DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:02

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 133 34 35 36 3757 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors aug 30, 2018 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Præcis.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2018 12:25 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
Mike Haggar skrev:
Det er som om de har tænkt, at når nu mange ikke længere ser søndagsfilm hos TV2/TV3+, så skal de have det repertoire hos Prime.

Con Air må næsten ligge der, sammen med The Rock og Face/Off. Dem sendte 3+ konstant for 5-10 år siden.


De begyndte at sende de to film for 5 år siden, men er først blevet færdig nu pga. alle reklamerne.


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2018 13:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
:laugh:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2018 13:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Den tørreste humor længe - well done, Bjur! :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2018 11:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
Incredibles 2 (Brad Bird, 2018)
Jeg har ikke lige tid til en fuldblods anmeldelse, så bare lidt noter om filmen, som jeg så til den (meget sene) danske premiere i torsdags.

Vi lagde ud med den seneste Pixar-kortfilm, Bao, der vanen tro er velanimeret, men også desværre - vanen tro efterhånden - er sukkersød og pussenusset og meget langt fra den sprudlende idérigdom, Pixar udviste de første mange år.

Incredibles 2 har fået enorm ros rundt omkring, men jeg er desværre ikke helt så begejstret, som jeg havde håbet på. På mange måder er det en virkelig vellykket film - den er (naturligvis) rasende flot, tempofyldt og uendeligt meget bedre end størstedelen af det CGI-skrammel, som distributører og filmselskaber synes, at vi skal spises af med. Vi lægger ud med et brag fra start, og den lange slutning, der giver MCUs actionsekvenser kamp til stregen, er lige til at få åndenød af, men der er dele af midtersektionen, der halter. Her er det Elastiwoman, der er den bærende karakter og jager en mystisk skurk, the Screenslaver, mens Mr. Incredible er blevet hjemmegående husfar. Især synes jeg, at en del af humoren kikser. Jo, det er da meget sjovt at se de to voksne bytte roller, men mange af gags'ne er temmeligt forudsigelige, og selv om jeg sagtens kan relatere til problemerne med at få familielivet til at hænge sammen med arbejds-ditto, er der for meget tøhø og for lidt klasken på låret.
Jack-Jack-sekvenserne er til gengæld skideskægge, men de føles også en smule som Scrat-indslagene i Ice Age - sjove, men også ret løsrevne fra resten af historien (Edna Mode er lige blevet skohornet ind i den sammenhæng og er filmens svageste element).

Endelig er skurkens motiv ikke særligt ophidsende, og selv om filmen kaster en bunke temaer op i luften, bliver de ikke brugt til ret meget. Summa summarum foretrækker jeg etteren, men denne her er bestemt et par timer værd. Efter 14 års ventetid og en syndflod af superheltefilm i mellemtiden havde jeg dog håbet på lidt mere.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man sep 10, 2018 20:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hmyz (Insects), Tjekkiet/Slovakiet, 2018 - IMDB link: https://www.imdb.com/title/tt5783476/

Jan Svankmajer sagde jo godt nok at Surviving Life In Theory And Practice ville være hans sidste film, men det var jo mest fordi det Tjekkiske kulturministerie lukkede for kassen til alt hvad der hed film. Jeg hader økonomi mere end politik, så lad os ikke gå ind i det, men Tjekkisk film fik et kvælertag for godt ti år siden, så Svankmajer sagde okay, slut.

Men en del af hans lærlinge sagde "du, har du hørt om fundraisers på Internet?" og Svankmajer sagde "hvad fanden er Internet?", ting skete bag hans ryg, og pludseligt var der en pæn sum skubbet imod ham fra en stak opkomlinge der lige ville have "en Svankmajer mere". Manden kigger over pengeposen, kigger på tilbyderne, og siger "okay, men så er det osse den sidste!". Manden er immervæk 90 nu, men han er jo animatoren over dem alle.

Insects er virkeligt atypisk for ham, for halvdelen af filmen er en making-of. Det er en mockumentary om en film lavet om en opsætning af et teaterstykke, så det er så meta det halve kunne være nok. Samtidigt, så når man ser hans traditionelle stop motion sekvenser, jamen, man får lov til at se hvordan de lavede dem. Mest af alt minder den mig om Petr Zelenka's udgave af Brothers Karamazov, for det er en film om en film om et teaterstykke om en bog (i dette tilfælde bogen hvor ordet "robot" først blev brugt), men naturligvis med så meget stop absurd stop motion - og man får "the making of" klippet ind konstant.

Bestemt ikke hans bedste, men et langt flottere farvel end Surviving Life, og jeg får lidt tårer i øjnene over at een af mine helt store helte træder af .. men han er jo en gammel herre der allerede gav op, og man kan virkeligt se hans indre legebarn i Insects.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2018 13:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
Upgrade (Leigh Whannell, 2018)

Upgrade er immersiv, flot, ultra-voldelig og en hård sci-fi-film med en engagerende plot, stærke special effects, puls-pumpning soundtrack, fantastisk koreografi og energisk instruktion. Særdeles fremragende. Selv om nogle dele er måske for forudsigelig, men fuck det - jeg er solgt, Upgrade er en af de bedste film jeg har set i år.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2018 13:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
ImpulzE skrev:
Upgrade er immersiv, flot, ultra-voldelig og en hård sci-fi-film med en engagerende plot, stærke special effects, puls-pumpning soundtrack, fantastisk koreografi og energisk instruktion. Særdeles fremragende. Selv om nogle dele er måske for forudsigelig, men fuck det - jeg er solgt, Upgrade er en af de bedste film jeg har set i år.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Den har jeg også haft et godt øje til. Må hellere få set den :thumb:


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2018 15:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Billede
Upgrade (Leigh Whannell, 2018)

Upgrade er immersiv, flot, ultra-voldelig og en hård sci-fi-film med en engagerende plot, stærke special effects, puls-pumpning soundtrack, fantastisk koreografi og energisk instruktion. Særdeles fremragende. Selv om nogle dele er måske for forudsigelig, men fuck det - jeg er solgt, Upgrade er en af de bedste film jeg har set i år.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Det fremgår, at du har set den via :amazonvideo: - er det via den danske version? For synes ikke, at jeg kan fremsøge titlen derinde vha. Playpilot?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2018 15:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Pjalte skrev:
Det fremgår, at du har set den via :amazonvideo: - er det via den danske version? For synes ikke, at jeg kan fremsøge titlen derinde vha. Playpilot?
Jeg lejede filmen på Amazon US.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2018 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Den lå i postkassen i dag, så det må være aftenens film :D

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2018 22:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
..

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors sep 13, 2018 15:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Mike Haggar skrev:
Du har nemlig ret, Naiera, filmsamlingen er gennemført skrammel hos Prime Video!


Jeg gad ikke nævne det da vi snakkede om det sidst, men i dag stødte jeg på ENDNU en fucking højreorienteret, red-pill, alt-Reich, Trumpist propagandadokumentar. Den første var noget med en angiveligt tidligere feminist, som lavede en "dokumentar" om red-pill-"bevægelsen" og blev "konverteret". I dag faldt jeg over "Sweden: Dying to be Multicultural". Den var endda i fucking anbefalede film, ligesom den førnævnte.

Hvad fanden er det for noget lort at lægge platform til? Det er åbenbart ikke nok med bizarre, rådne spillefilm som ingen nogensinde har set; de skal også spilde plads på nationalistisk, white-power propaganda. Sådan noget lort er jeg aldrig stødt på hos Netflix, og de har sgu heller ikke de højeste standarder.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors sep 13, 2018 16:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Naiera skrev:
Mike Haggar skrev:
Du har nemlig ret, Naiera, filmsamlingen er gennemført skrammel hos Prime Video!


Jeg gad ikke nævne det da vi snakkede om det sidst, men i dag stødte jeg på ENDNU en fucking højreorienteret, red-pill, alt-Reich, Trumpist propagandadokumentar. Den første var noget med en angiveligt tidligere feminist, som lavede en "dokumentar" om red-pill-"bevægelsen" og blev "konverteret". I dag faldt jeg over "Sweden: Dying to be Multicultural". Den var endda i fucking anbefalede film, ligesom den førnævnte.

Hvad fanden er det for noget lort at lægge platform til? Det er åbenbart ikke nok med bizarre, rådne spillefilm som ingen nogensinde har set; de skal også spilde plads på nationalistisk, white-power propaganda. Sådan noget lort er jeg aldrig stødt på hos Netflix, og de har sgu heller ikke de højeste standarder.


Føj for katten. Jeg bliver mere og mere overbevist om, at jeg ikke skal have Amazon, når de seks måneders billigperiode er overstået. Sådan noget bæ skal jeg ikke have i min feed.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors sep 13, 2018 17:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har dog betalt de der 23,- i lang tid, også selvom jeg skrottede abonnementet i nogle måneder. Der stod at tilbagevendende kunder skulle betale fuld pris, men det var stadig kun €3.

Jeg har det dog ret klamt med at betale til en streaming-tjeneste, der har sådan nogle vederstyggeligheder oppe. Der er sikkert masser af lignende, fascistoide “dokumentarer” hvis man leder. Jeg mener også at have set diverse “normale” konspirationsteoretiske “dokumentarer” hos dem.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera fre sep 14, 2018 17:39, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 133 34 35 36 3757 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team