DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre sep 18, 2020 15:45

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 830 indlæg ]  Gå til side Foregående 152 53 54 55 56
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

The Nightingale (2018) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

"Welcome to the world - full of misery from top to bottom!"

'Året er 1825 og Australien er ikke noget rart sted at opholde sig. De Britiske kolonister bruger kontinentet som en gigantisk fængselsø. En ung Irsk mor lever her, og tjener til dagen og vejen ved at underholde og synge for udstationeret soldater, der er sendt ud for at holde styr på de mange straffefanger og bekæmpe den oprindelige befolkning, hvis de ikke makker ret, og opgiver deres land. En dag forgriber en lille gruppe liderlige soldater sig på den unge mor, og en yderst ubehagelig scene med voldtægt og mord, sætter dagsorden for resten af filmen.'

The Nightingale er en formfuldendt, fuldstændig VOLDSOM, brutal hævnthriller med nok den ondeste handling i mands minde. Shit den gav mig en mavepumper af de større. Den kvindelige instruktør HADER mænd, og det forstår man godt, når de opfører sig som de gør i dette lille mesterværk. :shock:

Stor anbefaling herfra!

Brugeravatar

Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
The Nightingale (2018) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Stor anbefaling herfra!

Spændende film og fin teaseranmeldelse, som er nok til at gøre mig interesseret. Hvorhenne så du den?

Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
DeathPosture skrev:

Stor anbefaling herfra!

Spændende film og fin teaseranmeldelse, som er nok til at gøre mig interesseret. Hvorhenne så du den?

Jeg lejede både The Nightingale og Den Gyldne Handske:blockbuster:.dk

Site Admin
Brugeravatar

Who Killed Captain Alex? (Nabwana I.G.G, 2010)
"One hell of a movie!"
For fem år siden læste jeg om en filmmand i Uganda, der godt kunne lide klassisk action a la Arnold og Sly, men måske ikke helt havde talentet og i hvert fald ikke budgettet til at lave filmene. Så jeg smed $5 efter Kickstarter og blev executive producer på

Og så glemte jeg lykkelig alt om den massive investering. Indtil jeg fik en mail fra "studiet" om, at deres nyeste film, Crazy World, ville blive vist via online-festivalen We Are One. Og at jeg i øvrigt via min fyrstelige investering ville få adgang til alle film, de nogensinde ville lave (!)

Af forskellige grunde kunne jeg ikke finde Tebaatusasula: Ebola, men jeg havde i stedet fået adgang til actionperlen Who Killed Captain Alex. En film, der efter sigende er indspillet for ca. 600 kroner. Nabwana I.G.G. har selv klippet, skrevet, instrueret og sandsynligvis alt muligt andet. Han kan sine actionklicheer, og prøver så at gøre dem efter - for ca. 600 kroner.

Kan man det? Ikke rigtig.
Gør det noget? Ikke rigtig.

Who Killed Captain Alex? handler om den superseje kaptajn Alex, der bliver myrdet af den onde Tiger Mafia (det er en person, ikke en organisation), og så vil hans bror have hævn. Det er skideligegyldigt og bare en undskyldning for at skyde en hel masse.

Er det en spillefilm eller en hjemmevideo? Tja, det er vel nærmest en mellemting. Men det er satme skægt - ikke mindst pga. filmens hype man, der (åbenbart jf. lokale traditioner) kommenterer på filmen undervejs, kommer med jokes, siger "Action coming soon!" og andet af samme skuffe. Det er ufrivilligt morsomt og ret absurd og egentlig ret medrivende i den time, filmen varer. Der er lidt overraskende effektive kampsportssekvenser og nogle bizarre 1995-style hjemmecomputer-effekter, som da skurken sender sine bad guys af sted i helikopter for at smadre "any building that looks big and important".

(hop til ca. 55:35)

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal bedømme en film som denne - men jeg har i hvert fald fået valuta for pengene.
Giv den en chance med en flok øl og venner, hvis du har mod på noget anderledes :D

Brugeravatar

Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Ip Man 4: The Finale (Yip, 2019)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Underholdende fjerde kapitel i Donnie Yens Ip Man-serie, også denne gang instrueret af hans faste makker Wilson Yip og med action-koreografi af Yuen-Woo-ping. Den har dog lidt samme problem som treeren: der er ikke rigtig så meget på spil som i de to første film.

Til gengæld er det en solid actionfilm, hvor Donnie Yen endnu engang sparker røv. I en skurkerolle ser man Scott Adkins, der selvfølgelig har en kamp mod Yen - ellers ville det da være spildte kræfter.

Master Ip rejser denne gang til San Francisco, hvor han mødes med sin gamle elev Bruce Lee, spillet udmærket af Danny Chan, der udover at spille Lee i “Ip Man 3” også har spillet ham i en HK-tv-serie.

Man ser noget mere til Lees færdigheder i den her Ip Man-film, bl.a. er der en genskabelse af øjeblikket, hvor Lee står stille og slår en mand flere meter tilbage med kraften fra sin hånd. Der er også en kamp i en gyde, a la Lees HK-film, og selvfølgelig er der nunchakuer med.

njhansen på Letterboxd

La collezione

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 830 indlæg ]  Gå til side Foregående 152 53 54 55 56

Alle tider er UTC+02:00