DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 4:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jan 02, 2017 14:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Sjovt, jeg havde ingen problemer med CGI-figurerne.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Heller ikke her, slet ikke endda. Forstår ikke kritikken. Havde man i stedet foretrukket, at Tarkin og Leia slet ikke var med fremfor at skulle "overleve" 1 minuts samlet 95% perfekt CGI? Det giver ingen mening.

Billede

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 15:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hvis man brokker sig over at CG Tarkin/Leia var ringe, så skulle man se TRON: Legacy... ;)


Senest rettet af Fritte man jan 02, 2017 15:07, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 15:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Som sagt mener jeg at Tarkin var med RIGELIGT, og computer-Leia tager mig bare fuldstændig ud af slutningen. Hvorfor var der ikke penge nok til 99,99% perfekt CGI? Eller hvorfor fik man ikke bare Charles Dance til at spille Tarkin? Jeg forstår det ikke.

Da jeg læste om CGI-karakterer der ødelagde oplevelsen for folk, så synes jeg da os' at det lød fjollet, men så så jeg filmen og fik en anden holdning. Jeg synes ikke det er godt nok.

Det her er dur bare ikke:

Billede

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera man jan 02, 2017 15:09, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 15:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Fritte skrev:
Hvis man brokker sig over at CG Tarkin/Leia var ringe, så skulle man se TRON: Legacy... ;)


Sjovt, det generede mig ikke videre. Det var også væsentligt mindre end Tarkin, som jeg husker.

Tron er for mig heller ikke en hellig ko, lissom Star Wars...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 15:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
CG Jeff Bridges havde væsentlig mere tilstedeværelse i TRON: Legacy, end CG Tarkin i Rogue One.

I øvrigt vil den ultimative forbrydelse være at man caster Charles Dance, bare fordi han ligner Peter Cushing. Dét ville tage mig ud af filmen totalt. Jeg synes ærlig talt at man håndterede det ret elegant i Rogue One.


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 15:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
En langt mere enkel løsning ville være at man droppede alle de member-berries og skrev nye uafhængige Star Wars historier. Men det appellerer selvfølgelig ikke til deres kernesegment: Folk som har et grotesk behov for at blive mindet om deres barndom i en uendelighed.


Member Grand Moff Tarkin?

I MEMBER!


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 15:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Det er simpelthen det vildeste petitesserytteri. Hvis den smule CGI kan ødelægge den samlede filmoplevelse, må det være meget svært at se noget som helst idag. Der er jo mindre-end-perfekt CGI i 75% af alle mainstream film. Kom nu ned af den høje hest. :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 15:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Steen T skrev:
En langt mere enkel løsning ville være at man droppede alle de member-berries og skrev nye uafhængige Star Wars historier. Men det appellerer selvfølgelig ikke til deres kernesegment: Folk som har et grotesk behov for at blive mindet om deres barndom i en uendelighed.


Member Grand Moff Tarkin?

I MEMBER!


Hørt! ...men som du selv skriver, er det nok ønsketænkning.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 16:06 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2012 16:15
Indlæg: 112
For mig var Rogue One en ret middelmådig oplevelse, der på trods af nogle gode ideer hist og her, blev trukket voldsomt ned af alt for meget plot til en film på lidt over 2 timer. Karaktererne fik aldrig rigtig lov til at trække vejret så man nåede at føle for dem inden de hver især blev sprængt til atomer, og det hele nåede den afslutning som man fra starten vidste stod på menuen.

Jeg er helt enig i kritikken af specielt Tarkin. Leia er der kun et kort øjeblik, og Carrie Fisher var på det tidspunkt stadig i live, så det kan jeg nemmere tilgive. Tarkin er derimod en bærende del af plottet, og jeg synes der er mange problemer med ham.

At han ligner en almindelig skuespiller der er blevet smurt ind i vaseline fra top til tå er hvad det er. Der vil altid være lidt uncanny valley over det, uanset om det er som en død Peter Cushing her, eller ting som Jeff Bridges i Tron eller Michael Douglas i Ant-Man. Jo, det er distraherende, og det er altså noget andet end andre special effects. Vi har haft CG rumskibe og lasers og drager og landskaber i rigtig mange år, og vi accepterer nu de ting helt underbevidst. CG mennesker er stadig relativt nyt, og selvom det bliver bedre og bedre, stikker det stadig ud.

Hvad der for mig er værre er dog det etiske aspekt i at kunstigt genoplive en mand der har været død i over 20 år, for at malke flere penge ud af Star Wars. Jeg er sikker på at eventuelle efterkommere af Cushing er blevet spurgt, men det er stadig ikke manden selv. For mig er det ulækkert at se denne (uden tvivl meget dyre og velovervejede) tegnefilmsfigur vandre rundt på lærredet, når jeg ved at alle de valg som der er truffet i den performance, ikke er gjort af skuespilleren selv.

Hvis man derudover skal kigge på selve "performancen", så er der for mig meget langt mellem CG-Cushing og OG-Cushing. I New Hope er Tarkin konstant kalkulerende, kynisk og kold, men han er langt fra den moustache twirling bad guy han er her. Hele hans væremåde og udtryk gennem filmen rammer sjældent den oprindelige performance, og det kommer til at virke som en dårlig kopi, og det var det der for alvor bragte mig ud af filmen, hver gang han dukkede op.

Jeg havde helt klart også foretrukket, at man havde fundet en anden løsning, om det så var en anden, levende skuespiller, eller måske helt undlade Tarkin, eller i hvert fald skære hans rolle kraftigt ned.


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 16:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Shiva skrev:
Det er simpelthen det vildeste petitesserytteri. Hvis den smule CGI kan ødelægge den samlede filmoplevelse, må det være meget svært at se noget som helst idag. Der er jo mindre-end-perfekt CGI i 75% af alle mainstream film. Kom nu ned af den høje hest. :beerchug:


Det har ikke en skid at gøre med nogen høj hest. Du kan ikke ændre på, at vi er nogle der fandt det distraherende. Jeg har heller aldrig skrevet, at det ødelagde den samlede oplevelse for mig.

Desuden er den CGI du snakker om jo aldrig brugt til at lave mennesker, og især ikke mennesker der skal ligne skuespillere vi kender.

Til Leia burde de da i øvrigt bare have brugt en CGI-modificeret Billie Lourd :)

Eller måske helt uden hjælp fra computer, men bare med god, gammeldags makeup? :)

Billede

I JUST FIXED ROGUE ONE! ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera man jan 02, 2017 16:28, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 16:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Fritte skrev:
I øvrigt vil den ultimative forbrydelse være at man caster Charles Dance, bare fordi han ligner Peter Cushing. Dét ville tage mig ud af filmen totalt. Jeg synes ærlig talt at man håndterede det ret elegant i Rogue One.


Jeg er lodret uenig på alle punkter. Det bedste ville da netop have været, hvis man havde taget nogle skuespillere der lignede dem der nu er for gamle eller afdøde. Dét, eller have skrevet filmen så karaktererne slet ikke var med.

Der er præcedens for at have udskiftet skuespillere med andre, hvis "originalen" af forskellige årsager ikke kunne medvirke. Det er helt normalt. At lave dårlige computer-udgaver, der ikke ser meget bedre ud end på PlayStation, er dog ikke gjort før (udover hvis skuespilleren døde midt i det hele*), og man kan vist godt se hvorfor...

*Jeg har ikke set The Crow, men det gik sgu da fint i Gladiator. Hvorfor så dårligt her?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 16:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Naiera skrev:
Til Leia burde de da i øvrigt bare have brugt en CGI-modificeret Billie Lourd :)

Eller måske helt uden hjælp fra computer, men bare med god, gammeldags makeup? :)

Billede

I JUST FIXED ROGUE ONE! ;)


Are u kidding me??? :shock: :shock: :shock: :lightsabre:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 16:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Nej. Billie + makeup ville være bedre end den der computer-dukke, der for mig gav mere gys end glæde.

For mig er det her bare helt forkert. Det ligner jo for helvede et Mass Effect fra 2015, eller sådan noget.

Billede

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man jan 02, 2017 16:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Naiera skrev:
I JUST FIXED ROGUE ONE! ;)


^ :shock: :laugh: :laugh: :laugh:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team