. De danser dog udenom det i filmen. Reshots med hår.
- "Rogue. Rogue One" bliver leveret forskelligt, stort set i alle trailers.
- "May the Force be with us" bliver leveret forskelligt i celebration reel og trailer. Den ene lyder opløftende. Den anden er lidt dyster.
- Saw ser anderledes ud i trailer #1, når han leverer "Save the rebellion! Save the dream!-sætningen, end i filmen.
- Teaser: Scenen med AT-ATs der skyder på rebellerne på stranden mangler. (det var scenen, jeg havde glædet mig allermest til).
- Teaser: Scenen med Krennic der går på stranden med den hvide kåbe ovenpå vandet mangler.
- Teaser: Scenen med Jyn, der ligner Katniss Everdeen mangler.
- Trailer #1: Scenen med Jyn overfor TIE Fighteren mangler. (det var den anden scene, jeg havde glædet mig allermest til)

Vedr. slutningen:

Jeg tror det har været meningen at Cassian bliver hårdt såret på stranden, når de bliver beskudt af AT-ATs (teaser). Jyn kæmper sig alene hen til antennen. I teaser og celebration reel kan vi se at hun har Death Star-planerne i hånden. I filmen ser vi Jyn gå på broen uden problemer (det er også med i trailer #1, ét enkelt shot). I den efterfølgende scene (i filmen) humper hun. Jeg tænkte straks klippe-klistre-arbejde. I traileren står hun overfor en TIE Fighter. Vi må gå ud fra, at det har været meningen at Krennic er ombord. I filmen er det et random rumskib, der skyder på hende. Jeg tror at det originale cut har været sådan, at det lykkedes hende at smadre TIE Fighteren, der så falder i vandet. Krennic redder sig ud og går efter hende (jvf. scenen fra teaseren med Krennic i vandet, der mangler). De står så overfor hinanden på broen, hvorefter Cassian (hårdt såret) redder Jyn i sidste øjeblik. Præcis som det var i filmen. Krennic dukker jo egentlig bare op i det endelige cut. Masser af reshots her.

Jeg gad godt at se det originale cut, der gav Kathleen Kennedy & co. sved på panden :D Tony Gilroy blev hasteindkalt og skrev store dele om, inklusiv slutningen. Han blev hyret i juni, hvilket passer godt med teaseren fra april, hvor de fleste scener mangler. Trailer #1 landede i august, men der har de åbenbart stadig været i gang med at skrive om, for TIE Fighter scenen mangler :)


Top
   
Indlæg: lør dec 17, 2016 8:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Klart den bedste prequel - men det siger selvfølgelig ikke nødvendigvis for meget :D

Fritte skrev:
BTW, fint gensyn med Mustafar ;)


Vader har vel nogle dæmoner at kæmpe med fra denne planet :)

Jeg synes generelt at den binder 3 og 4 fint sammen uden, at komme med en masse nyt - det er jeg faktisk glad for. Helst ikke noget midi-chlorians eller andet her. En film vi kan leve uden, men bestemt et seværdigt kapitel i Star Wars med en masse lækre visuels. Disney skal selvfølgelig cash in på den goodwill som de har betalt Georg Lucas, men jeg synes trods alt at de gør det med respekt og kvalitet.

Dødstjernen er fortsat mega fed - Jeg har stadig blandede følelser med Star Killer base i The Force Awakens.

Fritte skrev:
Scenen med Jyn på broen med TIE Fighteren der dukker op nedefra.


Det så ellers bad ass ud.

Findes der nogen bemærkninger fra Georg Lucas omkring filmen?

EDIT:
K-2SO - er super god. Selv for en efterhånden voksen mand, så synes jeg at karakteren var sjov, men alligevel fik man også empati efter den korte tid i filmen. Fuck hvor jeg stadig hader Jar Jar Binks :wallbanger:


Top
   
Indlæg: lør dec 17, 2016 8:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Tror du har ret i mange af tingene, Fritte. Men det jeg mente var, om man kan se/mærke, hvor ændringerne er foretaget? Hvis man nu glemmer trailerne.

Der er i øvrigt et lille overblik over missing trailer shot her:
http://www.gamesradar.com/heres-every-s ... the-movie/

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: søn dec 18, 2016 7:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Nu har jeg tygget lidt på filmen.

- I forhold til Star Wars universet så føler jeg måske, at den negligerer betydningen af Luke Skywalker. Det er stadig ham som laver det nærmest umulige skud i "A new hope", men reaktoren var i forvejen en tikkende bombe.

https://www.youtube.com/watch?v=agcRwGDKulw - Jeg har altid betragtet det her som svagheden og Lukes skud som den umulige løsning.


- Til sidst i filmen, hvorfor tager Darth Vader ikke bare planerne med det the force. De er jo få meter foran ham og bliver videregivet gennem døren. (Nitpicking, det er jo bare en film :D )


Senest rettet af Iron Man søn dec 18, 2016 9:55, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team