DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:02

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1022 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 21, 2019 10:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det er phpBB smilies jeg bruger som tags, til at se hvilket format filmene er blevet set på.

ImpulzE skrev:
Der vil også komme statistikker over hvilken media/format du har set filmen i, ved brug af smileys, så andre kan få inspiration til at se filmen. Hvis der ikke findes en smiley for dit format, så skriv formatet med kolonner (se nedenunder), så vil formatet komme som et smiley på et tidspunkt, hvis det bliver brugt hyppigt i tråden.


Kode:
:netflix:  :hbo:  :viaplay:  :TV:  :biograf:  :drtv:  :tv2play:  :viafree:  :cmore:  :minbio:  :yousee:  :dplay:  :sfanytime:  :danskfilmskat:  :blockbuster:  :plejmo:  :filmstriben:  :filmcentralen:  :filmperler:  :youtube:  :itunes:  :vimeo:  :hulu:  :amazonvideo:  :paramountnetwork:  :nfb:  :snagfilms:  :ps:  :dvd:  :bluray:  :uhd:  :vhs: 


Så film der er set på en flyrejse kunne være i stil med
Kode:
:inflight:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 21, 2019 12:26 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
Buck Rogers skrev:
^Fedt, at sønnike kunne li' Neverending Story. Den har vi også været virkelig glade for - ikke mindst fordi den tør at være dyster ind imellem (scenen med Artax plejer at være lidt hård at komme igennem). At den så kun dækker halvdelen af bogen, må man jo tage med ;)


Ja, der er virkelig mange aspekter i den film. Glæder mig også til at vise ham film som Indiana Jones og Tilbage Til Fremtiden, men det der med at oversætte er lidt irriterende selvom det er konen der gør det.
Vi havde også snakket om Jurassic Park, men der mener jeg alligevel han er for lille til den slags.


Top
   
Indlæg: tors mar 21, 2019 13:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ja.... med mindre han er gjort af væsentligt sejere stof end flertallet af 6-årige, tror jeg, at JP er liiiidt tidligt at se :) Den er meget voldsommere end Neverending Story. Det er jo en fed film, men det er også ærgerligt, hvis man bare bliver skræmt fra vid og sans uden at lægge mærke til alt det andet.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors mar 21, 2019 16:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Tigerdyr skrev:
Mike Haggar skrev:
Jeg har set en håndfuld film på et fly. Hvilken kategori går de under? :mrgreen:

Desuden: Endnu en gang mange tak for det fine arbejde, ImpulzE!


Jeg har tidligere brugt notationen [In-flight entertainment] til film set under flyvninger...


Cool. Den er solgt! Opdaterer det lige, når jeg er på dansk grund igen.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre mar 22, 2019 12:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 03, 2002 1:01
Indlæg: 637
Geografisk sted: Brøndby, Danmark
Hvis der skal laves et billede til in-flight film, så foreslår jeg noget i retning af dette.

Billede

Det er tegnet på 10 min. i paint, så det skal naturligvis forbedres en del.

_________________
Folk siger altid til mig, at jeg sidder ned hele dagen og jeg sidder oppe hele natten. Hvor går grænsen mellem de to ting??


Top
   
Indlæg: man apr 01, 2019 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:

Marts - 10 stk:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Jumanji: Welcome To The Jungle (2017) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Only The Brave (2017) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Limitless (2011) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Brats (1930) :amazonvideo: (kortfilm)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Hog Wild (1930) :amazonvideo: (kortfilm)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Laurel-Hardy Murder Case (1930) :amazonvideo: (kortfilm)
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Swordsman And Enchantress (1978) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Con Men (2015) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Henry Rollins: Keep Talking, Pal. (2018) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Kevin Smith: Silent But Deadly (2018) :amazonvideo:



Det blev en noget sløj måned med hensyn til filmkiggeri for mit vedkommende. Kevin Smiths show Silent But Deadly, der blev optaget samme dag, hvor et efterfølgende hjerteanfald, nær kostede ham livet, er dog anbefalesværdigt og bedre end de sidste par shows jeg har set med ham.


Top
   
Indlæg: man apr 01, 2019 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

MARTS 2019:

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Next Gen (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Early Man (2018) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Northern Soul (2014) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Hostiles (2017) :viaplay: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Kongens Nei (Kongens Valg) (2016) :TV: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Manbiki kazoku (Shoplifters) (2018) :filmstriben: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Somm (docu) (2012) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: SOMM 2: Into the Bottle (docu) (2015) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Sour Grapes (docu) (2016) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Decanted. (docu) (2016) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Leaving Neverland (docu) (2019) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Abducted in Plain Sight (docu) (2017) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Bedrag: Sæson 3 (2019) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Working Moms: Sæson 1 (2017) :netflix:


Ret fin måned der bød på nogle virkeligt fine kig...

Billede Billede
Højdepunkter var den fine Hostiles der blæste mig totalt bagover, og så havde jeg en virkelig god oplevelse med den norske Kongens Nei

Billede Billede
og på serie-fronten var Bedrag sæson 3 klart den bedste i serien med international klasse... Og Netflix-dokuen Abducted In Plain Sight er noget af det mest wtf-agtige jeg nogensinde har set. Holy shit!

Og så fik jeg lige nakket 4 forskellige vin-dokumentarer på Netflix, som supplement til min voksende interesse for vin... :yum:

Alt i alt en fremragende måned! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man apr 01, 2019 22:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Marts: (22 film)

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Alita: Battle Angel :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Gunnm (1993) :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Du Skal Ære Din Hustru :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: You Only Live Twice :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: On Her Majesty's Secret Service :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Diamonds Are Forever :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Live and Let Die :bluray:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Pitch Perfect 3 :viaplay:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Isn't It Romantic :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Incredible Burt Wonderstone :dvd:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Atlantis: Milo's Return :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Return of Jafar :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Aviator :dvd:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Garfield: A Tail of Two Kitties :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Great Expectations (1998) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Lassie (1994) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Lassie (2005) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: In Her Shoes :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Sixth Sense :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: American Beauty :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: About Schmidt :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Buzz Lightyear of Star Command: The Adventure Begins :dvd:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs apr 02, 2019 8:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Stærkt med sådan en dvd-revival, Pjalte! Der er ret meget charme i, at se visse typer film i "SD"-kvalitet :thumb:

Lækkert hattrick med American Beauty, The Sixth Sense og About Schmidt som virkelig også var i heavy rotation i min DVD-afspiller back in the days... :D

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 02, 2019 9:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Helt klart - nogle gange er dvd bare ganz in Ordnung :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs apr 02, 2019 10:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
Stærkt med sådan en dvd-revival, Pjalte! Der er ret meget charme i, at se visse typer film i "SD"-kvalitet :thumb:

Lækkert hattrick med American Beauty, The Sixth Sense og About Schmidt som virkelig også var i heavy rotation i min DVD-afspiller back in the days... :D

:beerchug: Familien og jeg var på ferie i en ferielejlighed i udlandet (uden internet) - men der var så to skuffer med DVD-film til både store og små. Så det blev til nogle gode gensyn også fik ungerne slugt både tegnefilm og familiefilm undervejs (forældrene skulle jo se med) :P

American Beauty holder altså bare 200% - virkelig en all-time favourite hos mig :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs apr 02, 2019 18:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Michael W. skrev:
-Marts:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: First Man :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Us :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Captain Marvel :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Himmelskibet :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Robin Hood: Den fredløse :vhs:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Close :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Triple Frontier :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Boyz n the Hood :vhs:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Commitments :vhs:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ballade på Christianshavn :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: JFK :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: City Slickers :vhs:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Silence of the Lambs :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Barton Fink :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ditte & Louise :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Holiday :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Green Book :biograf:


17 sete film i marts. Allerbedst var JFK, men det ville den være i næsten enhver måned! En fremragende film, og på trods af at Oliver Stone så tydeligt er ude i et propagandaagtigt ærinde, så er man opslugt fra start til slut. Og så er den samtidig en af de vel nok allerbedst klippede film nogensinde. Det er helt ekstremt.

Af danske film blev bl.a set Holiday, som vandt hele 4 Bodilpriser. Bevares, det er da en god film, men 4 Bodil!? Komedien Ditte & Louise, som er Tv-serien der er gået til filmen, havde jeg ikke forventet meget af, men den fik mig hurtigt over på sin side. Skøn lille komedie.

Månedens skuffelse var vel nok Netflixfilmen Triple Frontier. Den havde jeg forventet mere af, men den er ganske forglemmelig.

I biografen fik jeg bl.a. set årets Oscarvinder Green Book, og den er der blevet sagt meget om, men den skuffede ikke mig. Dejlig film og Viggo Mortensen spiller rollen helt derud, hvor det enkelte gange er lige ved at kamme over, men han redder den og byder sammen med Mahershala Ali på mange herlige øjeblikke. I en helt anden genre var det gyseren Us. Det er en film jeg skal have set igen så snart den er tilgængelig til hjemmebiografen, for den har så mange lag, at der næsten vil være noget man misser. Da jeg kom hjem og læste mere om den, fandt jeg da også ud af, at der var noget centralt som jeg fuldstændig havde misset. En klart godkendt opfølger til instruktørens debut Get Out.


Top
   
Indlæg: tors apr 04, 2019 10:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Marts - 10 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Princess Bride (1987) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: For a Few Dollars More (1965) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Old Man & the Gun (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: James Cameron's Story of Science Fiction :drtv: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Independence Day (1996) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Song of the Sea (2014) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Phantom of the Opera (1943) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: What Ever Happened To Baby Jane? (1962) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: They Shall Not Grow Old (2018) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Donnie Darko (2001) :bluray:

Ikke nogen synderligt imponerende måned. Jeg havde egentlig sat mig for at skrive et par ord om Robert Redfords svanesang, The Old Man & the Gun, som jeg så til forpremiere i sidste uge. Det blev ikke til noget. Så lad mig bare opsummere her: Fin lille film, der opsummerer meget af det, Redford har stået for i løbet af sin karriere. Vi er ikke i tvivl om, at han er blevet gammel - de første fem minutter går med at zoome ind på hans utallige rynker - men han har fanme charmen i behold. Her er mange fine birollepræstationer, lige fra Sissy Spacek og Casey Affleck til Tom Waits. I mindre grad Danny Glover, der ligesom bare er der. Måske er han endelig blevet too old for this shit?
Jeg sad ved siden af et par yngre kvinder i biffen, der bagefter himlede op om, at det da var den mest røvkedelige film, de længe havde set. Ærgerligt for dem. Rent plotmæssigt er der ikke meget at komme efter i TOM&TG, men den har indsigt, stemning og charme. Og Robert Redford.
Jeg må hellere få genset Butch & Sundance i en fart ;)

(Og så en undskyldning til Pjalte om, at jeg er bagud med månedens stumme :oops: Den kommer, den kommer)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors apr 04, 2019 10:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
(Og så en undskyldning til Pjalte om, at jeg er bagud med månedens stumme :oops: Den kommer, den kommer)

Var stuen nu optaget af Playstation-spillende børn igen!? :P :laugh:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors apr 04, 2019 13:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Åh ja, var det bare det.... :P ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1022 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team