DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:56

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 11 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs nov 03, 2020 9:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Pjalte skrev:
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rust and Bone (2012) :bluray:

Blandt de "nye" film var Rust and Bone, som især skal ses pga. Marion Cotillard. Jeg var ikke helt så imponeret, som jeg havde håbet på.

Fortæl lige lidt mere om dette :)


Filmen er jo blevet godt modtaget rundt omkring (vist også herinde), og jeg havde skruet forventningerne lidt i vejret. Fr. Cotillard skuffer bestemt ikke, men filmen er ikke helt overbevisende, når den blander romantik og social kommentar. Der er nok en eller anden dybere symbolik i hajer og afbidte ben, som min dansklærer glemte at fortælle mig om. Og så var jeg heller ikke komplet solgt på Matthias Schoenaerts i den anden hovedrolle.

Men fedt at se, at du trekker derudaf - og jeg er da glad for at se, at du også kunne lide Undiscovered Country. Der er nogle nonsens-elementer i plottet, nok især båret af, at alle hovedkaraktererne skal have noget at lave (Uhura og Scotty, host host). Men Christopher Plummer er eminent, når han svælger i sin "I'm constant as the northern star"-Shakespeare, musikken er noget af det bedste i serien, effektarbejdet er godt etc. etc. - og så er det jo bare et grundlæggende godt plot, selv om parallellen til den kolde krig ikke ligefrem er subtil :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors nov 05, 2020 9:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
Pjalte skrev:
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rust and Bone (2012) :bluray:

Blandt de "nye" film var Rust and Bone, som især skal ses pga. Marion Cotillard. Jeg var ikke helt så imponeret, som jeg havde håbet på.

Fortæl lige lidt mere om dette :)


Filmen er jo blevet godt modtaget rundt omkring (vist også herinde), og jeg havde skruet forventningerne lidt i vejret. Fr. Cotillard skuffer bestemt ikke, men filmen er ikke helt overbevisende, når den blander romantik og social kommentar. Der er nok en eller anden dybere symbolik i hajer og afbidte ben, som min dansklærer glemte at fortælle mig om. Og så var jeg heller ikke komplet solgt på Matthias Schoenaerts i den anden hovedrolle.


Tak for feedback :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors nov 05, 2020 12:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:


Billede
Holy shit en rollercoaster-måned! Med episke peaks og episke stinkere... jeg kigger på dig, Brandbørge ... Den er udenfor kategori! En film der er så elendig, skamløs og bedaget, at den faktisk ender med at være et mindre mesterværk. Wow den var ringe, men også underligt dragende. Som at se på et trafikuheld... Anyway, tak for "anbefalingen" til Buck Rogers! :laugh:

Billede Billede
Månedens højdepunkt var helt sikkert Mads Brüggers voldsomt vellykkede pseudo-mockumentary Muldvarpen, der virkelig imponerede, og hele tiden navigerer på grænsen imellem komedie og tragedie. Mesterligt eksekveret! Og endnu et højdepunkt, var den enormt spændende thriller/drama-serie Defending Jacob, som virkelig krøb ind under huden på os begge.

Olsen-banden på de bonede gulve og Jagtsæson var begge under middel, men dog seværdige (hvilket for begges vedkommende faktisk overraskede mig lidt).

Og så lige endnu en Buck Rogers-anbefaling i den storslåede woke-dokumentar David Attenborough: A Life on Our Planet som virkelig gav stof til eftertanke. Vigtig doku!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs dec 01, 2020 23:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
November (15 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Untouchables :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Free Willy :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Mole: Undercover in North Korea :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Barbarians at the Gate :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Journey's End: The Saga of Star Trek - The Next Generation :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Corporation :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Christmas Chronicles :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Star Trek: Generations :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Star Trek: First Contact :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Star Trek: Insurrection :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Star Trek: Nemesis :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Star Trek (2009) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Star Trek Into Darkness :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Star Trek: Beyond :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Druk :biograf:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors dec 03, 2020 10:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Mand dog, den måned varmer mit Trek-hjerte :D
Billede

Min egen måned, desværre helt uden Kirk & Picard:
November - 18 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Muppet Movie (1979) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Return to Oz (1985) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Big Hero 6 (2014) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Mank (2020) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: For Your Eyes Only (1981) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Before Sunset (2004) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Before Sunrise (1995) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: A Matter of Life and Death (1946) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Monster Calls (2016) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Alice in Wonderland (2010) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: White Heat (1949) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Day the Earth Stood Still (1951) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Fountain (2006) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Driving Miss Daisy (1989) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: De Elskende Fra Pont-Neuf (1991) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Sorgenfri (2015) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Girl Walks Home Alone at Night (2014) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Honey, I Shrunk the Kids (1989) :disneyplus:

November kom vidt omkring - mesterlige The Fountain i Cinemateket med oplæg om Aronofskys og hans baggrund i jødisk kultur. Sorgenfri virkede som et passende valg her under virusudbruddet, men den var nok bedre tænkt end udført. Jeg fik endelige set den dybt originale A Girl Walks Home at Night, der måske nok er mere form end indhold, men til gengæld er fin form. Min kone og jeg fik genset de to første Before...-film, og det er jo sjovt som ens opfattelse af dem ændrer sig, som man bliver ældre - utroligt velspillede, begge to. Jeg var virkeligt glad for at nå at se Finchers Mank i biografen. Han har som altid 100% styr på de tekniske virkemidler, og det er en supernørdet film, både indholdsmæssigt og teknisk (cigarette burns og let knitrende 1940'er-lyd er skidegodt tænkt).

På klassikerfronten var der gensyn med The Day the Earth Stood Still, der stadig fremstår stærk og relevant. White Heat med James Cagney skuffede bestemt heller ikke; han er meget karismatisk. Af uforklarlige årsager havde jeg aldrig fået set The Muppet Movie før, men den er utroligt sjov, charmerende og proppet med gode cameos.

I den mindre vellykkede afdeling levede Driving Miss Daisy op til sit ry som en hyggelig bagatel. Return to Oz har jeg hørt meget om i årenes løb, men det var godt nok en noget rodet omgang, trods gode elementer. Og yikes, årene har ikke været gode mod Tim Burtons Alice in Wonderland, et orgie af træls CGI, træls Johnny Depp og en grundlæggende anstrengende stil.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 03, 2020 11:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Den der gif gør mig utilpas :P

Jeg er i øvrigt selv nået til syvende og sidste sæson på Blu-ray. Det har godt nok været lækkert at se så meget TNG i så lang tid :)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors dec 03, 2020 12:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Yes, TNG er en fantastisk serie - første sæson og noget af anden er ikke så heldigt, og den taber også lidt energi i 7., men ellers er der virkeligt mange gode afsnit. Og som ikke-serie-fan er det rart, at afsnittene kan ses sådan nogenlunde uafhængigt af hinanden.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 03, 2020 13:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har stadig mit favoritafsnit til gode; det hvor Deanna bliver kommandør og slutter af med at tage natholdet på broen :D

Jeg kan godt lide både serier hvor alt hører sammen og serier som TNG der er mere episodiske. Det jeg sætter stor pris på med TNG i forhold til serier i dag er tempoet og fokuseringen på de menneskelige fortællinger, selvom det er i en sci-fi-beholder. Patrick Stewart er også min favoritskuespiller, og det er udelukkende på grund af Picard. En virkelig retfærdig og moralsk karakter, der selvfølgelig virkelig skinner når røvhullet Q kommer og blander sig :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors dec 03, 2020 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
NOVEMBER:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: I'm Thinking of Ending Things (2020) :netflix: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: De Forbandede År (2020) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Borat Subsequent Moviefilm (2020) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Valhalla (2019) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Mommy (2014) :filmstriben: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Antebellum (2020)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Bad Education (2019) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Diego Maradona (docu) (2019) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ulven Kommer : Sæson 1 (2020) :drtv:



Min november endte med at blive ganske fornuftig, hvis jeg selv skal sige det.

På filmfronten var månedens højdepunkt delt imellem Charlie Kaufmans finurlige I'm Thinking of Ending Things og den, for mig, totalt ukendte underslæbs-thriller Bad Education med Hugh Jackman sin bedste rolle i årevis. Stor, solid anbefaling til begge!

Cannes-favoritten Mommy var også ganske fin, men jeg var sgu lidt skuffet over Borat 2. Til gengæld var jeg virkeligt godt underholdt af den let oversete Antebellum, der virkelig disker op med en interessant præmis, og især filmens første halvdel er fremragende.

Et par danske film blev det også til. De Forbandede År var overraskende velfortalt, selvom spilletiden godt kunne have været barberet lidt ned... Og så var jeg yderst positiv overrasket over live action-remaket af Valhalla som jeg på forhånd var meget negativt indstillet overfor... Men jeg måtte overgive mig, og min 8-årige søn og jeg havde sgu en fest med den. Den er bedre end sit blakkede ry!

Ulven Kommer på DR er fuldstændig uovertruffen. Måske den vigtigste danske socialrealistiske serie nogensinde? Realismen i skuespillet er helt i top. Shit hvor gør de det godt. 8 afsnit var måske lige i overkanten, men GODDAMN hvor var det en intens slow burner.

Alt i alt, en måned godt over middel! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture fre dec 04, 2020 9:32, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors dec 03, 2020 16:05 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i november:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Black Caesar, 1973, Larry Cohen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Surrugates, 2009, Jonathan Mostow :bluray:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Frauen Für Zellenblock 9, 1978, Jesus Franco :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Crazy Rich Asians, 2018, Jon M. Chu :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Ladrones De Tumbas, 1989, Ruben Galindo Jr. :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Børning 2, 2016, Hallvard Bræin :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Death Machine, 1994, Stephen Norrington :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Scarecrow, 1973, Jerry Schatzberg :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Memoirs Of An Invisible Man, 1992, John Carpenter :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Doom Asylum, 1988, Richard Friedman :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Animal Factory, 2000, Steve Buscemi :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Some Call It Loving, 1973, James B. Harris :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Contre Toi, 2010, Lola Doillon :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Il Tempo Degli Avvoltoi, 1967, Nando Cicero :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Seven, 1979, Andy Sidaris :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: You Kill Me, 2007, John Dahl :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Pelican Brief, 1993, Alan J. Pakula :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Schizoid, 1980, David Paulsen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Le Guetteur, 2012, Michele Placido :bluray:


Top
   
Indlæg: tors dec 03, 2020 21:02 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Mommy (2014) :filmstriben:

Cannes-favoritten Mommy var også ganske fin

Kan jeg ikke lokke dig til at sætte nogle flere ord på din oplevelse denne Mommy? Hvad synes du dens visuelle virkemiddel med skiftet i billedformat undervejs? :-)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors dec 03, 2020 21:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
Mand dog, den måned varmer mit Trek-hjerte :D
Billede

Ja, også læg lige dette til:
Pjalte skrev:
November (3 serier, 4 sæsoner):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Star Trek: The Next Generation - Sæson 6 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Star Trek: The Next Generation - Sæson 7 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Star Trek: Deep Space 9 - Sæson 1 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Star Trek: Picard - Sæson 1 :amazonvideo:

:laugh:
November 2020 vil for altid blive husket som Star-Trek-Month her i hjemmet, siger min bedre halvdel :nuts:

Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Return to Oz (1985) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Big Hero 6 (2014) :disneyplus:
Return to Oz har jeg hørt meget om i årenes løb, men det var godt nok en noget rodet omgang, trods gode elementer.

De to ovenstående mindes jeg at være til én ekstra stjerne hver især ;) Den psykedeliske retur til Oz kan jeg dog godt forstå ikke rigtig rammer alle, da den virkelig "gi'r den gas" og er meget mørk i dens tone.
Big Hero 6 har min datter virkelig dyrket meget i en periode (det er dog ved at være lidt tid siden...), så når den bliver set med en 5-6 årig, så giver det lige lidt ekstra :D

Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: A Matter of Life and Death (1946) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Fountain (2006) :biograf:
November kom vidt omkring - mesterlige The Fountain i Cinemateket med oplæg om Aronofskys og hans baggrund i jødisk kultur.


The Fountain er bare en film i høj klasse! Har vel set den en tre gange igennem årene og den bli'r jo kun bedre, hver gang man genser den :thumb:
A Matter of Life and Death slap du da "billigt omkring" i din måneds gennemgang ;) Sætter du lidt ord på den? Det er jo ikke så lang tid siden, at jeg havde min egen lille P&P-periode :lol:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre dec 04, 2020 9:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Pjalte skrev:
DeathPosture skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Mommy (2014) :filmstriben:

Cannes-favoritten Mommy var også ganske fin

Kan jeg ikke lokke dig til at sætte nogle flere ord på din oplevelse denne Mommy? Hvad synes du dens visuelle virkemiddel med skiftet i billedformat undervejs? :-)


Gerne! :thumb:

Mommy er en ret intens oplevelse! Dels fordi, at store dele af handlingen beskæftiger sig med kaos, men også fordi den med sin omklamrende stil inddrager seerne på en sjældent set måde.

Generelt elsker jeg bare fortællinger der tør prøve noget anderledes, i dette tilfælde at filme store dele af filmen i det widescreen-fjendske 1:1 format, der på mange måder afspejler den hyper-aktive ADHD-clusterfuck tankegang som er omdrejningspunkt for handlingen.

En lidenskabelig, intens, tankevækkende og rørende film!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre dec 04, 2020 10:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@Pjalte: Wow, live very long and prosper, kan jeg se :D
Enig mht. TNG, den taber noget damp i dele af sidste sæson, hvor de tilsyneladende er løbet lidt tør for idéer, og store dele af folkene foran og bag kameraet nok var mere fokuseret på at gå direkte fra serien og til optagelserne af Generations. Men "All Good Things" er en fantastisk finale. Jeg kan se, at du heller ikke blev så begejstret for DS9 - har du tænkt dig at fortsætte?

Jeg ville rigtigt gerne synes bedre om Return to Oz, for ud over at elske originalen kan jeg sagtens se idéen med at gå i en mørk retning. Men Walther Murch er bare en bedre filmklipper end instruktør, og det er desværre en noget ujævn film i min optik. Den har nogle flotte effekter, men historien virker meget fragmenteret, og skuespillerne gør det ikke specielt godt.
Big Hero 6 er utroligt flot, og det er fedt, at de prøver noget andet end den sædvanlige musical-skabelon. Jeg tror, at størstedelen af Hiros venner kunne vinde "Anonymous sidekick of the year award", og den mangler måske bare det ekstra for at hive den op :D Min 12-årige var fint underholdt, men måske ikke så meget mere end det.

Citat:
A Matter of Life and Death slap du da "billigt omkring" i din måneds gennemgang ;) Sætter du lidt ord på den? Det er jo ikke så lang tid siden, at jeg havde min egen lille P&P-periode :lol:

I know :D Både forbi jeg var ved at få skrivekrampe, men måske også fordi jeg synes, at den ikke helt kunne leve op til forventningerne. Den er jo vurderet vildt højt rundt omkring, men selv om 4½ er en pæn karakter, synes jeg slet ikke, at den er på niveau med fx. The Red Shoes eller Black Narcissus. Stilistisk tager den nogle spændende valg, og det er en rigtig sød historie, men den føles nok for bagatelagtig til at få den afgørende wow-faktor. Plus at David Niven altid har slået mig som en smule kedelig. Så jeg sidder tilbage med en "what did I miss?"-fornemmelse. Måske du kan gøre mig klogere?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jan 04, 2021 11:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
December - 17 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Tripping With Nils Frahm (2020) :mubi:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Night at the Museum (2006) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Cinderella (1950) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Soul (2020) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Snowman (1982) :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: It's a Wonderful Life (1946) :bluray:
:starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Manos: The Hands of Fate (1966) :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rain Man (1988) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Borgerskabets Diskrete Charme / Le Charme Discret de la Bourgeoisie (1972) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Kvinder På Randen Af Nervøst Sammenbrud / Mujeres al borde de un ataque de nervios (1988) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Village (2004) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lethal Weapon 3 (1992) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Onward (2020) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Golden Compass (2007) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Willow (1988) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rød (1994) :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Mulan (2020) :disneyplus:

December måned stod langt hen ad vejen i familieunderholdningens tegn. Vi får i alt fald brugt vores :disneyplus: - men jeg tror ikke, at det er et medlemsskab, der holder. Jeg har alle de bedste af de animerede titler stående på BD i forvejen, og det øvrige udbud er bare ikke ophidsende nok. Live action-Mulan var en stort opsat omgang tomgang, Night at the Museum var komplet idiotisk og ucharmerende, og jeg var heller ikke voldsomt imponeret over Onward, der hører til Pixars svagere titler. Soul var til gengæld en yderst værdig opfølger til Inside Out, der er modig med sine temaer og visuelt imponerende. Kun pacingen og prioriteringen af stoffet gør, at den ikke når helt til tops.
På julefronten var det et fantastisk gensyn med James Stewarts udødelige It's a Wonderful Life, ligesom Raymond Briggs' The Snowman fik endnu en tur i manegen (hvert år tænker jeg, at NU er det tid til et gensyn med Rare Exports i julen, men det bliver ikke til så meget - lige som jeg valgte at holde pause med Die Hard, så den ikke bliver slidt op).
Flow-tv fik sin første chance i meget lang tid med DRs 80'er-kalvakade. Almodovars Kvinder På Randen Af Nervøst Sammenbrud var et skideskæg studie i organiseret kaos, og Rain Man holdt også nogenlunde ved gensyn, selv om det primært er præstationerne, der holder den oppe. Min datter var hjemme fra efterskole, og vi fik i fællesskab hakket os gennem den udødelige Manos: The Hands of Fate i en passende jammerlig YT-kopi.
Jeg fik taget hul på mit MUBI-abonnement - der er for mange obskure festivalting i forhold til, da jeg abonnerede for nogle år siden, men det var fedt med Nils Frahm-koncertfilmen (bl.a. produceret af Brad Pitt).
Endelig prøvede jeg at være en smule højpandet med Buñuels Borgerskabets Diskrete Charme, men den var jeg ikke helt voksen nok til. Jeg kan godt se, hvad den prøver på, men det fængede ikke helt efter hensigten, eller måske skulle man bare have været der dengang.

----
Alt i alt bød 2020 på 167 film. Væsentligt færre i bio end normalt (surprise), færre serier end normalt (og det plejer ikke at være mange), men alt i alt en ok indsats.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 11 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team