DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:51

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons mar 20, 2019 17:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle


Fin trailer. Jeg er stadig optimist. Stærk Bruce Lee-kopi... :thumb: Men hvor er Pacino?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 20, 2019 23:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Ja, jeg undrer mig også over fraværet af Pacino. Måske det bare er en cameo.

Der er ingen tvivl om at jeg glæder mig til den. Tarantino er stadig en ener. Men jeg er ikke helt solgt ud fra traileren (som på mange måder jo mere er en teaser). Der må komme en mere dybdegående trailer på et tidspunkt.


Top
   
Indlæg: tors aug 22, 2019 13:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Andre end mig, der har set den? Jeg summer stadig lidt over, hvad jeg synes, men jeg er generelt godt tilfreds. Det er i høj grad en film for filmnørder, og på godt og ondt er QT gået væk fra det ultrastiliserede. Jeg er især uafklaret mht. slutningen, men .... ja, lad os få nogle bud på bordet! 8)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors aug 22, 2019 13:44 
Offline

Tilmeldt: man apr 05, 2004 19:09
Indlæg: 213
Geografisk sted: Herning
Buck Rogers skrev:
Andre end mig, der har set den? Jeg summer stadig lidt over, hvad jeg synes, men jeg er generelt godt tilfreds. Det er i høj grad en film for filmnørder, og på godt og ondt er QT gået væk fra det ultrastiliserede. Jeg er især uafklaret mht. slutningen, men .... ja, lad os få nogle bud på bordet! 8)


Jeg tør godt erkende at jeg har set den og at jeg lander på et blødt 5-tal på en 10-skala.
Dialogen og musikken syntes jeg er under vanlig QT-niveau. Skuespillet er til tider af høj høj kvalitet.
Nørder ud i sub-genrene har nok en fest når de ser den.
Tvivler pt. på om jeg skal se den igen i år. Den får nok samme skæbne på filmhylden som Jackie Brown. Købt og set 1 gang.


Top
   
Indlæg: tors aug 22, 2019 13:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg er i venteposition efter et par lunkne anmeldelser fra mine Tarantino-fanboys-venner. Trods alt det normale stilistiske hurlumhej i QT's film, er der altid en plotmæssig rød tråd eller en form for mening med galskaben. Det er det, der gør hans film til noget specielt for mig...selv de dårlige af slagsen.

OUaTiH er jvf. mine kilder en stort set plotløs film, som QT har lavet til sig selv som en hyldest til old Hollywood. Og uanset, hvor meget jeg elsker QT, Pitt og DiCaprio, har det afholdt mig fra at ræse i biffen.

Glæder mig til at høre dommen fra DAHF.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: lør aug 24, 2019 21:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
Andre end mig, der har set den? Jeg summer stadig lidt over, hvad jeg synes, men jeg er generelt godt tilfreds. Det er i høj grad en film for filmnørder, og på godt og ondt er QT gået væk fra det ultrastiliserede. Jeg er især uafklaret mht. slutningen, men .... ja, lad os få nogle bud på bordet! 8)

Jep, jeg har set den her til aften. Jeg var godt tilfreds - særligt slutningen ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør aug 24, 2019 22:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Hmmm tja... den får vel maks stjerner for cool factor, perfekt leveret dialog og flot fotografering, men jeg fatter bare ikke rigtigt hvad historien egentlig gik ud på. Det var næsten tre timer i biografsædet, uden at jeg fik øje på en egentlig retning i historien. Bevares, der var da en masse underholdende scener i filmen, men det hang bare ikke sammen for mig, og jeg gik forvirret ud af biografmørket, mens jeg tænkte om det virkelig var det.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


Top
   
Indlæg: søn aug 25, 2019 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Jeg var ret godt tilfreds med filmen. Det føltes som et virkeligt tidsbillede af Hollywood dengang, både det visuelle og musikken var fortrinligt. Jeg kunne rigtigt godt lide DiCaprio og Pitts roller og kemi med hinanden. Skal jeg sige noget negativt, så synes jeg filmen er for lang, der kunne med fordel være cuttet en halv time af filmen, især af Tate/Polanski delen, hvor hovedparten føles indholdsløs.


Top
   
Indlæg: man aug 26, 2019 12:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
CFN skrev:
Hmmm tja... den får vel maks stjerner for cool factor, perfekt leveret dialog og flot fotografering, men jeg fatter bare ikke rigtigt hvad historien egentlig gik ud på. Det var næsten tre timer i biografsædet, uden at jeg fik øje på en egentlig retning i historien. Bevares, der var da en masse underholdende scener i filmen, men det hang bare ikke sammen for mig, og jeg gik forvirret ud af biografmørket, mens jeg tænkte om det virkelig var det.


Man skal være indstillet på, at det ikke er en plotdrevet film. At det mere er et portræt af old vs new Hollywood og en kærlighedserklæring til filmbyen i det hele taget. Set i det lys, synes jeg egentlig, at det hænger meget godt sammen.
Det er klart Leo, der har den mest "showy" rolle, men det er faktisk Pitt, der gør det fantastisk med meget få virkemidler. Både hans køretur med pigen og ikke mindst hans besøg på ranchen. Kanon stemningsfyldt.

Som Fuzhi er inde på, er filmen for lang - men jeg synes ikke en halv time for lang. Nærmere 10-15 minutter. Begejstringen for Sharon Tate er smittende, men at se hende sidde og kigge på sig selv i biografen blev lige selvsmagende nok.

Til gengæld er det fedt, at de popkulturelle referencer er blevet lidt mere underspillede, og at filmen ikke er så forelsket i sin egen dialog, som tilfældet fx var med The Hateful 8.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons aug 28, 2019 16:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Once Upon a Time in Hollywood (2019) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

"You know, you're kinda pretty for a stuntman!"

'Året er 1969, og stedet er Hollywood, Los Angeles. Den fallerede westernskuespiller Rick Dalton kæmper med både karrieren og alkoholisme, mens hans tidligere stuntmand og nu bedste ven Cliff Booth tager sig af ham. Ricks nye naboer er til gengæld Hollywoods seneste stjerner, Sharon Tate og Roman Polanski, men i udkanten af byen lurer en ny trussel, nemlig flokken af Charles Mansons kultmedlemmer.'

Bedste Tarantino-film siden Kill Bill 1+2, men noget HELT andet end hvad vi ellers har set fra mesterens hånd, og det er fandme optur! Once Upon A Time In Hollywood er en fuldstændig vild genre-pastiche og en kæmpe kærlighedserklæring til Old Hollywood, og et forsøg på, via kontrafaktisk historiefortælling, at smide et bud på hvordan det kunne have gået… Rammehistorien er sindssygt ambitiøs. Og det er ret vildt, at fortælle en sådan historie, stort set uden noget plot. Der er ingen red herring, men derimod gives der usædvanligt god tid til karakteropbygning, lange wideshots og generelt bare masser af audiovisuelle lækkerier så langt øjet rækker. Det er simpelthen så lækkert, og vi bliver forkælet med den ene Hollywood popkultur-reference efter den anden. KÆMPESTOR filmoplevelse der maxer ud på de fleste parametre. Og så spiller d’herrer Brad Pitt og Leo DiCaprio bare røven ud af bukserne, i hvad der må være det vildeste onscreen couple i årevis.

Men beware, det er bestemt ikke en film for alle. Den vil helt sikkert dele vandene, og ekskludere mange der ikke har en snert af baggrundsviden omkring hvad der skete dengang i 1969 (og hvilke konsekvenser det havde fremadrettet).

Et meget stor 5½/6

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tors sep 05, 2019 14:29, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: ons aug 28, 2019 16:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Vel skrevet! :beerchug: Jeg glæder mig til at se den igen på et tidspunkt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors aug 29, 2019 11:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er ret vild med Once Upon a Time in Hollywood. Det er i min optik den bedste Tarantino-film siden den første Kill Bill-film, og det siger jeg som stor fan af Inglourious Basterds og Django Unchained.

Leonardo som Rick Dalton og Brad Pitt som Cliff Barton er et fremragende makkerpar, som måske ikke har samme episke dialog med hinanden som Vega og Jules i Pulp Fiction, men som har det forbandet godt med hinanden og virker ægte som venner og kolleger med stor respekt for hinanden. Både Daltons fordrukne nedadgående rejse og Bartons accept af et liv i Daltons skygge med tilhørende lav indkomst og elendig bolig er ret godt fortalt samtidig med, at vi bliver givet en masse flotte stemnings- og samtidsbilleder, som er ret flot skudt og vist. Sharon Tates rolle i filmen er på sin vis ret ligegyldig, men som filmen skrider frem skinner det igennem, at Tarantino med denne film hylder Tate for den hun var og viser en respekt omkring hendes person. Synes egentlig Margot Robbie gør det meget godt også i den rolle. Scenen på ranchen, hvor Manson-familien holder til, er ret fedt skudt. Det er ret så creepy.

Delen af historien, der inkluderer det ækle monster Charles Manson er forholdsvist lille, og da den ikoniske dag udfolder, er det fortalt på den helt rigtige Tarantino-måde. Måden, hvorpå Dalton spiller en skuespiller, der spiller mange forskellige roller som skuespilleren i filmen, er virkelig godt lavet, og jeg er ret, nej, meget vild med, hvordan nogle af disse film i filmen eller filmklip i filmen er tilpas lange til, at man værdsætter håndværket bag. Da Dalton spiller skurk i en ny serie, hvor både Luke Perry og Timothy Dalton dukker op, bliver det gjort så overbevisende, at jeg næsten ønsker at se Di Caprio i den rolle. Og dét, selvom han lige bagefter bliver til Rick Dalton igen, og hoster og spytter sig videre gennem dagen. Fedt med alle de ikoniske figurer, der er med i biroller som Bruce Lee, Roman Polanski og Steve McQueen. Alle sammen i små roller, men vildt fedt, at de også er med.

Jeg ender på :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: for en mesterlig oplevelse i Tarantinos crazy, men absolut velfortalte univers.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 29, 2019 15:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:

Once Upon a Time in Hollywood (2019) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

"You know, you're kinda pretty for a stuntman!"

Et meget stor 5/6


Glemte at tilføje: Super anmeldelse, Dødsstilling! Den sidder da lige i skabet (som altid).

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 29, 2019 16:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jo tak, jo tak - og i lige måde! Jeg sætter altid pris på, når der er nogen der bruger noget tid på at skrive herinde... Og jeg får selv mindre og mindre tid til det, men en ny Tarantino blev jeg nødt til, at skrive lidt om... :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors aug 29, 2019 16:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg forstår dig godt, DP! Selvom jeg faktisk lever af at skrive, har jeg altid haft det ret svært med at sætte gode ord på film, så jeg er også stoppet med at gøre det herinde. Det er en skam, for ord siger mere end karakterer, men når du nu disker op med ord om Once Upon a Time... så skal det sgu lige have en :thumb: af de store med på vejen... og så fik jeg også selv lyst til det. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team