DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 12:01

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 511 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man mar 09, 2020 13:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Ingen tvivl om, at jeg nok burde have set Nocturnal Animals på et større lærred. Og jeg var tilmed træt, så forudsætningerne var ikke helt til stede. Jeg må prøve, at give den en chance til, engang.

Og ja, du bør helt sikkert se The House That Jack Built. Fuldstændig ligesom Antichrist og Nymphomaniac så giver det ikke mening at ANBEFALE dem, da alle grænser for god smag udfordres, men det er alligevel vigtige film, som jeg ikke ville have været foruden. Men du skal ikke se den sammen med hverken kone eller børn. Trust me.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 11, 2020 18:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
Og ja, du bør helt sikkert se The House That Jack Built. Fuldstændig ligesom Antichrist og Nymphomaniac så giver det ikke mening at ANBEFALE dem, da alle grænser for god smag udfordres, men det er alligevel vigtige film, som jeg ikke ville have været foruden. Men du skal ikke se den sammen med hverken kone eller børn. Trust me.

Puha, jeg er altså ved at blive sart på min gamle dage (eller dage med små børn herhjemme) - den var simpelthen for disturbing for mig, til at jeg kunne bryde mig om den :shock: :o

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons mar 11, 2020 18:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
Men hvordan lykkedes det dig, at hive så mange lån ud af Filmstriben på en måned? Jeg kan max streame 3 film pr. måned.
I den kommune hvor vi bor er det tilladt at låne/streame op til seks film pr. måned pr. låner - så fik brugt på min hustrus samt mine egne lån den måned :thumb:

DeathPosture skrev:
Og lækkert med noget kærlighed til den helt fantastiske Perfetti Sconosciuti (Perfect Strangers) som er et perfekt afmålt italiensk, kammerspil med nok twists and turns til at tilfredsstille de fleste. Det er simpelthen virtuøst lavet.

Ja, den er fed! Simpelt set-up men kompleks og elegant udført :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør mar 21, 2020 16:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:
Februar (17 film):
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Jay And Silent Bob Reboot (2019) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Dead Don't Die (2019) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Lighthouse (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Vice (2018) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The New "On Cinema" Oscar Special (2019) :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Klaus (2019) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Ganster, The Cop, The Devil (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Chocolate (2008) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Eight Diagram Pole Fighter (1984) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: First Love (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Female Prisoner #701: Scorpion (1972) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Female Prisoner Scorpion: Jailhouse 41 (1972) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Female Prisoner Scorpion: Beast Stable (1973) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Hidden Life (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Where Have All The Good Men Gone (2016) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Female Prisoner Scorpion: Grudge Song (1973) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Coffy (1973) :bluray:


Jeg fik set 17 film i Februar måned. Blandt højdepunkterne var de 4 film jeg fik set under Copenhagen Asian Film Festival, især sydkoreanske The Ganster, The Cop, The Devil der kan anbefales til alle der kan lide seriemorderfilm og Chocolate der viser at Thailand bestemt også kan lave fremragende kampsportfilm uden Tony Jaa. Jeg tror det er den bedste kampsportfilm jeg har set med en kvindelig hovedrolleindehaver.

The Lighthouse er anbefalelsesværdig på næsten alle områder, men desværre har filmskaberen af idiotiske årsager valgt at præsentere filmen i 4:3 format. Jeg så filmen i en lille biografsal, hvor det så kun var en lille del af skærmen, der blev anvendt, hvilket var helt mislykket, selvom filmen ellers er flot filmet. Jeg kommer heller ikke til at anskaffe mig filmen, medmindre de senere laver et udgave i et format, der er værd at gense.


Top
   
Indlæg: lør mar 21, 2020 17:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ok, jeg synes, at 4:3-formatet (vist reelt 1.18:1) var med til at skabe den rette klaustrofobiske stemning. Jeg tvivler på, at den kommer i et andet format.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre mar 27, 2020 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Ok, jeg synes, at 4:3-formatet (vist reelt 1.18:1) var med til at skabe den rette klaustrofobiske stemning. Jeg tvivler på, at den kommer i et andet format.


Enig, lige i dette tilfælde synes jeg også at 4:3 formatet fungerede enormt godt, og netop tilføjede en stemning til filmen, som jeg ikke tror ville have fungeret helt så effektivt i widescreen.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør apr 04, 2020 13:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:
Marts (27 film):
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Jojo Rabbit (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Bad Boys For Life (2020) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Gentlemen (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Zombieland: Double Tap (2019) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Merantau (2009) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: A Columbian Family (2020) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: A New Beginning (2020) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Pearl Jam Twenty (2011) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Pearl Jam: The Kids Are Twenty (2011) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Kingmaker (2019) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Andrey Tarkovsky. A Cinema Prayer (2019) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Bloody Nose, Empty Pockets (2020) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Spider Baby (1967) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Host (1960) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: iHuman (2019) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Oeconomia (2020) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Citizen K (2019) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Collective (2019) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Crazy, Not Insane (2020) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Last And First Men (2020) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Enter The Void (2009) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Oliver Sacks: His Own Life (2019) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Reunited (2020) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Edge Of All We Know (2020) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: This Is Not A Movie (2019) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Gifts Of Chance - A Film About Jørgen Leth (2020) Festival Scope (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Mid90s (2018) :filmstriben:



Jeg fik set 27 film i marts måned. Størstedelen var dokumentarfilm, som en del af online-udgaven af Cph Dox, jeg har skrevet kort om de af filmene jeg bedst kunne lide i denne tråd:http://dahf.dk/viewtopic.php?f=36&t=47047

Herudover nåede jeg heldigvis at se et par biograffilm først på måneden, hvor jeg især var glad for Jojo Rabbit som jeg synes er både meget sjov og vellykket.


Top
   
Indlæg: søn apr 05, 2020 19:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Marts (38 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Pride :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Kiss of the Spider Woman :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Submarino :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Blue Is the Warmest Colour :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Tale of the Princess Kaguya :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Betting on Zero :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Howards End :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Supersonic :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Unknown Soldier :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: I Vitelloni :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: RBG :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Burning :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rome, Open City :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 4 Months, 3 Weeks and 2 Days :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Verdens Undergang :filmcentralen:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Der var engang :filmcentralen:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Victoria :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Kirikou and the Sorceress :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Aniara :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Square :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Capitalism: A Love Story :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: If Beale Street Could Talk :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dead Snow 2: Red vs. Dead :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Booksmart :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Captive State :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dronningen :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Fahrenheit 11/9 :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Long Shot :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: En Mand Kommer Hjem :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Accattone :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Old Man & the Gun :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Widows :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Ugly, Dirty, and Bad :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Manhattan Murder Mystery :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Boy Who Harnessed the Wind :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The New Land :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Blade of the Immortal :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lykke-Per :netflix:

Nå, jeg har fået pæn feedback på, at jeg gerne må skrive lidt prosa omkring månedens film - det bliver ikke til enkeltomtale af dem alle, men her kommer lidt om en række af filmene ;)

Norden

Jeg kom godt omkring i vores nordiske hjemegn - af danske film, fik jeg set to meget, meget gamle film. Det var vist mest af historiske årsager og for at kunne sætte endnu et hak i "Dreyer-bæltet" 8) :lol: Begge film, Verdens Undergang og Der Var Engang, er virkelig ramt af tidens tand; hvilket der sådan set ikke er noget af sige til ift. deres alder, budget og fortællestil.
Submarino var virkelig en barsk og destruktiv omgang - men veludført og rammende. På den samme måde var der fuld alvor i anden del af Jan Troells saga om de svenske immigranter fra Sverige i slutningen af 1800-tallet, The New Land / Nybyggerne,der nu havde fået overstået første del af rejsen og nu skulle etablere sig i den nye verden. Max von Sydow og Liv Ullmann er fantastiske sammen og filmens stilart giver et rigtig godt indblik i, hvordan det kunne have været, selv at have været der dengang. Samtidig går der en lille smule western i del 2, hvilket giver en god nuance og et lille afbræk i det mini-skandinaviske landsbrugssamfund.
Vi bliver i sagaer fra den tid med Bille Augusts skildren af Lykke-Per - en rigtig flot film med en Esben Smed for fulde gardiner i titelrolle, der var klar på at erbore alt og alle, men må sande, at han har sin egen person og baggrund imod sig.
I Dronningen var Trine Dyrholm i topform og En Mand Kommer Hjem ga' et smil til tider i hvad vi vist godt kan kalde et ihærdigt forsøg på en skæv folkekomedie.
Dead Snow 2: Red vs. Dead er ramt plet - lige som den skal være, hvis man kunne lide etteren :thumb: The Unknown Solider var rigtig flot og imponerende kampscener, men var lige en anelse for lang og for ambitiøs i dens historiefortælling til at både beretningen og karakterne kunne trække filmen igennem tre timer.
The Square var en af månedens bedste film - den kan vel beskrives bedst ved at instruktør Ruben Østlund selv har udtalte, at hans mål var at lave en masse rigtig interessante scener, fremfor at fokusere for meget på den liniære plotudvikling - Claes Bang er forrygende og hvr er den bare skæv og vellykket!
Aniara var månedens lavpunkt - jeg kan ellers rigtig godt lide genren, men denne film ramte bare slet ikke plet hos mig...

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man apr 06, 2020 10:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Fedt fedt, Pjalte - sådan skal en månedsgennemgang se ud :thumb: Det kan være, at jeg vover pelsen med de to Dreyer-film. Men jeg må stadig indrømme, at hvor jeg har lært at holde meget af Bergman, er Dreyer sgu stadig en tung, mismodig omgang. I alt fald de tre, jeg har fået set (Jeanne d'Arc, Ordet og Vredens Dag). Nybyggerne og Kiss of the Spider Woman burde jeg nok også få set.
RBG opfatter jeg meget som et amerikansk fænomen. Hvor interessant er den med danske briller? Det glæder mig at se begejstringen for Burning :D Rome, Open City har jeg stadig til gode. Den plejer at rangere højere på diverse lister end dine fire stjerner giver udtryk for?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 06, 2020 13:41 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i marts:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Thing From Another World, 1951, Christian Nyby :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Night Evelyn Came Out Of The Grave (La Notte Che Evelyn Usci Dalla Tomba), 1971, Emilio Miraglia :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Red Queen Kills Seven Times (La Dama Rossa Uccide Sette Volte), 1972, Emilio Miraglia :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Lords Of Salem, 2012, Rob Zombie :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Lion King, 1994, Rogers Allers + Rob Minkoff :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Lady Libertine, 1984, Gerard Kikoine :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Nemesis 2: Nebula, 1995, Albert Pyun :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Never Die Alone, 2004, Ernest R. Dickerson :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Slaughter Hotel, 1971, Fernando Di Leo :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Bull Durham, 1988, Ron Shelton :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: On The Town, 1949, Stanley Donen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Manhattan Murder Mystery, 1993, Woody Allen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Stay, 2005, Marc Foster :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Logan Lucky, 2017, Steven Soderbergh :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Burnt Offerings, 1976, Dan Curtis :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Devil Rides Out, 1968, Terence Fisher :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Private Lessons, 1981, Alan Myerson :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Doc Hollywood, 1991, Michael Caton-Jones :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Las Acacias, 2011, Pablo Giorgelli :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Tomcats, 2001, Gregory Poiner :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Killer's Moon, 1978, Alan Birkinshaw :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: A Bullet For Joey, 1955, Lewis Allen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Ironmaster ( La Guerra Del Ferro), 1983, Umberto Lenzi :bluray:


Top
   
Indlæg: man apr 06, 2020 14:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Trods corona er det ikke blevet til væsentligt flere film herhjemme end normalt, men der har også været fuld skrald på hjemmearbejdet, så....

Marts - 15 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Outbreak (1995) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Hunt For Red October (1990) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: This Is Spinal Tap (1984) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Miller's Crossing (1990) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Stan & Ollie (2018) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Heavy Metal (1981) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Frankenstein (1931) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Lego Batman Movie (2017) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Contact (1997) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Apartment (1960) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: How to Train Your Dragon: The Hidden World (2019) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Spiderwick Chronicles (2008) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: You Were Never Really Here (2017) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Smultronstället (1957) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Midsommar (2019) :bluray:

Månedens højdepunkter var Bergmans Smultronstället plus et gensyn med Wilders mesterlige The Apartment, der balancerer fantastisk godt mellem komedie og tragedie. Det er også år siden, jeg har været i en russerubåd med Sean Connery og Sam Neill, men det fungerede ligeledes fremragende. Årene har til gengæld ikke været så flinke ved Outbreak, der er så skabelonagtig, at man kun kan sidde og fnise undervejs. Der er ingen personer, der taler til hinanden, alle råber, inkl. Dustin Hoffman og nysselige Rene Russo, der ellers lige er blevet skilt - og hvis du forventer en smil gennem tårer-slutning, har du nok også set Hollywood-film før. Alle ledende skuespillere er væsentligt bedre end det her materiale, og selv om man ikke kan underkende den en basal spændingsværdi, er Wolfgang Petersen så forhippet på at vi ikke keder os, at det netop er det, der sker ind imellem.
Stan & Ollie var et hyggeligt, men lidt for letbenet gensyn med en af filmhistoriens største komikerpar, og Heavy Metal var den største gang rod, jeg længe har set, men der var blod & bryster, så helt utilfreds kan man ikke være.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs apr 07, 2020 9:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

MARTS 2020:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Capharnaüm (Kapernaun) (2018) :filmstriben:
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Selvhenter (2019) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dumbo (2019) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ralph Breaks the Internet (2018) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Curb Your Enthusiasm : Sæson 10 (2020) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: McMillions : Sæson 1 (docu) (2020) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Tiger King: Murder, Mayhem and Madness : Sæson 1 (docu) (2020) :netflix:


Marts var, ligesom for de fleste andres vedkommende, en fuldstændig absurd måned for mig. Jeg nåede at starte på nyt job, arbejde 14 dage, for derefter at blive sendt på corona lockdown med hjemmearbejdsplads og 2 unger der skulle aktiveres + undervises... Et vanvittigt projekt, som også har haft stor indflydelse på forbruget af serier og film. Lidt er det dog blevet til, og heldigvis i rigtig høj kvalitet.

Billede
Månedens højdepunkt på filmfronten var, uden tvivl, den fuldstændig fantastiske, gribende og tankevækkende Kapernaun der er den største film-mavepumper jeg har fået længe. Den bør alle se!

Fik set nogle virkeligt godt ting med ungerne. Vilde Rolf 2 var mindst ligeså sjov som den første og jeg var også positivt overrasket over Disneys live-action remake af Dumbo, som ikke var så hjernedød som frygtet, og Tim Burton fik lov til at drysse lidt af hans magi over filmen. Og så har jeg set, og nydt, en superhelte-film for første gang i evigheder: Spider-Man: Into the Spider-Verse. Den var sgu fed, ikke mindst visuelt.

Og jeg skal eddermame love for, at der også var høj kvalitet på seriefronten. Som altid en fornøjelse at krumme tæer til Larry Davids pinligheder i Curb Your Enthusiams sæson 10.

Billede
Først kom HBO med den vanvittige "virkeligeheden-overgår-fantasien" dokumentar McMillions der ikke bare har en vanvittig historie, men et endnu mere vanvittigt persongalleri... Og så kom Netflix lige og trumfede ALT med Tiger King som er den VILDESTE dokumentar jeg nogensinde har set. Historien er i crazyness kun overgået af persongalleriet, der er så bizart at det forstår man slet ikke. KÆMPE KÆMPE anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 07, 2020 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:

Billede
Først kom HBO med den vanvittige "virkeligeheden-overgår-fantasien" dokumentar McMillions der ikke bare har en vanvittig historie, men et endnu mere vanvittigt persongalleri... Og så kom Netflix lige og trumfede ALT med Tiger King som er den VILDESTE dokumentar jeg nogensinde har set. Historien er i crazyness kun overgået af persongalleriet, der er så bizart at det forstår man slet ikke. KÆMPE KÆMPE anbefaling herfra!


Enig, enig, enig. Jeg skal se McMillions, lyder det til. Har du set Don't Fuck With Cats, også på Netflix? Den er super og helt vild, men det er sikkert, at den - i forhold til Joe Exotic, Doc Antle, Carol Baskin - ikke helt kan følge med der, men dog i sig selv er en ret god historie.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons apr 08, 2020 8:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
DeathPosture skrev:

Billede
Først kom HBO med den vanvittige "virkeligeheden-overgår-fantasien" dokumentar McMillions der ikke bare har en vanvittig historie, men et endnu mere vanvittigt persongalleri... Og så kom Netflix lige og trumfede ALT med Tiger King som er den VILDESTE dokumentar jeg nogensinde har set. Historien er i crazyness kun overgået af persongalleriet, der er så bizart at det forstår man slet ikke. KÆMPE KÆMPE anbefaling herfra!


Enig, enig, enig. Jeg skal se McMillions, lyder det til. Har du set Don't Fuck With Cats, også på Netflix? Den er super og helt vild, men det er sikkert, at den - i forhold til Joe Exotic, Doc Antle, Carol Baskin - ikke helt kan følge med der, men dog i sig selv er en ret god historie.


Yes, tænkte nok at Tiger King også var noget for dig! Jeg fik seriøse Shit Town / Making A Murderer- / The King of Kong-vibes undervejs. Men Tiger King slår ALT!

[Vis Spoiler]
Billede

Jeg elsker virkelig begravelsesscenen, hvor Joe Exotic synger en sang og derefter begynder at snakke om afdøde Travis' testikler. Et smukt øjeblik. Og fedt tøjvalg også. Præstekrave.

Det må også have været fedt for Travis' mor, der var til stede ved begravelsen, at høre hendes freaky svigersøn, stå og snakke om hvordan han elskede at få tværet hendes søns kugler i ansigtet. Det er sådan noget der varmer i en svær tid. Utroligt hvad meth kan få folk til at finde sig i.

Den begravelsestale går altså over i historien:

"I would be working and concentrating real hard on the computer.....writing to my local congressman or senator....he would just put them balls right in my face".

"Them were that boys golden nuggets"


Jeg har selvfølgelig set Don't F**k with Cats som virkelig også er pakket med wtf-twists.

DeathPosture skrev:
JANUAR 2020:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Don't F**k with Cats: Hunting an Internet Killer : Sæson 1 (docu) (2020) :netflix:


Og ja, McMillions er også seværdig. Den er også pakket med et FREAKY persongalleri. Glæder mig til, at høre hvad du synes.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons apr 08, 2020 9:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Pjalte skrev:
Marts (38 film):


Nå, jeg har fået pæn feedback på, at jeg gerne må skrive lidt prosa omkring månedens film - det bliver ikke til enkeltomtale af dem alle, men her kommer lidt om en række af filmene ;)

Norden

Jeg kom godt omkring i vores nordiske hjemegn - af danske film, fik jeg set to meget, meget gamle film. Det var vist mest af historiske årsager og for at kunne sætte endnu et hak i "Dreyer-bæltet" 8) :lol: Begge film, Verdens Undergang og Der Var Engang, er virkelig ramt af tidens tand; hvilket der sådan set ikke er noget af sige til ift. deres alder, budget og fortællestil.
Submarino var virkelig en barsk og destruktiv omgang - men veludført og rammende. På den samme måde var der fuld alvor i anden del af Jan Troells saga om de svenske immigranter fra Sverige i slutningen af 1800-tallet, The New Land / Nybyggerne,der nu havde fået overstået første del af rejsen og nu skulle etablere sig i den nye verden. Max von Sydow og Liv Ullmann er fantastiske sammen og filmens stilart giver et rigtig godt indblik i, hvordan det kunne have været, selv at have været der dengang. Samtidig går der en lille smule western i del 2, hvilket giver en god nuance og et lille afbræk i det mini-skandinaviske landsbrugssamfund.
Vi bliver i sagaer fra den tid med Bille Augusts skildren af Lykke-Per - en rigtig flot film med en Esben Smed for fulde gardiner i titelrolle, der var klar på at erbore alt og alle, men må sande, at han har sin egen person og baggrund imod sig.
I Dronningen var Trine Dyrholm i topform og En Mand Kommer Hjem ga' et smil til tider i hvad vi vist godt kan kalde et ihærdigt forsøg på en skæv folkekomedie.
Dead Snow 2: Red vs. Dead er ramt plet - lige som den skal være, hvis man kunne lide etteren :thumb: The Unknown Solider var rigtig flot og imponerende kampscener, men var lige en anelse for lang og for ambitiøs i dens historiefortælling til at både beretningen og karakterne kunne trække filmen igennem tre timer.
The Square var en af månedens bedste film - den kan vel beskrives bedst ved at instruktør Ruben Østlund selv har udtalte, at hans mål var at lave en masse rigtig interessante scener, fremfor at fokusere for meget på den liniære plotudvikling - Claes Bang er forrygende og hvr er den bare skæv og vellykket!
Aniara var månedens lavpunkt - jeg kan ellers rigtig godt lide genren, men denne film ramte bare slet ikke plet hos mig...


Mange tak! Jeg har smidt Victoria og The Square på min Filmstriben-watchlist... Og Widows på min Viaplay-watchlist :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 511 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team