DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 11:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 114 15 16 17 1822 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man nov 05, 2018 16:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Shiva skrev:
[En masse bla bla om vellykkede ting]Hvad skete der lige for gode gamle "mening med galskaben"??? :D

Typisk krævementalitet! Jeg vil ha' det hele... Og jeg vil ha' det nuuuu.
Det er der heldigvis skrevet en sang om!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2018 17:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
græsk moonshine

Kære Mike. Du er på vej ind i fjendtligt territorie og der er ingen nem udvej. Just saying :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2018 17:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Jeg skulle bare lige tjekke, om der var nogen der kiggede min stjerneuddelning efter i sømmene... og det var der så! :thumb:

Men ja, jeg var sgu glad for Hold The Dark som havde en virkelig unik stemning og et meget interessant take på "mørke" i både direkte og indirekte forstand, fuldstændig ligesom Saulniers andre film. Jeg elsker, at han ikke er bange for, at eksperimentere med hverken genrer eller traditionel historiefortælling. Filmen har fået en del kritik for, at "mystikken" ikke forklares, men det ser jeg bare som en force. Jeg var virkelig god underholdt fra start til slut, og vil tage en (type) film som Hold The Dark over en letbenet superhelte-actionbasker til enhver tid.


Som sagt - du må have drukket noget stærk sprut! :slap:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2018 17:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
t23 skrev:
Mike Haggar skrev:
græsk moonshine

Kære Mike. Du er på vej ind i fjendtligt territorie og der er ingen nem udvej. Just saying :beerchug:


Du kyler bare en træsko efter mig, hvis det er... ;) Den må også gerne ikke være fra Ungarn.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 05, 2018 17:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Du kyler bare en træsko efter mig, hvis det er... ;) Den må også gerne ikke være fra Ungarn.

Pis osse, der er stadig udsolgt i min lokale Føtex efter jeg fik hjemve sidste gang :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs nov 06, 2018 16:25 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i oktober:

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Flaskepost fra P, 2016; Hans Petter Moland :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Oleanna, 1994, David Mamet :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Kiss Of The Dragon, 2001, Chris Nahon :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Mountain Of The Cannibal God (La Montagna Del Dio Cannibale), 1978, Sergio Martino :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Stormy Weather, 1943, Andrew L. Stone :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Easy Money, 1983, James Signorelli :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Men At Work, 1990, Emilio Estevez :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Elle, 2016, Paul Verhoeven :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Saturn 3, 1980, Stanley Donen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Basic, 2003, John McTiernan :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Eyeball (Gatti Rossi In Un Labirinto Di Vetro), 1975, Umberto Lenzi :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Tony Rome, 1967, Gordon Douglas :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Wayne's World, 1992, Penelope Spheeris :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Lady In Cement, 1968, Gordon Douglas :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Baywatch, 2017, Seth Gordon :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Raw Force, 1982, Edward D. Murphy :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Tales From The Crypt, 1972, Freddie Francis :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Wayne's World 2, 1993, Stephen Surjik :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Death Race, 2008, Paul W.S. Anderson :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Say Anything, 1989, Cameron Crowe :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Den Skaldede Frisør, 2012, Susanne Bier :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Jaws 2, 1978, Jeannot Szwarc :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Detective, 1968, Gordon Douglas :bluray:

Højdepunkter: Tre gange Frank Sinatra som semi-cool privatdetektiv instrueret af Gordon Douglas; Stormy Weather med et overflødighedshorn af musik og dans udelukkende med sorte kunstnere; David Mamet's Oleanna ramte allerede i 1994 hovedet på sømmet angående det absurde i den aktuelle #metoo debat; Ione Skye i Say Anything, John Travolta i Basic, Rodney Dangerfield i Easy Money, Joan Collins i Tales Of The Crypt og Ursula Andress i Mountain God...

Månedens skuffelse: Farrah Fawcett's topløse scene i Saturn 3 og Flaskepost fra P's utallige klicheagtige karakterer.


Top
   
Indlæg: tirs nov 06, 2018 16:31 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
The Detective er den her semi-forgænger til Die Hard, ikke? Kan du sige lidt mere om den og de andre film i serien?

Jeg kender ikke Oleanna, men Mamet plejer som minimum at byde på skarp dialog, så den vil jeg se nærmere på.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs nov 06, 2018 18:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Henrik24 skrev:
Film set i oktober:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Elle, 2016, Paul Verhoeven :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Baywatch, 2017, Seth Gordon :bluray:

Kan du sætte et par ord på disse to ovenstående film? Jeg har også set dem i samme periode og har rated dem hhv. højere (Elle) og lavere (Baywatch).

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs nov 06, 2018 21:48 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
The Detective er den her semi-forgænger til Die Hard, ikke? Kan du sige lidt mere om den og de andre film i serien?

Jeg var ikke klar over en sammenhæng mellem Die Hard og The Detective, men på baggrund af dit spørgsmål har jeg læst mig frem til at begge film er baseret på bøger af Roderick Thorpe, hvor der var en identisk politimand. De to film har dog intet med hinanden at gøre, hverken i handling eller stil, udover at Bruce Willis og Frank Sinatra er god for en snappy replik.

The Detective har strengt taget heller ingen sammenhæng med Tony Rome og Lady In Cement, idet Sinatra spiller New York politimand Joe Leland i den førstnævnte, og Miami-baseret privatdetektiv Tony Rome i de to sidstnævnte. Sinatra er dog i alle tre film en persona, der ligger meget op af hans generelle image, som lige dele ladies man, garant for retfærdighed og med en udpræget coolness i alle situationer. I betragtning af at filmene foregår i slut-60'erne kan det dog godt virke ret un-cool at hans Tony Rome karakter ofte render rundt i en hvid skipper-kasket, men han bor på en båd i Miami, så det kan undskyldes.

Tony Rome filmene er klassiske private eye mysterier, som kunne have haft Humphrey Bogart i hovedrollen, hvis de havde været lavet 20 år tidligere, men i tidsånden er der en del mere bikiniklædte skønne damer (f.eks. Jill St. John og Raquel Welch), og også mere racy dialog (eksempel: Jill St. John er lidt af en gold-digger type og har denne observation om en date med en rigmand: "He bought me dinner, which I paid for."). Udover gode krimihistorier er der herlige locations i et autentisk Miami, som nok ikke eksisterer længere.

The Detective er lidt mere gritty, dels grundet settingen i New York, og dels grundet handlingen, der bl.a. omhandler homofobi og politikorruption. Sinatra har også en personlig historie med et mislykket ægteskab med Lee Remick, som gik i vasken fordi hun var nymfoman!!

Buck Rogers skrev:
Jeg kender ikke Oleanna, men Mamet plejer som minimum at byde på skarp dialog, så den vil jeg se nærmere på.

Filmen er baseret på et teaterstykke med to medvirkende og en location, så du kan bande på der tales non-stop, men i lange perioder er det mere monologer frem og tilbage. Personerne er en mandlig universitetsprofessor og en kvindelig studerende, og Mamet får skrevet overbevisende vinkler på hvordan situationer mellem karaktererne kan opfattes og fortolkes på to diametralt forskellige måder, og de konsekvenser det får.


Senest rettet af Henrik24 ons nov 07, 2018 13:22, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tirs nov 06, 2018 22:07 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Pjalte skrev:
Henrik24 skrev:
Film set i oktober:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Elle, 2016, Paul Verhoeven :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Baywatch, 2017, Seth Gordon :bluray:

Kan du sætte et par ord på disse to ovenstående film? Jeg har også set dem i samme periode og har rated dem hhv. højere (Elle) og lavere (Baywatch).

Hmmm, jeg kan godt se det er lidt besynderligt at der kun er en halv stjerne imellem, og de derfor næsten er lige gode :? Selvfølgelig er Elle en langt bedre film end Baywatch.

Elle: Jeg blev lidt skuffet fordi jeg havde forventet meget mere. Det er interessant at Verhoeven giver en fuckfinger til den tidstypiske offer-kultur og at Isabelle Huppert som en kvindelig figur ikke går op i at please sine omgivelser, men den pointe havde jeg (desværre) allerede fået præsenteret i foromtale af filmen. I forhold til det kraftfulde anslag, der er i starten af filmen, så synes jeg slutningen var lidt slap, og der er mindst et par sideplot's undervejs, jeg sagtens kunne have undværet.

Baywatch: Hvad kan jeg sige; Hollywood fik mig på krogen, og jeg er charmeret af Dwayne Johnson's brede smil og glimt i øjet. Ja, det er plat, og der er irriterende karakterer og urealistisk action, men filmen postulerer heller ikke at være mere end underholdning. Tip: Drik et flok bajere og se den sammen med andre.


Top
   
Indlæg: ons nov 07, 2018 12:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Stærkt, Henrik24! :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors nov 08, 2018 9:21 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Henrik24 skrev:
Elle: Jeg blev lidt skuffet fordi jeg havde forventet meget mere. Det er interessant at Verhoeven giver en fuckfinger til den tidstypiske offer-kultur og at Isabelle Huppert som en kvindelig figur ikke går op i at please sine omgivelser, men den pointe havde jeg (desværre) allerede fået præsenteret i foromtale af filmen. I forhold til det kraftfulde anslag, der er i starten af filmen, så synes jeg slutningen var lidt slap, og der er mindst et par sideplot's undervejs, jeg sagtens kunne have undværet.

Baywatch: Hvad kan jeg sige; Hollywood fik mig på krogen, og jeg er charmeret af Dwayne Johnson's brede smil og glimt i øjet. Ja, det er plat, og der er irriterende karakterer og urealistisk action, men filmen postulerer heller ikke at være mere end underholdning. Tip: Drik et flok bajere og se den sammen med andre.

Tak for tilbagemeldingen - mht. Elle, der kendte jeg hverken til filmens præmis eller pointe - så jeg var meget overrasket (positivt) over både filmen indhold og provokerende teamer. Isabelle Huppert er igen igen fremragende :thumb:

Jeg kan rigtig godt li' The Rock aka Dwayne Johnson - men Baywatch var altså desværre lidt for dum som helhed til at kunne modtage en højere bedømmelse herfra, på trods af ekstraordinær eyecandy i Alexandra Daddario & Kelly Rohrbach :yum: :shock:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors nov 08, 2018 13:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Udover alt det andet der er så godt ved Kelly, så har hun også en helt fænomenal mås :naughty: :yum:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors nov 08, 2018 14:02 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
Pjalte skrev:
Henrik24 skrev:
Elle: Jeg blev lidt skuffet fordi jeg havde forventet meget mere. Det er interessant at Verhoeven giver en fuckfinger til den tidstypiske offer-kultur og at Isabelle Huppert som en kvindelig figur ikke går op i at please sine omgivelser, men den pointe havde jeg (desværre) allerede fået præsenteret i foromtale af filmen. I forhold til det kraftfulde anslag, der er i starten af filmen, så synes jeg slutningen var lidt slap, og der er mindst et par sideplot's undervejs, jeg sagtens kunne have undværet.

Baywatch: Hvad kan jeg sige; Hollywood fik mig på krogen, og jeg er charmeret af Dwayne Johnson's brede smil og glimt i øjet. Ja, det er plat, og der er irriterende karakterer og urealistisk action, men filmen postulerer heller ikke at være mere end underholdning. Tip: Drik et flok bajere og se den sammen med andre.

Tak for tilbagemeldingen - mht. Elle, der kendte jeg hverken til filmens præmis eller pointe - så jeg var meget overrasket (positivt) over både filmen indhold og provokerende teamer. Isabelle Huppert er igen igen fremragende :thumb:

Jeg kan rigtig godt li' The Rock aka Dwayne Johnson - men Baywatch var altså desværre lidt for dum som helhed til at kunne modtage en højere bedømmelse herfra, på trods af ekstraordinær eyecandy i Alexandra Daddario & Kelly Rohrbach :yum: :shock:

Du glemmer vidst Pamela :naughty:
Hun er en rigtig GILF :laugh:


Top
   
Indlæg: tors nov 15, 2018 16:54 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
7 film i oktober måned:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: A Goofy Movie (1995)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Boyz n the Hood (1991)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Hotel Rwanda (2004)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Run Lola Run (1998)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Olsen Banden over alle bjerge (1981)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Monster House (2006)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Captain Fantastic (2016)

Det blev til 7 film i oktober måned.


To film at fremhæve.

Hotel Rwada som er blevet set igen og er ikke blevet dårligere. Har svært ved at vælge mellem den og Shooting Dogs, men Hotel Rwanda ligger nok lidt foran specielt pga. Don Cheadle's fantastiske præstation og hans kone spiller også virkelig godt og har en ansigtsmimik, der også er meget fascinerende.

Captain Fantastic var den store overraskelse. Troede det ville være en slowburner film som jeg ikke er så stor fan af, men den overraskede virkelig og var underholdende. Godt skuespil hele vejen igennem og god humor.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 114 15 16 17 1822 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team