DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 13:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 147 48 49 50 5157 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn jul 21, 2019 16:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Billede

Vil gerne slå et slag for Disobedience (...)

Se den!
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Det lyder meget, meget positivt! Jeg sætter den hermed på listen! Rachel Weisz og Rachel McAdams er to meget gode årsager til at se filmen, men temaet lyder nu også interessant. Tak for tippet!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn jul 21, 2019 16:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Det lyder meget, meget positivt! Jeg sætter den hermed på listen! Rachel Weisz og Rachel McAdams er to meget gode årsager til at se filmen, men temaet lyder nu også interessant. Tak for tippet!

Weisz er virkeligt "the ugly duckling" der gik hen og blev ret ferm til det med skuespil. Den vil jeg osse gerne se.

"LGBT hykleri" er i øvrigt et fedt udtryk - selv om jeg er en ganske almindelig kedelig hereto har det aldrig rørt mig at en film er omvendt - så længe den giver mening.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs jul 30, 2019 18:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Nelyubov (Loveless) - Andrey Zvyagintsev (Rusland) 2017, IMDB link
Har i set Leviathan, så forvent .. ikke det samme men mere i samme skuffe. Ellers kort fortalt går den ud på en tolvårig dreng der .. nej allerede der kommer der spoilere ind i billedet.

Mor er en snotso der hellere vil sidde med ansigtet på Facebook og far er bare passivt ligeglad. Så en dag .. Jamen, så forsvinder sønnike bare - ham som ingen ønskede andet end ad helvede til.



PS: Hvis i tror der er en happy ending, så se noget mere Disney, enough said!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man aug 12, 2019 18:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Shazam! (Sandberg, 2019)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Glimrende superheltefilm med et udmærket mix af humor, action og interessante personer.

Jeg har ikke læst noget af eller kender ret meget til tegneserien, så det var ret sjovt at komme ind j Shazams univers. Der er en origin story for skurken og for helten - og begge dele virker godt.

Jeg kunne godt lide den begrænsede verden, som Shazam foregår i og de små hilsener til bl.a. Batman og Superman. Sandberg har tidligere lavet bl.a. “Lights Out”, som havde nogle interessante ideer, men ikke rigtig fungerede. Hans baggrund som horrorinstruktør er ret tydelig i nogle af scenerne.

Mark Strong er en fin skurk og Zachary Levi passer godt til Shazam-rollen. Man køber, at Levi er en teenager indenunder dragten.

Effekterne er passende og lidt kitschede til tider (her tænker jeg især på synd-monstrene).

“Shazam!” og “Wonder Woman” er DC-film, der ikke giver en lyst til at smadre fjernsynet - og det må man tage hatten af for ;)

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors aug 15, 2019 23:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Fast & Furious: Hobbs & Shaw (Leitch, 2019)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Underholdende rabalderaction, der er et selvstændigt spinoff af F&F-serien. Der er referencer til ting, der er sket i den filmserie, men den kan sagtens ses for sig selv. Hvis man har set de foregående 8 (otte!) film, så kan man roligt tage den her med også, da den er mere af samme skuffe.

Statham og The Rock er de to kamphaner, der skal prøve at redde verden (igen) og denne gang er de oppe imod Idris Elbas Brixton, en slags ond “Black Superman”, der arbejder for en ond organisation, der vil slippe en virus løs. Den virus bliver indsprøjtet i Stathams søster, der spilles af Vanessa Kirby. Hun er MI6-agent og ikke uden evner.

David Leitch, manden bag “Atomic Blonde” og “Deadpool 2”, sidder i instruktørstolen og manus er skrevet af Chris Morgan (F&F 3-8) og Drew Pearce (Hotel Artemis).

Der er masser af action (inkl. langt ude-varianten, biljagter og almindelig nærkamp), kvikke replikker og testosteron, der driver ned ad væggene, så den er ikke så meget anderledes end de foregående film, bortset fra at den ikke handler om Vin Diesel og hans familie denne gang. Her er det Hobbs og Shaw, der får genfundet rødderne.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre aug 16, 2019 8:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Kirby har fortjent fået vind i sejlene efter hendes eminente portræt af prinsesse Margaret i The Crown. Det har været noget af et skift over i actiongenren først med MI:6 Fallout og nu med denne. Tror hun kan det hele og kun et spørgsmål om tid før hun slår helt igennem. Den næste Emily Blunt?

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs aug 27, 2019 9:54 
Online
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
Toy Story 4 (Josh Cooley, 2019)
"I am not a toy, I was made for soups, salads, maybe chili, and then the trash. Freedom!"

Min science fiction-tur på Filmhøjskolen tidligere på sommeren sluttede (som traditionen foreskriver) med en hemmelig forpremiere, der denne gang var Toy Story 4. Måske knapt og nap en sci-fi-film, men ok.... Buzz er der da. Vi blev også bedt om ikke at poste noget om filmen før noget tættere på den danske premiere (der, som traditionen foreskriver for Pixar-film, er åndssvagt langt efter resten af verden). Nå, med to dage tilbage og vel vidende, at verdenspressens øjne som altid er fæstnet på selv de mindste tiltag på DAHF, vover jeg her pelsen med et par ord:

Efter treeren er Woody og det øvrige legetøj havnet hos den lille pige Bonnie, der leger pænt med meget af det - men især Woody føler sig overset. Så da Bonnie og hendes forældre skal på familietur, tager han med for at benytte chancen til at være mere sammen med hende og måske igen få lov til at føle sig som noget helt særligt. Samtidig er han nødt til at passe på Forky, Bonnies meget hjemmestrikkede spork-dukke med et usvigeligt behov for at hoppe i enhver skraldespand. Undervejs på turen støder de på gamle bekendte, og både Woody og Buzz må overveje, hvad de vil med deres liv.

Da Toy Story 4 blev annonceret, var vi nogle stykker, der tænkte "cash grab!" og at Toy Story 3 da ret pænt havde fået sat punktum for historien om det levende legetøj. Men med over en milliard dollars i banken og vildt positive anmeldelser i bagagen, har Disney tilsyneladende haft fat i den lange ende.
Og det er da også svært at komme uden om, at Toy Story 4 er langt bedre end den behøvede at være og burde være, jf. almindelig Hollywood-sequelitis. Tom Hanks og Tim Allen er veloplagte i hovedrollerne, der er masser af fysiske gags og vellykkede jokes, sjove nye karakterer (Keanu Reeves er virkelig god) og åndssvagt flot animation. Der er bl.a. en sekvens, hvor Woody og Forky går langs en landevej i regnvejr. Vi er nået til en sådan grad af fotorealisme, at man er nødt til at stille det dumme spørgsmål: Hvis I kan bruge 3 millioner dollars på at animere en sekvens med en vej i regnvejr, så det 100% ligner den ægte vare.... ville det så ikke bare være nemmere at give et kamerahold tusind dollars og gå ud og filme et stykke vej? I regnvejr?

Filmen er også rørende hen mod slutningen og har bestemt momenter af livsvisdom, men den kommer aldrig rigtig ud over den grundlæggende udfordring, at Toy Story 3 var en naturlig afslutning på Buzz' og Woodys historie. Der er intet mindre end otte personer på manuskript-listen denne gang, hvilket dog ikke forhindrer fortællingen i at virke ret bagatelagtig. Det er svært ikke at få en kættersk tanke om, at alt det her gode krudt kunne have været brugt på en bedre, original historie.

Det sagt, så vil store og små more sig fint i de gode, gamle venners selskab. Og lad så denne omgang få lov til at være den sidste.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

P.S. Mig bekendt den første Pixar-film til dato uden en tilhørende kortfilm. Den officielle forklaring er, at Pixar-folkene har haft for travlt, og midt i al balladen om Lasseter lyder det da også meget sandsynligt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 04, 2019 10:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
70 Binladens (70 Big Ones), Koldo Serra, Spanien (2018), IMDB link

En "Binladen" er Spansk jargon for en 500 Euro seddel - ingen har set een. Og det kommer så dertil at en mor får frataget sin datter af det sociale væsen, og skal finde 70 Binladens (lige knap 250 af de store i vores tælling), ellers mister hun sin datter til en plejefamilie for evigt.

Så nåh ja, hvad gør man når man er for gammel til at prostituere? (ville godt nok tage tid uanset hvordan hun så ud) - man går da ind i en bank. Og lige da det her lån er ved at gå igennem, kommer der - i gættede det næsten - to bankrøvere ind og holder dem gidsler. Hvad gør man når man har fire timer tilbage til at finde penge "bedst brugt" til at købe sin datter fri? Man samarbejder da - og går ekstra længder.

Uden at spoile noget så er det et tvist over Stockholm syndromet som foregår .. nah jeg vil ikke sige hvor mange gange det sker, men det er cirka lige så hyppigt som en "elsker - elsker ikke" plukken med en mælkebøtte. Tag ikke fejl, det er ikke et mesterværk, men fydaføjda den har overraskelser i skuffen - og en hulens masse pisstakes på hvordan det Spanske (i det her tilfælde det Baskiske) politi bare ikke kan håndtere en situation.

Og uden at spilde mere, så ser Emma Suarez langt ældre ud end da jeg "fandt" hende gennem Julio Medem's tidligere film - i mellemtiden har hun lært at være snigende pissed off (og hun kan stadig komme forbi til en kaffe hvis ikke hun plotter min død!), men igen, ingen spoilers, skvatter i over den så bare se den!

Den Spanske DVD har underfundigt nok Engelske tekster, så om ikke den kommer et sted i kan se den?

PS: Hvis ikke det har ramt jer, så var Carolina Bang og Alex De La Iglesia med i produktionen. Og det undrer ingen - det giver jer dog en ide om at der ikke er drama uden sort humor .. tværtimod, der er rigeligt af begge dele.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons sep 04, 2019 11:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Asterix og trylledrikkens hemmelighed (Clichy/Astier, 2018)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Underholdende Asterix-tegnefilm med mange gode ideer. Den er ikke baseret på nogen af albummerne og det kan godt mærkes lidt til tider.

Jeg var ret glad for den foregående “Byplanlæggeren”, som jeg kun har set med fransk tale, så jeg vidste ikke, at det var Sebastian Klein og Amin Jensen, der lagde stemmer til hhv. Asterix og Obelix i den danske udgave. Amin Jensen er okay, men jeg var ikke rigtig solgt på Sebastian Klein.

Paul Hüttel er rigtig fin og velvalgt som Miraculix og som Cyanix er gode gamle voice over-legende Torben Sekov decideret fremragende.

Asterix og Obelix træder desværre lidt i baggrunden i denne film og selvom det er rart at se Miraculix i en større rolle, så kan det ikke ændre på, at d'herrer Asterix og Obelix er savnet lidt i deres egen film.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons sep 04, 2019 11:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Once Upon a Time... in Hollywood (Tarantino, 2019)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Denne film er en af de film, som jeg har set mest frem til i år.

Jeg har set alle Tarantinos film i biografen siden den første Kill Bill i 2003, med undtagelsen “The Hateful Eight”, der gik nogle skodtider dengang, som de unge siger.

Hans film er ikke for alle og jeg kan forestille mig, at den her virkelig kan dele vandene.

På den ene side er den meget langsom og tager sig rigtig god tid til at opbygge personerne, hvor man lærer dem at kende via vignetter. Det er meget typisk Tarantino.

På den anden side er den dybt begravet i kærligheden til gamle film og tv-serier fra 50erne og 60erne, hvilket igen gør, at den ikke vil appellere til alle. Den kan virke lidt insider-agtig til tider og meget en film for Tarantino (og lignende filmnørder) og ikke for en tilfældig biografgænger.

På den tredje side er den smækfyldt med flot fotografering og et fantastisk soundtrack, der i den her film a la “Reservoir Dogs” næsten konstant kommer fra radioer og lejlighedsvise pladespillere. Det fungerer virkelig godt og som altid med Tarantino er hans musikvalg perfekte.

På den fjerde side er det her en skuespillerfilm, der virkelig giver hovedpersonerne noget at rive i. Brad Pitt og Leonardo DiCaprio er et herligt makkerpar og de får hver især muligheden for at vise deres betragtelige skuespiltalent. Dette er ikke mindst pga. Tarantinos velskrevne dialog. Brad Pitt er fremragende som Cliff Booth, hvor DiCaprio lige er skridtet bagefter.

Margot Robbie har rollen som Sharon Tate og hun leverer varen som filmens uskyld. Tarantino vælger at bruge de rigtige Tate-filmklip i filmen “The Wrecking Crew” og det giver filmen et ekstra meta-lag, da filmens Sharon Tate ser den rigtige Sharon Tate på filmlærredet.

Udover de tre nævnte skuespillere er filmen spækket med dygtige skuespillere, hvor især Timothy Olyphant, Margaret Qualley og den lille pige Julia Butters efterlader et stort indtryk. Filmen blev Luke Perrys sidste og han er også udmærket i en lille rolle.

Til dem, der siger, at Tarantino bare “stjæler” fra andre film og ikke er en “rigtig” filmskaber, så vil jeg anbefale dem at se scenen på Spahn-ranchen. Det er en rendyrket suspense-sekvens, hvor det hele virker og man sidder på kanten af biografsædet.

Fed oplevelse i biografsalen.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons sep 04, 2019 11:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Hellboy (Marshall, 2019)

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Jeg kan rigtig godt lide tegneserierne (og Mignola generelt), Del Toros film og Ron Perlman som Hellboy, så da jeg hørte, at serien blev rebootet - dog med støtte fra Mignola, der ikke havde været sådan rigtig tilfreds med Del Toros film - var jeg lidt skeptisk.

At Neil Marshall skulle overtage instruktørstolen var ikke et minus (han er dog ingen Del Toro) og David Harbour var da også et udmærket valg til Hellboy, når det nu ikke kunne blive den perfekte Perlman.

Nu har jeg set filmen og den har da en del positive ting:

Here there be spoilers!

David Harbour udfylder rollen glimrende.
Ian McShane er en god erstatning i Bruttenholm-rollen.
Baba Yaga-sekvensen var fed.
Lobster Johnson - han måtte gerne få sin egen film.
Grisemonstret fungerede.
Alices forhistorie var interessant - og hun var også okay.

Det negative var desværre lidt mere:

Effekterne var ringe meget af tiden og en af effekterne lignede (det skrottede) blodmonster til sidst i den første Blade.
Irriterende brug af rockmusik.
Humoren ikke-eksisterende.
Milla Jovovich var spildt.
Kattevæsenet fungerede ikke - dårlig CGI.
Den virkede billig og lille, når man kom ud i “den virkelige verden”.
Scenen med de tre kæmper virkede som en skrottet jungle-scene fra “Kingdom of the Crystal Skull”.
Man fik aldrig fornemmelsen af B.P.R.D. som i tegneserierne og Del Toros film.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons sep 04, 2019 11:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Det har jo lige været 50-året for Tate/LaBianca mordene, og en veninde sagde "er det noget at fejre?" "nøh, men det er noget at huske". Måske jeg skal glemme mit had overfor Tarantino for en aften og se den?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons sep 04, 2019 12:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Solo: A Star Wars Story (Howard, 2018)

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Here there be spoilers!

Det positive:

Woody Harrelson var ganske fin.
Udmærkede effekter i togscenen og i “the maelstrom”.
Chewbacca fungerede godt.
Donald Glover var overbevisende som den unge Lando.
Clint Howard-cameo.
Fed westernagtig scene med Han Solo mod Enfys Nest & Co.

Det negative:

Filmet alt, alt, alt for mørkt.
Bennetts hold:
[Vis Spoiler]
udslettet næsten med det samme - what was the point?

Emilia Clarke var irriterende.
Alden Ehrenreich var ikke “lovable rogue” nok som Han.
Han Solo-navngivningen: uuurrrgghh
Terningerne: uuurrrggghh
Hele måden manuskriptet var bygget op med ting, der skulle krydses af, som var refereret til i de andre film.
L3: som Gordon Ramsay ville sige: fuck me!
Dryden Vos: ringe skurk
Darth Maul: uuurrrggghhh
Han Solo shot first =
[Vis Spoiler]
virkede mere som et uheld i den scene end den Han man møder i “A New Hope”, der ikke følger reglerne.

Kedelig musik.
Alt for lang - og den føltes lang.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons sep 04, 2019 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Sorry to Bother You (Riley, 2018)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Fed lille surrealistisk fabel.

Lakeith Stanfield, Tessa Thompson og Armie Hammer er alle velspillende og overbevisende i Boots Rileys instruktørdebut. Ham vil jeg gerne se mere fra.

Rart at se en film, der tør være anderledes og samtidig har noget på hjerte.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons sep 04, 2019 12:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
njhansen skrev:
Billede

Den er syret, den er fed, og det er hundrede procent underholdning!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 147 48 49 50 5157 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Buck Rogers og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team