DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 12:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors apr 26, 2018 22:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Fed film men jeg synes ikke lige jeg kunne tælle mig frem til de 76 comic book characters? Der var da max 20-25 stykker.


Top
   
Indlæg: fre apr 27, 2018 10:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Tror du skal tænke ud over superhelte, men også bifigurer som Heimdall, Wong og Pepper.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre apr 27, 2018 19:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Der er stadig langt op til 76. Tror ikke engang der er 76 skuespillere på rollelisten.


Top
   
Indlæg: fre apr 27, 2018 19:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Det eneste jeg ikke brød mig om og som også var et problem i Black Panther er at der er alt for meget cgi i filmene. Alt på Titan planeten så utrolig fake ud og flere steder så det halvfærdigt ud. Flere closeups med downey på Ttian var det tydeligt at var foran en green screen.

Jeg synes måske også at Star-Lord er lidt for meget comic relief/klovn i filmen. Jeg kan bedre lide James Gunn versionen af Star-Lord.


Top
   
Indlæg: fre apr 27, 2018 20:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Kim Dahl Kristensen skrev:
Der er stadig langt op til 76. Tror ikke engang der er 76 skuespillere på rollelisten.


Thor har sagt det...

http://www.slashfilm.com/avengers-infinity-war-characters-list/


Top
   
Indlæg: fre apr 27, 2018 22:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Der er listet 31 hvoraf 2 af dem ikke er med i filmen :) resten er gæt på mulige karakterer. Så nej der er under ingen omstændigheder 76.


Top
   
Indlæg: fre apr 27, 2018 22:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Kim Dahl Kristensen skrev:
Der er listet 31 hvoraf 2 af dem ikke er med i filmen :) resten er gæt på mulige karakterer. Så nej der er under ingen omstændigheder 76.


Jamen..., Thor siger det...


Top
   
Indlæg: lør apr 28, 2018 20:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Må hellere sætte lidt flere ord på filmen.

For mig at se er Avengers: Infinity Wars er gedigen gave til alle fans af Marvel-comics. Efter at have lavet 18 film, hvor figurerne har fået lov til at krydse over på kryds og tværs, er Avengers: Infinity War en strålende perle af et actionbrag, der på fornem vis bringer langt de fleste Marvel-figurer sammen og alligevel giver alle sammen plads til at skinne. Thanos, den onde overskurk i Marvels kosmiske univers, er på jagt efter de syv infinity stones, og han rejser over hele universet for at få fat i dem. Det vil vores helte ikke have, så utroligt mange ad-hoc-alliancer må opstå, mens alle kendte Marvel-helte og sidekicks kæmper sammen for at undgå, at Thanos for fat i stenene.

Infinity War virker. Den virker, fordi den har brugt de foregående film til at udvikle heltene, så vi ved, hvorfor vi skal holde med dem. Derfor bliver Infinity War i stedet Thanos' film - filmen, hvor vi skal forstå, hvorfor skurken er, som han er, og det er noget, som Marvel-filmene tidligere har manglet. Dette er Thanos' moment, og vi får mange forklaringer på, hvorfor han er, som han er. Det fungerer mesterligt, for Josh Brolin spiller Thanos dybt overbevisende. Kanon fed casting.

Infinity War er en af de mest alvorlige film til dato på papiret, men heldigvis bliver filmen båret oppe af blændende komik, hvor bl.a. Drax The Destroyer, Thor og Star Lord leverer helt enormt mange sjove replikker. Stark og Strange er på ingen måde heller nogen, der ligefrem får en bromance, og det er sjovt at se Sherlock stå over for Sherlock, selvom dette kuriosum heldigvis ikke bliver adresseret.

Filmen kammer lidt over i CGI til tider, og det er altid træls, når film skal ende i et halvutroværdigt cgi-helvede, men det ændrer ikke på, at Marvel har ramt hovedet på sømmet med Infinity War, og at jeg igen glæder mig til at se, hvad Marvel kan finde på efter et par mindre heldige film som Dr Strange og Guardians of the Galaxy 2. Black Panther og Infinity War er to film, som absolut viser klassen igen for Marvels utroligt mange fantastisk spændende figurer.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn apr 29, 2018 7:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Avengers: Infinity War leverer varen. Vi kender figurerne, så der er fart på fra start. Den bruger Marvel formlen på godt og ondt, hvilket blandt andet betyder at enkelte alvorlige øjeblikke omgående trækkes i anden retning med en "dårlig" joke. :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Min endelige bedømmelse kommer først næste år, når jeg har set Avengers 4. Jeg tænker at synet på Avengers: IW ændrer sig enten godt eller dårligt når man ser den i sammenhæng med efterfølgeren.
[Vis Spoiler]
Eftersom at vi ved, at der allerede er annonceret en Spider-man 2 og Guardians 3, så kan man "frygte" at en Avenger får fat på "time stone" og blot spoler hele effekten af Anvengers: IW tilbage eller i hvert fald velvist.


Thanos:
Der er som forventligt meget CGI i filmen, men Thanos fungerer rigtig godt og det ser også ud til, at der er brugt mange CGI penge på ham.
Han er ikke en standard skurk som vil "overtage verdensherredømmet", men er stadig snever synet og naiv i sin holdning til liv i universet. Han er ikke kun en kold skurk og jeg tør godt melde, at han er min klare MCU favorit skurk. Han er min stjerne i filmen.
Thanos i fuld udtustning mod Hulk i starten :beerchug:
[Vis Spoiler]
Gamoras reaktion da hun tror, at hun har drabt ham viser også, at han er kompleks og ikke kun er ond

[Vis Spoiler]
Måske hans motivation havde virket endnu mere overbevisende, hvis man havde set flere verdener lide samme skæbne om overbefolkning som hans egen hjemplanet Titan. Han nævner dog, at livet for dem som er overlevet på Gamoras planet er "bedre" efter hans folkedrab.


Infinity gaunlet:
[Vis Spoiler]
Hvad sker der med den til sidst? Den fangede jeg ikke helt.


Resten af figurerne:
Når man ser på forudsætningen med så mange superhelte og karakterer i samme film, så synes jeg at Russo brødrene har gjort et fantastisk stykke arbejde med, at balancere pladsen til de enkelte figurerer samt at fange deres væremåde fra de tidligere film.


Top
   
Indlæg: søn apr 29, 2018 19:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
'Avengers: Infinity War' Opens with Record Shattering $250M Domestically & $630M Worldwide

http://www.boxofficemojo.com/news/?id=4393&p=.htm


Top
   
Indlæg: søn apr 29, 2018 22:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Dollar dollar franchise! De gør det sgu godt, Marvel. Folk elsker stadig filmene her ved film nr. 19. Det er så vildt. Så kan man kalde det industri eller samlebånd, men de virker sgu. De fleste i hvert fald. Er stadig ikke solgt på Guardians of the Galaxy 2, Thor: Dark World eller The Incredible Hulk med Edward Norton.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn apr 29, 2018 22:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Iron Man skrev:
'Avengers: Infinity War' Opens with Record Shattering $250M Domestically & $630M Worldwide

http://www.boxofficemojo.com/news/?id=4393&p=.htm
Deadpool synes også det var flot gjort. Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: man apr 30, 2018 8:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Avenngers Infinity War var faktisk overraskende god! Den fungerer og Thanos er den bedste skurk MCU har haft.
Ikke alle karaktererne er lige gode, men jeg tror der er noget for de fleste i denne film. Bulder og brag, som man faktisk føler noget for og sindssygt underholdende. Anbefalet. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man apr 30, 2018 23:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Det med at skrive har aldrig været min stærke side, hvilket også er årsagen til at jeg aldrig har skrevet en filmanmeldelse. Avengers: Infinity War har dog rørt et eller andet i mig, der gør at jeg er nød til at skrive et par tanker omkring filmen.

Til at starte med må jeg introducere mig selv som en meget lidt kræsen film entusiast; jeg er ret nem at underholde, hvilket gør at jeg kan tilgive mange fejl i en film så længe jeg er underholdt.
Jeg har fulgt Marvel universet siden den første Iron-Man film udkom (og har læst så lidt af tegneserierne at det ikke tæller) og har generelt været virkelig godt underholdt.
De sidste film der har fået virkelig god kritik som "Thor: Ragnarok" og "Black Panther" har jeg personlig været lidt mindre begejstret for, uden at jeg kan forklare hvad der gør det, dog skal "Black Panther" ses igen inden der falder en endelig dom.

Men, Avengers: Infinity War!
Som det allerede har været nævnt, så viser 10 års opbygning af karakterer deres værd når så mange karakterer samles i én film og så snart Iron-Man, Cap, Thor eller andre helte dukker op så kender vi deres historie, deres personlighed og har en ide om hvorfor de gør som de gør. Det betyder at historien, på godt gammel dansk, kan ”hit the ground running” og bruge energien de rigtige steder. Balancen mellem hvor meget screentime de enkelte karakterer skal have er ramt virkelig godt, og for mig var der ikke noget tidspunkt hvor jeg tænkte ”Gad vide hvordan det går med x”.

Det jeg har haft det lidt stramt med ved flere Marvel film har været at opbygningen har mindet lidt for meget om hinanden og generelt har badguy’en været en anelse sløv og ret ikke-truende. Det er der nu rettet op på!
Thanos har alle de kvaliteter man skal frygte; han er stærk, han er snu, han er beregnende, han er kølig og så har han en klippefast tro på at han gør det rigtige. Derudover spiller Josh Brolin så mesterligt at jeg hurtigt glemte alt om CGI-figuren Thanos og så ham som personliggørelsen af ordene ”ultimativ trussel”.

De eneste knaster er humoren der generelt fungerer fint i de korte glimt der er, dog er det en gang eller to lidt for meget, tidspunktet er uheldigt eller joken er dårlig – men det kunne have været meget værre (looking at you, ”The Last Jedi”).

Der bliver flere steder råbt op om ”superhero fatigue” og at folk gerne vil se noget nyt, dog vil jeg vove den påstand at der ikke er noget der hedder ”good movie fatigue” hvilket er årsagen til at Marvel har så meget medvind og det er absolut også tilfældet for Infinity War der er én af mine favorit Marvel film. Historien hænger dog så meget sammen med den næste Avengers film at det er svært at fælde dom over kapitel 1 uden at have set kapitel 2.

Et lidt sørgeligt, men umådelig morsomt, citat jeg så om superheltefilm situationen:

[Vis Spoiler]
Thanos snapped his fingers and the DC Cinematic Universe disappeared.

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: tirs maj 01, 2018 7:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Tallahassee skrev:
Derudover spiller Josh Brolin så mesterligt at jeg hurtigt glemte alt om CGI-figuren Thanos og så ham som personliggørelsen af ordene ”ultimativ trussel”.

:thumb: Nok den bedste CG figur jeg kan mindes at have set. Og klart den bedste skurk vi har set i MCU.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team