DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 22 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man dec 02, 2019 15:06 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Troldspejlets podcast var også ret glad for den.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man dec 02, 2019 22:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
Wow, imponerende 5/6 til Dolemite... Jeg havde ellers på forhånd afskrevet den som ligegyldig. Men det kan da være jeg burde genoverveje?

Jeg blev meget positivt overrasket over den - den er virkelig underholdende og jeg er lidt en "sucker" for metafilm :D Eddie Murphy er i topform og Wesley Snipes leverer et fedt "comeback" i en mindre, men super fed, birolle.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs dec 03, 2019 15:54 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i november:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: My Name Is Julia Ross, 1945, Joseph H. Lewis :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Parents, 1989, Bob Balaban :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Solo: A Star Wars Story, 2018, Ron Howard :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Every Home Should Have One, 1970, Jim Clark :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Management, 2008, Stephen Belber :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Possession Of Hannah Grace, 2018, Diederik Van Rooijen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Vice Squad, 1982, Gary Sherman :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Jamón Jamón,1992, Bigas Luna :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Alice Goodbody, 1974, Tom Scheuer :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Pony Soldier, 1952, Joseph M. Newman :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: [Rec] 4: Apocalipsis, 2014, Jaume Balaguero :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Picasso Trigger, 1988, Andy Sidaris :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Before The Devil Knows You're Dead, 2007, Sidney Lumet :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Framed, 1975, Phil Karlson :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Body Melt, 1993, Philip Brophy :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Wonder Wheel, 2017, Woody Allen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Special Effects, 1984, Larry Cohen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Romeo Must Die, 2000, Andrzej Bartkowiak :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Eugenie (De Sade 70), 1970, Jesus Franco :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Robbery, 1967, Peter Yates :bluray:


Top
   
Indlæg: tirs dec 03, 2019 16:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
November - 9 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Onkel (2019) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Rock (1996) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Blade Runner (1982) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Ford v Ferrari (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hvem Synger For Dig?/Quién te cantará? (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Her (2013) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Kiki: Den Lille Heks (1989) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Terminator: Dark Fate (2019) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Three Caballeros (1944) :dvd:

Ikke så meget at nævne, bortset fra, at jeg ikke var så imponeret af Her, som jeg havde håbet på. Måske har jeg bare ventet for længe og hørt for meget.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs dec 03, 2019 20:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:

November 14 stk:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Irishman (2019) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Nice Dreams (1981) :amazonvideo:
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Fear And Desire (1953) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Dolemite Is My Name (2019) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Anything For John (1993) :dvd: (dokumentar)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Haircut (1982) :dvd: (kortfilm)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Killing Of A Chinese Bookie (1976) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Housemaid (2010) :dvd:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Beginning Of The Great Revival (2011) :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Notes From Melanie (2019) :youtube: (kortfilm)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ford V Ferrari (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Gemini Man (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Sword Of Doom (1966) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Tokyo Drifter (1966) :bluray:


November blev en godt blandet måned, jeg så en hel del anbefalelsesværdige film, især The Irishman, Tokyo Drifter og Dolemite Is My Name, som jeg alle tre måske vil give en højere karakter ved gensyn.

Jeg fik dog også set 3 deciderede stinkere. Gemini Man vidste jeg godt i forvejen ikke ville være særlig god, men jeg havde dog alligevel forventet at Ang Lee havde et højere bundniveau. Beginning Of The Great Revival er kommunist propaganda af værste skuffe, så ikke engang verdens sejeste mand (Chow Yun-Fat, hvis nogen skulle være i tvivl) er i stand til at redde filmen, men aller værst var Stanley Kubricks Fear And Desire, som er fornærmende elendig, hvorfor nogen gav manden flere chancer for at lave flere film efterfølgende er helt uforståeligt :laugh:


Top
   
Indlæg: tirs dec 03, 2019 21:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Fuzhi skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Tokyo Drifter (1966) :bluray:

Hvis du mener den er mærkelig, så håber jeg du får chancen for at se Suzuki's følgende film Branded To Kill - filmen der fik ham blacklistet i ti år! Den er om muligt gudfaderen til Japansk absurdisme, i alt fald filmmæssigt.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs dec 03, 2019 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
t23 skrev:
Fuzhi skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Tokyo Drifter (1966) :bluray:

Hvis du mener den er mærkelig, så håber jeg du får chancen for at se Suzuki's følgende film Branded To Kill - filmen der fik ham blacklistet i ti år! Den er om muligt gudfaderen til Japansk absurdisme, i alt fald filmmæssigt.


Ja jeg har Branded To Kill ligende og hørte en hel del om den på ekstramaterialet så jeg glæder mig til at se den. Tokyo Drifter tabte mig et par gange et par minutter undervejs, hvor historien slet ikke passede sammen med det der gik forud, men efter lidt tid kunne jeg sagtens se bort fra kontinuitetsproblemerne og nyde filmen.


Top
   
Indlæg: ons dec 04, 2019 10:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Her (2013) :bluray:

Ikke så meget at nævne, bortset fra, at jeg ikke var så imponeret af Her, som jeg havde håbet på. Måske har jeg bare ventet for længe og hørt for meget.


Sådan er det tit. Jeg er også ofte blevet skuffet over "klassikere" som man har hørt helt vildt meget om, og så ender det uforløst... Men når det så er sagt, er Her en af de "near future sci-fi" projekter der har ramt mig hårdest. Fuldstændig overvældende. Det kunne ligeså godt have været et afsnit af Black Mirror.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons dec 04, 2019 10:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Ford v Ferrari (2019) :biograf:
Fuzhi skrev:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ford V Ferrari (2019) :biograf:


Det irriterer mig helt vildt, at den har fået en anden titel herhjemme: Le Mans '66 i stedet for Ford v Ferrari, for naturligvis er vi danskere for dumme til selv at tænke, og ville helt sikkert undlade at gå i biffen hvis filmen blev annonceret under sin originale titel. "Hvad er det for et mærkeligt enkelt-v midt i titlen??" :roll:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons dec 04, 2019 11:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
DeathPosture skrev:
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Ford v Ferrari (2019) :biograf:
Fuzhi skrev:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ford V Ferrari (2019) :biograf:


Det irriterer mig helt vildt, at den har fået en anden titel herhjemme: Le Mans '66 i stedet for Ford v Ferrari, for naturligvis er vi danskere for dumme til selv at tænke, og ville helt sikkert undlade at gå i biffen hvis filmen blev annonceret under sin originale titel. "Hvad er det for et mærkeligt enkelt-v midt i titlen??" :roll:


Le Mans '66 er den mest rigtige titel. Årsagen til den hedder Ford V Ferrari i USA er at den gennemsnitlige amerikaner ikke aner hvad Le Mans er.


Top
   
Indlæg: ons dec 04, 2019 15:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Men det ændrer jo ikke på, at den originale titel ikke er Le Mans '66

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons dec 04, 2019 16:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
DeathPosture skrev:
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Her (2013) :bluray:

Ikke så meget at nævne, bortset fra, at jeg ikke var så imponeret af Her, som jeg havde håbet på. Måske har jeg bare ventet for længe og hørt for meget.


Sådan er det tit. Jeg er også ofte blevet skuffet over "klassikere" som man har hørt helt vildt meget om, og så ender det uforløst... Men når det så er sagt, er Her en af de "near future sci-fi" projekter der har ramt mig hårdest. Fuldstændig overvældende. Det kunne ligeså godt have været et afsnit af Black Mirror.

Ja. Jeg synes bare, at jeg havde fanget filmens tema og pointer længe inden de to timer var gået, så den føltes lidt lang. Men Scarlett er altid flink mod ørerne, og Joaquin Phoenix er jo god i alt, han stiller op i. Det sagt, så var jeg ikke nær så investeret i ham her som fx. i The Master.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør dec 07, 2019 11:24 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig

Hvordan ser det ud mht. opdateringer fra august til november? :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man dec 09, 2019 14:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

NOVEMBER 2019:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Zombieland (2009) :bluray: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Zombieland: Double Tap (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Anaconda (1997) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The King of Comedy (1982) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Dragged Across Concrete (2018) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Pandorum (2009) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Green Book(2018) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Cidade de Deus (City of Gods) (2002) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Midsommar (2019) :bluray: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Irishman (2019) :netflix: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Inside Out (2015) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Hunchback of Notre Dame (1996) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Atlantis: The Lost Empire (2001) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Klaus (2019) :netflix:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Iqbal & Superchippen (2016) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Born to Lose (docu) (2015) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Halt and Catch Fire : Sæson 3 (2016) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Terror : Sæson 1 (2018) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Fred Til Lands : Sæson 1 (2019) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Minkavlerne : Sæson 1 (2019) :tv2play:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sunday : Sæson 1 (2019) :yousee:



:puchmaxi: :puchmaxi: :puchmaxi: :puchmaxi:

Hold nu kæft en måned! Jeg fik godt nok pløjet en del - og det meste af høj kvalitet.

Billede Billede
På filmfronten fik jeg nakket en hel del "årets film 2019" kandidater, og jeg kan allerede nu afsløre at både Green Book, The Irishman og især Dragged Across Concrete ender på listen. 3 fremragende (og yderst forskellige) film. Men månedens film, var uden tvivl den fuldstændig hypnotiske Midsommar, som virkelig gjorde et kæmpe indtryk og helt sikkert ender øverst på listen over årets film for mig.

Turen i biffen for at se Zombieland: Double Tap var ok, men der var intet nyt under solen i forhold til Zombieland der stadig er en tak bedre. Og så fik jeg lige nakket et par titler fra list of shame, hvor især City of God på Filmstriben var et særdeles godt bekendtskab. Det samme kan siges om Scorseses The King Of Comedy som jeg fandt på Amazon Prime. Fremragende film, der klart var forud for sin tid. Og så fik jeg endelig set Pandorum der længe havde lagt i stakken af usete blurays (i en flyttekasse på loftet), men det var ventetiden værd. Fin sci-fi horror. Anaconda var ligeså crazy over-the-top dårlig som den altid har været. Jøsses.

Billede
På animations fronten blev det til en række bluray gensyn med gode film: Inside Out, Hunchback of Notre Dame og Atlantis. Alle set sammen med min yngste, 4 årige søn + storebror... Og så lige en STOR anbefaling af vel nok den bedste animerede julefilm jeg har set... Klaus som ligger på Netflix! Den er på Pixar/Ghibli/Laika-niveau.

Billede
På serie-fronten kom INTET i nærheden af The Terror sæson 1, som er noget af det vildeste jeg længe har set. Jeg skrev mig op til en gratis 7-dages trial på Amazon Prime, og var fuldstændig opslugt af serien fra første sekund, så den blev binget på et par dage. Kæmpe oplevelse!

Halt and Catch Fire sæson 3 har lagt i kakkelovnen til en kæmpe sæson 4 hvor der vist for alvor går dot com i den. Og så må jeg sige, at vi var mere end godt underholdt af den finurlige danske DR-satsning Fred Til Lands som er noget af det sorteste, mest deprimerende og edge-of-your-seat agtige noir jeg har set. En ægte slowburner, men med payoff til sidst. Den kunne sgu noget, som jeg ikke har set før på dansk tv.

Og så lige et par KÆMPE skud ud til danske sitcoms... Både TV2s Minkavlerne og Yousees Sunday holder et, for danske forhold, meget højt kvalitetsniveau. Der er satme blevet lollet igennem herhjemme af de 2 serier.

Alt i alt, en af de bedste måneder længe! :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man dec 09, 2019 15:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Sådan! Imponerende måned, som jeg gerne ville gøre efter ;)

Jeg havde på forhånd inden forventninger til Klaus, men efter dine pæne ord er den da røget til tops på familielisten :thumb:

Atlantis: The Lost Empire har nogle fede ideer, og den er flot og actionfyldt, men der er altså noget med pacingen (mand, det går stærkt med at nå målet), og persongalleriet er sådan lidt la-la. Men super afbræk fra de sædvanlige musicals.

The Terror s1 starter og slutter virkelig godt, men omkring midten synes jeg, at den gik lidt i tomgang. Men resten var så tilpas godt, at jeg hang ved - og Jared Harris er super i den ene hovedrolle.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 22 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team